Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• staat heeft geld nodig, veel geld rambler, het zal zo zijn...of we willen of niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
      Ook nog eens dure kinderopvang, dure geprivatiseerde ziekteverzekering maar de belastingen zijn wel wat lager, ziektezorg die niet aan de onze kan tippen, eigenlijk zijn wij gewoon een hoop zageventen .
      Belgen zijn verwend en willen nu niet meer terug inbinden. Crisis? Kijk eens een dag rond. Overal dure wagens en overal dikke villa's. En voor elke villa staan minstens twee wagens. Mensen rijden hun gras niet meer af of snoeien hun hagen niet meer. Daarvoor is er een bedrijf die tuinonderhoud doet. Ga eens in het weekend naar een goed restaurant. Niet gereserveerd = pech. Ga deze dagen eens in de luchthavens een kijkje nemen. Mensen vliegen voor een weekend naar de andere kant van de wereld of gaan met hun kroost exotische reizen maken. Bekijk eens de verkoopcijfers van luxe artikelen. De simpelste werkmens heeft een iPhone van 700 euro bij en thuis een 50" LED TV staan. De juwelenindustrie heeft nog nooit zo'n grote omzetcijfers als nu gehad. En zo kan je blijven doorgaan. Maar het is wel elke dag geklaag en gezaag. En bij het minste blokkeren ze Brussel en gaan ze wat staken. Het wordt tijd om eens 50 jaar terug in de tijd te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
        En toch gaat de staat hier miljarden aan verdienen :-))
        Ah ja, kunt ge dat staven met enige berekeningen? Ge moogt er een miljard of 2 naast zitten hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
          Blijkbaar is het u niet bekend dat er reeds een belasting bestaat voor mensen met een regenwaterput.
          Dat is een forfaitaire vergoeding die mensen met een eigen waterwinning (dus boorput of regenwater) dienen te betalen.
          Wist ge dat zelfs vroeger een belasting bestond als ge uw regenafvoerbuis aan de voorgevel had lopen? Gelukkig is da wel afgeschaft

Dus voor degenen in een rijhuis zonder buis in voorgevel en een open goot langs de muur op de zolder, dat is dan het restant daarvan.

Comment

• Dan ga ik toch Is te rade moeten gaan bij de vakbond, want zo'n complexe berekeningen ligt buiten mijn expertise. Zij hebben daar veel meer ervaring mee ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
              En dat is nu juist het punt waar het om draait. Dus aan de politiek nu om dit eens eindelijk voorgoed recht te trekken. En dit kan enkel door enkele onpopulaire maatregelen te nemen. Maar die wel echt nodig gaan zijn.

- Fiscaal voordeel ALTIJD beperken tot max. 50% op AL het gemotoriseerd verkeer (ook LV en vrachtvervoer).
              - Bedragen van bedrijfswagens beperken tot max. 25.000 euro aankoop en 99 gram uitstoot.
              - VAA voor werknemers gelijkstellen als zijnde het een loon zou zijn (dus VAA heel zwaar verhogen).
              - Dure bedrijfswagens genre audi/BMW/Porsche geen fiscaal voordeel meer gunnen.

Ook een heel onpopulaire maar dringende maatregel is de kilometerheffing op AL het gemotoriseerd verkeer. Schaf BIV en VB af maar reken ELKE gereden kilometer aan. Is het met een scooter, moto, wagen of vrachtwagen. Neem een standaardprijs en koppel dit aan de uitstoot. Een milieuvriendelijke wagen betaalt het standaardtarief. Een wagens genre Porsche GT3 (als voorbeeld) betaalt de volle pot per kilometer. En ook nodig is een wegenvignet voor alle Buitenlanders.

Dit is het enige wat deze jarenlange problematiek en discussies zal doen stoppen. En als extra pluspunt dat er niet zomaar met bedrijfswagens voor een ijsje naar de andere kant van het land wordt gereden.

Gij zijt echt ne communist

de CO2 kan ik mee leven, maar €25000 voor een wagen voor wie 60000km/jaar doet of meer, is martelen. Ik heb nu al last van mijne rug en wilt gij mij in een goedkoop autooke steken met flutzetelkes. Merci.
              Belast dan ook maar ineens de speciale zetels in de camions. Want dat is ook luxe.

