Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer WINTERBANDEN?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wanneer winterbanden? Gisteren had een goed moment geweest, dat had me toch wel wat kosten bespaard

Comment

• Wil ik nog eens zien : een bocht aan 80 km/u op de openbare weg in de sneeuw

Maar je hebt idd redelijk wat grip in verse onbereden sneeuw : gisteren 2 km op zo'n polderbaantje gedaan, heb het toch bij 25 à 30 km/u gehouden (geen 80 dus ), leek me niet geschikt om harder te riskeren met 2 diepe grachten aan beide zijden...

Hier en daar was het echt verraderlijk : kort stukje bergaf met een bocht, de RS4 ging eventjes schuiven over de 4 wielen, doet maar vies, maar door wat gas bij te geven trok ie zichzelf toch in de goede richting Betekent wel dat je met die sportieve zomerbanden bij sneeuw toch heel weinig grip hebt : vb bij thuiskomst, sneeuw op kasseien : licht geremd en continu ABS...

Welke prijs heb je voor die 225/40-18 ? Wel bizar dat je dezelfde maat hebt onder een eend als onder een RS4 !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
        Wanneer winterbanden? Gisteren had een goed moment geweest, dat had me toch wel wat kosten bespaard
        dan toch schade?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          vb bij thuiskomst, sneeuw op kasseien : licht geremd en continu ABS...
          Dat vind ik ZO irritant hé, dat je ABS bijna op geen enkele wagen kan uitzetten

Ik rem bijna alleen maar met handrem en motor, gewone rem heeft zo goed als geen zin, slaat nergens op.

Welke prijs heb je voor die 225/40-18 ? Wel bizar dat je dezelfde maat hebt onder een eend als onder een RS4 ![/quote]

Wel niet aan mij gericht, maar toch:

Hebben er net besteld aan een goeie 230 EUR per stuk. Dunlops.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            dan toch schade?
            Ik dacht "enkel" wat lakschade?

Comment

• Moet je in de sneeuw bij hard remmen niet je koppeling induwen? Omdat wanneer je wielen blokeren, ze niet genoeg grip zouden kunnen hebben om de motor weer te doen aanslaan en je dus met geblokkeerde wielen zit, tenzij je je koppeling terug intrapt?
              En toch lees ik hier remmen op de motor, handrem gebruiken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Dat vind ik ZO irritant hé, dat je ABS bijna op geen enkele wagen kan uitzetten

Ik rem bijna alleen maar met handrem en motor, gewone rem heeft zo goed als geen zin, slaat nergens op.

Welke prijs heb je voor die 225/40-18 ? Wel bizar dat je dezelfde maat hebt onder een eend als onder een RS4 !

erg vreemd ja dat je dat op alle oudi quattro's wel kan (competition ook hé?) en op een gloednieuwe RS4 niet
                Vorige winter een paar keer getest met en zonder abs... zonder is gewoon 10x beter.

Comment

erg vreemd ja dat je dat op alle oudi quattro's wel kan (competition ook hé?) en op een gloednieuwe RS4 niet
                  Vorige winter een paar keer getest met en zonder abs... zonder is gewoon 10x beter.

Weet je dat ik daar nu eens totaal niet naar gekeken heb

Ik ga er al zo van uit dat dat niet op een auto zit...

Achja handrem was leuker

Comment

• deze middag een nog niet ontruimde en volledig ondergesneeuwde Ballon d'Alsace opgereden. Ik met FWD, M-optic met RWD. Zijn onderweg een tiental auto's tegengekomen, een stuk of 7 die tegen de sneeuwberm stonden met hun 4 pinkers aan, ofwel aan het wachten op hulp ofwel sneeuwkettingen aan het opleggen, en een paar die ook naar boven aan het ploeteren waren mét sneeuwkettingen. We zijn ze zonder enig probleem voorbijgereden, verschoot ik wel van

Enkel toen M-optic even was rondgegaan (tsja... shit happens ) en we terug moesten vertrekken leek het er eventjes op dat we ook mochten terugkeren. Maar een klein duwtje en hop daar gingen we weer.

Comment

• Ohja.... ESP/antispin heeft de hele dag afgestaan. Da's dikke miserie in de sneeuw, aangezien je wielen toch de hele tijd doorspinnen pakt dat gewoon voortdurend je motorvermogen weg en geraak je écht niet vlot vooruit.

Zonder gaat een pak beter. Wielspin in 5de maar who cares, 't is niet dat je banden keihard slijten op sneeuw hé....

Comment

dan toch schade?

Hebben hem net effe opgekrikt. Schade valt zeer goed mee, er is niets vitaals geraakt. Enkel de voorbumper is achteraan in 2 gebarsten en losgekomen. Voor de rest is er alleen een klein blutske en de verf is een beetje gebarsten. Al bij al zeer veel geluk gehad dat die paaltjes van het buigbare type waren

Morgen ga ik een setje velgen halen in occassie en toch maar winterbandjes kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          Wil ik nog eens zien : een bocht aan 80 km/u op de openbare weg in de sneeuw

Maar je hebt idd redelijk wat grip in verse onbereden sneeuw : gisteren 2 km op zo'n polderbaantje gedaan, heb het toch bij 25 à 30 km/u gehouden (geen 80 dus ), leek me niet geschikt om harder te riskeren met 2 diepe grachten aan beide zijden...
                          Idd, zou ik ook niet doen. Maar op 'n autostrade, ça va.

