Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb vroeger als loonslaaf ook 8j. met firmawagens gereden. Wat me het meest tegenstond was dat je vrije keuze erg beperkt was. Natuurlijk is een salariswagen financieel ongelooflijk voordelig. Dat een privé-wagen me nu netto een pak meer kost, kan me eigenlijk geen bal schelen. Ik heb hem zelf gekozen en zelf geconfigureerd naar mijn goesting. Ik krijg wat van die boekhoudertypetjes die zogezegd autoliefhebber zijn maar zich puur voor de centen dan toch dubbelplooien in een leasingbudget voor iets wat ze eigenlijk niet graag zien of niet graag in rijden. Je leeft maar 1 keer hoor...
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      Als er hier zo eentje mocht aan de solicitatietafel zitten bij mij dan zal ie rap weten waar de deur is...
      Zo kunt gij als baas of HR manager denken, maar wat als ge dan niemand vindt die dat wil doen? Een schoolverlater zal altijd eender welke auto aanvaarden, maar wat is de kost voor die op te leiden?
      Vorig jaar las ik dat een aantal bedrijven in belgië naar Griekenland waren gegaan om een 40-tal ingenieurs te zoeken omdat ze in België er gewoon geen vinden. En de mensen die bij ons werken zijn vooral industrieel ingenieurs. Dus bij ons staan ze niet aan te schuiven om te komen werken en moeten wij wel degelijk maanden zoeken om iemand te vinden die geschikt is.

Geldt hetzelfde voor werknemers. In onze sector is de wereld nog al klein en iedereen kent iedereen. Hier gaat geen maand voorbij en ik heb een concurrent aan de telefoon hangen met een mooi aanbod. Maar ik ga niet voor elke euro meer van werk veranderen. Heb dat ooit eens gedaan en kwam van de hemel in de hel terecht. Dus ik heb het voor het kiezen. Als ik morgen bij 2 leveranciers laat weten dat ik 'available' ben, dan staat mijne telefoon roodgloeiend om langs te komen. En ik weet 100% zeker wat ik krijg wat ik vraag. Maar ik heb een zeker respect naar mijne baas toe (trouwens bekijken wij mekaar nog altijd als collega's zoals voorheen), wat het ook fijn maakt. Maar er is aan dit verhaal ook een andere kant. Er zijn mensen die maanden of jaren moeten solliciteren om aan een job te geraken. En die aanvaarden natuurlijk alles. Maar ik ben het andere uiterste.

En voor bedrijven is dit net hetzelfde. Er zijn bedrijven die massa's volk aantrekken, maar andere firma's hebben problemen om geschikt volk te vinden. Niet iedere IR wil als projectleider gaan werken.
      Dus wss staan ze bij uw bedrijf aan te schuiven. In den bouw ligt dat wel heel anders.

Wist ge ook al dat momenteel veel mekaniekers bij concessiehouders een firmawagen aangeboden krijgen? Gewoon omdat garages moeite hebben om goede techniekers te vinden.

En gij beweert dat het kort door de bocht is dat er met auto's talent wordt aangetrokken? Dus al die CEO's die de laatste maanden hun zegje in de media daarover gedaan hebben, zijn allemaal zeveraars?

Comment

• Tis nu maar 1 artikel, maar zelfs hier vermelden ze dat 70% van de bedrijven moeilijkheden ondervindt als ze geen firmawagen aanbieden om schaars talent aan te trekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Zo kunt gij als baas of HR manager denken, maar wat als ge dan niemand vindt die dat wil doen? Een schoolverlater zal altijd eender welke auto aanvaarden, maar wat is de kost voor die op te leiden?
          Vorig jaar las ik dat een aantal bedrijven in belgië naar Griekenland waren gegaan om een 40-tal ingenieurs te zoeken omdat ze in België er gewoon geen vinden. En de mensen die bij ons werken zijn vooral industrieel ingenieurs. Dus bij ons staan ze niet aan te schuiven om te komen werken en moeten wij wel degelijk maanden zoeken om iemand te vinden die geschikt is.

