Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
    Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII
    Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
    Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII
    weet er iemand of de SMG ook komt in den E90.
    Da lijkt mij ook wel interessant
    dat zal wel zeker

    hmmm, een zwarte E90 330i SMG, sportpack en beige lederen interieur

    258pk, 0-100 in 6.3 seconden :o lekkerrrrr
    ik hoop het dat die uitkomt
    voor mij nen 325i SMG en zowat full optionen
    Zal zeker uitkomen. Nu, het is wel de 330i die 258 pk ontwikkelt hé. Niet de 325i. Zou er trouwens nog geen SMG III op til staan? Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe M3. Zal zeker een echt beest worden met tegen de 400 pk.
    ik vernoemde toch de 330i als zijnde 258pk rijk

    anyhow, ik nog moe, juist wakker, tzal da zijn

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door X5
      Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
      Oorspronkelijk geplaatst door X5
      Oorspronkelijk geplaatst door Blink360
      Oorspronkelijk geplaatst door X5
      Op aanvraag deze foto nog eens in een hogere resolutie


      5 Generaties Freude am Fahren
      levensdoel: verzamel ze allemaal

      Mijn pa heeft er al 3 van de 5 (gehad) .
      de eerste 3 de afgelopen 5 jaar in occazie?
      Grapjas
      altijd, maar ge moogt tegen uwe pa zeggen dat ik 3 van zijn auto's op mijn desktop staan heb als wallpaperke

      Comment


      • Wat meer info over de nieuwe 3 Reeks:

        Oorspronkelijk geplaatst door BMW Press
        De nieuwe BMW 3 Reeks
        Uniek dynamisme, eigenschappen en efficiëntie






        Auto-enthousiasten hebben deze lente echt iets om naar uit te kijken: in het voorjaar viert de nieuwe BMW 3 Reeks zijn wereldpremière op het autosalon van Genève.
        Met de vijfde generatie legt de BMW 3 Reeks de lat weer een behoorlijk stuk hoger. Al 30 jaar staat hij algemeen bekend als de beste wagen uit zijn klasse en ook deze keer laat de nieuwe 3 Reeks een beklijvende indruk na, door zijn grote evolutie qua motor, ophanging en comfort.

        Wereldpremière met vier nieuwe motoren
        Bij zijn introductie op de markt gaat de BMW 3 Reeks van start met drie benzinekrachtbronnen en een diesel. Alle vier bieden ze een duidelijke plus op het vlak van prestaties, karakter en zuinigheid. En iedere motor is op zichzelf een highlight:

        Zescilinder met krukasbehuizing uit extra licht magnesium
        De zes-in-lijn in het topmodel BMW 330i overtreft zijn voorganger dankzij zijn vermogen van 190 kW/258 pk , een toename met niet minder dan 20 kW/27 pk. Tussen 2.500 en 4.000 omw/min wordt constant een indrukwekkend koppel van 300 Nm geboden.
        In zijn segment gaat het om de lichtste en tegelijk krachtigste zescilinder.
        Om het gewicht van de krachtbron te reduceren, maakt BMW voor de eerste keer in serieproductie gebruik van het 30% lichtere magnesium in plaats van aluminium. Het lichte magnesium wordt toegepast in het carter, de krukaslagerschalen en de cilinderkopafdekking. Nieuw in de zescilinder is verder de VALVETRONIC, die de openingsduur en slag van de kleppen traploos kan sturen, afhankelijk van de stand van het gaspedaal. Daardoor wordt de brandstof nog efficiënter gebruikt en reageert de motor nog spontaner op het gaspedaal. De variabele nokkenasregeling dubbele VANOS, waarmee zowel de in- als uitlaatkleppen worden bediend, steekt ook nog een handje toe.
        De BMW 330i accelereert van 0 naar 100 km/u in 6,3 seconden. De topsnelheid werd op 250 km/u begrensd, het verbruik bedraagt in EU-testcyclus 8,7 liter/100 km.
        Bij de lancering op de markt, in het voorjaar van 2005, zal ook de BMW 325i beschikbaar zijn: 160 kW/218 pk bij 6.500 omw/min, 1.250 Nm tussen 2.750 en 4.250 omw/min, cilinderinhoud 2,5 liter.

