Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ah sorry, ik dacht dat ze de naam al een tijdje hadden veranderd, na een veroordeling (ofzo) door Europa.
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    bijtelling is nu het toverwoord en ja nl is veroordeeld, maar de eu boete is kleiner dan de opbrengst dus...
    Ik had daarstraks geen mogelijkheid om een link te plaatsen maar bij deze:

http://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-autos-straks-goedkoper-kabinet-wil-af-van-bpm-77249
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik heb ook bedrijfswagen (Skoda ) en gebruik die niet meer als daarvoor mijn eigen wagen. Geen tijd voor. Altijd aan het werken. Enkel echt een besparing door niet betalen van onderhoud en verzekering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
        Ik hoorde deze morgen nog maar iemand klagen. Hij vond geen deftig personeel. Bachelordiploma en perfect NL/F/E talig. Startloon voltijds : 1700 euro bruto !!! (en dat was het, geen extralegaal voordelen). Die mensen hebben dus wat netto? 1300-1400 euro/maand? Maar reken eens uit wat de werkgever elke maand echt moet betalen om 1700 euro bruto te geven. Schandalig dat zoiets in een land als België als normaal wordt aanzien.
        Pardon?! Dus drietalige bachelor, en die zou moeten beginnen aan 1.700 bruto? Daarvoor vind ik ook niemand, en terecht. En wat de werkgever hiervoor moet betalen: no offence, maar dat valt in die loonschaal nog goed mee. Doe er 1.000 euro bruto bovenop, en kijk dan eens naar wat het de werkgever kost.

Comment

• Ik kreeg er ook enen vroeger... Moest dat niet hebben. Kocht liever waar ik zin in had en heb dan over loon gesproken ipv een auto. Ben daar veel beter mee geweest. Moet wel zeggen dat ik ne baas had die wou onderhandelen. Zoniet... werk genoeg.

Comment

• Met 1700 bruto haal je zo een 1250 netto ongeveer. Zeker geen 1400.

Comment

• Tja als bijna afgestudeerde ingenieur krijg ik ook af en toe wel aanbiedingen. Een bedrijfsauto hoort daar eenmaal bij om het loonpakket interessanter te maken. Het is niet zoals bij ingenieurs IT maar ook ik 'voel' de competitie tussen de bedrijven. Trouwens als automotive ingenieur is het wel relatief logisch een bedrijfsauto te krijgen vind ik. Je kan toch moeilijk een Polo kopen als daily (want goedkoop), om vervolgens bij BMW te gaan werken e..
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Tja als bijna afgestudeerde ingenieur krijg ik ook af en toe wel aanbiedingen. Een bedrijfsauto hoort daar eenmaal bij om het loonpakket interessanter te maken. Het is niet zoals bij ingenieurs IT maar ook ik 'voel' de competitie tussen de bedrijven. Trouwens als automotive ingenieur is het wel relatief logisch een bedrijfsauto te krijgen vind ik. Je kan toch moeilijk een Polo kopen als daily (want goedkoop), om vervolgens bij BMW te gaan werken e..
                Als je bij Electrabel werkt, krijg je je elektriciteit toch ook niet aan een verlaagd tarief via een door de overheid goedgekeurde fiscale constructie? Bij de meeste autofabrikanten kan je, als je er voor werkt, je auto van 't merk zelf aan fikse kortingen krijgen. Waarom zou dat geen alternatief kunnen zijn voor jouw situatie: een BMW goedkoper krijgen door een geste van BMW, in plaats van door een geste van de overheid?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  Als je bij Electrabel werkt, krijg je je elektriciteit toch ook niet aan een verlaagd tarief via een door de overheid goedgekeurde fiscale constructie? Bij de meeste autofabrikanten kan je, als je er voor werkt, je auto van 't merk zelf aan fikse kortingen krijgen. Waarom zou dat geen alternatief kunnen zijn voor jouw situatie: een BMW goedkoper krijgen door een geste van BMW, in plaats van door een geste van de overheid?
                  Volgens mij moet ge die geste dan ook aangeven. Bij banken moet't personeel in ieder geval aangeven dat ze een beter rente-tarief heeft gekregen als personeelslid.

