Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenWat ik begrepen heb, moet uw vrouw dus een mobiliteitsbudget krijgen waarmee ze de bedrijfswagen kan kopen. En een collega die dergelijke professionele KM's niet moet rijden, die moet ook hetzelfde mobiliteitsbudget krijgen... maar komt dan met de fiets (de rest van het budget is nettoloon). Dat noemen ze sociaal ofzo.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenWat ik begrepen heb, moet uw vrouw dus een mobiliteitsbudget krijgen waarmee ze de bedrijfswagen kan kopen. En een collega die dergelijke professionele KM's niet moet rijden, die moet ook hetzelfde mobiliteitsbudget krijgen... maar komt dan met de fiets (de rest van het budget is nettoloon). Dat noemen ze sociaal ofzo.
Comment
-
Heb nog bij een bedrijf gewerkt in Zbrugge waar alle chefs een bedrijfswagen kregen. Een bediende maakte 'promotie' naar de functie van vertegenwoordiger(ster) en de persoon moest alles met eigen auto afhasppelen aan 30 c de km.
De persoon vertikte het om aan het werk te beginnen omdat ze na een tijd nog geen bedrijfswagen kreeg voor de functie. De vraag was een simpele wagen om aan de start van de werkdag op te halen aan het bedrijf en 's avonds terug af te zetten. Alle woon-werk werd met de persoonlijke wagen gedaan.
Dit kon dan weer niet zijn.
Maar dienstchefs en kaderleden die bijna niet de baan op moesten en gans de dag achter een scherm zaten te leuteren, die kregen een wagen die ze op elk moment van de dag/weekend konden gebruiken en iedere liter was betaald door het bedrijf ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenHeb nog bij een bedrijf gewerkt in Zbrugge waar alle chefs een bedrijfswagen kregen. Een bediende maakte 'promotie' naar de functie van vertegenwoordiger(ster) en de persoon moest alles met eigen auto afhasppelen aan 30 c de km.
De persoon vertikte het om aan het werk te beginnen omdat ze na een tijd nog geen bedrijfswagen kreeg voor de functie. De vraag was een simpele wagen om aan de start van de werkdag op te halen aan het bedrijf en 's avonds terug af te zetten. Alle woon-werk werd met de persoonlijke wagen gedaan.
Dit kon dan weer niet zijn.
Maar dienstchefs en kaderleden die bijna niet de baan op moesten en gans de dag achter een scherm zaten te leuteren, die kregen een wagen die ze op elk moment van de dag/weekend konden gebruiken en iedere liter was betaald door het bedrijf ....
Wanneer je een anti-bedrijfswagenknulletje bent ... wees gerust ... in mijn branche zijn mijn concurrenten quasi nu al allemaal buitenlanders met buitenlandse chefkes en Belgische vertegenwoordigers. De trend is dat de bedrijven hier weg gaan of niet meer investeren omdat (zelfs met het bedrijfswagenpolitiek) het hier te duur is.
Nogmaals, lieve anti-bedrijfswagenknulletjes, binnenkort rijden wij hier allemaal met een fiets rond (op de vertegenwoordigers na) en dan kunnen jullie allemaal mekkeren waarom een Merckx-fiets niet meer belast moet worden dan een gewone stadsfiets.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Stel nu dat ze dit systeem in België compleet afschaffen.
Als je dan een buitenlandse firma hebt, pakweg in Duitsland, en je zet daar een firmawagen op en geeft die aan je Belgische werknemers.
Hoe zit dat dan?
(los van de kenteken problematiek. Je mag toch met buitenlands kenteken rijden mits buitenlandse firma en zo een btw attest)
Comment
-
Sommige mensen hier zijn "dur de comprenure"...