        BMW 320i met performante viercilinder motor
        De BMW 320i krijgt de rol van krachtigste viercilinder toebedeeld. Hij is gebaseerd op de vier-in-lijn die tot nu als 318i door het leven ging, maar die een inhoud van twee liter had. De krachtbron is eveneens uitgerust met VALVETRONIC en de dubbele VANOS variabele nokkenasverstelling. Hij levert 110 kW/150 pk bij 6.200 omw/min en zijn maximale koppel bedraagt 200 Nm bij 3.600 omw/min. Daarmee accelereert de BMW 320i van 0 naar 100 km/u in 9,0 seconden.
        De topsnelheid bedraagt 220 km/u, het verbruik in EU-testcyclus beloopt 7,4 liter/100 km. De toename van de prestaties van de krachtbron is terug te voeren op een ingrijpende verbetering van de aanvoer van inlaatlucht en het transport van de uitlaatgassen. Het gamma benzinemotoren voor de BMW 3 Reeks zal uiteraard stap voor stap verder worden uitgebreid. Een viercilinder basismodel zal het gamma verder vervolledigen in de herfst van 2005.

        De 320d zet het succesverhaal van de “sportdiesels� verder
        In de BMW 320d vertaalt het woord diesel zich in pure dynamiek. Met common-rail technologie van de tweede generatie en een uitlaatgasturbolader met variabele geometrie, zet de viercilinder een enorme prestatie neer: 120 kW/163 pk en een uitstekend koppel van 340 Nm bij 2.000 omw/min.
        Aandrijvingscomfort en dynamisch rijgedrag zijn het beste van zijn segment.
        Al even sportief zijn de acceleratiecijfers: van 0 naar 100 km/u in 8,3 seconden. Topsnelheid: 225 km/u. Verbruik: 5,7 liter/100 km. Bovendien voldoet de BMW 320d aan de EU-4 norm.

        Zesversnellingsbak voor alle modellen
        Alle modellen worden standaard uitgerust met handgeschakelde zesversnellingsbakken. In optie wordt een zestrapsautomaat aangeboden. Door de bijkomende versnelling, de kleinere stappen tussen de gangen en de grotere spreiding tussen de kleinste en de hoogste versnelling, kan de bestuurder de versnellingsbak optimaal op het toerental van de motor laten inspelen. Dat is vooral te merken bij het vertrekken, want de eerste versnelling biedt een hoge trekkracht. De nieuwe BMW 3 Reeks rijdt dynamischer, accelereert snediger en heeft een hogere topsnelheid. Bovendien is het brandstofverbruik lager.

        Starten met een druk op de knop
        Nieuw in de middenklasse: dankzij de Comfort-Starter moet om te starten de startknop maar kort worden ingedrukt. De verdere sturing tot de motor draait, gebeurt automatisch.

        Spitstechnologie voor een nog dynamischer rijgedrag
        Naar goede BMW-traditie beschikt ook de nieuwe BMW 3 Reeks over de karakteristieke kenmerken van het merk: een in langsrichting ingebouwde motor, achterwielaandrijving en een evenwichtige aslastverdeling van 50/50. Die dragen in hoge mate bij aan de wendbaarheid van de nieuwe BMW 3 Reeks.
        De vooras met dubbele driehoeken van de nieuwe 3 Reeks werd helemaal in aluminium geconstrueerd. Hij zorgt voor de best mogelijke balans tussen dynamisch rijgedrag en rijcomfort. Voordelen zijn ondermeer een grote rechtuitstabiliteit en zeer geringe rolgeluiden. Ondanks het lage gewicht van de aluminium vooras is de constructie zeer stijf.
        Een uitstekende wendbaarheid en sportieve handling worden verder gegarandeerd door de vijfarmige achteras in lichtgewicht staal. De constructie zorgt voor een nauwkeurige wielgeometrie en een uitstekend rijcomfort.

        Actieve besturing: uniek in deze klasse
        Voor de eerste keer in de middenklasse kan de klant optioneel voor de actieve besturing van BMW kiezen. Deze optie kan in alle zescilindermodellen gemonteerd worden.
        De actieve besturing gedraagt zich bij lage snelheden directer en als het sneller gaat indirecter. Zo zorgt ze voor een ideale oplossing in het conflict tussen wendbaarheid, stabiliteit en comfort. In de nieuwe BMW 3 Reeks heeft de actieve besturing nog een belangrijke bijkomende taak: tijdens het remmen op ondergronden met verschillende weerstanden, zoals bijvoorbeeld een asfaltoppervlak waarop zich ijsplekken en sneeuwresten bevinden, kan de actieve besturing de wagen sneller en nauwkeuriger stabiliseren dan een gewone bestuurder.

