Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Belgen zijn verwend en willen nu niet meer terug inbinden. Crisis? Kijk eens een dag rond. Overal dure wagens en overal dikke villa's. En voor elke villa staan minstens twee wagens. Mensen rijden hun gras niet meer af of snoeien hun hagen niet meer. Daarvoor is er een bedrijf die tuinonderhoud doet. Ga eens in het weekend naar een goed restaurant. Niet gereserveerd = pech. Ga deze dagen eens in de luchthavens een kijkje nemen. Mensen vliegen voor een weekend naar de andere kant van de wereld of gaan met hun kroost exotische reizen maken. Bekijk eens de verkoopcijfers van luxe artikelen. De simpelste werkmens heeft een iPhone van 700 euro bij en thuis een 50" LED TV staan. De juwelenindustrie heeft nog nooit zo'n grote omzetcijfers als nu gehad. En zo kan je blijven doorgaan. Maar het is wel elke dag geklaag en gezaag. En bij het minste blokkeren ze Brussel en gaan ze wat staken. Het wordt tijd om eens 50 jaar terug in de tijd te gaan.
    Quote of the month.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
      Ik heb nergens gezegd "blindelings" he.
      Soms denk ik dat je dat beter wel zou doen. Tegenwoordig zou men "een deskundige" €2000 betalen om te onderzoeken of iemand wel echt recht heeft op €100.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
        Soms denk ik dat je dat beter wel zou doen. Tegenwoordig zou men "een deskundige" €2000 betalen om te onderzoeken of iemand wel echt recht heeft op €100.

True, groot gelijk. Het probleem is dat er allerlei systemen zijn, waarbij men dingen controleert en dat er dan toch nog vaak mensen zijn die er "recht op hebben" uit de boot vallen omdat deze vaak slecht geinformeerd zijn. En de vrouw van de zelfstandige/dikke verdiener/... die werkloos is het wel weet uit te zoeken en nog wat dingen weet mee te pikken.

Dus inderdaad, als het systeem goed wordt aangepast is "blindelings" nog niet zo slecht.

Comment

Ik heb nergens gezegd "blindelings" he.
          ik weet niet wat er met mijn geld die naar de staat gaat gebeurd dus dat is toch redelijk blindelings, zeker als je ziet hoe vb het OCMW werkt...
          geef de mensen meer vrijheid ivm geldzaken en je zal zien dat de solidariteit zeker niet minder zal worden.
          de enige die dan echt getroffen worden zijn die ghetto's die zich volledig afschermen omdat ze niks met de rest van europa willen temaken hebben en das geen drama want nu pompen ze er geld in en levert dat ook niks op voor de maatschappij
          lets have some more member berries

Comment

Belgen zijn verwend en willen nu niet meer terug inbinden. Crisis? Kijk eens een dag rond. Overal dure wagens en overal dikke villa's. En voor elke villa staan minstens twee wagens. Mensen rijden hun gras niet meer af of snoeien hun hagen niet meer. Daarvoor is er een bedrijf die tuinonderhoud doet. Ga eens in het weekend naar een goed restaurant. Niet gereserveerd = pech. Ga deze dagen eens in de luchthavens een kijkje nemen. Mensen vliegen voor een weekend naar de andere kant van de wereld of gaan met hun kroost exotische reizen maken. Bekijk eens de verkoopcijfers van luxe artikelen. De simpelste werkmens heeft een iPhone van 700 euro bij en thuis een 50" LED TV staan. De juwelenindustrie heeft nog nooit zo'n grote omzetcijfers als nu gehad. En zo kan je blijven doorgaan. Maar het is wel elke dag geklaag en gezaag. En bij het minste blokkeren ze Brussel en gaan ze wat staken. Het wordt tijd om eens 50 jaar terug in de tijd te gaan.
            Ja, werkelijk héél het land staat vol met dure villa's en mensen met genoeg poen om elke week het gras te laten maaien door een tuinfirma terwijl ze Crystal champagne als aperitief drinken op het terras van een sterrenrestaurant op Miami Beach. In wat voor wereld leef jij?

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
            En dat is nu juist het punt waar het om draait. Dus aan de politiek nu om dit eens eindelijk voorgoed recht te trekken. En dit kan enkel door enkele onpopulaire maatregelen te nemen. Maar die wel echt nodig gaan zijn.

