Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
    kind
    veel liever kind dan verzuurde vlaming

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
      veel liever kind dan verzuurde vlaming
      Daar slaat iedereen altijd alles mee dood, al een paar jaar. Het is saai. Soms is het gewoon een mening hebben, en praten/discussiëren. Iets wat veel mensen niet meer kunnen.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• als men begint met argumenten van verplicht grote logo's op de bedrijfswagens, dan vallen de maskers anders wel af wat mij betreft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Daar slaat iedereen altijd alles mee dood, al een paar jaar. Het is saai. Soms is het gewoon een mening hebben, en praten/discussiëren. Iets wat veel mensen niet meer kunnen.
          Op dit forum toch niet..ah just,we zitten hier op het leaseforum..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
            als men begint met argumenten van verplicht grote logo's op de bedrijfswagens, dan vallen de maskers anders wel af wat mij betreft
            Zo is dat.

Comment

• Als de firmawagens wegvallen de economie ineenzakken... dat lijkt me toch sterk hoor. Particulieren zullen dan wel een andere, eventueel goedkopere auto kopen, er zal meer geleend worden, kleinere garages zullen weer werk hebben... En als je een ander gunstig regime opstart geeft dit de economie op een andere manier wel een boost.

Comment

• als je in nl een lichte vracht koopt, krijg je een lelijke bobbel op je dak...of het echt ontradend werkt geen idee maar een mens die de auto als bedrijfswagen gebruikt zit er uiteindelijk geen hol mee in

is de nl regering verzuurd of jaloers ?

Comment

Het is zeker saai, zal ik niet ontkennen.
                  Maar verzuurd zijn ze zonder twijfel.

Enkele voorbeelden, wel off-topic.

Succes,..... Iets wat in vlaanderen wordt afgestraft.
                  Succesvolle zakenman/bedrijfsleider moet al zien met welke wagen hij naar klanten toekomt of het zou hem wel eens klanten kunnen kosten.

Buurman koopt nieuwe wagen of plaatst zonnepanelen...ai! Dit kan onmogelijk want hijzelf kan dit niet. Zal zeker met zwart geld betaald zijn, snel naar de fiscus bellen want dit is toch niet normaal! (nog nooit waren er zoveel meldingen over mogelijk zwart geld bij de fiscus)
                  Buurman zou er evengoed voor gespaard knn hebben.
                  Geld trouwens ook voor nieuwe wagens hoor

Roddelen over minder fortuinlijke burgers om zichzelf beter te voelen.

.......

Ik kan nog even doorgaan maar u zal het wel begrepen hebben.

Als de bedrijfswagen word afgenomen van de gewone burger zal je hem zeker treffen in zijn portefeuille, het equivalent in netto loon is onmogelijk voor de werkgever.
                  Neem dit weg, en je raakt nogmaals aan hun koopkracht.
                  Fijn, dan worden ze nog zuurder dan ze al zijn....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                    Het is zeker saai, zal ik niet ontkennen.
                    Maar verzuurd zijn ze zonder twijfel.

Enkele voorbeelden, wel off-topic.

Succes,..... Iets wat in vlaanderen wordt afgestraft.
                    Succesvolle zakenman/bedrijfsleider moet al zien met welke wagen hij naar klanten toekomt of het zou hem wel eens klanten kunnen kosten.

Buurman koopt nieuwe wagen of plaatst zonnepanelen...ai! Dit kan onmogelijk want hijzelf kan dit niet. Zal zeker met zwart geld betaald zijn, snel naar de fiscus bellen want dit is toch niet normaal! (nog nooit waren er zoveel meldingen over mogelijk zwart geld bij de fiscus)
                    Buurman zou er evengoed voor gespaard knn hebben.
                    Geld trouwens ook voor nieuwe wagens hoor

Roddelen over minder fortuinlijke burgers om zichzelf beter te voelen.

.......

Ik kan nog even doorgaan maar u zal het wel begrepen hebben.

Als de bedrijfswagen word afgenomen van de gewone burger zal je hem zeker treffen in zijn portefeuille, het equivalent in netto loon is onmogelijk voor de werkgever.
                    Neem dit weg, en je raakt nogmaals aan hun koopkracht.
                    Fijn, dan worden ze nog zuurder dan ze al zijn....
                    Spijtig maar helaas volledig juist wat je zegt.. Efkes een citaat over iets wat ik eind december schreef in m'n verkoopstopic van m'n Chevelle:

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD
                    Veel mensen komen kijken, maar weinig echte geïnteresseerden... Fun ritjes worden dan ook niet gedaan.

Vandaag was ik er even blokje rond mee gereden en moest langs een industriepark dat afgesloten was door vakbonden. Mensen begonnen mij spontaan uit te maken met dat ik een rijke stinkerd ben, of die auto op de zaak staat, zeker gekregen van de papa, en dan nog op Z-platen, zeker geen belastingen betalen ze! enzovoorts. Ze begonnen zelf te dreigen om dingen op de auto te gooien !