Ik betaal nu VAA op het privégebruik en daar heb ik geen probs mee, terwijl de fortfait hoger ligt dan hetgeen ik werkelijk privé rij.
              Last edited by ; 23/06/2015, 07:25.

Comment

En dat is nu juist het punt waar het om draait. Dus aan de politiek nu om dit eens eindelijk voorgoed recht te trekken. En dit kan enkel door enkele onpopulaire maatregelen te nemen. Maar die wel echt nodig gaan zijn.

- Fiscaal voordeel ALTIJD beperken tot max. 50% op AL het gemotoriseerd verkeer (ook LV en vrachtvervoer).
                - Bedragen van bedrijfswagens beperken tot max. 25.000 euro aankoop en 99 gram uitstoot.
                - VAA voor werknemers gelijkstellen als zijnde het een loon zou zijn (dus VAA heel zwaar verhogen).

Ook een heel onpopulaire maar dringende maatregel is de kilometerheffing op AL het gemotoriseerd verkeer. Schaf BIV en VB af maar reken ELKE gereden kilometer aan. Is het met een scooter, moto, wagen of vrachtwagen. Neem een standaardprijs en koppel dit aan de uitstoot. Een milieuvriendelijke wagen betaalt het standaardtarief. Een wagens genre Porsche GT3 (als voorbeeld) betaalt de volle pot per kilometer. En ook nodig is een wegenvignet voor alle Buitenlanders.

Dit is het enige wat deze jarenlange problematiek en discussies zal doen stoppen. En als extra pluspunt dat er niet zomaar met bedrijfswagens voor een ijsje naar de andere kant van het land wordt gereden.
                als ze dit doen zorgt dit voor verhoging van alle producten in de winkel, die JIJ aankoopt :o
                en minder inkomsten voor de overheid uit de automobielverkoop, dus verschil komt de overheid terug halen bij U

Comment

• Absoluut, minder bedrijfswagens = minder verkoop nieuwe auto's in Belgie + particulieren kopen in vergelijking kleinere of toch zeker minder dure auto's = beduidend minder BTW inkomsten van aankoop auto's, beduidend minder bedrijfswagens = zwaar snoeien in het personeelsbestand van leasemaatschappijen en dealers = minder patronale bijdragen en belastingen in de staatskas en meer uitgaven aan de sociale zekerheidskant. Ook de accijns- en BTW inkomsten uit brandstoffen zouden behoorlijk teruglopen. O.a. de VW en Audi dealers zouden echt kunnen inpakken, die leven van de lease auto's. Dit is waar deze logica van de jaloezie echt toe zou leiden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    als ze dit doen zorgt dit voor verhoging van alle producten in de winkel, die JIJ aankoopt :o
                    en minder inkomsten voor de overheid uit de automobielverkoop, dus verschil komt de overheid terug halen bij U
                    Denk het maar niet. Mensen zullen grotendeels betalen en blijven consumeren. En is dat niet zo en moet IK meer in winkels betalen dan heb ik dat er graag voor over.Wat is het alternatief? 24/24 uur file rijden en maar verder doen zoals we bezig zijn? Beetje egoïstisch niet? Maar misschien is dat nu het grootste probleem : stap in een wagen en je wordt de dikste egoïst. IEDEREEN dus ook jij en ik!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Gij zijt echt ne communist

de CO2 kan ik mee leven, maar €25000 voor een wagen voor wie 60000km/jaar doet of meer, is martelen. Ik heb nu al last van mijne rug en wilt gij mij in een goedkoop autooke steken met flutzetelkes. Merci.
                      Belast dan ook maar ineens de speciale zetels in de camions. Want dat is ook luxe.