- Fiscaal voordeel ALTIJD beperken tot max. 50% op AL het gemotoriseerd verkeer (ook LV en vrachtvervoer).
            - Bedragen van bedrijfswagens beperken tot max. 25.000 euro aankoop en 99 gram uitstoot.
            - VAA voor werknemers gelijkstellen als zijnde het een loon zou zijn (dus VAA heel zwaar verhogen).
            - Dure bedrijfswagens genre audi/BMW/Porsche geen fiscaal voordeel meer gunnen.

Ook een heel onpopulaire maar dringende maatregel is de kilometerheffing op AL het gemotoriseerd verkeer. Schaf BIV en VB af maar reken ELKE gereden kilometer aan. Is het met een scooter, moto, wagen of vrachtwagen. Neem een standaardprijs en koppel dit aan de uitstoot. Een milieuvriendelijke wagen betaalt het standaardtarief. Een wagens genre Porsche GT3 (als voorbeeld) betaalt de volle pot per kilometer. En ook nodig is een wegenvignet voor alle Buitenlanders.

Dit is het enige wat deze jarenlange problematiek en discussies zal doen stoppen. En als extra pluspunt dat er niet zomaar met bedrijfswagens voor een ijsje naar de andere kant van het land wordt gereden.
            Dit zijn zo de zelfgevonden maatregelen die je veelal leest in de commentaarsectie van de kwaliteitskrant HLN. Tip: haal snel een partijkaart van PVDA en hang een poster van Kim Jong-un en Ché in je woonkamer.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            gebruik een bedrijfswagen dan waarvoor die dient: voor tijdens de werkuren. Daarbuiten wordt die te veel gebruikt voor privé km's. Als ik aan de periode terugdenk waar ik er zelf had, dan werden daar een pak extra km's opgezet die eigenlijk niet werk gerelateerd waren. Na het werk gaan eten met de vrouw... natuurlijk! Auto in en naar de zee gaan eten. Bijna 400 km's rijden om uiteindelijk gewoon een sparerib in mijn strot te duwen is achteraf gezien niet de juiste keuze geweest. Of met mijn eerste firmawagen op vakantie naar the UK geweest. Omdat ik toen nog geen tankkaart had voor het buitenland moest ik mijn kosten daar zelf betalen. Gevolg was een gemiddeld verbruik van 3.3 liter. Eens terug in België: volgetankt en volle bak terug naar huis om daar terug te moeten tanken. Dat zijn excessen die uiteindelijk niet moeten. Als die met een firmawagen de privé km's zelf zouden moeten betalen (of een beperkt aantal km's krijgen dat ze privé mogen rijden), zij het in brandstof of in gereden km's, zou het al een heel pak minder zijn. Van een beetje gedwongen zelfreflectie omtrent het gebruik van auto is nog niemand doodgegaan.
            Sorry maar voor mij lijkt het alsof jij vroeger maar al te gretig gebruik hebt gemaakt van je firmawagen en bijhorende tankkaart en nu je er geen meer hebt, mag er eens kritisch over nagedacht worden? Of hoe moet ik dat zien? Was het dan met een intens schaamtegevoel dat je die bak voldeed op kosten van je werkgever? Elke week wat zelfkastijding?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              gebruik een bedrijfswagen dan waarvoor die dient: voor tijdens de werkuren. Daarbuiten wordt die te veel gebruikt voor privé km's. Als ik aan de periode terugdenk waar ik er zelf had, dan werden daar een pak extra km's opgezet die eigenlijk niet werk gerelateerd waren. Na het werk gaan eten met de vrouw... natuurlijk! Auto in en naar de zee gaan eten. Bijna 400 km's rijden om uiteindelijk gewoon een sparerib in mijn strot te duwen is achteraf gezien niet de juiste keuze geweest. Of met mijn eerste firmawagen op vakantie naar the UK geweest. Omdat ik toen nog geen tankkaart had voor het buitenland moest ik mijn kosten daar zelf betalen. Gevolg was een gemiddeld verbruik van 3.3 liter. Eens terug in België: volgetankt en volle bak terug naar huis om daar terug te moeten tanken. Dat zijn excessen die uiteindelijk niet moeten. Als die met een firmawagen de privé km's zelf zouden moeten betalen (of een beperkt aantal km's krijgen dat ze privé mogen rijden), zij het in brandstof of in gereden km's, zou het al een heel pak minder zijn. Van een beetje gedwongen zelfreflectie omtrent het gebruik van auto is nog niemand doodgegaan.
              Haha, precies wat mijn schoonbroer al jaaaaren doet met zijn firmawagen, die kijkt echt naar niks. Maar voor rest wel de schone jan uithangen als zgz geitewollesokker goddamn wannabe
              Last edited by order66; 23/06/2015, 11:35.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                Dan ga ik toch Is te rade moeten gaan bij de vakbond, want zo'n complexe berekeningen ligt buiten mijn expertise. Zij hebben daar veel meer ervaring mee ;-)

