Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer WINTERBANDEN?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maar goed dat mijn vader z'n velgen met winterbanden nog niet had geïnstalleerd, anders was ik nooit thuis geraakt. De zomerbanden op m'n achterste velgen zijn versleten. In het naar ginder rijden waren de wegen pas besneeuwd vanaf Beringen. Ik ben dus rustig in Paal geraakt. Om echter terug te rijden heb ik effe de winterwielen van m'n vader geïnstalleerd. Ik geraakte met mijn zomerbanden nog niet de oprit van m'n ouders op. Ze hebben me moeten duwen...

Met sneeuwbanden is het werkelijk veel beter. We hebben uiteindelijk 2 uren gereden op 60km...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Kwou toch ook dat ik er vandaag had gehad, ik dacht echt dat er ongelukken van gingen komen. 10km niet sneller dan 15km/u gereden. Grip was echt 0,0. Continental EcocontactCP, zullen wel pure zomerbanden zijn.

De combinatie automaat-rwd is ook enorm slecht op ijs want de achterwielen draaien gewoon verder als de voorwielen stilstaan.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Maar goed dat mijn vader z'n velgen met winterbanden nog niet had geïnstalleerd, anders was ik nooit thuis geraakt. De zomerbanden op m'n achterste velgen zijn versleten. In het naar ginder rijden waren de wegen pas besneeuwd vanaf Beringen. Ik ben dus rustig in Paal geraakt. Om echter terug te rijden heb ik effe de winterwielen van m'n vader geïnstalleerd. Ik geraakte met mijn zomerbanden nog niet de oprit van m'n ouders op. Ze hebben me moeten duwen...

Met sneeuwbanden is het werkelijk veel beter. We hebben uiteindelijk 2 uren gereden op 60km...
        bmw is als geen ander een ramp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Kwou toch ook dat ik er vandaag had gehad, ik dacht echt dat er ongelukken van gingen komen. 10km niet sneller dan 15km/u gereden. Grip was echt 0,0. Continental EcocontactCP, zullen wel pure zomerbanden zijn.

De combinatie automaat-rwd is ook enorm slecht op ijs want de achterwielen draaien gewoon verder als de voorwielen stilstaan.
          houd uwe zever eens voor jezelf frankaard

Comment

• Degenen die vandaag het meeste voordeel leken te hebben waren de wagens met ESP en dergelijke systemen. Sommige dwazen durfden zelfs nog voorbij te steken.

Ook kleine autootjes met smalle banden leken in het voordeel te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              houd uwe zever eens voor jezelf frankaard
              Wablief?

Comment

• ja excuseer

Comment

• Hoe bedoel je?

Comment

• keiharde contnetals zijn niet je dat

Comment

• Ok ik zwijg

Comment

• Normaal gezien heb ik morgen ook een setje Michelin Pilot Alpin in de maat 195/60 R 15 88H inclusief zwarte stalen velgen.

Nu nog wieldoppen trachten te vinden en de Astra zal na 7 jaar voor de eerste keer met winterbanden rijden .
                        BMW F30 316d Sportline - '13
                        BMW Z3 1.8 -- '97
                        --------------------------------------------------------------
                        2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                        2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
                          Normaal gezien heb ik morgen ook een setje Michelin Pilot Alpin in de maat 195/60 R 15 88H inclusief zwarte stalen velgen.

Nu nog wieldoppen trachten te vinden en de Astra zal na 7 jaar voor de eerste keer met winterbanden rijden .

ik heb dezelfde in exact dezelfde maat en vandaag serieus plezier van gehad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                            Agreed, hier komen er ook geen onder. In België imo echt nutteloos. Voor die week dat het eens goed door sneeuwt 'k Vind het zelfs leuk zo!
                            dacht ik ook, tot ik zaterdag is goe heb gegleden bij het remmen en bij het indraaien van een straat
                            zelfde dag nog winterbanden besteld, liever geen schade rijden...

Comment

• Gisteren mooi aan 60 op het volledig besneeuwde derde vak van de autostrade met vrij veel grip (af en toe 'es noodremtestje gedaan gedurende een paar seconden) naar Kortrijk gereden toen het 't ergst was. Iedereen zat op vak 1 treintje te rijden op 2-3 meter van elkaar, glibberend over die ijsroetsjbaan, en ik kon prinsheerlijk in 'n maagdelijk wit vak voor mij alleen tien keer zo veilig en twee tot drie keer zo snel vorderen.

Kuddegeest ik houd ervan, want ik ben geen kuddedier en kan dus meer dan geregeld door 't net 'es een beetje anders te doen, zaakjes doen. Zoals gisteren.

Ze zullen wel gedacht hebben "diene zot in z'n BMW", maar zoals zo vaak denkt de domme groepsgeest verkeerd : op de verse sneeuw had ik bakken meer grip dan op het verijsde rechter vak.
                              Had ik winterrubber gehad, ik had waarschijnlijk 90 gereden heb 't nu op 60 gehouden, en 't ging schitterend.
                              Al snel zijn er een Volvo XC90 en een Audi A3 achter me komen rijden, de Volvo kon het blijkbaar niet zo goed verkroppen dat zo'n klein sjonnie-BMW'tje voor 'm reed in omstandigheden waar hij veel beter zou moeten in zijn, en is komen kontplakken, maar aangezien ik niet door die "berm" papsneeuw tussen vak 1,5 en vak 3 wou rijden, heeft 'ie moeten wachten achter me. 't Was een zenuwtypeke, zat eerst in 't rechtervak te ploeteren tot ik voorbij kwam, en eens 'ie in mijn kont zat, was 't ook met het grootlicht te doen. Jezus, wat een irritant gedrag.

