Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aangezien er een 523i komt met om en bij de 170pk, vermoed ik dat deze motor ook in de 3-reeks zal verschijnen.
ik denk da de 523i 177 pk heeft en die zal (hopelijk) ook in de 3-serie komen
Als die 523i 'maar' 177 pk levert, vind ik hem eigenlijk een beetje overbodig. De 520i levert met zijn 2.2 6-cilinder al 170 pk (wegens fiscaliteit in België ook in 163 pk leverbaar). Dus in een land als Duitsland waar hij 170 pk levert, lijkt mij een motor met slechts 7 pk meer wat overbodig. Als ze hem dan in België zouden invoeren zouden ze hem waarschijnlijk toch op 163 pk begrenzen, niet?
Even ter informatie: De 523i vervangt de 520i, hij komt er niet gewoon bij
Aangezien er een 523i komt met om en bij de 170pk, vermoed ik dat deze motor ook in de 3-reeks zal verschijnen.
ik denk da de 523i 177 pk heeft en die zal (hopelijk) ook in de 3-serie komen
Als die 523i 'maar' 177 pk levert, vind ik hem eigenlijk een beetje overbodig. De 520i levert met zijn 2.2 6-cilinder al 170 pk (wegens fiscaliteit in België ook in 163 pk leverbaar). Dus in een land als Duitsland waar hij 170 pk levert, lijkt mij een motor met slechts 7 pk meer wat overbodig. Als ze hem dan in België zouden invoeren zouden ze hem waarschijnlijk toch op 163 pk begrenzen, niet?
Even ter informatie: De 523i vervangt de 520i, hij komt er niet gewoon bij
En toch geraak ik niet gewoon aan die flauwe achterkant.
Dat een ontwerper zo iets goed vindt en zijn directie ook, ik snap het niet.
En dat noemt zich BMW.
Maar goed, dan weten ze wat ze als eerste kunnen faceliften binnen twee jaar !
Liefhebbers wachten in spanning op de komst van de nieuwe BMW 3-serie. Wij reden hem al in Spanje.
Dertig jaar geleden werd de BMW 3-serie geïntroduceerd. Dit nieuwe model is de vijfde generatie. Inmmiddels neemt de 3-serie in ons land eenderde van de BMW-verkopen voor zijn rekening. De 3-serie heeft zich ontpopt tot icoon en maatstaf voor zijn concurrenten.
De nieuwe 3-serie is 49 mm langer dan zijn voorganger, groeide in de breedte maar liefst 79 mm en nam in de hoogte slechts 6 mm toe. Met een 35 mm langere wielbasis en een grotere spoorbreedte ziet hij er gespierd uit.
Vooraanstaand
Een nieuwe Drie kan dus niet debuteren zonder nieuwe motoren. In dit geval zijn dat er vier. Voorlopige basisversie tot de komst van de 129 pk sterke 318i in september is de 320i, met viercilinder Valvetronic-motor. Hij heeft bijna 6 pk meer vermogen (150 pk) en zijn maximumkoppel steeg met 23 Nm tot 200 Nm.
Nieuw zijn de 2,5- en 3-liter zescilinders: de 325i met 218 pk en een maximumkoppel van 250 Nm en de 330i, waarvan de 6-serie al de primeur kreeg. Die motor is met een gewicht van 161 kg de lichtste zescilinder ter wereld.
De 330i heeft een vermogen van 258 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. Hij is daarmee tot een topsnelheid van 250 km/h in staat en moet de sprint van 0-100 km/h in 6,3 seconden kunnen afleggen. De diesel-eer wordt in de 3-serie voorlopig hooggehouden door de 320d, die met nieuwe common-railtechniek een hogere inspuitdruk nu 163 pk levert en een maximumkoppel van 340 Nm heeft.
Nog even wachten
Vanaf 5 maart staan de 320i, 325i, 330i en de 320d bij de Nederlandse dealers. De 318i en de 318d en 320d volgen in september. De Touring komt eveneens in het najaar en de Cabrio verwachten we volgend voorjaar. De M3 zal waarschijnlijk tegen het eind van 2006 arriveren.
De volledige rij-impressie van de nieuwe BMW 3-serie staat in AutoWeek 5, die woensdag 26 januari in de winkels ligt.
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Liefhebbers wachten in spanning op de komst van de nieuwe BMW 3-serie. Wij reden hem al in Spanje.
Dertig jaar geleden werd de BMW 3-serie geïntroduceerd. Dit nieuwe model is de vijfde generatie. Inmmiddels neemt de 3-serie in ons land eenderde van de BMW-verkopen voor zijn rekening. De 3-serie heeft zich ontpopt tot icoon en maatstaf voor zijn concurrenten.
De nieuwe 3-serie is 49 mm langer dan zijn voorganger, groeide in de breedte maar liefst 79 mm en nam in de hoogte slechts 6 mm toe. Met een 35 mm langere wielbasis en een grotere spoorbreedte ziet hij er gespierd uit.
Vooraanstaand
Een nieuwe Drie kan dus niet debuteren zonder nieuwe motoren. In dit geval zijn dat er vier. Voorlopige basisversie tot de komst van de 129 pk sterke 318i in september is de 320i, met viercilinder Valvetronic-motor. Hij heeft bijna 6 pk meer vermogen (150 pk) en zijn maximumkoppel steeg met 23 Nm tot 200 Nm.
Nieuw zijn de 2,5- en 3-liter zescilinders: de 325i met 218 pk en een maximumkoppel van 250 Nm en de 330i, waarvan de 6-serie al de primeur kreeg. Die motor is met een gewicht van 161 kg de lichtste zescilinder ter wereld.
De 330i heeft een vermogen van 258 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. Hij is daarmee tot een topsnelheid van 250 km/h in staat en moet de sprint van 0-100 km/h in 6,3 seconden kunnen afleggen. De diesel-eer wordt in de 3-serie voorlopig hooggehouden door de 320d, die met nieuwe common-railtechniek een hogere inspuitdruk nu 163 pk levert en een maximumkoppel van 340 Nm heeft.
Nog even wachten Vanaf 5 maart staan de 320i, 325i, 330i en de 320d bij de Nederlandse dealers. De 318i en de 318d en 320d volgen in september. De Touring komt eveneens in het najaar en de Cabrio verwachten we volgend voorjaar. De M3 zal waarschijnlijk tegen het eind van 2006 arriveren.
De volledige rij-impressie van de nieuwe BMW 3-serie staat in AutoWeek 5, die woensdag 26 januari in de winkels ligt.
Jach, eerst zal die f*cking hollander nog eens de mercedes-term gebruiken voor een BMW-functie, dat zogezegd meer verspreid is dan DSC. Daar verliest hij al al zijn krediet.
En dan nog eens zo'n kemel van een chronologische fout ook.
Debiele mens, dat ze zo iemand een testrit gunnen!
Comment