Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    En dus komen die maar allemaal in België studeren op kosten van de hardwerkende belg. Maar daar hoort ge niemand over lullen. Maar wel over die bediende die ne firmawagen heeft.
    of zelfstandige

Comment

• Het is geen of of verhaal, maar en en
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Nog even off-topic . Misschien moeten ze iedereen met een regenwaterput ook belasten volgens het geschatte verbruik. Want die gebruiken ook de riolering en moeten geen reiniging betalen.

On-topic . Sommige mensen hebben een bedrijfswagen nodig . En veel jobs zullen geen personeel vinden zonder deze optie, in het huidige belastings stelsel.

Comment

• Gaat over salariswagens eigenlijk...

Comment

• Bekijk zeker eens de grafiek over filezwaarte:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Gaat over salariswagens eigenlijk...
              Dunne grens. Een vertegenwoordiger die zijn firmawagen ook privé mag gebruiken, heeft dus ook een salariswagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                Bekijk zeker eens de grafiek over filezwaarte:

http://newsmonkey.be/article/46181

Het is nu niet dat de mensen met een firmawagen ook nog een privéwagen hebben. Anders konden we de proef op de som nemen en voor de rest van de week met de privéwagen gaan werken ipv de firmawagen. Dan wil ik wel eens zien of die files minder gaan zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Dunne grens. Een vertegenwoordiger die zijn firmawagen ook privé mag gebruiken, heeft dus ook een salariswagen.
                  Die grens gaan we dan nog dunner maken. Woon-werkverkeer zijn ook privékms. En ik ben vertegenwoordiger.
                  Dus ja, mss kunnen we dat dan anders doen.

Ik woon tegen Zaventem en ons bedrijf ligt in Herk-de-Stad. Ik neem dan mijne oude zwaar vervuilende privéwagen (want jawel, als ik toch zelf mag kiezen, is het ne dikke Chevy met minstes 300gr co2) om dan naar Herk-de-Stad te rijden om daarna naar mijn eerste klant in Brussel te gaan met een zuinige wagen die mijn bedrijf ter beschikking stelt en terwijl ga aanschuiven in de file in Aarschot.
                  Hetgeen ik nu doe is 's morgens al vertrekken van mijn thuis naar de klant met een auto met 110gr CO2 en plaats mij niet extra in die file in Aarschot.
                  Dus auto gaan wisselen op de firma veroorzaakt nog meer files en vervuiling.

Moet ik dan harder belast worden op mijn privé kms? Want privé rij ik ontzettend weinig als ge die woon-werk kms eraf trekt.

Comment

• Ze sleuren er alles bij, maar het argument dat bedrijfswagens per definitie diesels zijn ligt vooral aan de brandstofprijzen... (en aan het type voertuig).
                    En zouden ze privé rijden, dan rijden ze vast en zeker met de zuinigste brandstof.
                    De politiek heeft het zelf in de hand om de benzinewagen interessanter te maken tov de dieselende salariswagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Ze sleuren er alles bij, maar het argument dat bedrijfswagens per definitie diesels zijn ligt vooral aan de brandstofprijzen... (en aan het type voertuig).
                      En zouden ze privé rijden, dan rijden ze vast en zeker met de zuinigste brandstof.
                      De politiek heeft het zelf in de hand om de benzinewagen interessanter te maken tov de dieselende salariswagens.
                      België heeft er trouwens zelf voor gezorgd dat de laatste ca. 20 jaar massaal overgestapt werd van benzine naar diesels. Nu schreeuwen ze moord en brand dat er zoveel diesels rondrijden, dus verhogen ze accijnzen etc. op diesel. Als er binnen 10 jaar dan weer "teveel benzines" rondrijden, kunnen ze daar weer over zagen.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Ze sleuren er alles bij, maar het argument dat bedrijfswagens per definitie diesels zijn ligt vooral aan de brandstofprijzen... (en aan het type voertuig).
                        Ik moet eerlijk zijn, heb nu al heel wat firmawagens gehad, maar voorheen ook een 10-tal privéwagens. Mijne allereerste was ne Talbot Solara 1.5 benzine die ik op LPG had gelegd. Maar al die andere 9 waren diesels. En moest ik nu weer privé ne auto kopen, zeker en vast weer ne diesel. Dus op zich weet ik niet of het verschil echt te maken heeft tussen bedrijfswagen of niet.