        DSC van de nieuwste generatie
        Een andere speler op veiligheidsvlak is het DSC (Dynamic Stability Control), dat in de nieuwe BMW 3 Reeks zijn opwachting maakt in zijn nieuwste vorm. Voor de zescilindermodellen werd het DSC uitgerust met nuttige functies, zoals het droogremmen van de remschijven op natte wegen of het voorbereiden van de remmen door de remvoering al tegen de schijven te drukken.
        Ook wordt nu verhinderd dat de wagen achteruitrolt bij het vertrekken op hellingen, net zoals de korte “knik� van de wagen, net voor hij tot stilstand komt, ook tot het verleden behoort. Resultaat: een sportberline die zijn voorsprong op het vlak van rijplezier verder uitbouwt.

        Actieve snelheidsregelaar ACC: het Rijplezier niet verstoren
        Actieve cruise control ACC (Active Cruise Control) is veel meer dan een gewone snelheidsregelaar. Het systeem houdt ook rekening met de verkeerssituatie.
        Via een radar-afstandsmeter herkent het systeem de afstand tot de voorligger en past de snelheid en de afstand aan. Dat verloopt middels instelbare afstandstrappen. ACC is voorbestemd om te functioneren in gelijkmatig vloeiend verkeer met een matige verkeersdichtheid. Door het systeem wordt de door de bestuurder gekozen snelheid, onafhankelijk van externe storende invloeden, zelfstandig door de wagen aangehouden. Zonder dat ingrijpen of correctie van de bestuurder nodig zijn, blijft de snelheid constant of wordt ze gereduceerd. De bestuurder hoeft slechts de actuele snelheid in te voeren door de betreffende schakelaar in te duwen. De snelheid wordt opgeslagen in het systeem en onthouden tot de bestuurder gas geeft of remt.

        Het design profileert de 3 Reeks tot een dynamisch-elegante berline
        Het lijnenspel van de 3 Reeks spiegelt een op zichzelf staande, zelfbewuste verschijning voor in de vorm van een dynamisch-elegante sportberline. De wagen vormt de kern van het BMW-designspectrum. De wagen werd ontworpen om het lijnenspel van de BMW Z4 en de BMW 1 Reeks te laten harmoniëren met de présence en elegantie van de 5 Reeks en 7 Reeks. Karakteristiek zijn daarbij de korte overhangen, de naar achter verplaatste glaspartijen en de lange motorkap. De wagen is zowel aan de buitenzijde als aan de binnenkant duidelijk gegroeid. Het interieur is helder, bijzonder ruim en royaal, om te beantwoorden aan het levensgevoel van zijn doelpubliek.
        In getallen gevat: de lengte bedraagt 4.520 millimeter (+49 mm in vergelijking met zijn voorganger), de breedte 1.817 millimeter (+78 mm) terwijl de hoogte 1.421 millimeter is (+6 mm). De wielbasis meet 2.760 millimeter (+35 mm).

        Vooruitgang voor het koetswerk: lichter, stijver, veiliger
        Het koetswerk draagt sterk bij tot de perfecte harmonie van het concept, omdat ze nog stijver en tegelijk lichter is geworden. De intelligente gewichtsbesparing werd verwezenlijkt door het gebruik van doorontwikkelde soorten staal en staalbewerkingstechnologieën. Het concept voor de dragende structuur eiste dat de koetswerkstijfheid met 25% toenam, zonder gewichtstoename ten opzichte van de vorige 3 Reeks.

        Zijdelingse crashweerstand: de veiligste 3 Reeks ooit
        De nieuwe BMW 3 Reeks is constructief klaar om met vlag en wimpel de beste resultaten in de Europese EuroNCAP-crashtesten te halen. Bovendien is het de eerste personenwagen die gewapend is om de extreem veeleisende zijdelingse ongevallentesten in de USA te doorstaan, net als de crashtest waarbij het voertuig met hoge snelheid achteraan wordt aangereden. De inzittenden worden niet alleen beschermd door de geoptimaliseerde veiligheidgordelsystemen, maar standaard worden ook zes airbags gemonteerd: bestuurders-, passagiers-, bekken-, borstkast en gordijn/hoofd airbag.