Bocht aan 80 was niet op sneeuw, dat zou niet gaan denk ik maar op natte ondergrond met paprestjes. Zette zich makkelijker dan ik dacht, vooral nu ik geoefend heb op die clutch kick : zat in 4e, effe koppeling induwen + volgas, en koppeling laten schieten. Olé. Is wel akeliger dan in 2e of 3e. Maar fun!

Ga me moeten inhouden en dan niet meer doen op openbare weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo
                            225/40R18 92V XL Conti TS810S heb ik besteld aan 205 EUR per stuk incl. BTW en montage. Bij 'n andere garage kwamen die op 242 EUR. De beste prijs voor de PA3 die 'k kreeg in die maat, was ook 242 EUR. Dunlop 3D zou in die maat op 172 EUR / stuk (incl. BTW en montage) gekomen zijn, maar is uitverkocht (jammer, wou die). Goodyear UltraGrip kwam op een dikke 185 EUR.

Mjah, en de maat, soms kan je daar niet op voort gaan. BMW '1 is b.v. 205/50R17 225/45R17 215/40R18 245/35R18. En dus past 225/40R18 ook. Ik wou alleszins niet smaller gaan omdat ik een goeie wegligging wil houden op droog en nat, en fietsbandjes zijn dan minder aan te raden. De nieuwste winterbanden bieden trouwens de beste eigenschappen als je dezelfde maat neemt als je zomerbanden (grip is zo goed als niet minder dan bij een modelletje smaller) omdat je dan minst veranderend rijgedrag hebt. En aangezien we hier toch zo goed als nooit sneeuw hebben...
                            Last edited by ; 24/11/2008, 19:16.

Comment

Pa heeft sinds paar dagen goodyear ultragrips steken... fak wat een grip hebben die dingen
                              sarcasme of niet? want vrijdag komen er ook onder de mijne
                              2015 BMW F11 520dA
                              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                Die dingen zijn gigantisch goed. Ik heb ze ook, bochten nemen tegen dezelfde snelheden als bij droog weer enzo. Je gaat er geen spijt van krijgen, denk ik!

Comment

• Gisteren was ik maar al te blij dat er winterbanden om de wagen lagen. Over de E314 tegen 90 à 100 km/u door de sneeuw naast de mensen die rechts aan 30km/u zaten te sjokken. Dan op de baan richting Huldenberg vanaf de E314 er een paar vlotjes voorbij kunnen gaan die niet meer verder geraakten, blijkbaar is die 50km/u daar een mooie richtlijn voor in de sneeuw rijden. In Neerijse echter even moeten wachten achter een trien die daar in de bergaf met haar focus C-max niet beter had gevonden te beginnen zigzaggen, gevolg de kont kon niet meer volgen en opeens stak ze op een muurtje, die daar dan voorbij kunnen gaan omdat tegenligger stilstond en zo zonder al te veel problemen in Néthen geraakt. Heerlijk gisteren. Tailhappy is een omega wel als je de bochten stevig doorgaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                    serieus hoor, echt goeie winterbanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                      Gisteren was ik maar al te blij dat er winterbanden om de wagen lagen. Over de E314 tegen 90 à 100 km/u door de sneeuw naast de mensen die rechts aan 30km/u zaten te sjokken. Dan op de baan richting Huldenberg vanaf de E314 er een paar vlotjes voorbij kunnen gaan die niet meer verder geraakten, blijkbaar is die 50km/u daar een mooie richtlijn voor in de sneeuw rijden. In Neerijse echter even moeten wachten achter een trien die daar in de bergaf met haar focus C-max niet beter had gevonden te beginnen zigzaggen, gevolg de kont kon niet meer volgen en opeens stak ze op een muurtje, die daar dan voorbij kunnen gaan omdat tegenligger stilstond en zo zonder al te veel problemen in Néthen geraakt. Heerlijk gisteren. Tailhappy is een omega wel als je de bochten stevig doorgaat
                                      pijay, das ook niet de manier

Comment

• Tip voor iedereen:

Laat de Pirelli Sottozero maar staan...

Goede grip en leuk sportief profiel maar ze slijten als sneeuw voor de zon... Vandaag onderhoud gehad met de wagen en de banden eens laten nakijken. De banden vooraan (die hebben net zoals deze achteraan pakweg 8 à 10.000km erop zitten) maar vanachter laten steken aangezien ze al bijna op de slijtindicatie zaten...

En dat voor zo'n dure bandjes, ik heb met de banden amper een winterseizoen gereden. Na deze winter zijn ze dus rijp voor de vuilbak. Of na 2 seizoenen en pakweg 20.000km...

Comment

• vorig seizoen was veel te heet, als je daarover praat

Comment

Working...
                                          X