Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inderdaad, het bedrijf betaalt het leasebedrag.

Daarnaast is een bedrijfswagen slechts voor een deel BTW aftrekbaar, afhankelijk van de CO2-uitstoot.
    Brandstofkosten zijn sowieso slechts gedeeltelijk aftrekbaar.

De werknemer betaalt daarbovenop nog VAA.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
      In veel cafetariaplannen helemaal niet. De werkgever verlaagt het brutoloon van de werknemer met een bedrag dat de loonkost evenveel verlaagt als de leasekost (na inrekenen delta sociale lasten). De werknemer levert dus brutoloon in om een wagen te krijgen, is een kostneutrale operatie voor de werkgever
      Komt op hetzelfde neer he, bij mijn weten betaalt de WG ook het loon van de WN, toch ?
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
        Inderdaad, het bedrijf betaalt het leasebedrag.

Daarnaast is een bedrijfswagen slechts voor een deel BTW aftrekbaar, afhankelijk van de CO2-uitstoot.
        Brandstofkosten zijn sowieso slechts gedeeltelijk aftrekbaar.

De werknemer betaalt daarbovenop nog VAA.
        CO2 bepaalt aftrekbaarheid maar staat los van de btw ( normaal 50%)

Brandstofkosten 75%

Comment

• Je hebt gelijk, onterecht BTW getikt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Als je het echt democratisch wilt doen, dan schaf je de salariswagen af en voer je een mobiliteitsbudget in. Voor iedereen, in functie van de afstand woon-werk.
            Als je dan toch voor iedereen wil, zie ik het nut niet van een mobiliteitsbudget, verlaag dan gewoon de lasten op arbeid. Daarmee elimineer je dan meteen je andere voorwaarde "in functie van de afstand woon-werk", die vind ik niet correct. Je moet net stimuleren dat de afstand woon-werk zo klein mogelljk is voor iedereen

Comment

• ik ken toch een aantal goed verdienende zelfstandige (!) thuisverplegers. En niet van horen zeggen, maar van officiële cijfers zien.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                Als je dan toch voor iedereen wil, zie ik het nut niet van een mobiliteitsbudget, verlaag dan gewoon de lasten op arbeid. Daarmee elimineer je dan meteen je andere voorwaarde "in functie van de afstand woon-werk", die vind ik niet correct. Je moet net stimuleren dat de afstand woon-werk zo klein mogelljk is voor iedereen
                Ook mijn mening

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  ik ken toch een aantal goed verdienende zelfstandige (!) thuisverplegers. En niet van horen zeggen, maar van officiële cijfers zien.
                  Is dat niet in de meeste jobs zo dat je op zelfstandige basis meer over hebt op einde van de maand?
                  ik hoop dat deze binnen zijn als ze de 50 naderen, want is ook heel zwaar werk

Comment

• Als zelfstandige moet je toch een heel pak meer verdienen dan een bediende om effectief hetzelfde te hebben.

Zet over een bediende met 4000 bruto maar een zelfstandige met 8000 anders kan je beter in loondienst werken.

Comment

• Ondernemersrisico moet en mag vergoed worden.
                      Het staat iedereen vrij een ondernemingsnummer aan te vragen.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Als zelfstandige moet je toch een heel pak meer verdienen dan een bediende om effectief hetzelfde te hebben.

Zet over een bediende met 4000 bruto maar een zelfstandige met 8000 anders kan je beter in loondienst werken.
                        Niet vergeten dat een zelfstandige naast zijn maandelijks loon nog steeds zijn winst op het einde van het jaar heeft. En daar maakt een (goede) zelfstandige het verschil met elke goed verdiendende bediende/arbeider. Daarnaast heeft die zelfstandige op het einde van zijn loopbaan ook nog eens firma dat hij voor veel geld kan laten overnemen.

Comment

• (veel firma's sterven mee met de eigenaar hoor, vandaag de dag, die geraakt niet van zijn (bedoelde spaarcent) firma vanaf)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            (veel firma's sterven mee met de eigenaar hoor, vandaag de dag, die geraakt niet van zijn (bedoelde spaarcent) firma vanaf)
                            Dat een zaakvoerder van een dagbladhandel niet van zijn zaak vanaf geraakt, kan ik goed inkomen, maar er zijn nog genoeg firma's in verschillende sectoren die wel interessant zijn om over te nemen. Zie maar naar Coucke en dat is nog voor zijn pensioen.

Comment

• coucke ja

maar veel detailhandel, zoals kleine ijzerwaren, sjakossen, boetieks...en kennis van me had een goeie naam in inox in de apense haven, geraakt er niet vanaf tenzij hij het verkoopt aan grondwaarde...dorpelprijs vragen anno 2015

Comment

coucke ja

maar veel detailhandel, zoals kleine ijzerwaren, sjakossen, boetieks...en kennis van me had een goeie naam in inox in de apense haven, geraakt er niet vanaf tenzij hij het verkoopt aan grondwaarde...dorpelprijs vragen anno 2015
                                Tja dat is een kwestie van vraag en aanbod hé. Detailhandel is zowiezo gedoemd om te verdwijnen.

Comment

• terwijl we in de toekomst, wees maar zeker dat nog veel multinationals zullen vertrekken, heel sterk moeten inzetten op kleinschaligheid, maar goed das wat anders

Comment

coucke ja

Jonge ondernemers gaan gewoon veel rapper voor "alles nieuw".
                                    Een bedrijf overnemen betekend in veel gevallen : oude, niet aangepaste gebouwen en meestal ook verouderd materiaal (in vele gevallen is een goed werkende machine van enkele jaren oud niet meer competitief)
                                    Klanten zijn ook minder houvast dan vroeger. Het is niet omdat een bedrijf wordt overgenomen, dat de klanten bij de overnemer klant zullen blijven.

Comment

• ik weet het wel, daarmee mijn reply

Comment

terwijl we in de toekomst, wees maar zeker dat nog veel multinationals zullen vertrekken, heel sterk moeten inzetten op kleinschaligheid, maar goed das wat anders
                                        < 50 werknemers ?

Comment

• nog kleiner, regering heeft daar ook vollen bak op ingezet, met de bedrijfsvoorheffing 1e personeelslid te laten zakken

de stap zelfstandige naar 1 personeelslid is veel groter dan van 10 naar 20

Comment

Working...
                                          X