        Beproefde techniek voor een hogere veiligheid
        Behalve de standaard gemonteerde dubbele halogeenschijnwerpers kan de klant ook bi-xenon-schijnwerpers met of zonder bochtenverlichting bestellen.
        De bi-xenon-schijnwerpers met adaptieve bochtverlichting zorgen door een constante en dynamische aanpassing aan de actuele situatie op de weg voor een optimale belichting. Dat zorgt voor een duidelijke verbetering van het zicht van de bestuurder. Vooral in bochten is te merken dat het licht als bij toverslag het traject op dynamische wijze volgt.
        Het in serie gemonteerde tweefasige remlicht heeft een lichtvlak dat groter wordt als de bestuurder hard remt of het ABS actief is. Achteropkomende bestuurders interpreteren dit intuïtief als een noodremmanoeuvre, waardoor ze ook harder remmer en zo ook hun remweg inkorten.
        Daarnaast beschikt de nieuwe BMW 3 Reeks standaard over banden, die in beschadigde toestand nog snelheden toelaten van maximaal 80 km/u, terwijl er nog 250 km ver mee kan worden gereden.

        Intelligente oplossingen in het interieur: ruimte en comfort uit de eredivisie
        Het interieur is modern en harmonisch vormgegeven. In de royale en gastvrije sfeer ontstaat een gevoel van beheerste dynamiek en helderheid. Wie instapt, merkt meteen dat de BMW 3 Reeks twee karakters in zich verenigt: dat van de comfortabele middenklasseberline en dat van de sportieve rijmachine.

        Functies voor bestuurder en passagier harmonisch geïntegreerd
        De cockpit van de BMW 3 Reeks is uiteraard helder vormgegeven en op de bestuurder geörienteerd. Links bevindt zich de zone voor de bestuurder, waar de piloot alle voor het rijden relevante informatie eenvoudig en duidelijk terugvindt. Het middendeel van de wagen is de comfortzone, die zowel door de bestuurder als de passagier optimaal kan worden bereikt.

        Comfortabel zitten is comfortabel rijden
        De 3 Reeks biedt specifiek aan de bestuurder een uitstekende zitpositie, met uitmuntende zijdelingse steun. De optionele sportzetels beschikken over een lendenbreedteverstelling, net zoals in de BMW M3. Zo laat de lendenbreedte zich aan de contouren van het lichaam, de comfortbehoefte en de rijstijl aanpassen.
        Door de brede inzetmogelijkheden van de 3 Reeks is het noodzakelijk om voor voldoende bergruimten aan boord te zorgen. In de basisuitvoering zijn er al praktische opbergmogelijkheden en vakken voorzien binnen handbereik van bestuurder en passagier. Verder zijn er de nodige vakken en bergruimten voorzien voor de passagiers op de achterbank.
        De bagageruimte is uitgebreid tot een inhoud van 460 liter. Voor de eerste keer bouwt BMW een schuiflade in, onder de hoedenplank. Deze kan met twee handgrepen gedemonteerd worden, om zo het volledige volume van de koffer te kunnen benutten.

        Optimale verwarming en klimaat, optimaal comfort
        In vergelijking met de concurrentie kan de nieuwe 3 Reeks in de kortste tijd zijn interieur opwarmen of afkoelen. Het optimum aan klimaatcomfort wordt geboden door de tegen meerprijs leverbare klimaatregeling. Het systeem is in staat om het voertuiginterieur op zeer korte tijd op de gewenste temperatuur te brengen, zonder dat daarbij tocht ontstaat. De temperatuur wordt zonder schommelingen of afwijkingen behouden voor de rest van de rit. Een première in zijn klasse zijn de zonneschermen op de achterste zijruiten van de 3 Reeks, evenals een elektrisch bediend zonnescherm voor de achterruit.