Ik betaal nu VAA op het privégebruik en daar heb ik geen probs mee, terwijl de fortfait hoger ligt dan hetgeen ik werkelijk privé rij.
                      Moet ik nu medelijden krijgen? Als uw rug het niet aankan dan moet je ander werk zoeken. Zo simpel is het voor mij! en over het max. bedrag van een bedrijfswagen moeilijk doen? Mijnheer is dus kieskeurig

Comment

• Voor kleinere bedrijfswagens is het verlies aan BTW inkomsten op aankoop van auto's zelfs groter dan de winst door sociale lasten op extra brutoloon. Maar netto zorgt het wel voor een serieuze inkomstenboost. Dat het op langere termijn België nog minder competitief maakt, maakt de politiek niets uit.
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• gebruik een bedrijfswagen dan waarvoor die dient: voor tijdens de werkuren. Daarbuiten wordt die te veel gebruikt voor privé km's. Als ik aan de periode terugdenk waar ik er zelf had, dan werden daar een pak extra km's opgezet die eigenlijk niet werk gerelateerd waren. Na het werk gaan eten met de vrouw... natuurlijk! Auto in en naar de zee gaan eten. Bijna 400 km's rijden om uiteindelijk gewoon een sparerib in mijn strot te duwen is achteraf gezien niet de juiste keuze geweest. Of met mijn eerste firmawagen op vakantie naar the UK geweest. Omdat ik toen nog geen tankkaart had voor het buitenland moest ik mijn kosten daar zelf betalen. Gevolg was een gemiddeld verbruik van 3.3 liter. Eens terug in België: volgetankt en volle bak terug naar huis om daar terug te moeten tanken. Dat zijn excessen die uiteindelijk niet moeten. Als die met een firmawagen de privé km's zelf zouden moeten betalen (of een beperkt aantal km's krijgen dat ze privé mogen rijden), zij het in brandstof of in gereden km's, zou het al een heel pak minder zijn. Van een beetje gedwongen zelfreflectie omtrent het gebruik van auto is nog niemand doodgegaan.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            gebruik een bedrijfswagen dan waarvoor die dient: voor tijdens de werkuren. Daarbuiten wordt die te veel gebruikt voor privé km's. Als ik aan de periode terugdenk waar ik er zelf had, dan werden daar een pak extra km's opgezet die eigenlijk niet werk gerelateerd waren. Na het werk gaan eten met de vrouw... natuurlijk! Auto in en naar de zee gaan eten. Bijna 400 km's rijden om uiteindelijk gewoon een sparerib in mijn strot te duwen is achteraf gezien niet de juiste keuze geweest. Of met mijn eerste firmawagen op vakantie naar the UK geweest. Omdat ik toen nog geen tankkaart had voor het buitenland moest ik mijn kosten daar zelf betalen. Gevolg was een gemiddeld verbruik van 3.3 liter. Eens terug in België: volgetankt en volle bak terug naar huis om daar terug te moeten tanken. Dat zijn excessen die uiteindelijk niet moeten. Als die met een firmawagen de privé km's zelf zouden moeten betalen (of een beperkt aantal km's krijgen dat ze privé mogen rijden), zij het in brandstof of in gereden km's, zou het al een heel pak minder zijn. Van een beetje gedwongen zelfreflectie omtrent het gebruik van auto is nog niemand doodgegaan.
                            Het is geen werkwagen he, het is een bedrijfswagen. Een wagen waarvan het bedrijf de kosten draagt.
                            Ik reed daar de eerste maanden misschien ook meer mee maar dat vlakt toch af? Ne mensh heeft ook wel andere bezigheden dan in de auto te zitten, niet?

Comment

• vlakt dat af? Als ge thuis twee wagens hebt staan: eentje privé en een bedrijfswagen. Ge gaat ergens naartoe privé (gaan winkelen bijvoorbeeld). Welke wagen wordt dan door de meerderheid genomen (een paar carnuts niet meegenomen met hun weekendwagen)? Ge spreekt af met vrienden: wie rijdt naar wie? Als ik dat allemaal naga bij mijn eigen rijgedrag vroeger was dat heel simpel: die met de firmawagen reed omdat het hem niets kostte.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Help, stop de persen ! Ik heb net een jobaanbieding gekregen als 23 jaar knulletje met een VW Golf als bedrijfswagen.
                                Dat kan nu toch niet meer hé, echte schande!