Geldt hetzelfde voor werknemers. In onze sector is de wereld nog al klein en iedereen kent iedereen. Hier gaat geen maand voorbij en ik heb een concurrent aan de telefoon hangen met een mooi aanbod. Maar ik ga niet voor elke euro meer van werk veranderen. Heb dat ooit eens gedaan en kwam van de hemel in de hel terecht. Dus ik heb het voor het kiezen. Als ik morgen bij 2 leveranciers laat weten dat ik 'available' ben, dan staat mijne telefoon roodgloeiend om langs te komen. En ik weet 100% zeker wat ik krijg wat ik vraag. Maar ik heb een zeker respect naar mijne baas toe (trouwens bekijken wij mekaar nog altijd als collega's zoals voorheen), wat het ook fijn maakt. Maar er is aan dit verhaal ook een andere kant. Er zijn mensen die maanden of jaren moeten solliciteren om aan een job te geraken. En die aanvaarden natuurlijk alles. Maar ik ben het andere uiterste.

En voor bedrijven is dit net hetzelfde. Er zijn bedrijven die massa's volk aantrekken, maar andere firma's hebben problemen om geschikt volk te vinden. Niet iedere IR wil als projectleider gaan werken.
          Dus wss staan ze bij uw bedrijf aan te schuiven. In den bouw ligt dat wel heel anders.

Wist ge ook al dat momenteel veel mekaniekers bij concessiehouders een firmawagen aangeboden krijgen? Gewoon omdat garages moeite hebben om goede techniekers te vinden.

En gij beweert dat het kort door de bocht is dat er met auto's talent wordt aangetrokken? Dus al die CEO's die de laatste maanden hun zegje in de media daarover gedaan hebben, zijn allemaal zeveraars?
          Het punt is dat wagens niet het enige is als je ergens gaat werken. Hoeveel verlaten er trouwens ook geen bedrijf ondanks de wagen maar omdat ze er totaal niet aarden? En hoeveel zouden er niet zijn die blijven "wegens de wagen", maar geen voldoening/geluk in hun werk vinden?

Trouwens, met wat je zelf hier schrijft, ben je het beste bewijs dat de wagen niet het enige is wat telt. Je voelt je duidelijk goed in je vel in je bedrijf, en zet je er kennelijk ook meer dan volledig voor in, ongetwijfeld omdat je ook veel appreciatie terugkrijgt. En dus blijf je, ondanks dat je ergens anders een andere wagen zou kunnen krijgen. Waarom? Omdat je uiteindelijk beseft dat dat niet het enige is en wat je nu hebt daarvoor niet op het spel wil zetten.

Schoolverlaters zijn jong en onervaren, en laten zich begrijpelijkerwijze verleiden door alles wat blinkt, maar iemand die al wat ouder is, weet dat ergens graag werken en er ook blijven graag werken (want 8 uur per dag en dit 45 jaar is lang!) om méér draait dan enkel de wagen.
          Last edited by Vitus; 03/07/2015, 09:40.

Comment

Tis nu maar 1 artikel, maar zelfs hier vermelden ze dat 70% van de bedrijven moeilijkheden ondervindt als ze geen firmawagen aanbieden om schaars talent aan te trekken

http://www.jobat.be/nl/artikels/de-2...gens-van-2014/
            Er staat: ze vinden geen talent als ze niet "een wagen" aanbieden, niet als ze geen vw/audi/mercedes/bmw aanbieden..

Comment

Ik doe mijn werk supergraag en ben er ook super goed in. Ik weet wat ik opbreng voor mijn baas en als er dan niet meer afkan dan een Citroën, dan krijg ik niet de waardering die ik denk te verdienen
              Er is een vertrouwensband tussen bedrijf en de werknemers. En we zitten met een niet zo heel groot bedrijf. Het merk wordt hier gedicteerd door de werknemer die er het langste is en de baas laat die persoon maar begaan. Dus het merk is de keuze van die ene persoon die wel supergraag met Citroën rijdt. Onze baas heeft zelfs nog nooit ne Citroën gehad, ook destijds niet toen hij nog gewoon werknemer was bij ons (heeft 4 jaar geleden de firma overgenomen).