        Makkelijk te bedienen, veel informatie
        De nieuwe BMW 3 Reeks staat garant voor eenvoudige bediening en ergonomie. Belangrijke voorzieningen zoals de klimaatregeling en de radio laten zich eenvoudig en veilig bedienen. Complexere systemen met hogere informatiedichtheid worden via het navigatiesysteem bestuurd, namelijk met de optionele iDrive. Daarbij werd het display onder een overkapping midden op het instrumentenpaneel ingebouwd. Het display geeft de functies van alle assistentie- en communicatiesystemen aan. Het hoofdmenu is in vier delen gesplitst: communicatie, navigatie, entertainment en klimaat. Afhankelijk van de gemonteerde uitrusting herbergen deze vier functies nog andere menu’s. Met de controller kan door de verschillende menu’s genavigeerd worden, waarbij de functies eenvoudig kunnen worden gekozen. Behalve de controller kan er ook met gesproken bevelen worden gewerkt, en dat met verbeterde spraakdialoog en bijkomende functies naar keuze.

        Multifunctioneel stuurwiel met instelbare toetsen
        Ook het multifunctionele stuurwiel vormt op zich een assistentiesysteem. Want naast zijn hoofdfunctie stelt het de bestuurder in staat om door middel van ergonomisch geplaatste toetsen belangrijke functies te bedienen. Door de iDrive is het mogelijk om twee toetsen op het stuurwiel zelf een functie toe te kennen - een nieuwigheid in het middenklassesegment.

        Deuren openen en starten zonder contactsleutel
        iDrive rekent in de cockpit af met de veelvoud aan toetsen en schakelaars van vroeger, terwijl het optionele “Comfort Access� de oude contactsleutel overbodig maakt. Er wordt nu gebruik gemaakt van een ID-gever, een zogenaamde baardloze sleutel die het de bestuurder mogelijk maakt in te stappen en te starten zonder zijn sleutel boven te moeten halen.
        Door de Key Memory-functie worden tegelijkertijd de zitpositie, spiegels, klimaatregeling en de radiozender ingesteld volgens de voorkeuren van de bestuurder.

        Infotainmentsystemen van de hoogste klasse
        De informatie- en entertainmentsystemen van de nieuwe BMW 3 Reeks vinden hun oorsprong in de bovenlaag van het BMW-gamma. De klant kan opteren voor het navigatiesysteem business of professional, allebei gebaseerd op dvd. Het optionele hifisysteem, Professional LOGIC 7 laat geluidsweergave met surroundsound toe. Samen met de optionele telefoonuitrusting kunnen ook alle diensten van BMW Assist worden opgeroepen, om comfort en veiligheid te verhogen: noodoproepen, BMW-bijstand bij panne, BMW-info, verkeersinformatie en andere diensten die te maken hebben met mobiliteit.

        Comment





        • Link: http://users.telenet.be/carldeboeck/...ifications.jpg

          Comment


          • Koppel en vermogen curves:

            320d

            Comment


            • 325i:

              Comment


              • 330i:

                Comment


                • 1.250 Nm tussen 2.750 en 4.250 omw/min
                  Is dat niet wat overdreven?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
                    1.250 Nm tussen 2.750 en 4.250 omw/min
                    Is dat niet wat overdreven?
                    Het is 250Nm

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                      http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=43012


                      Hier vind je een mooie vergelijking tussen de verschillende modellen van de 3 reeks door de jaren heen en wilde jullie dit zeker niet onthouden :o maar wat is die nieuwe E90 knap op deze foto!!
                      Hoe snel je iets 'ouderwets' kan doen lijken. De E90 maakt van de E46 een bompawagen...
                      IDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      Eerst dacht ik hmm nieuwe BMW 3...niet echt super, maar als je 'm dan naast die "huidige" ziet...amai wat een beest

                      Comment


                      • Serieuze machines. Zelfs de goedkoopste versie heeft al 150 pk. Nu ja, een 318i en 318d zullen ook nog wel uitkomen zeker? De sprong van 150 pk naar 218 pk voor de benzineversies, vind ik ook wel ietsje te groot. Komt er daar ook nog iets tussen?
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Aangezien er een 523i komt met om en bij de 170pk, vermoed ik dat deze motor ook in de 3-reeks zal verschijnen.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Aangezien er een 523i komt met om en bij de 170pk, vermoed ik dat deze motor ook in de 3-reeks zal verschijnen.
                            ik denk da de 523i 177 pk heeft en die zal (hopelijk) ook in de 3-serie komen

