Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
    Tot je controle hebt. De firma waar ik voor werk heeft meer dan een jaar geleden controle gehad van de belastingen, gevolg is oprichting van een BVBA en 30 Belgische werknemers een Belgisch contract ipv Luxemburgs. Alleen de mensen die effectief konden bewijzen veel in Luxemburg te zijn (of buitenland) hebben nog altijd een Lux contract.
    Zoek het maar eens op wat de regels zijn hieromtrent, ik wist het ook niet.
    Mijn dossier is dag 1 van in dienst treding naar het lokaal belastingkantoor gegaan met duidelijke uitleg van jobinhoud en locatie tewerkstelling, een stuk daarvan is aantonen waarom dit niet in B kan uitgevoerd worden en waarom geen B vestiging op te richten.
    Punt 2, je kan perfect voor een L firma werken en sociale zekerheid en bedrijfsvoorheffing/belastingen in B betalen. ik werk met een split salary L-B waarvan de belastingen bepaald zijn op het effectieve gewerkte deel in L. Wanneer ik in B werk of een ander welk land betaal ik belastingen in B. Verder betaal ik ook 100% sociale bijdrage in B. Mijn firmawagen is belast in zowel L als B in dezelfde verhouding als mijn split salary.

En ja, als je hiertegenover zondigt loop je tegen de lamp. Er zijn bedrijven als PKF die dit allemaal voor je kunnen uitwerken.

Verder moet elke L firma een L zaakvoerder hebben en ook in de board moet minstens een L zetelen.

Werken in L is mogelijk, maar als je niet onder het grensarbeiderstatuut valt moet je toch professionele hulp vragen en dit met betrekking tot het fiscale luik. Vergeet het alvast om in B te wonen en te werken in L voor een firma die ook in B een vestiging heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
      Mijn dossier is dag 1 van in dienst treding naar het lokaal belastingkantoor gegaan met duidelijke uitleg van jobinhoud en locatie tewerkstelling, een stuk daarvan is aantonen waarom dit niet in B kan uitgevoerd worden en waarom geen B vestiging op te richten.
      Punt 2, je kan perfect voor een L firma werken en sociale zekerheid en bedrijfsvoorheffing/belastingen in B betalen. ik werk met een split salary L-B waarvan de belastingen bepaald zijn op het effectieve gewerkte deel in L. Wanneer ik in B werk of een ander welk land betaal ik belastingen in B. Verder betaal ik ook 100% sociale bijdrage in B. Mijn firmawagen is belast in zowel L als B in dezelfde verhouding als mijn split salary.

En ja, als je hiertegenover zondigt loop je tegen de lamp. Er zijn bedrijven als PKF die dit allemaal voor je kunnen uitwerken.

Verder moet elke L firma een L zaakvoerder hebben en ook in de board moet minstens een L zetelen.

Werken in L is mogelijk, maar als je niet onder het grensarbeiderstatuut valt moet je toch professionele hulp vragen en dit met betrekking tot het fiscale luik. Vergeet het alvast om in B te wonen en te werken in L voor een firma die ook in B een vestiging heeft.
      Dat is een ander verhaal, je hebt een split salary. Wij betaalden ook RSZ in B maar loon was 100% L.

Comment

• Lees het nu pas uitdrukkelijk en staat ook in een link die ik een paar pagina's terug postte.
        Interessante quote:
        'Meer dan 60% van de Belgen die in Brussel werkt, afkomstig uit welke hoek van het land dan ook, verkiest het mobiliteitsbudget boven de bedrijfswagen, aldus een studie van SD Worx in 2014 bij 2.500 werknemers.'. Dus blijkbaar kiest het grootste deel toch niet voor de firmawagen. Dus waar klagen we dan nog over?

Comment

• Vraag me af welke 2500, voor welke firma en welke functie/sector. Maar als je die dagelijkse files zie, kan ik het wel begrijpen.

Comment

• De komende 4 jaar zal het VAA niet verhoogd worden, dat is zeker.
            Meer belasten van bedrijfswagens kan voor mij enkel wanneer andere tarieven overeenkomstig dalen.
            Zelfde geldt ook voor maaltijdcheques en dergelijke, net als de bedrijfswagen is dit een "oplossing" voor de hoge loonkosten.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Een c4 grand Picasso vind ik nu geen slechte auto hoor. Kunt momenteel niet veel vinden dat groter is. Zou die direct willen ruilen voor mijne octavia. En als jullie allemaal naar de baas stappen moet die toch buigen? Zeker gezien hij zelf geen citroen rijd.