Ik klink eerder ondankbaar en uiteindelijk zal het wel meevallen met die auto. Maar het is bij mij eerder een principekwestie. Ik zit mij 200% in voor het bedrijf en zorg jaarlijks voor de helft van de omzet, terwijl de baas, samen met 2 anderen de andere helft doen. Mijne baas begrijpt mij wel en als ik nu de enige met een firmawagen was, had ik wss direct ne zeer uitgeruste BMW of eender wat gekregen. Maar ze bekijken dat bij ons op grotere schaal. Die DS5 verschilt qua prijs niet meer zo heel veel van een Volvo V60 D3 met ruime uitrusting. Maar de resterende auto's bij ons zijn: 1 x Cactus, 2 x C5 tourer en 2 x C4 Grand Picasso, momenteel. En dan is dat inderdaad voor de firma een zeer laag kostenplaatje. Moesten nu al deze wagens een DS5 zijn, dan zou de firma beter over stappen naar een ander merk. En ik heb hier ook wel begrip voor. Echter is enkel degene die de auto's regelt (die met de cactus) in de wolken met een citroën. Al de rest zou liever er vanaf stappen en mijn collega's hadden alle hoop op mij gezet om dit te doorbreken omdat ik ook de enige ben die dat nog voor mekaar zou krijgen.

Dus is het een principekwestie naar vertrouwen en onderling respect toe en is de auto ondertussen een bijzaak geworden
              Maar als auto en motorliefhebber is het weinig motiverend te weten dat ge tot uw pensioen met ne Citroën moet rijden . De citrofiel zal er blij mee zijn, maar de rest niet.
              De baas heeft immers ook chance dat we niet al te groot zijn en we met een fijn team zijn die niet zo snel zouden vertrekken en er dus ook geen talent moet aangetrokken worden. Toen ik een hogere functie kreeg, hebben ze bijna 6 maanden moeten zoeken voor een vervanger voor mij. Baas wilde absoluut iemand bij de concurrentie weg halen met 5 jaar ervaring en zeer goed 2-talig. Was niet te vinden en uiteindelijk iemand die nauwelijks frans kent en nog maar 1 jaar ervaring had in een heel andere sector. En dat lijkt me ook logisch, want ik zie onze concurrenten wekelijks bij plaatsbezoeken en dat zijn meestal wel Volvo's, VW's en BMW's. En die mensen gaan niet van job veranderen om dan in een Citroën terecht te komen.

Maar swat, ik geef toe, ik ben een ondankbare muggenzifter
              Als je echt een liefhebber bent, dan koop ook je toch gewoon een liefhebberswagen NAAST de leaseslet? Ja, ik weet dat het duur is, ik heb nl 2 liefhebberswagens, een weekendwagen en een daily. En dat kost geld, veel geld. En ik ben ook maar een gewone werknemer. Maar als liefhebber wil ik dat graag trekken.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Als je echt een liefhebber bent, dan koop ook je toch gewoon een liefhebberswagen NAAST de leaseslet? Ja, ik weet dat het duur is, ik heb nl 2 liefhebberswagens, een weekendwagen en een daily. En dat kost geld, veel geld. En ik ben ook maar een gewone werknemer. Maar als liefhebber wil ik dat graag trekken.
                Ik deel volledig deze mening, je dagelijkse lease wagen maakt toch geen zak uit.
                Voor mij alleszins niet.
                Persoonlijk voorbeeld, ik krijg geen firmawagen maar mijn partner wel vanaf dit jaar. Waaruit ze mag kiezen speelt voor mij geen rol.
                Wat ik wel leuk vind Is dat onze 5 plaats kan maken voor een weekendkar.
                Wat als liefhebber vele malen fijner Is dan een allerdaagse 5 reeks

Comment

• Waar ik eerder van overtuigd ben Is, dat de leaserijder graag uitpakt met zijn 318d bv. En erwat meet tekoop loopt.
                  Wat een doorn int oog zal zijn voor de verzuurde Vlaming, de sukkelaars... Ze kunnen het niet verkroppen dus starten We maar een petitie.

Soms heb ik er echt medelijden mee, wat is het volgende?
                  Maatijdcheques??