                            Comment


                            • Ik vrees dat ze hier in België het vermogen dan naar beneden zulen halen naar 163pk, omwille van een lagere inschrijvingstax. BMW doet dit bijvoorbeeld ook met de 525d. Zelf heb ik een 530d. Dit vermogen werd van 218 naar 211pk gebracht. Misschien zal dit ook met de 2.5 motor gebeuren. Ik weet niet of een klant de keuze heeft of zal hebben tussen beide vermogens. Alleszins niet volgens de huidige prijslijst (5-reeks).
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Ik vrees dat ze hier in België het vermogen dan naar beneden zulen halen naar 163pk, omwille van een lagere inschrijvingstax. BMW doet dit bijvoorbeeld ook met de 525d. Zelf heb ik een 530d. Dit vermogen werd van 218 naar 211pk gebracht. Misschien zal dit ook met de 2.5 motor gebeuren. Ik weet niet of een klant de keuze heeft of zal hebben tussen beide vermogens. Alleszins niet volgens de huidige prijslijst (5-reeks).
                                ik weet het nog niet zo zeker hoor, de 520i had 170 pk. waarom had bmw die dan niet verlaagd naar 163? het was een kleinere kloof dan met die nieuwe 177pk !

                                Comment


                                • Ahja, ik was niet heel zeker van die 523i. Zal zeker in de 3-reeks ook komen dan. En de vermogenswedloop gaat verder!
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Ik vrees dat ze hier in België het vermogen dan naar beneden zulen halen naar 163pk, omwille van een lagere inschrijvingstax. BMW doet dit bijvoorbeeld ook met de 525d. Zelf heb ik een 530d. Dit vermogen werd van 218 naar 211pk gebracht. Misschien zal dit ook met de 2.5 motor gebeuren. Ik weet niet of een klant de keuze heeft of zal hebben tussen beide vermogens. Alleszins niet volgens de huidige prijslijst (5-reeks).
                                    ik weet het nog niet zo zeker hoor, de 520i had 170 pk. waarom had bmw die dan niet verlaagd naar 163? het was een kleinere kloof dan met die nieuwe 177pk !
                                    U heeft gelijk. Men heeft dit inderdaad alleen nog maar gedaan met de dieselversies. Misschien omdat bij een diesel het koppel belangrijker is dan het vermogen, of omdat er meer diesels dan benzines verkocht worden in België.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Ik vrees dat ze hier in België het vermogen dan naar beneden zulen halen naar 163pk, omwille van een lagere inschrijvingstax. BMW doet dit bijvoorbeeld ook met de 525d. Zelf heb ik een 530d. Dit vermogen werd van 218 naar 211pk gebracht. Misschien zal dit ook met de 2.5 motor gebeuren. Ik weet niet of een klant de keuze heeft of zal hebben tussen beide vermogens. Alleszins niet volgens de huidige prijslijst (5-reeks).
                                      ik weet het nog niet zo zeker hoor, de 520i had 170 pk. waarom had bmw die dan niet verlaagd naar 163? het was een kleinere kloof dan met die nieuwe 177pk !
                                      U heeft gelijk. Men heeft dit inderdaad alleen nog maar gedaan met de dieselversies. Misschien omdat bij een diesel het koppel belangrijker is dan het vermogen, of omdat er meer diesels dan benzines verkocht worden in België.
                                      denk eerder dat het tweede er mee zal te maken hebben.

                                      Comment


                                      • Toch ben ik blij dat men dat gedaan heeft met de 530d. Het zijn maar 7 luttele pk's, maar ik heb wel bijna €2500 aan inschrijvingstax uitgespaard. Toch spijtig voor de mensen die eerdaags een 325i of een 525i willen kopen.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door nls
                                          Het uiterlijk vind ik serieus tegenvallen t.o.v. de huidige. De prestaties van de 330 daarentegen 258pk, 0-100: 6.3s
                                          Wat ik ferm vind is dat de hernemingen van de 320d nog beter zijn dan die van de 330i.
                                          Desondanks gaat mijn voorkeur nog altijd naar benzine

                                          Comment

                                          Working...
                                          X