Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
    Ik vind eerlijk gezegd dat de mensen met een salariswagen geviseerd worden met al deze berichtgeving.
    De salariswagen wordt gegeven omdat de loonlasten te hoog zijn in BE.
    Werknemers die zon wagen krijgen moeten ook brutoloon inleveren om die auto te krijgen. Daardoor moet de werkgever minder belastingen betalen op de lonen vd werknemers waardoor ze competitiever zijn.

Het probleem zit dus niet in de wagens, maar in de fiscaliteit in BE.
    Je kan de autos niet afnemen zonder het initieel probleem aan te pakken.
    Ben ik het helemaal mee eens. Als de loonlasten verlaagd worden, wordt het "probleem" vanzelf opgelost.

Comment

• Ik vind dat je enkel recht hebt op een bedrijfswagen als je die ook effectief voor je job gebruikt. Dat mag zelfs sporadisch zijn. Maar als we iedereen, ook de arbeiders een auto gaan geven, waar gaat dat dan naar toe? Men levert er bruto loon voor in maar da's peanuts in vergelijking met wat men er voor terug krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        ...Men levert er bruto loon voor in maar da's peanuts in vergelijking met wat men er voor terug krijgt.
        Maar voor de werkgevers is dit net de bedoeling, de werknemer een voordeel geven dat maximaal is tegen minimale kost... en een bedrijfswagen is daar 1 voorbeeld van.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik vind dat je enkel recht hebt op een bedrijfswagen als je die ook effectief voor je job gebruikt. Dat mag zelfs sporadisch zijn. Maar als we iedereen, ook de arbeiders een auto gaan geven, waar gaat dat dan naar toe? Men levert er bruto loon voor in maar da's peanuts in vergelijking met wat men er voor terug krijgt.
          Versta je wel, maar je moet het als Salariswagens zien, gewoon als deel verloning...
          Iedereen moet er toch de keuze voor kunnen krijgen?

En zoals eerder al vermeld door velen, mochten ze gewoon de belastingen hervormen, zodat het niet meer nodig is....

Comment

Ik vind dat je enkel recht hebt op een bedrijfswagen als je die ook effectief voor je job gebruikt. Dat mag zelfs sporadisch zijn. Maar als we iedereen, ook de arbeiders een auto gaan geven, waar gaat dat dan naar toe? Men levert er bruto loon voor in maar da's peanuts in vergelijking met wat men er voor terug krijgt.

Het is natuurlijk je recht om dat te vinden, ik vraag me enkel af waarom je dat vindt. Onze overheid voorziet nu eenmaal de mogelijkheid, waarom zou je er dan geen gebruik van mogen maken?

Wij hebben ook een soort cafetariaplan (bedrijfswagen in ruil voor loon), de bedrijfswagen is voordelig, maar om nu te zeggen dat het peanuts kost gaat me toch wat ver. Ik kan er geen exact getal op plakken, maar in mijn geval kost mijn bedrijfswagen me maandelijks zo'n €450 netto (minder loon + VAA).

Ps. Hoe sta je dan tegenover bv maaltijd cheques? Dat is eigenlijk zowat hetzelfde principe.
            Last edited by Invictus66; 19/11/2015, 10:33.

Comment

En dan ineens ook maar de maaltijdcheques afschaffen? De groepsverzekering en de hospitalisatie via het werk natuurlijk ook. Fietsvergoeding? Schande.
              Al die dingen zijn gewoon een vorm van verloning, dat is tussen de werknemer en werkgever om dat te onderhandelen.

Comment

• Maar ergens vind ik dat het verkeerd is om een wagen als vorm van verloning te gebruiken. Milieu, files,...
                Uiteraard normaal dat je als werknemer er gebruik van maakt. Maar het systeem is gewoon verkeerd. Waarom moet men een alternatief voor geld voorzien als loon?
                Niet afkomen dat ik dit zeg uit jaloezie of wat dan ook. Ik gun iedereen het beste. Van mij mag iedereen het goed hebben, dan draait onze economie ook goed.
                Ik blijf voorstander om de bedrijven te belonen als ze een mobiliteitsplan voor hun werknemers uitstippelen. En deze beloning zou de werknemer dan in de vorm van loon moeten krijgen. Bedrijven die er niet aan meedoen zullen moeilijker goede werkkrachten aantrekken. Ik zei het nog al, er zijn zoveel mogelijkheden zoals een bedrijfsbus (zoals VW deed), carpooling met een bedrijfswagen (busje eventueel), fietsen aanmoedigen, vervoer voorzien van en naar het station,... Uiteraard zonder loonverlies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                  Het is natuurlijk je recht om dat te vinden, ik vraag me enkel af waarom je dat vindt. Onze overheid voorziet nu eenmaal de mogelijkheid, waarom zou je er dan geen gebruik van mogen maken?

