Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Benz
    Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Aangezien er een 523i komt met om en bij de 170pk, vermoed ik dat deze motor ook in de 3-reeks zal verschijnen.
    ik denk da de 523i 177 pk heeft en die zal (hopelijk) ook in de 3-serie komen
    Als die 523i 'maar' 177 pk levert, vind ik hem eigenlijk een beetje overbodig. De 520i levert met zijn 2.2 6-cilinder al 170 pk (wegens fiscaliteit in België ook in 163 pk leverbaar). Dus in een land als Duitsland waar hij 170 pk levert, lijkt mij een motor met slechts 7 pk meer wat overbodig. Als ze hem dan in België zouden invoeren zouden ze hem waarschijnlijk toch op 163 pk begrenzen, niet?
    Even ter informatie: De 523i vervangt de 520i, hij komt er niet gewoon bij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
      voor davy en waarschijnlijk nog veel andere geinteresseerden:

de nieuwe 3 met sportpack:

De nieuwe met de oude.

Comment

• Hij ziet er toch wel lekker uit moet ik zeggen, na het zien van wat meer foto's. Enkel die achterkant kan mij maar niet bekoren.... Die lichtblokken zijn zo inspiratieloos vormgegeven hé....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
          wat een verschil
          Peugeot 307 Sw 1.4HDI
          & BMW E36 318TDS Touring

Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
          http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

Ode aan de eigen wagen!
          Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

Comment

• Pfff, als Bangle zo geen super-ingenieurs achter zich zou hebben he, bmw was al lang failliet!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
              Oorspronkelijk geplaatst door Benz
              Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Aangezien er een 523i komt met om en bij de 170pk, vermoed ik dat deze motor ook in de 3-reeks zal verschijnen.
              ik denk da de 523i 177 pk heeft en die zal (hopelijk) ook in de 3-serie komen
              Als die 523i 'maar' 177 pk levert, vind ik hem eigenlijk een beetje overbodig. De 520i levert met zijn 2.2 6-cilinder al 170 pk (wegens fiscaliteit in België ook in 163 pk leverbaar). Dus in een land als Duitsland waar hij 170 pk levert, lijkt mij een motor met slechts 7 pk meer wat overbodig. Als ze hem dan in België zouden invoeren zouden ze hem waarschijnlijk toch op 163 pk begrenzen, niet?
              Even ter informatie: De 523i vervangt de 520i, hij komt er niet gewoon bij
              Aha, dat wist ik niet, thx voor de info

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
                De nieuwe met de oude.
                Is dit geen Ps?? Zijn dat niet de spoilers van het M-pack van de E46?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                2012-...
                '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                  Idd

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                  cc

Comment

• Er zijn weer een aantal nieuwe foto's opgedoken van de E90.

Diverse kleuren en velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR
                      Er zijn weer een aantal nieuwe foto's opgedoken van de E90.

Ziet er op bepaalde pics wel vrij mager uit!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
                        Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
                        De nieuwe met de oude.
                        Ik had U liggen héé!

Comment

• En toch geraak ik niet gewoon aan die flauwe achterkant.
                          Dat een ontwerper zo iets goed vindt en zijn directie ook, ik snap het niet.
                          En dat noemt zich BMW.
                          Maar goed, dan weten ze wat ze als eerste kunnen faceliften binnen twee jaar !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR

Eén feit staat al vast: ie heeft grote brede velgen nodig
                            BMW E61 525d LCI '09
                            Suzuki Bandit 1250NA /07
                            Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                              Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR

Ziet er op bepaalde pics wel vrij mager uit!
                              Idd. ronduit mottig
                              Peugeot 307 Sw 1.4HDI
                              & BMW E36 318TDS Touring

Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
                              http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

Ode aan de eigen wagen!
                              Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

Comment

• Vond deze waar hij heel mooi opstond

Comment

• Die witte ziet er vet uit , vooral zijn poep ziet er beter uit vind ik op dat wit.

GreetZ

Comment

• Zo ziet hij er nog altijd WOOOOOOOOW uit:

1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl
                                      Liefhebbers wachten in spanning op de komst van de nieuwe BMW 3-serie. Wij reden hem al in Spanje.

Dertig jaar geleden werd de BMW 3-serie geïntroduceerd. Dit nieuwe model is de vijfde generatie. Inmmiddels neemt de 3-serie in ons land eenderde van de BMW-verkopen voor zijn rekening. De 3-serie heeft zich ontpopt tot icoon en maatstaf voor zijn concurrenten.
                                      De nieuwe 3-serie is 49 mm langer dan zijn voorganger, groeide in de breedte maar liefst 79 mm en nam in de hoogte slechts 6 mm toe. Met een 35 mm langere wielbasis en een grotere spoorbreedte ziet hij er gespierd uit.

Vooraanstaand
                                      Een nieuwe Drie kan dus niet debuteren zonder nieuwe motoren. In dit geval zijn dat er vier. Voorlopige basisversie tot de komst van de 129 pk sterke 318i in september is de 320i, met viercilinder Valvetronic-motor. Hij heeft bijna 6 pk meer vermogen (150 pk) en zijn maximumkoppel steeg met 23 Nm tot 200 Nm.

Nieuw zijn de 2,5- en 3-liter zescilinders: de 325i met 218 pk en een maximumkoppel van 250 Nm en de 330i, waarvan de 6-serie al de primeur kreeg. Die motor is met een gewicht van 161 kg de lichtste zescilinder ter wereld.
                                      De 330i heeft een vermogen van 258 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. Hij is daarmee tot een topsnelheid van 250 km/h in staat en moet de sprint van 0-100 km/h in 6,3 seconden kunnen afleggen. De diesel-eer wordt in de 3-serie voorlopig hooggehouden door de 320d, die met nieuwe common-railtechniek een hogere inspuitdruk nu 163 pk levert en een maximumkoppel van 340 Nm heeft.