Trouwens, niet zo klagen allemaal, in de US geven ze ook bedrijfswagens. Mijn nonkel heeft daar nog een paar jaar gewerkt. Hij had daar een Audi A4 3.0 TFSI en toen hij terugkwam kreeg hij voor hetzelfde budget net een VW Passat 2.0 TDI.
                                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• waarom is dat een schande? Zijt blij dat ge hem krijgt en geniet ervan.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Dit is dan weer duidelijk een vermogensbelasting, hoe succesvoller je bent, hoe meet belastingen je betaalt... En een land heeft ambitieuze mensen nodig. Je mag deze niet afstraffen. Maar ook niet belonen op kosten van iedereen... En dan vooral niet de werkende...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      vlakt dat af? Als ge thuis twee wagens hebt staan: eentje privé en een bedrijfswagen. Ge gaat ergens naartoe privé (gaan winkelen bijvoorbeeld). Welke wagen wordt dan door de meerderheid genomen (een paar carnuts niet meegenomen met hun weekendwagen)? Ge spreekt af met vrienden: wie rijdt naar wie? Als ik dat allemaal naga bij mijn eigen rijgedrag vroeger was dat heel simpel: die met de firmawagen reed omdat het hem niets kostte.
                                      Ken zo een bevriend koppel. Hij een BMW 5 en zij een mercedes C als bedrijfswagen. Beiden actief in de IT sector en in hetzelfde bedrijf. Paar jaar geleden een appartement juist over de grens in Frankrijk gekocht. En in de weekends zitten die daar. Soms rijdt zij al vrijdagmorgen naar daar en volgt hij 's avonds. Omdat het toch gratis rijden is. Toppunt is dat ze beiden een bureaujob 9-17 uur hebben en die wagen enkel in hun verloningspakket zit. Beiden 's morgens elk met hun bedrijfswagen 12 km verder op naar het werk. En beiden 's avonds elk met hun bedrijfswagen terug naar huis. Maar de wagens staan wel altijd mooi op hun oprit te blinken. Want een reclamesticker van 8X2 cm was er al vanaf dag 1 af gehaald. En elke keer als ik die zie is het maar klagen en zagen omdat die wagens hun toch zoveel aan VAA werknemersbijdrage kosten.

Comment

Belgen zijn verwend en willen nu niet meer terug inbinden. Crisis? Kijk eens een dag rond. Overal dure wagens en overal dikke villa's. En voor elke villa staan minstens twee wagens. Mensen rijden hun gras niet meer af of snoeien hun hagen niet meer. Daarvoor is er een bedrijf die tuinonderhoud doet. Ga eens in het weekend naar een goed restaurant. Niet gereserveerd = pech. Ga deze dagen eens in de luchthavens een kijkje nemen. Mensen vliegen voor een weekend naar de andere kant van de wereld of gaan met hun kroost exotische reizen maken. Bekijk eens de verkoopcijfers van luxe artikelen. De simpelste werkmens heeft een iPhone van 700 euro bij en thuis een 50" LED TV staan. De juwelenindustrie heeft nog nooit zo'n grote omzetcijfers als nu gehad. En zo kan je blijven doorgaan. Maar het is wel elke dag geklaag en gezaag. En bij het minste blokkeren ze Brussel en gaan ze wat staken. Het wordt tijd om eens 50 jaar terug in de tijd te gaan.
                                        Ik ben blij dat ik niet alleen sta met die vaststellingen. Ik zie dagelijks genoeg op de luchthavens dat het feitelijk lachwekkend wordt als je de mensen zo hoort klagen.

En het hoeft zelfs geen duur restaurant te zijn hoor. Laatst hadden we nog eens de intentie om ribben á volante te gaan eten. Mooi niet dus. De zaak zat vol, en daar kan wel wat volk binnen, het was op een vrijdagavond...

Het is dus niet voor iedereen crisis....

Oh ja, zelf hebben ook nog steeds een 32" TV van 10 jaar oud....maar wel naar het uitkijken naar iets groter....😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                          Help, stop de persen ! Ik heb net een jobaanbieding gekregen als 23 jaar knulletje met een VW Golf als bedrijfswagen.
                                          Dat kan nu toch niet meer hé, echte schande!

Trouwens, niet zo klagen allemaal, in de US geven ze ook bedrijfswagens. Mijn nonkel heeft daar nog een paar jaar gewerkt. Hij had daar een Audi A4 3.0 TFSI en toen hij terugkwam kreeg hij voor hetzelfde budget net een VW Passat 2.0 TDI.
                                          Bedrijfswagen of salariswagen?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X