Comment

• Meer dan de helft van de gezinnen die enkel een bedrijfswagen hebben, gebruiken die ook om op reis te gaan. Ruim 40 procent van de gezinnen die een bedrijfswagen ter beschikking heeft, gebruikt die bedrijfswagen om de vakantiebestemming te bereiken, ook al hebben ze eveneens een privéauto. Dat blijkt uit onderzoek van HR-dienstverlener Securex bij 922 Belgische bedienden.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                  http://m.hbvl.be/cnt/DMF20150709_017...kantie-te-gaan

Ge zijt een paar pagina's te laat
                  Last edited by ; 12/07/2015, 22:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Ge zijt een paar pagina's te laag
                    Oei.
                    Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar kwam dit artikel tegen en moest aan dit topic denken, vandaar dat ik het even postte. Dubbel dus. Mijn schuld..

Alles werkt met vertraging, ik ben op vakantie.

Comment

• Forgiven :-p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                        Oei.
                        Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar kwam dit artikel tegen en moest aan dit topic denken, vandaar dat ik het even postte. Dubbel dus. Mijn schuld..

Alles werkt met vertraging, ik ben op vakantie.
                        Op vakantie... met een bedrijfswagen?
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Morgen in de krant.

Bedrijfswagens gebruikt om boodschappen mee te doen en kinderen naar crèche te brengen!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Morgen in de krant.

Bedrijfswagens gebruikt om boodschappen mee te doen en kinderen naar crèche te brengen!!
                            Aansluitend, 75% van de ondervraagden (11 personen) verkiest de bedrijfswagen omwille van duivelse kinderen die slecht zijn voor ons milieu.

Comment

• Ik gebruik daar liever mijn privéwagen voor dan zo'n lome voze leasebak. Je leeft maar een keer, mij hoor je niet klagen haha
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                Op vakantie... met een bedrijfswagen?
                                Als ik er ene had had ik hem zeker meegenomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Lees het nu pas uitdrukkelijk en staat ook in een link die ik een paar pagina's terug postte.
                                  Interessante quote:
                                  'Meer dan 60% van de Belgen die in Brussel werkt, afkomstig uit welke hoek van het land dan ook, verkiest het mobiliteitsbudget boven de bedrijfswagen, aldus een studie van SD Worx in 2014 bij 2.500 werknemers.'. Dus blijkbaar kiest het grootste deel toch niet voor de firmawagen. Dus waar klagen we dan nog over?
                                  ... Voor zover dat budget eenzelfde voordeel geeft ben ik ook pro, kan ik eindelijk een classic als daily rijden

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Dan gaan we wel over op dienstwagens ipv firmawagens. En kunnen we weer de baan op, op de kosten van onze baas.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Bron: Jobat

Kilometervergoeding soms interessanter dan bedrijfswagen

Voor een werknemer vertegenwoordigt het privévoordeel van een bedrijfswagen gemiddeld 8,5 procent van zijn totale brutoloonpakket. In dat totale brutoloonpakket worden ook bonussen, maaltijdcheques, groepsverzekering en forfaitaire onkosten meegerekend. In 2011 was het privévoordeel van een bedrijfswagen gemiddeld nog 9,8 procent. Dat dit nu minder is, is te verklaren door de hogere belasting op bedrijfswagens die de regering Di Rupo heeft ingevoerd.
                                      Door de stijging van het voordeel van alle aard, wordt ook een vreemd neveneffect versterkt. Hoe meer beroepskilometers iemand doet, hoe minder interessant een bedrijfswagen wordt. “Paradoxaal genoeg kunnen uitgerekend de werknemers die hun bedrijfswagen echt als bedrijfswagen gebruiken, er belang bij hebben om hun voertuig in te leveren en over te schakelen op een eigen wagen met kilometervergoeding”, aldus Kristiaan Andries van het Kenniscentrum van SD Worx. “Dat was ook al zo met de vroegere wetgeving van de bedrijfswagens. De regels die de regering Di Rupo heeft ingevoerd, versterken deze tendens doordat de belastingen die de werknemers op hun bedrijfswagen zullen moeten betalen (het voordeel van alle aard) gemiddeld genomen zullen stijgen.”
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• eigenlijk nog veel simpeler dan al de ingewikkelde systemen:

maak bedrijfswagens belastingsvrij (dus inderdaad als een legale verloning, en het mogen ook dikke bakken zijn of met dikke motoren), maar verbied inbegrepen tankkaarten en laat big en verkeersbelasting betalen door werknemer, al de rest mag door werkgevers.

je ontmoedigt niet het bezit en de flexibiliteit van een wagen en het fiscaal vriendelijke verloningssysteem, maar je zorgt wel dat mensen hem rationeler gebruiken, op het verbruik letten, zelf zuinige modellen kiezen en misschien nog openbaar vervoer etc overwegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                          Dan gaan we wel over op dienstwagens ipv firmawagens. En kunnen we weer de baan op, op de kosten van onze baas.
                                          't Verschil is dat je voor dienstwagens moet kunnen aantonen welke routes je gereden hebt, wanneer je die gereden hebt etc. Er hoort een boekhouding bij, anders krijg je last bij de belastingscontrole.

Comment

Working...
                                          X