De vakbonden? Whoehahahaha. Wat zouden die nu berekenen?
                Maar doe gerust. Ge betaald er jaarlijks voor, dus moogt ge hen van mij die berekeningen vragen. Ik vind dat altijd heel interessant. Iedereen zit maar te gissen dat het zoveel kost en zoveel opbrengt. Maar als ge dan berekeningen vraagt, dan moet ge er 112 x achter vragen en ziet ge er nog geen.

Comment

Moet ik nu medelijden krijgen? Als uw rug het niet aankan dan moet je ander werk zoeken. Zo simpel is het voor mij! en over het max. bedrag van een bedrijfswagen moeilijk doen? Mijnheer is dus kieskeurig
                  Wat is dat nu voor zever. Dus ne bediende die iets aan zijne rug heeft, krijgt ne aangepaste bureaustoel die een pak duurder is (meestal een veelvoud van een gewone). En als mijne rug niet meer van ne 20-jarige is, moet ik maar ander werk zoeken, omdat GIJ niet wilt dat ik met ne dikkere auto rij?

Begrijpen die begrijpen kan. Gij zijt gewoonweg ne uber-communist. Waarom woont gij nog niet in Noord-Korea

Wat het maximumbedrag betreft, doe ik niet moeilijk over, maar voor iets wat degelijke wagen, betaald ge tegenwoordig +€30000. Voor €25000 hebt ge niet meer veel, jammer genoeg. Ben onlangs gaan kijken voor andere wagens en ben tot die pijnlijke vaststelling moeten komen. Mijne huidige zal nog ietske boven die €25000 zitten, maar dus last van de rug . Trouwens is de wagen een deel van mijn verloning en hoe langer ik hier werk en hoe beter mijn prestaties, mag er ook wel een duurdere wagen tegenover staan hé.

En als er volgens u allemaal geen verschil tussen zit, vraag ik mij dan ook af waarom die wielertoeristen ne fiets van €5000 kopen, terwijl ene van €150 ook gaat.

Maar swat, ben er ook zeker van dat gij de eerste op de rij staat te bleiten als al die zaakvoerders met hunne porsche en jobs naar het buitenland vertrekken. Of als Audi hier ineens nog maar een halve afzet heeft omdat een Audi niet interessant is als bedrijfswagen en Audi Belgium beslist om dan hun fabriek in Vorst maar te sluiten en enkele 1000'den mensen op straat staan.

Er is altijd een keerzijde
                  Ge kunt mensen zolang uitpersen totdat de citroen leeg is. En dan gaan ze hun citroenen op een ander kopen en hebt ge niets meer.
                  Mijn motto: '50% van iets is nog altijd meer dan 75% van niets'.

Comment

Als die met een firmawagen de privé km's zelf zouden moeten betalen (of een beperkt aantal km's krijgen dat ze privé mogen rijden), zij het in brandstof of in gereden km's, zou het al een heel pak minder zijn. Van een beetje gedwongen zelfreflectie omtrent het gebruik van auto is nog niemand doodgegaan.
                    De bedrijfswagen is een deel van uw loon. Dus als men uw systeem toepast, dan gaat iedereen opslag verwachten om die privékms te kunnen betalen. Klinkt in de linkse oren natuurlijk zalig. Maar dan scheept ge de bedrijven met nog hogere loonkosten op en dat is nu net het probleem in ons land. De 'loonskostenhandicap' dat bedrijven weg jaagt en ervoor zorgt dat bedrijven hier niet willen komen.

