Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer WINTERBANDEN?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Trouwens, je bent als Belg toch niet verplicht om winterbanden te leggen als je door Duitsland rijdt? De Duitse wetgeving is toch enkel voor Duitsers verplicht? Of vergis ik me daarin?
    Kameraad van mij is vorig jaar in duitsland tegen gehouden(had geen winterbanden), ze deden controle van de banden. Gevolg was dat hij daar onder begeleiding van de smurfen naar bandencentrale moest gaan om 4 winterbanden op te leggen + boete. Kreeg ook nog volgende vermelding: indien men een ongeval heeft en de wagen is niet aangepast aan de (winterse)omstandigheden, men altijd in fout wordt gesteld.

Comment

• ff vergeten te vermelden, onder mijne clio RS heb ik ultragrip performance 2 van goodyear 215/45/17 gelegd op aanraden van bandencentrale. Tot nu toe vind ik ze beter als de dunlops M3 die ik onder mijne golf had ligge.

Pa heeft nu michelin PA3 (255/35/19) gelegd op zen karreke, zal ze int weekend is teste en mijn mening geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ruben_85 Bekijk Berichten
        Kameraad van mij is vorig jaar in duitsland tegen gehouden(had geen winterbanden), ze deden controle van de banden. Gevolg was dat hij daar onder begeleiding van de smurfen naar bandencentrale moest gaan om 4 winterbanden op te leggen + boete. Kreeg ook nog volgende vermelding: indien men een ongeval heeft en de wagen is niet aangepast aan de (winterse)omstandigheden, men altijd in fout wordt gesteld.
        ? Echt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ruben_85 Bekijk Berichten
          Damn. Oké, ik het het "probleem" onderschat, dus. Nog een geluk dat ik deze winter niet door Duitsland moet.

Was 't aan 't sneeuwen, dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
            Maar hoe schaal is het dan ook

Nemo (of toch z'n voorganger) probeerde het exterieur van een S6 na te streven, wat doet ie dan, legt er 16" velgen op (die dan zelfs nog geen nut hebben) dat je normaal nooit rond de schijven van een S6 krijgt.

Nemo
            De remschijven worden tijdens winter ook vervangen door winter exemplaren die wat kleiner zijn .
            Binnekort maybe 20'

Comment

• Winterbanden zijn ongetwijfeld zeer nuttig de verbetering die ze teweegbrengen is erg relatief.

Ik had tot voor kort een lichte wagen met 165-banden. Grip bij nat weer was verschrikkelijk, de wagen had ook geen ABS waardoor de vertraging bij een noodstop (je remt altijd teveel dan) bij regenweer nagenoeg nihil was, ook in de zomer. Dat was een Citroën Saxo, geen 25-jaar oude qua veiligheid hopeloos verouderde wagen. En zo zijn er nog veel meer wagens in het verkeer.

Nu heb ik 215-banden en dat verschil is, wat ook evident is, ongeloofelijk. Je hebt schijnbaar 2 keer zo veel grip.
              Een Saxo zonder winterbanden zal volgens mij nog altijd maar een fractie van de grip hebben bij een noodsituatie als de wagen met de 215-banden en ABS.

Theoretisch gezien kost het met winterbanden rijden geen cent meer indien je zowel je zomer- als je winterbanden oprijdt, en zodoende zou het dan ook stom zijn om ze niet te steken, maar in de praktijk blijf je met één paar waardeloze banden zitten bij verkoop van de wagen.

Maar als ik zie hoe relatief de grip van de ene wagen t.o.v. de andere is dan beschouw ik winterbanden een luxe-artikel dat ik mij niet permitteren kan.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Damn. Oké, ik het het "probleem" onderschat, dus. Nog een geluk dat ik deze winter niet door Duitsland moet.