Of het hedendaags nog is, weet ik niet, maar vele mensen gaan nog van volgende uit:
                        - prijsverschil tussen een diesel en een benzine is meestal te verwaarlozen
                        - een dieselwagen gaat gemiddeld 10000km langer mee
                        - dieselwagen verbruikt minder
                        - diesel is goedkoper aan de pomp

Ik persoonlijk rij liever met een diesel dan met een benzine. Alhouwel ik de laatste jaren niet meer met hedendaagse benzinewagens gereden heb en het kan zijn dat een benzinewagen nu prettiger rijdt. (persoonlijke mening)

Comment

Ik persoonlijk rij liever met een diesel dan met een benzine. Alhouwel ik de laatste jaren niet meer met hedendaagse benzinewagens gereden heb en het kan zijn dat een benzinewagen nu prettiger rijdt. (persoonlijke mening)
                          Bij sommige wagens vind ik de diesel ook de betere keuze. Maar het omgekeerde bestaat ook, waarbij de benzinevariant in quasi alle opzichten beter scoort, het is juist die prijs aan de pomp he...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                            Volledig mee eens. Maar langs andere kant, hogere studies is ook wel hard werken e, laat dat nu bij sommigen het probleem zijn (ook al hebben ze de capaciteiten)
                            Hogere studies en hard werken in één zin...als ik terug kijk op mijn tijd toen ik hoger onderwijs deed stel ik vast dat dit de makkelijkste tijd van mijn leven was...Als studenten hoger onderwijs nu denken dat ze heel hard aan het werk zijn dan hou ik m'n hart al vast tegen dat ze eens aan een job met wat verantwoordelijkheid moeten beginnen...

Comment

het is juist die prijs aan de pomp he...
                              Ik rijd met een bedrijfswagen met tankkaart, de prijs aan de pomp interesseert me niet. Het is de leaseprijs die belangrijk is (al hangt dat natuurlijk ook wel deels samen met de prijs aan de pomp)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                Ik rijd met een bedrijfswagen met tankkaart, de prijs aan de pomp interesseert me niet. Het is de leaseprijs die belangrijk is (al hangt dat natuurlijk ook wel deels samen met de prijs aan de pomp)
                                Bedrijswagens zijn toch een plezier hé. Je kan niet eens uw goesting kopen
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Of zelfs niet gaan tanken waar ge wilt want gewoonlijk is die tankkaart van een bepaalde keten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Bedrijswagens zijn toch een plezier hé. Je kan niet eens uw goesting kopen

Comment

Die grens gaan we dan nog dunner maken. Woon-werkverkeer zijn ook privékms. En ik ben vertegenwoordiger.
                                      Dus ja, mss kunnen we dat dan anders doen.

Ik woon tegen Zaventem en ons bedrijf ligt in Herk-de-Stad. Ik neem dan mijne oude zwaar vervuilende privéwagen (want jawel, als ik toch zelf mag kiezen, is het ne dikke Chevy met minstes 300gr co2) om dan naar Herk-de-Stad te rijden om daarna naar mijn eerste klant in Brussel te gaan met een zuinige wagen die mijn bedrijf ter beschikking stelt en terwijl ga aanschuiven in de file in Aarschot.
                                      Hetgeen ik nu doe is 's morgens al vertrekken van mijn thuis naar de klant met een auto met 110gr CO2 en plaats mij niet extra in die file in Aarschot.
                                      Dus auto gaan wisselen op de firma veroorzaakt nog meer files en vervuiling.

Moet ik dan harder belast worden op mijn privé kms? Want privé rij ik ontzettend weinig als ge die woon-werk kms eraf trekt.
                                      Je moet mij niet overtuigen. Ik ben helemaal niet voor het afschaffen of onaantrekkelijk maken van firma of salariswagens.

M'n vrouw doet professioneel 200k op 4 jaar. Moet ze dan voor die paar duizend km privé per jaar een eigen auto kopen met dat belachelijk mobiliteitsbudget?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                        Lol Invictus, dat is nu wel een snuggere reactie.
                                        Ik snap dat je niet met de prijs aan de pomp bezig bent, maar ik had het over diegene die het zelf moeten betalen...
                                        Dan weet je snel aan welke prijs je tankt en zullen de meeste mensen -helaas- meteen voor een diesel kiezen, ook al rijden ze maar 10km per dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Je moet mij niet overtuigen. Ik ben helemaal niet voor het afschaffen of onaantrekkelijk maken van firma of salariswagens.

M'n vrouw doet professioneel 200k op 4 jaar. Moet ze dan voor die paar duizend km privé per jaar een eigen auto kopen met dat belachelijk mobiliteitsbudget?
                                          Wat ik begrepen heb, moet uw vrouw dus een mobiliteitsbudget krijgen waarmee ze de bedrijfswagen kan kopen. En een collega die dergelijke professionele KM's niet moet rijden, die moet ook hetzelfde mobiliteitsbudget krijgen... maar komt dan met de fiets (de rest van het budget is nettoloon). Dat noemen ze sociaal ofzo.

Comment

Working...
                                          X