Trouwens, ik doe jaarlijks privé geen 5000km, maar betaal wel VAA voor 7500km privé. Dus betaal al teveel erop Maar ik klaag niet.

Dat ze maar doen met die bedrijfswagens wat ze willen. Als er straks een markt op zijn gat gaat of er ontstaat een bedrijfsvlucht of braindrain, dan wil ik wel eens zien of dan al die schreeuwers nog op de fontlijn gaan zitten schreeuwen. Wss wel om op de regering te kappen dat ze bedrijven moeten verbieden om ons land te mogen verlaten. En dan krijgen we DDR toestanden. Die mensen hadden het daar toch oh zo goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Sorry maar voor mij lijkt het alsof jij vroeger maar al te gretig gebruik hebt gemaakt van je firmawagen en bijhorende tankkaart en nu je er geen meer hebt, mag er eens kritisch over nagedacht worden? Of hoe moet ik dat zien? Was het dan met een intens schaamtegevoel dat je die bak voldeed op kosten van je werkgever? Elke week wat zelfkastijding?
                      neen, ne mens wordt ouder en kan van idee veranderen. En denkt ge nu echt dat ik de enigste ben die dat zo aanpakte? Het punt is gewoon aan te geven dat mensen met firmawagen door de band genomen meer km's bollen dan iemand zonder firmawagen. En ik ben de eerste om dat toe te geven omdat ik uit ondervinding kan spreken.
                      En geen meer hebben. Als ik wil morgen terug ene. Maar lees mijn voorgaande post ergens hier om te weten waarom ik er niet meer voor kies.

En zelfkastijding... what the fuck joenge?!
                      www.peugeotforum.be

Comment

• In principe heeft niemand een salariswagen nodig en slechts heel weinige een bedrijfsvoertuig. Deze met een bedrijfsvoertuig zouden moeten verplicht worden om met reclame van het bedrijf rond te rijden. Zet daar dan nog een fatsoenlijke externe registratietoestel in en vele fiscale problemen zouden hiermee kunnen opgelost zijn.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Als je dit een ramp vindt en het een vermogensbelasting noemt dan doe je meer dan je je kan veroorloven. Afstraffen? Even nadenken en dan zien hoeveel het nog erger zou kunnen zijn. Ik denk niet dat er 1 gemiddelde werknemer vandaag moet klagen en zagen.
                          Maar wie zijn die mensen dan die klagen? Van waar komen ze? Wat drijft hen?

Ik ben ook van mening als ge goed studeert of ne goeie stiel leert, dat ge niet te klagen hebt. Misschien moeten ze op de scholen wat meer begeleiding geven in financiën. Kinderen pikken het aankoopgedrag meestal van de ouders op en doen hetzelfde. De meeste mensen in armoede zijn deze die een zeer groot gat in hun handen hebben of eigenlijk liever lui dan moe zijn. Ge moet niet slim zijn om veel geld te verdienen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Maar wie zijn die mensen dan die klagen? Van waar komen ze? Wat drijft hen?

Ik ben ook van mening als ge goed studeert of ne goeie stiel leert, dat ge niet te klagen hebt. Misschien moeten ze op de scholen wat meer begeleiding geven in financiën. Kinderen pikken het aankoopgedrag meestal van de ouders op en doen hetzelfde. De meeste mensen in armoede zijn deze die een zeer groot gat in hun handen hebben of eigenlijk liever lui dan moe zijn. Ge moet niet slim zijn om veel geld te verdienen.
                            Helemaal akkoord, alleen vind ik als kinderen kan verwekken, dat je de verantwoordelijkheid voor dat soort zaken zelf moet opnemen als ouder, en niet afschuiven op de school, zoals tegenwoordig alles. Ik maak er een punt van deze zaken zelf bij te brengen, en dat is eigenlijk maar normaal.
                            Ja, ik weet het, kinderen verwekken mag de eerste de beste mongool, maar een rijbewijs moet je wel afleggen. Logica...
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• ik denk dat gij dringend een reality check nodig hebt...
                              www.peugeotforum.be

Comment

Hier blijf ik toch hard mee lachen hoor. Dat geld verdwijnt niet he. Geld dat niet aan product A (auto's) wordt uitgegeven wordt wel aan product (B) (eender welk ander product waar btw op betaald wordt) uitgegeven.
                                Dat zou kunnen, maar dat zijn maar gissingen. Mensen moet ge stimuleren om te kopen. Als er bepaalde producten niet zijn om te kopen, dan kan het zijn dat ze in de plaats iets anders kopen, of dat het gewoon op de bank verdwijnt. En dan brengt het helemaal niets op voor de economie.