Voorbeeldig
                                      Onze eerste rij-impressie doen we op met de 320d in de omgeving van de Spaanse stad Valencia. De Drie gedraagt zich voorbeeldig. DSC, in de volksmond tegenwoordig ESP genoemd, regelt alles in het grensbereik bijna onmerkbaar zacht en met gevoel af. Je regelt zélf, met een druk op de DTC-knop, de traction control.
                                      De besturing is direct en precies, het schakelen gaat vlot en soepel met korte wegen. Jammer dat de middenconsole een beetje te hoog is: ik zit er met het schakelen steeds met m´n elleboog tegenaan. De stoel kan nog hoger, maar ideaal is dat niet.
                                      De topversie is voorlopig de 330i, die we even later over een andere route rijden. Natuurlijk voel je het verschil tussen de zescilinder en de diesel. De 330i is levendig, wil er met je vandoor, zonder dat je er bloednerveus van wordt. Ook zijn trekkracht met 300 Nm mag er natuurlijk zijn en die spreken we dan ook herhaaldelijk aan.

Nog even wachten
                                      Vanaf 5 maart staan de 320i, 325i, 330i en de 320d bij de Nederlandse dealers. De 318i en de 318d en 320d volgen in september. De Touring komt eveneens in het najaar en de Cabrio verwachten we volgend voorjaar. De M3 zal waarschijnlijk tegen het eind van 2006 arriveren.

De volledige rij-impressie van de nieuwe BMW 3-serie staat in AutoWeek 5, die woensdag 26 januari in de winkels ligt.
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik wil een 3-reeks!!!!

Maar ik heb geen geld.

:p
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl
                                          Liefhebbers wachten in spanning op de komst van de nieuwe BMW 3-serie. Wij reden hem al in Spanje.

Dertig jaar geleden werd de BMW 3-serie geïntroduceerd. Dit nieuwe model is de vijfde generatie. Inmmiddels neemt de 3-serie in ons land eenderde van de BMW-verkopen voor zijn rekening. De 3-serie heeft zich ontpopt tot icoon en maatstaf voor zijn concurrenten.
                                          De nieuwe 3-serie is 49 mm langer dan zijn voorganger, groeide in de breedte maar liefst 79 mm en nam in de hoogte slechts 6 mm toe. Met een 35 mm langere wielbasis en een grotere spoorbreedte ziet hij er gespierd uit.

Vooraanstaand
                                          Een nieuwe Drie kan dus niet debuteren zonder nieuwe motoren. In dit geval zijn dat er vier. Voorlopige basisversie tot de komst van de 129 pk sterke 318i in september is de 320i, met viercilinder Valvetronic-motor. Hij heeft bijna 6 pk meer vermogen (150 pk) en zijn maximumkoppel steeg met 23 Nm tot 200 Nm.

Nieuw zijn de 2,5- en 3-liter zescilinders: de 325i met 218 pk en een maximumkoppel van 250 Nm en de 330i, waarvan de 6-serie al de primeur kreeg. Die motor is met een gewicht van 161 kg de lichtste zescilinder ter wereld.
                                          De 330i heeft een vermogen van 258 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. Hij is daarmee tot een topsnelheid van 250 km/h in staat en moet de sprint van 0-100 km/h in 6,3 seconden kunnen afleggen. De diesel-eer wordt in de 3-serie voorlopig hooggehouden door de 320d, die met nieuwe common-railtechniek een hogere inspuitdruk nu 163 pk levert en een maximumkoppel van 340 Nm heeft.

Voorbeeldig
                                          Onze eerste rij-impressie doen we op met de 320d in de omgeving van de Spaanse stad Valencia. De Drie gedraagt zich voorbeeldig. DSC, in de volksmond tegenwoordig ESP genoemd, regelt alles in het grensbereik bijna onmerkbaar zacht en met gevoel af. Je regelt zélf, met een druk op de DTC-knop, de traction control.
                                          De besturing is direct en precies, het schakelen gaat vlot en soepel met korte wegen. Jammer dat de middenconsole een beetje te hoog is: ik zit er met het schakelen steeds met m´n elleboog tegenaan. De stoel kan nog hoger, maar ideaal is dat niet.
                                          De topversie is voorlopig de 330i, die we even later over een andere route rijden. Natuurlijk voel je het verschil tussen de zescilinder en de diesel. De 330i is levendig, wil er met je vandoor, zonder dat je er bloednerveus van wordt. Ook zijn trekkracht met 300 Nm mag er natuurlijk zijn en die spreken we dan ook herhaaldelijk aan.

Nog even wachten
                                          Vanaf 5 maart staan de 320i, 325i, 330i en de 320d bij de Nederlandse dealers. De 318i en de 318d en 320d volgen in september. De Touring komt eveneens in het najaar en de Cabrio verwachten we volgend voorjaar. De M3 zal waarschijnlijk tegen het eind van 2006 arriveren.

De volledige rij-impressie van de nieuwe BMW 3-serie staat in AutoWeek 5, die woensdag 26 januari in de winkels ligt.
                                          Jach, eerst zal die f*cking hollander nog eens de mercedes-term gebruiken voor een BMW-functie, dat zogezegd meer verspreid is dan DSC. Daar verliest hij al al zijn krediet.

En dan nog eens zo'n kemel van een chronologische fout ook.

Debiele mens, dat ze zo iemand een testrit gunnen!

GreetZ

Comment

Working...
                                          X