Voor de rest niet veel problemen gehad, wel veel fun gemaakt. De wijdere bochten (tussen 30 en 80 per uur) steevast oversturend genomen (daar waar het mogelijk was en veilig), grandioos! RWD + winter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                Dat van die 7°, da's imo ook bullshit, en ik ben nochtans winterbandenvoorstander.

Maar dat van die 600€ is imo evenzeer bullshit

Tenzij bij mensen die sneller van auto wisselen dan dat ze een set winterbanden en 2 sets zomerbanden oprijden, die kan ik daarin nog enigszins gelijk geven.
                                Ze slijten sneller (want het is niet altijd vriezende koud. herinner je vorige winter nog? )
                                en je hebt er veel minder plezier van. dus dat is voor mij geld int water.
                                Dat uw zomerbanden dan niet slijten en je daarop uitspaart weet ik nu ook wel.

Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                                dacht ik ook, tot ik zaterdag is goe heb gegleden bij het remmen en bij het indraaien van een straat
                                zelfde dag nog winterbanden besteld, liever geen schade rijden...
                                rijstijl aanpassen. vroeger remmen, afremmen op de motor en desnoods met de handrem corrigeren.

Comment

• Heb wel Conti's TS810 besteld (of hoe heten die), wou Dunlop Winter Sport 3D, maar die zijn zo goed als in alle maten uitverkocht en er is pas nieuwe productie over 5 weken.

De Conti's scoren goed in tests, wat (sportief) weggedrag betreft op nat en droog (grip in sneeuw is voor mij niet van belang, gezien we hier zo goed als nooit sneeuw hebben). Ga dus gewoon het 18" rubber laten afhalen en stockeren tot eind maart, en met 18" winterrubber rondbollen. Best of both worlds, maybe? Ik hoop het... vroeger was de overstap op 16" smal winterrubber gedurende het grootste deel van de winter een ferme stap terug inzake weggedrag/veiligheid tegenover de 18" zomerbanden, maar 'k wil toch 'es proberen wat dat geeft met 18" winterrubber. 'k Ga 225/40R18 leggen rondom, dus vooraan zelfs een tik breder dan zomerrubber, achteraan iets smallen (215/40R18 vooraan en 245/35R18 achteraan zomerbanden).

Ik post wel een verslagje, dan.

Comment

• Pa heeft sinds paar dagen goodyear ultragrips steken... fak wat een grip hebben die dingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Heb wel Conti's TS810 besteld (of hoe heten die), wou Dunlop Winter Sport 3D, maar die zijn zo goed als in alle maten uitverkocht en er is pas nieuwe productie over 5 weken.

De Conti's scoren goed in tests, wat (sportief) weggedrag betreft op nat en droog (grip in sneeuw is voor mij niet van belang, gezien we hier zo goed als nooit sneeuw hebben). Ga dus gewoon het 18" rubber laten afhalen en stockeren tot eind maart, en met 18" winterrubber rondbollen. Best of both worlds, maybe? Ik hoop het... vroeger was de overstap op 16" smal winterrubber gedurende het grootste deel van de winter een ferme stap terug inzake weggedrag/veiligheid tegenover de 18" zomerbanden, maar 'k wil toch 'es proberen wat dat geeft met 18" winterrubber. 'k Ga 225/40R18 leggen rondom, dus vooraan zelfs een tik breder dan zomerrubber, achteraan iets smallen (215/40R18 vooraan en 245/35R18 achteraan zomerbanden).

Ik post wel een verslagje, dan.
                                      Ik heb die Dunlop winter sport 3D (liggen er nu voor de derde keer op). Zeer tevreden over in elk geval. Gisteren zonder enig probleem aan 70/80 over het (witte) derde vak van de E17. Thuis vlotjes in de garage gereden (waarvoor ik eerst een vrij steile helling op moet). Met mijn zomerbanden ging ik het niet eens geprobeerd hebben, die slippen als je niet oplet al door bij regen (hoewel ik er voor de rest wel tevreden over ben).

Comment

Ze zullen wel gedacht hebben "diene zot in z'n BMW", maar zoals zo vaak denkt de domme groepsgeest verkeerd : op de verse sneeuw had ik bakken meer grip dan op het verijsde rechter vak.
                                        Had ik winterrubber gehad, ik had waarschijnlijk 90 gereden heb 't nu op 60 gehouden, en 't ging schitterend.
                                        Geen winterrubber??? Welke banden zijn dat?

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Voor de rest niet veel problemen gehad, wel veel fun gemaakt. De wijdere bochten (tussen 30 en 80 per uur) steevast oversturend genomen (daar waar het mogelijk was en veilig), grandioos! RWD + winter
                                        Hmmm, dat moet ik nog leren. 'k Heb me alvast ingeschreven voor de cursus bij BMW en vanaf dat ik 'n leeg parkingetje vind zal ik "mijn auto wat beter leren kennen" .

Comment

Crazy mofo

Comment

Working...
                                          X