- Een mobiliteitsbudget kan je spenderen zoals je zelf wilt. Combinatie van trein, tram, bus, fiets, auto, autodelen, te voet - you choose. Ik zie geen enkele reden om dat budget niet te kunnen spenderen aan het (gedeeltelijk) gebruiken van een bedrijfswagen (lees: bedrijfswagen, niet salariswagen)
- Er is geen reden om je mobiliteitsbudget af te laten hangen van de hoogte van de verloning. Mobiliteit is voor iedereen 't zelfde. Je betaalt niet meer voor een treinticket omdat je meer verdient.
- Er is een verschil tussen "bedrijfswagens afschaffen" en "salariswagens fiscaal 't zelfde inschalen als loon". Het eerste heeft geen zin, het laatste is alleen maar correct.
- Overheden hebben de plicht (letterlijk - is een van de rechten van de mens) om de maatschappij zo in te richten dat de toekomst van die maatschappij verzekerd blijft. Onze salariswagens zijn daarmee in conflict, want ze veroorzaken meer problemen dan ze oplossen.
- De salariswagens aanpakken gaat niet volstaan om onze problemen met verkeer, files, vervuiling en ecologische voetafdruk op te lossen. Maar het is wel een deel van de oplossing. Net zoals rekeningrijden voor vrachtwagens een deel is van de oplossing. En beter openbaar vervoer (in plaats van het te kannibaliseren, zoals nu). En de fiscale sturing van de woon- / werkplek (goede bereikbaarheid minder belasten dan slechte bereikbaarheid). En het aanmoedigen van autodelen. Maar over die items gaat het hier niet. Het gaat over de scheefgegroeide situatie rond salariswagens.
-- een lief anti-bedrijfswagenknulletje, met bedrijfswagen en tankkaart, altijd bereid om de typische Vlaamse Theofiel Boemerang te dissen - of, om de stijlfiguur te respecteren: het typische Vlaamse Theofieletje Boemerangetje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenStel nu dat ze dit systeem in België compleet afschaffen.
Als je dan een buitenlandse firma hebt, pakweg in Duitsland, en je zet daar een firmawagen op en geeft die aan je Belgische werknemers.
Hoe zit dat dan?
(los van de kenteken problematiek. Je mag toch met buitenlands kenteken rijden mits buitenlandse firma en zo een btw attest)
zelfs huur is beperkt tot max 6m
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenMet dat mobiliteitsbudget ga je nooit iets van auto kunnen kopen.
Zie jij het, voor mensen die nu geen auto krijgen, al gebeuren dat die bv 300 euro vergoeding krijgen? Het zal dan eerder 100 worden en daarmee kan je nooit het verlies van de salariswagen compenseren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk BerichtenDenk niet dat het mag volgens wat ik kan vinden, tenzij je die puur voor professioneel gebruikt (dus al geen woon werk)
zelfs huur is beperkt tot max 6m
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenMeerdere keren hier aangehaald. Chef of gene chef ... vertegenwoordiger of gene vertegenwoordiger ... een bedrijfswagen is een vorm van loon die voor de bedrijfsleider goedkoper uitkomt.
Wanneer je een anti-bedrijfswagenknulletje bent ... wees gerust ... in mijn branche zijn mijn concurrenten quasi nu al allemaal buitenlanders met buitenlandse chefkes en Belgische vertegenwoordigers. De trend is dat de bedrijven hier weg gaan of niet meer investeren omdat (zelfs met het bedrijfswagenpolitiek) het hier te duur is.
Nogmaals, lieve anti-bedrijfswagenknulletjes, binnenkort rijden wij hier allemaal met een fiets rond (op de vertegenwoordigers na) en dan kunnen jullie allemaal mekkeren waarom een Merckx-fiets niet meer belast moet worden dan een gewone stadsfiets.
Maar in mijn betoog ging het erover als ze een wagen schenken die 24/24 7/7 aan een aantal personen die niet vanachter hunne bureau komen, dan moeten ze ook een wagen geven aan de persoon die de baan op moet 38U/per week om het bedrijf te vertegenwoordigen, in de plaats van te eisen dit met je privé-voertuig te doen. En dit vind ik dan persoonlijk een scheve situatie. En ik was trouwens niet de enige die dat vond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kvs Bekijk BerichtenNog even off-topic . Misschien moeten ze iedereen met een regenwaterput ook belasten volgens het geschatte verbruik. Want die gebruiken ook de riolering en moeten geen reiniging betalen.