Was 't aan 't sneeuwen, dan?
                weet ik nie

Comment

• ok, denk dak ook winterbanden ga leggen.
                  ligt wat sneeuw en niks gestrooit en t'is glad op mn zomerbanden

Kan ik op mijn wintersloffen naar de keuring tijdens de zomermaanden?
                  of geraak ik er enkel door als er M+S opstaat?

en welke winterbanden zou ik nemen?
                  ik twijfel tussen deze:
                  Vredestein
                  Winterbanden Wintrac xtreme
                  205/45 R17 88V XL
                  **

Toyo
                  Winterbanden SNOWPROX S 952
                  205/45 R17 88H RF Velgbeschermingleiste asymmetric

/edit:
                  heb ondertussen vredestein besteld
                  Last edited by ; 22/11/2008, 17:06.

Comment

• Peer pressure = nice!

Kans is groot dat 'k er toch leg. Afgestapt van de Sottozero's, echter. Wordt PA3 (Michelin ) of Dunlop SPWS 3D of Conti TS810.

Comment

• Winterbanden !?

Wij rijden (privè) met 'n '08 Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi 110 FAP

Citroën heeft winterkits in PROMOTIE

D.w.z. vier (4) 185/65 R15 88T winterbanden (Michelin of UniRoyal) incl. stalenvelgen voor resp. 560,00 € of 460,00 € (excl. montage en wieldoppen).

Nu weet ik weinig van autobanden af, maar heeft het überhaupt zin (België) om winterbanden te steken? en welke zijn de betere (Michelin of UniRoyal)?

Comment

• *kijkt naar buiten*

Ja het is absoluut nodig ! Vanaf 7°c heeft een winterband veel betere eigenschappen dan een zomerband.
                        Het hoeft zelfs niet te sneeuwen hiervoor...

En zoals meestal zijn de bekende merken ook de betere, 560€ is niet te veel voor 4 nieuwe banden met velg

Comment

• M'n pa vindt dat dus niet nodig winterbanden

Comment

• Ik heb pas vandaag terug m'n winterbanden

Eenmaal op de weg, begon het te sneeuwen

Comment

• Vandaag waren winterbanden geen overbodige luxe, dat zullen de betrokkenen van de vele ongevallen die in W Vl gebeurd zijn kunnen beamen.

Ik heb ze vandaag er dus ook opgelegd en ik merkte duidelijk meer grip.

Comment

• Gisteren nacht heb ik met de zomerbanden nog 100km gereden in smeltende sneeuw en regen bij temperaturen tussen de 1°C en 2°C, en eerlijk gezegd heb ik van grip verlies weinig gemerkt, het voelde maar even glad aan als bij gewoon regenweer.

Dinsdag komen de winterbanden erop, ik ben eens benieuwd wat het verschil gaat zijn.
                                AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Drieberg Bekijk Berichten
                                  Wij rijden (privè) met 'n '08 Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi 110 FAP

Citroën heeft winterkits in PROMOTIE

D.w.z. vier (4) 185/65 R15 88T winterbanden (Michelin of UniRoyal) incl. stalenvelgen voor resp. 560,00 € of 460,00 € (excl. montage en wieldoppen).

Nu weet ik weinig van autobanden af, maar heeft het überhaupt zin (België) om winterbanden te steken? en welke zijn de betere (Michelin of UniRoyal)?
                                  het heeft zeker zin en qua merk leg maar Michelin, UniRoyal is brol.

Comment

• Ik bel naar nog 'n andere bandencentrale, voor 'n prijs voor van die dingen waarover 't topic hier gaat. "Is 't veur weint'rban'n?" Euh, ja. "Oeioeioei, vee te loate! Me zin ut!" Euhm, 't is voor 18 inch exemplaren. "Ahtiene? Ah, kom mor of ton!"

Comment

Ik bel naar nog 'n andere bandencentrale, voor 'n prijs voor van die dingen waarover 't topic hier gaat. "Is 't veur weint'rban'n?" Euh, ja. "Oeioeioei, vee te loate! Me zin ut!" Euhm, 't is voor 18 inch exemplaren. "Ahtiene? Ah, kom mor of ton!"

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                        Herrit my homie

Comment

• na gisteren nacht in de sneeuw te hebben gereden met men conti's 225/40/18 heb ik vandaag men winterwielen gestoken

ik moet bekennen dat ik er niet echt veel last van ondervond maar als je winterbanden hebt staan...

195/60/15 michelin alpin

Comment

Working...
                                          X