Ik zal blij zijn als ik na nieuwjaar de vlieger terugpak naar CA, daar steken ze tenminste hun duim op als je met zo iets rijdt en hebben ze respect voor mensen die met bloed, zweet en tranen hun droom proberen te verwezenlijken. Ik schaam mij om belg te zijn.
                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Serieus naïef om te denken dat Vlaanderen het gebied is met de meeste jaloezie. Alsof dat in andere landen niet bestaat. Jaloezie is universeel, en hier niet meer dan elders. Trouwens, ik herhaal het, als je niet kan discussiëren, zonder iets meteen een stempel mee te geven (hier dus jaloezie) dan ben je niet beter. Moeten we alle mensen die een grote(re) firmawagen willen, zelfs van werk zouden veranderen voor een merk met meer standing, materialisten en inhaligen gaan noemen? Hoe kort door de bocht is dat allemaal. Daar doe ik niet aan mee. Een goede discussie, met soms wat vuur, dat heeft voor mij no hard feelings. Eens goed van gedachten wisselen, er mss iets van opsteken, en even goede vrienden.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Uiteraard is jaloezie universeel....

Ik kan moeilijk de verzuurde Duitser / Fransman / Hollander zeggen als we in vlaanderen wonen hé

Tis om het kind een naam te geven. Ik heb nog geen enkel goed argument gehoord om de bedrijfswagen te verbieden.
                        Enkele alternatieven zijn zeker mogelijk, maar ze moeten realistisch zijn.
                        De meeste hier leven in een utopie

Comment

• En erm....... Uitsluitend van werk veranderen voor een badge met meer standing? Ruikt zeer sterk naar materialisme hoor

Een Loopbaan is belangrijker dan de badge waarmee je rijdt.

Comment

• Het kind een naam geven door met cliché's te gooien is toch maar al te gemakkelijk. En we kunnen toch stellen dat het de bedoeling is argumenten te geven die kunnen tellen. En ik heb er hier al heel wat gelezen, in tegenstelling tot wat je zegt, met alternatieven die steek houden, ook zgz "tegen" bedrijfswagens. Van werk veranderen voor de badge klinkt idd materialistisch, maar toch doe ik mijn best om dat te begrijpen. Als je liefhebber bent in hart en nieren, en zelf geen liefhebberswagen kan betalen... wat moet je dan

Comment

• ik heb ook jaren met firmawagens gereden, heb er nooit geen euro voor moeten betalen.
                              had ook gsm kaart van het werk, nooit voor betaald.
                              laptop en internet van het werk, nooit voor betaald.

en heb alles opgegeven om een job dicht bij huis te hebben. helaas wou geenenkele firma hier mijn eisen inwilligen (ik had een minimumverloning voor ogen die ik nodig had om mijn huis lening verder af te betalen en dat was ook de enige eis).
                              ik krijg nog maandelijks wel emails van sollicitatiebureaus en interims dat ze werk voor mij hebben, maar ben helaas 5jaar geleden uit de IT uit gestapt. firmas zoeken wel vollop achter mensen, maar de reden dat ze geen goei vinden, is omdat hun aanbod ook maar magertjes is.
                              waarom zou ik in Wvl met minder dan 1400€, zonder firmawagen, gsm of laptop tevreden moeten zijn, als ik 90km verder (brussel) tegen de 2K had met wel een firmawagen, gsm en laptop.

dat ze dus met firmawagens gooien om jonge werkkrachten toch te overtuigen is nogal normaal dan. zo een auto kost bijna niks voor de firma( die rekenen dat toch door aan de klant), en voor die werknemer heeft die wel altijd een nieuw voertuig, geen onderhoud of brandstofkosten...
                              hij heeft dus meer loon over voor de rest, en de firma betaald toch minder uit.
                              in belgie scheelt iets aan de manier van belastingen heffen, en ze gaan dat oplossen door nog meer te belasten...

Comment

Het kind een naam geven door met cliché's te gooien is toch maar al te gemakkelijk. En we kunnen toch stellen dat het de bedoeling is argumenten te geven die kunnen tellen. En ik heb er hier al heel wat gelezen, in tegenstelling tot wat je zegt, met alternatieven die steek houden, ook zgz "tegen" bedrijfswagens. Van werk veranderen voor de badge klinkt idd materialistisch, maar toch doe ik mijn best om dat te begrijpen. Als je liefhebber bent in hart en nieren, en zelf geen liefhebberswagen kan betalen... wat moet je dan
                                Ja, natuurlijk! Ergens staan we wel op dezelfde golflengte denk ik.
                                De werknemer zou de keuze moeten krijgen tss een deftig en realistisch mobiliteit pakket, een bedrijfswagen of het equivalent in netto loon.
                                Het moet realistisch blijven, waarom kiezen mensen voor die wagen? Waarom kiest een werkgever voor die dikke kar?
                                Als ze het niet doen, gaat het naar de staat als belasting. Ik zou hetook wel weten
                                Maar neem die bedrijfswagen niet brutaal weg, voor velen is het een gezinswagen. Die voor alles gebruikt wordt.
                                Veel mensen houden de schijn op, neem die wagen weg en het masker valt. Laat ze in hun wereld, nu zijn ze nog gelukkig