On-topic . Sommige mensen hebben een bedrijfswagen nodig . En veel jobs zullen geen personeel vinden zonder deze optie, in het huidige belastings stelsel.
Dat is een forfaitaire vergoeding die mensen met een eigen waterwinning (dus boorput of regenwater) dienen te betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenVoor alle duidelijkheid ik ben zeker niet tegen bedrijfswagens of salariswagens. DE personen die er van kunnen genieten zoveelste beter.
Maar in mijn betoog ging het erover als ze een wagen schenken die 24/24 7/7 aan een aantal personen die niet vanachter hunne bureau komen, dan moeten ze ook een wagen geven aan de persoon die de baan op moet 38U/per week om het bedrijf te vertegenwoordigen, in de plaats van te eisen dit met je privé-voertuig te doen. En dit vind ik dan persoonlijk een scheve situatie. En ik was trouwens niet de enige die dat vond.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenMet dat mobiliteitsbudget ga je nooit iets van auto kunnen kopen.
Zie jij het, voor mensen die nu geen auto krijgen, al gebeuren dat die bv 300 euro vergoeding krijgen? Het zal dan eerder 100 worden en daarmee kan je nooit het verlies van de salariswagen compenseren.
Comment
-
ondertussen in nl : jaarabbo openbaar vervoer gezin 3 kinderen prijs van 6000 naar 13500 snokkers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenondertussen in nl : jaarabbo openbaar vervoer gezin 3 kinderen prijs van 6000 naar 13500 snokkers
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...prijzen__.html
In NL is de geprivatiseerde trein al sowieso duurder en die hebben ook vertraging, overvolle wagons en afgelaste treinen. Ze staken wel niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenZeg maar gerust "terug naar het communisme"
met de bedrijfswagens is het nu ook zo... Uitstoot, aankoopprijs,... De bedrijfswagen is een communistische maatregel...
Om een gaatje in de wet te dichten, genomen door bedrijfsleiders... Laat de werknemers de vrije keuze wat ze met hun geld doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenMeerdere keren hier aangehaald. Chef of gene chef ... vertegenwoordiger of gene vertegenwoordiger ... een bedrijfswagen is een vorm van loon die voor de bedrijfsleider goedkoper uitkomt.
- Fiscaal voordeel ALTIJD beperken tot max. 50% op AL het gemotoriseerd verkeer (ook LV en vrachtvervoer).
- Bedragen van bedrijfswagens beperken tot max. 25.000 euro aankoop en 99 gram uitstoot.
- VAA voor werknemers gelijkstellen als zijnde het een loon zou zijn (dus VAA heel zwaar verhogen).
- Dure bedrijfswagens genre audi/BMW/Porsche geen fiscaal voordeel meer gunnen.
Ook een heel onpopulaire maar dringende maatregel is de kilometerheffing op AL het gemotoriseerd verkeer. Schaf BIV en VB af maar reken ELKE gereden kilometer aan. Is het met een scooter, moto, wagen of vrachtwagen. Neem een standaardprijs en koppel dit aan de uitstoot. Een milieuvriendelijke wagen betaalt het standaardtarief. Een wagens genre Porsche GT3 (als voorbeeld) betaalt de volle pot per kilometer. En ook nodig is een wegenvignet voor alle Buitenlanders.
Dit is het enige wat deze jarenlange problematiek en discussies zal doen stoppen. En als extra pluspunt dat er niet zomaar met bedrijfswagens voor een ijsje naar de andere kant van het land wordt gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenMensen die schreeuwen om privatisering van de nmbs, weten niet welke gevolgen dat kan hebben.
In NL is de geprivatiseerde trein al sowieso duurder en die hebben ook vertraging, overvolle wagons en afgelaste treinen. Ze staken wel niet..
Comment
Comment