Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer WINTERBANDEN?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    terwijl je zelf eerst zegt dat ze ondermaats presteren in niet-winteromstandigheden? wat heeft dat dan nog uitstaans met de "skills" van de bestuurders?
    Ondermaats naar mijn termen. Inzake insturen/bochtengrip(snel)/sportiviteit.

Ik weet alvast dat m'n ma en m'n vriendin supervoorzichtig rijden als 't nog maar een beetje nat ligt of als 't kouder is dan 23°C ("jamaar, ge weet maar nooit"), en dat ze nooit enig nadeel zullen ondervinden van de ene of de andere band. Die noodsituatie niet meegerekend, en dat kan zowel schuiven zijn op natte ondergrond bij 12°C met winterbanden, als schuiven zijn op ijzel bij 3°C met zomerbanden. Inzake insturen/bochtengedrag/sportiviteit/beheersbaarheid stellen die totaal geen eisen aan hun banden.

Comment

• Gadver, nu heb ik goesting gekregen om sebiet langs m'n bandenmarchand te gaan om prijs te vragen voor een setje 225/40R18V Pirelli Sottozero W240's. Peer pressure, zeg ik u!

Edit : alhoewel... "Der Pirelli Sottozero überzeugt im Schnee und bei Sonnenschein, aber nicht bei Nässe"

Edit2 : alhoewel... "Plus: ...auf Schnee mit hoher Traktion und gutem Bremsvermögen; sehr gute Seitenführung und präzise Lenkeigenschaften bei Nässe... Minus: Leicht erhöhtes Abrollgeräusch; nur Durchschnitt bei Aquaplaning"

FUCKING TESTS ! Concludeert toch 'es hetzelfde!!

Edit3 : hmm "Plus: Sehr gute Fahreigenschaften auf Schnee mit hoher Traktion und gutem Bremsvermögen. ... Minus: Leicht erhöhtes Abrollgeräusch; nur durchschnittlich bei Aquaplaning"

Ik wil een winterbandentest op papier of PDF, graag. Met daarin, indien mogelijk, de Sottozero van Pirelli en de TS810 van dinges.
      Last edited by ; 18/11/2008, 16:07.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Gadver, nu heb ik goesting gekregen om sebiet langs m'n bandenmarchand te gaan om prijs te vragen voor een setje 225/40R18V Pirelli Sottozero W240's. Peer pressure, zeg ik u!
          Zoek gewoon op ebay een setje BBS Le Mans met winterbanden.

Comment

nu heb ik goesting gekregen om sebiet langs m'n bandenmarchand te gaan om prijs te vragen voor een setje 225/40R18V Pirelli Sottozero W240's.

Ik heb dat ook af en toe, zo'n bui!
            Dan zit ik op kantoor en denk ik van "verdomme zeg, wat heb ik nu een zin om een prijs te gaan vragen voor een setje 225/40R18V Pirelli Sottozero W240's"

Maar goed, het kan niet elke dag feest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Dan zit ik op kantoor en denk ik van "verdomme zeg, wat heb ik nu een zin om een prijs te gaan vragen voor een setje 225/40R18V Pirelli Sottozero W240's"

hahahhahahahaha

Comment

Dan zit ik op kantoor en denk ik van "verdomme zeg, wat heb ik nu een zin om een prijs te gaan vragen voor een setje 225/40R18V Pirelli Sottozero W240's".
                Dan moet je eens onder je bureau gaan liggen.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• *discussies over winterbanden*

Comment

• ik heb ze gelegd omdat ik me zoals gezegd moreel verplicht voelde in duitsland tijdens het skieen

nou deed ik navraag bij mijn verzekeraar of zij eventueel niet tussenkomen als ik een accident zou veroorzaken op zomerbanden

hij verzekerde mij, mondeling, zij zeker tussenkomen

Comment

• ach het blijven banden eh

zolang we maak goe kunnen bollen in de winter

Comment

Vooral niet omdat dat niet past op uw kar, oen.

Comment

• Deze morgen 8,5° bij het vertrekken om 6 uur... Pff, da's dus nog geen winterbandenweer...

Comment

Vooral niet omdat dat niet past op uw kar, oen.
                            Lijkt me ergens nog wel op een RS2 te passen!

Comment

Gadver, nu heb ik goesting gekregen om sebiet langs m'n bandenmarchand te gaan om prijs te vragen voor een setje 225/40R18V Pirelli Sottozero W240's. Peer pressure, zeg ik u!
                              Die zou ik zeker niet nemen als ik van jou was... Ik heb de Pirelli Sottozero W240 in maat 205/50/17 op m'n wagen liggen en die zijn minder goed dan de Pirelli Wintersport W210 die ik op m'n vorige kar had... Nochtans zijn ze een pak duurder.

Eerlijkheidshalve die ik wel te zeggen dat m'n vorige bandenmaat 195/65/15 was

Maar nog presteren deze winterbanden stukken beter dan m'n zomersloefkes waarmee ik vorige winter ook eens in winterse omstandigheden rondgereden heb.

Comment

Hangt ervan af wanneer. Op die winterdagen: ja. Daarbuiten: neen.

Edit : wtf, 't is juist, gij zijt een Duitzwitserse Nederbelg, gij! Ge zit verdorie de helft van den tijd in delen van Europa waar 's mans kloten er sneller afvriezen dan ze in België frieten bakken! Nogal wiedes dat ge dan Matsch+Schlamm banden steekt.
                                Wilt ge zeggen dat wij traag frieten bakken? Is't dat? hé? HE???

Comment

Edit : wtf, 't is juist, gij zijt een Duitzwitserse Nederbelg, gij! Ge zit verdorie de helft van den tijd in delen van Europa waar 's mans kloten er sneller afvriezen dan ze in België frieten bakken! Nogal wiedes dat ge dan Matsch+Schlamm banden steekt.

Deze edit nog niet gezien

Nope, ik ben gedurende de ganse discussie uitgegaan from a belgian weather point of view

Comment

• Prijs binnengekregen voor Sottozero's, PA3 en TS810. Neen dank u, ik bol wel met m'n zomersloefen verder.

Maar nu ik die zwarte OZ gekocht heb ... misschien daarop winterrubber leggen? 17 duim is een pak goedkoper dan 18...

Comment

• Wat is de min. breedte dat daar op moet, op die OZ's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                        Ik steek gewoon kleinere velgen maar dan zonder winterrubber .

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Het motto "doen alsof" (cfr. Spillies en z'n opmerkingen over je "S6 lookalike") indachtig.
                                        Maar hoe schaal is het dan ook

Nemo (of toch z'n voorganger) probeerde het exterieur van een S6 na te streven, wat doet ie dan, legt er 16" velgen op (die dan zelfs nog geen nut hebben) dat je normaal nooit rond de schijven van een S6 krijgt.

Nemo

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Gisteren afspraak gemaakt om winterbanden te leggen, volgende week komen er Dunlops Wintersport M3 DSST op.
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X