Wij hebben ook een soort cafetariaplan (bedrijfswagen in ruil voor loon), de bedrijfswagen is voordelig, maar om nu te zeggen dat het peanuts kost gaat me toch wat ver. Ik kan er geen exact getal op plakken, maar in mijn geval kost mijn bedrijfswagen me maandelijks zo'n €450 netto (minder loon + VAA).

Ps. Hoe sta je dan tegenover bv maaltijd cheques? Dat is eigenlijk zowat hetzelfde principe.
                  Ik ben helemaal niet tegen salariswagens, maar waarom krijgen ambtenaren, stadspersoneel en ander overheidspersoneel niet die keuze?
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Omdat wij ook niet de keuze krijgen om een deftig pensioen te krijgen voor onze rsz-bijdrages natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                      Omdat wij ook niet de keuze krijgen om een deftig pensioen te krijgen voor onze rsz-bijdrages natuurlijk.
                      Bedoel je dat overheidspersoneel nog een deftig pensioen zal krijgen in de toekomst? Je maakt vast een grapje. Die mensen moeten op eigen kracht pensioensparen doen, anders zullen ook zij niet toekomen. De jaren 70 zijn al lang voorbij moest je het niet weten.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Voorlopig staat het zo nog altijd. Wie zegt er trouwens dat andere mensen in de toekomst nog bedrijfswagens krijgen?

Comment

Voorlopig staat het zo nog altijd. Wie zegt er trouwens dat andere mensen in de toekomst nog bedrijfswagens krijgen?
                          Ik hoop het wel. Als dat al niet meer zo zou zou zijn, MOETEN de loonlasten naar beneden. Ik zie geen regering die dit zonder aanpassingen kan verantwoorden.

Comment

• Tja, ze hebben geen geld he. Ze kunnen echt geen lastenverlagingen doen zonder budgettair in de problemen te komen. Zelfs al zorgt dat voor jobcreatie, dat zal niet voor onmiddellijk zijn en misschien plukt daar de opvolger pas de vruchten van...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Ik ben helemaal niet tegen salariswagens, maar waarom krijgen ambtenaren, stadspersoneel en ander overheidspersoneel niet die keuze?
                              iedereen die denkt zich te kunnen verbeteren moet dat uiteraard doen

Comment

Voorlopig staat het zo nog altijd. Wie zegt er trouwens dat andere mensen in de toekomst nog bedrijfswagens krijgen?
                                er zijn 4.5 miljoen wernemers in be, 560000 mensen, dus zelfstandigen incl, hebben salariswagens...niet zo veel dus

Comment

in de prive geeft ook niet elke werkgever die keuze dus wat is je punt precies? het hangt gewoon van de werkgever af
                                  lets have some more member berries

Comment

Omdat de overheid geen "bedrijf" is, eerder een misdrijf
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• feit blijft voor elke werknemer is de salariswagen gewoon een goeie zaak, het pensioen wordt afgetopt op ongeveer max 1800 netto, al de rest boven 3000 netto is voor de drol van janus, daar draagt men voor af en ziet men niets terug

das in andere categories wel anders

Comment

Tja, ze hebben geen geld he. Ze kunnen echt geen lastenverlagingen doen zonder budgettair in de problemen te komen. Zelfs al zorgt dat voor jobcreatie, dat zal niet voor onmiddellijk zijn en misschien plukt daar de opvolger pas de vruchten van...

En toch doen ze dat voor bedrijven wel. De overheid deelt maar snoepjes uit naar de bedrijven, en natuurlijk is er dan geen geld meer over.
                                        Bij mij in het bedrijf telt men als kost zo'n 4000 euro per arbeider/maand. Dezelfde kost aanhoudende voor coca-cola komt neer op een totale(!) kost van 5.76 miljoen (120 arbeiders*4000 euro*12 maanden).

Met die 38 miljoen belastingsvermindering kan men deze mensen dus meer dan 6 jaar in dienst houden.
                                        Of anders bekeken, 38 miljoen gedeeld door 438 jobs = 86758 euro per persoon. Oftewel 7230 euro per maand per persoon. Dit kan de overheid wel missen?

Even de (incorrecte) assumptie maken dat men dit voor alle bedrijven kan doen, dan zou men gemakkelijk de VOLLEDIGE loonkost weg kunnen laten indien men gewoon bedrijven EERLIJK zou belasten op hun winst. (En die winst zou nog al omhoog gaan als de loonkost wegvalt.)
                                        Geld geven aan bedrijven creeert geen jobs. Maar dat heeft men in Brussel nog niet door.

Comment

• de eerste werknemer wordt ruim goekoper, en daar is vooral 'zuurstof' gegeven, er moeten veel meer kleintjes komen...ik geloof dat men daar op gokte (niet het juiste woord)

Comment

Working...
                                          X