Dus ik geef u gelijk ALS de mensen daadwerkelijk iets zullen kopen.

Ik ben ook motorrijder. Ik koop om de 3 à 4 jaar een nieuwe moto. Nu veranderen de regels waardoor de inschrijving op ne zware moto van €108 naar €2500 gaat. Denkt ge nu dat ik zo direct ne nieuwe moto ga kopen? Nope, blijft nu gewoon nog 10 jaar met de mijne rijden. En daar wordt niemand beter van, want dat geld verdwijnt gewoon op mijn bankrekening. Zou niet weten wat ik er anders voor zou moeten kopen.

We betalen idd veel belastingen in ons land, maar er staat ook veel te veel geld op de banken.

Comment

Omg, triest, zie de reactie boven je eens. De meesten hebben NIET die keuze.

Godverdomme bende achterlijke schapen hier toch ze. Zolang iedereen hier maar zenne dikke bmw 5 kan houden, dat is belangrijker dan die een-oudergezinnen waarbij de mama amper iets op tafel kan zetten voor hun kinderen. Neen, die mama die daar een minimum-loon jobke doet omdat ze niets anders vind dat te combineren valt met het onderhouden van haar gezin, laat die maar creperen... Die zal zeker aant profiteren zijn vant systeem...

Ja, ik word hier lastig van. Een enorm gebrek aan menselijke compassie bij veel mensen hier.
                                  Ga dan roepen aan de asielcentra en bij de profiteurs in de maatschappij. Hoeveel kosten deze? Maar nee, het is makkelijker op de leaserijder te kappen, dan op die mannen hé.
                                  En al die miljarden dat er elk jaar naar Wallonië gaan? Hoeveel één-oudergezinnen kunnen ze daarmee helpen denkt ge?

Ik denk dat er heel wat andere ramen en deuren zijn waar het geld naartoe gesmeten wordt waar het niet hoort. Het firmawagenbeleid stimuleert onze bedrijven. Bedrijven die we nodig hebben voor de jobs.

Comment

• allé, het is nu de schuld van de walen, de steuntrekkers en de asielzoekers...
                                    www.peugeotforum.be

Comment

ik denk dat gij dringend een reality check nodig hebt...
                                      Ik weet ook wel dat dat wishfull thinking is, Just saying dude

Comment

allé, het is nu de schuld van de walen, de steuntrekkers en de asielzoekers...
                                        Europa niet vergeten met onze Griekse vrienden....😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

allé, het is nu de schuld van de walen, de steuntrekkers en de asielzoekers...
                                          Niet dan?

Mss hebt gij wel een reality check nodig om te weten wat er gaande is in ons land en in welke bodemloze putten het terecht komt. Als ge alles goed leest, schrijf ik ook dat mensen echt in nood geholpen moeten worden. Asielzoekers die hier komen schuilen tot het gevaar geweken is, zijn welkom. Goudzoekers niet. Bij de steuntrekkers zitten er ernorm veel profiteurs. Die moeten eruit.
                                          En wat de walen betreft, vindt gij het normaal dat er jaarlijks miljarden naartoe gaan omdat zij niet bekwaam zijn om een landsdeel te regeren.

Economisch gezien heeft een ambtenaar geen meerwaarde. Deze betaald belastingen van de inkomsten die hij bekomen heeft uit de belastingen van de privésector. In Wallonië is 40% ambtenarij en 28% privé. Do the math

Maar zwat, ik vind het kostelijk in dit topic. Al goed gelachen, al goei comments gelezen. Ieder heeft zijn eigen gedacht en ge moet daar niet altijd akkoord mee gaan.
                                          Het leuke hier vind ik dat iedereen het nog redelijk beschaafd houdt op enkelen na. Op andere forums zou het er heel anders aan toe gaan

Comment

Working...
                                          X