Iemand die veranderd van werk voor de badge als liefhebber kan ik begrijpen maar is een zeer onverstandige keuze.
                                Net door die bedrijfswagen zou hij kunnen sparen voor een wagen waarvan hij echt zou knn genieten int weekend bv.
                                Ik heb steeds voor mijn loopbaan gekozen, jammergenoeg nooit een bedrijfswagen gekregen. Maar net door die juiste keuzes te maken kon ik mij privé veroorloven waar ik ongeveer zin in had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  ik heb ook jaren met firmawagens gereden, heb er nooit geen euro voor moeten betalen.
                                  had ook gsm kaart van het werk, nooit voor betaald.
                                  laptop en internet van het werk, nooit voor betaald.

en heb alles opgegeven om een job dicht bij huis te hebben. helaas wou geenenkele firma hier mijn eisen inwilligen (ik had een minimumverloning voor ogen die ik nodig had om mijn huis lening verder af te betalen en dat was ook de enige eis).
                                  ik krijg nog maandelijks wel emails van sollicitatiebureaus en interims dat ze werk voor mij hebben, maar ben helaas 5jaar geleden uit de IT uit gestapt. firmas zoeken wel vollop achter mensen, maar de reden dat ze geen goei vinden, is omdat hun aanbod ook maar magertjes is.
                                  waarom zou ik in Wvl met minder dan 1400€, zonder firmawagen, gsm of laptop tevreden moeten zijn, als ik 90km verder (brussel) tegen de 2K had met wel een firmawagen, gsm en laptop.

dat ze dus met firmawagens gooien om jonge werkkrachten toch te overtuigen is nogal normaal dan. zo een auto kost bijna niks voor de firma( die rekenen dat toch door aan de klant), en voor die werknemer heeft die wel altijd een nieuw voertuig, geen onderhoud of brandstofkosten...
                                  hij heeft dus meer loon over voor de rest, en de firma betaald toch minder uit.
                                  in belgie scheelt iets aan de manier van belastingen heffen, en ze gaan dat oplossen door nog meer te belasten...
                                  Voilà, de manier waarop belasting geheft wordt is totaal verkeerd. Het probleem bij de funderingen aanpakken is de oplossing.
                                  Maar die ligt niet bij een petitie tegen bedrijfswagens

Comment

• Het gras is altijd groener aan de overkant, dat komt omdat er daar nog meer shit ligt ...

Comment

• haha, zeker met dit weer van toepassing...gazon hier is groener door het gezeik van de hond

Comment

• van mij mogen er gerust stickers van mijn werkgever op de lease komen
                                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                          Ja, natuurlijk! Ergens staan we wel op dezelfde golflengte denk ik.
                                          De werknemer zou de keuze moeten krijgen tss een deftig en realistisch mobiliteit pakket, een bedrijfswagen of het equivalent in netto loon.
                                          Het moet realistisch blijven, waarom kiezen mensen voor die wagen? Waarom kiest een werkgever voor die dikke kar?
                                          Als ze het niet doen, gaat het naar de staat als belasting. Ik zou hetook wel weten
                                          Maar neem die bedrijfswagen niet brutaal weg, voor velen is het een gezinswagen. Die voor alles gebruikt wordt.
                                          Veel mensen houden de schijn op, neem die wagen weg en het masker valt. Laat ze in hun wereld, nu zijn ze nog gelukkig

Iemand die veranderd van werk voor de badge als liefhebber kan ik begrijpen maar is een zeer onverstandige keuze.
                                          Net door die bedrijfswagen zou hij kunnen sparen voor een wagen waarvan hij echt zou knn genieten int weekend bv.
                                          Ik heb steeds voor mijn loopbaan gekozen, jammergenoeg nooit een bedrijfswagen gekregen. Maar net door die juiste keuzes te maken kon ik mij privé veroorloven waar ik ongeveer zin in had.
                                          Knal erop, ik kon het niet beter zeggen. Meer mensen zouden zo moeten redeneren. Te kortzichtig, denken niet op lange termijn.
                                          Dicht bij huis werken is trouwens een erg groot comfort punt, zeker als je wat ouder wordt.

Comment

Working...
                                          X