Comment

Tis nu maar 1 artikel, maar zelfs hier vermelden ze dat 70% van de bedrijven moeilijkheden ondervindt als ze geen firmawagen aanbieden om schaars talent aan te trekken

Ik heb het moeilijk om dat te geloven. Ik ben er van overtuigd dat als een bedrijf een sollicitant hetzelfde financieel voordeel biedt zonder bedrijfswagen, ze net zoveel (of weinig) talent aantrekken. Dit houdt dan natuurlijk wel in dat de effectieve kost voor het bedrijf stijgt, logischer wijze bieden de meeste bedrijven dan ook liever een bedrijfswagen aan dan een financieel gelijkwaardig alternatief.
                    Last edited by Invictus66; 03/07/2015, 15:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                      Ik heb het moeilijk om dat te geloven. Ik ben er van overtuigd dat als een bedrijf een sollicitant hetzelfde financieel voordeel biedt zonder bedrijfswagen, ze net zoveel (of weinig) talent aantrekken. Dit houdt dan natuurlijk wel in dat de effectieve kost voor het bedrijf stijgt, logische wijze bieden de meeste bedrijven dan ook liever een bedrijfswagen aan dan een financieel gelijkwaardig alternatief.

Laat nu net dat het voorstel zijn: De bedrijfsauto gefaseerd vervangen door een mobiliteitsbudget dat budgetneutraal is voor WN en WG. De werknemer moet niet meer een auto aanvaarden om financiële redenen, maar kan evengoed beslissen met de fiets/OV/ te voet naar het werk te pendelen en een deel als netto-loon te ontvangen.

Zal niet alle bedrijfsauto's weghalen, maar wel diegene die bijvoorbeeld op 10km van hun werk wonen, wel een goed OV vervoer hebben naar hun werk,.... Hoe minder auto's op de baan, hoe beter. Als je dit kan realiseren zonder financieel verlies voor de WN of de WG, de WN nog eens de keuze laat ook, vraag ik me toch af wie hiertegen kan zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                        Waar ik eerder van overtuigd ben Is, dat de leaserijder graag uitpakt met zijn 318d bv. En erwat meet tekoop loopt.
                        Wat een doorn int oog zal zijn voor de verzuurde Vlaming, de sukkelaars... Ze kunnen het niet verkroppen dus starten We maar een petitie.

Soms heb ik er echt medelijden mee, wat is het volgende?
                        Maatijdcheques??
                        Ja! En eco cheques! Ze kopen er toch alleen maar BIO rijstwafels mee!

Best ook dan iedereen evenveel laten verdienen!

Alles opgelost voor die zure pruimen.

Comment

Lees het antwoord net boven u

Gij gist toch heel veel. En andere landen erbij betrekken is ook no-done. Regels zijn in andere landen anders en kunt ge niet met België vergelijken op dat vlak. In FR en DE zijn de loonkosten en de belastingen wel heel anders dan in BE.
                          In BE is het wel degelijk zo dat ge mensen vooral aantrekt met firmawagen. Nu zijn zelfs al veel schoolverlaters die bij hun eerste sollicitatiegesprekken vragen welke auto ze krijgen. En de hoogopgeleiden zullen zolang rondhoppen tot ze de wagen naar hun goesting hebben

Wij worden op het werk verplicht met Citroën te rijden. Een merk waar ik op spuug. En dacht er deze keer een breuk in te krijgen, maar ze beseffen goed genoeg als ik de lijn breek, ze de rest ook geen citroën meer aangesmeerd krijgen. Maar dit heeft wel als gevolg dat ik nu had aan het overwegen ben om van bedrijf te veranderen waar ik wel ne echte auto krijg ipv franse brol.
                          En ik ben niet de enige. Heb kennissen en vrienden die gingen solliciteren en toen ze te horen kregen dat ze ne Ford of franse brol kregen, vriendelijk bedankten voor de job en uiteindelijk elders gingen werken waar ze dan ne VW, BMW of Audi kregen. Dus een auto trekt zeker talent aan en zorgt ervoor dat talent blijft
                          Zoals al eerder gezegd, bij mij zou je al lang een schop onder je kont gehad hebben. Of een Citroën C1 gekregen hebben als volgende wagen.
                          En probeer nu eens te lezen wat ik schrijf, en als je daar toe in staat bent, even na te denken: waar gaan al die mensen werken als het nergens in België nog voordelig is om een bedrijfswagen te geven aan personeel? Net zoals in Frankrijk en Duitsland, gewoon op basis van andere criteria ergens werken, zeker niet doppen.

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                          Ik ben blij voor die gast, een petitie tegen bedrijfswagens is weer iets typisch voor de verzuurde Vlaming.
                          Het licht in iemand anders zijn ogen niet gunnen. Altijd maar blijten.
                          Zeer triestig.
                          Afgunst en nijd, altijd makkelijker dan er zelf aan te werken of er iets aan te doen.
                          Ik heb zelf een bedrijfswagen, maar besef dat dit gewoon een onzinnig systeem is. Heeft niets met afgunst te maken.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Wat ik wel bijzonder vind is dat wanneer je liever alternatieven ziet voor bedrijfswagens er direct van beticht wordt afgunstig te zijn. Als je wil kan je makkelijk werk vinden zonder een bedrijfswagen te hoeven aanvaarden. Ik kreeg er ene en heb de boot altijd afgehouden. Maar over mijn pree heb ik wel een deftig woordje gesproken. Niet akkoord? Dan ging ik wel elders werken... En zo ken ik nog mensen. Ik heb liever een 750 euro per maand meer dan verplicht met een leaser de baan op te gaan zulle. En als ze u nodig hebben, dan krijg je dat. (had wel een job zonder verplaatsingen)
                          Er zijn inderdaad alternatieven, maar het comfort van die wagen smoort ze in de kiem.

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Als er hier zo eentje mocht aan de solicitatietafel zitten bij mij dan zal ie rap weten waar de deur is... Iemand die echt gemotiveerd is om een job bij me uit te oefenen en afknapt op het merk wagen dat ie gaat krijgen , tja dan weet ik al welk vlees ik in de kuip heb... Ik stel nogal eens vast dat met vertegenwoordigers die hier met de meeste zwier en zwaai en met de grootste patserwagens komen proberen verkopen uiteindelijk maar bitter weinig te vertellen hebben, ik zal het navragen op de binnendienst meneer... tja...
                          Pas op, iedereen hier krijgt loon naar werken en ik kan zeggen dat wij zo goed als geen verloop hebben, goede selectie en betalen naar prestaties, verder moet je het niet zoeken.
                          Zeggen dat een auto talent aantrekt is zeer kort door de bocht overigens...
                          Als er geen bedrijfswagens voor persoonlijk gebruik zouden zijn, zouden de loonvoorwaarden dat talent aantrekken denk ik dan.

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Nogmaals , alleen in een redenering ceteris paribus. Pas de wet aan, zodat bedrijfswagens voor persoonlijk gebruik oninteressant worden, en dat talent gaat heus wel elders werken, op basis van andere criteria.

Oorspronkelijk geplaatst door Misty07 Bekijk Berichten
                          Laat nu net dat het voorstel zijn: De bedrijfsauto gefaseerd vervangen door een mobiliteitsbudget dat budgetneutraal is voor WN en WG. De werknemer moet niet meer een auto aanvaarden om financiële redenen, maar kan evengoed beslissen met de fiets/OV/ te voet naar het werk te pendelen en een deel als netto-loon te ontvangen.

Zal niet alle bedrijfsauto's weghalen, maar wel diegene die bijvoorbeeld op 10km van hun werk wonen, wel een goed OV vervoer hebben naar hun werk,.... Hoe minder auto's op de baan, hoe beter. Als je dit kan realiseren zonder financieel verlies voor de WN of de WG, de WN nog eens de keuze laat ook, vraag ik me toch af wie hiertegen kan zijn.
                          Voilà, maar dat hoeft niet via mobiliteitsbudget te gaan. Je zou dat geld ook kunnen gebruiken voor een tax-shift te doen op de wat hogere belastingsschaal van de inkomstenbelastingen.
                          BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Misty07 Bekijk Berichten

Veel grote bedrijven die bedrijfswagens aanbieden, geven al een mobiliteitsbudget als alternatief. Maar het openbaar vervoer is voor een groot deel van de mensen geen optie, dat verklaart waarom er dagelijks ook honderdduizenden mensen met hun eigen wagen in de files staan, die hebben daar geen financieel voordeel bij.
                            Het is een goed idee maar in de praktijk lost het bitter weinig op.
                            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Ja! En eco cheques! Ze kopen er toch alleen maar BIO rijstwafels mee!

Best ook dan iedereen evenveel laten verdienen!

Alles opgelost voor die zure pruimen.
                              Die ecocheques moeten ze afblijven, die koop ik op kapaza wel over voor een prijske van die dat te weinig vakantiegeld hebben lol...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                Veel grote bedrijven die bedrijfswagens aanbieden, geven al een mobiliteitsbudget als alternatief. Maar het openbaar vervoer is voor een groot deel van de mensen geen optie, dat verklaart waarom er dagelijks ook honderdduizenden mensen met hun eigen wagen in de files staan, die hebben daar geen financieel voordeel bij.
                                Het is een goed idee maar in de praktijk lost het bitter weinig op.
                                Tenzij die wagens er niet zijn, en die honderdduizenden mensen met het OV willen gaan (of car sharing doen). Minder verkeer op de baan...
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                  Net afgestudeerde maat van mij heeft een baan gekregen bij IBM.
                                  Zij mogen uitsluitend bij Mercedes shoppen.

Ik ben blij voor die gast, een petitie tegen bedrijfswagens is weer iets typisch voor de verzuurde Vlaming.
                                  Het licht in iemand anders zijn ogen niet gunnen. Altijd maar blijten.
                                  Zeer triestig.
                                  Afgunst en nijd, altijd makkelijker dan er zelf aan te werken of er iets aan te doen.
                                  Zijn dat nog altijd die kale leasebakken?
                                  Dan liever zelf (ander merk) kiezen.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                    Meen je dit nu echt?

Daarmee kan je perfect een auto mee kopen hé.
                                    Sparen?
                                    Lenen?

Leasing is uiteindelijk ook een vorm van afbetaling.
                                    Auto kost snel 500eu netto voor iets vrij gewoon. Niet vergeten ALLE kosten mee te tellen

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Er staat: ze vinden geen talent als ze niet "een wagen" aanbieden, niet als ze geen vw/audi/mercedes/bmw aanbieden..
                                      Ja, maar ik zie wel voldoende in mijn omgeving dat ge met ne Citroën of Dacia ook geen talent aantrekt

En trouwens, dit was bedoeld op iemand die er vanuit ging dat een firmawagen totaal niets te zien had met het aantrekken van talent, ongeacht het merk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Ge moet daar ook plaats voor hebben hé. Ik woon in een regio waar ge u blauw betaald voor een huis te kunnen kopen, en dus hebt ge het niet voor het kiezen. Anders had ik wel ergens in een boerengat een huis gekocht met een grote hangar, maar ik had dus blijkbaar niet zelf te kiezen over waar ik wilde wonen

En naast autoliefhebber, ben ik nog feller motorliefhebber. Denk ook niet dat ik madam overtuigd krijg om daar nog ne auto bij te kopen. Want zou graag nog iets USA met ne V8 willen, ofwel ne Porsche 911. Stelde haar al voor om een Porsche 997 samen te kopen zodat zij er in de week me kon gaan werken en ik in het weekend fun kon hebben. Maar ze wil niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                          Ik heb het moeilijk om dat te geloven. Ik ben er van overtuigd dat als een bedrijf een sollicitant hetzelfde financieel voordeel biedt zonder bedrijfswagen, ze net zoveel (of weinig) talent aantrekken. Dit houdt dan natuurlijk wel in dat de effectieve kost voor het bedrijf stijgt, logischer wijze bieden de meeste bedrijven dan ook liever een bedrijfswagen aan dan een financieel gelijkwaardig alternatief.
                                          Welk financieel voordeel moeten ze mij dan geven? Ik doe met mijn wagen 60000km/jaar, waarvan 5000km prive en woon-werk. Dus als ik al een eigen wagen koop, wil ik dat graag door de firma vergoed willen zien. Wat moeten ze mij dan extra geven? Want na 4 jaar en 240000km verder, krijg ik voor die wagen nog maar zeer weinig terug. Dus denk dat het voor mijne baas EN mij interessanter is om een firmawagen aan te bieden.

Hetgeen gij schrijft is mss wel van toepassing op salariswagens, maar niet op echte firmawagens waarmee enorm veel kms afgehaspeld worden.

Comment

Working...
                                          X