Comment

• Het zijn er hier veel die denken dat je die auto volledig gratis krijgt ook precies. Of dat ze door het afschaffen van de bedrijfswagens plots allemaal honderden euro's meer loon gaan over houden hahahaha. Het enige dat bevredigd zal worden, is hun afgunst.

Bij kinderopvang is er ook een gigantische geste door de overheid. Ook betaald door mensen die géén kinderen hebben. Waarom betalen voor iedereen zijn zonnepanelen, warmtepompen, isolatie onder het dak, etc etc? Jongens toch, wat een zuur gedoe. Ik betaal mijn belastingen en daarmee is de kous af voor mij.

Comment

• mij kan het ook geen zak schelen

maar de andere voorbeelden dat ge noemt zijn niet echt goed gekozen. Die zaken dragen op de één of andere manier wel bij tot het welzijn van de maatschappij (al is het maar schonere lucht). Bij een gesubsidieerde firmawagen moet ik toch wel effe zoeken eer ik daar maatschappelijke voordelen in weet te vinden.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        mij kan het ook geen zak schelen

maar de andere voorbeelden dat ge noemt zijn niet echt goed gekozen. Die zaken dragen op de één of andere manier wel bij tot het welzijn van de maatschappij (al is het maar schonere lucht). Bij een gesubsidieerde firmawagen moet ik toch wel effe zoeken eer ik daar maatschappelijke voordelen in weet te vinden.

Ik blijf het nog altijd vreemd vinden dat je het woord subsidie in de mond neemt ... Subsidie houdt in dat de overheid een deel betaalt van de wagen die ter beschikking van de werknemer wordt gesteld. in het geval van een bedrijfswagen wordt de kost nog steeds gedragen door het bedrijf, wordt hierbovenopp nog eens rijkelijk extra belast (meer nog dan een particulier), wordt bovendien de winst van het bedrijf en het loon van de werknemer beknot door het VAA .... Waar daar de subsidie in zit snap ik niet echt ???? Voor de werknemer zit er in bepaalde gevallen zeker een voordeel in, dat ga ik niet ontkennen; maar dit voordeel is door eens cheefgetrokken situatie die door de overheid zelf instand is geroepen en al jaren niets aan doen; Waar blijven die lastenverlagingen die al legislaturen lang worden beloofd ? Ik zie de lasten enkel maar jaar na jaar verhogen ...

Voor Di Rupo had ik op de planning om een 3 tal man aan te werven, maar door de aangekondigde maatregelen was mijn goesting rap over en heb ik besloten verder voor eigen rekening met minder te doen.
                        Verleden jaar wou ik huispersoneel aanwerven ... maar heb dat door de wijzigingen die toen werden doorgevoerd ook mooi achterwege gelaten (Volledige rsz te betalen, inschrijven als werkgever, 3 maandelijkse aangifte, ....).
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Trouwens ironisch dat de politici die zouden beslissen over het financieel onaantrekkelijker maken van bedrijfswagens er zelf mee rondrijden (en in een aantal gevallen met degoutant dure bedrijfswagens)...

Dat ze eerst eens de gigantische forfetaire onkosten (gemiddeld 24000 euro per parlementslid) in het parlement naar iets realistisch terugschroeven, want dat wordt in tegenstelling tot bedrijfswagens wél met belastingsgeld betaald.
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• binnenkort alle voltijdse werknemers een bruto loon van 1.501,82 euro, aangevuld met fiscaal vriendelijke voordelen (alles behalve loon ... er zijn er genoeg gezien oneigenlijk gebruik blijkbaar toegestaan is)

eens zien hoe lang het feest zal duren.

De bedrijfswagen-politiek is maar het topje van de ijsberg van dingen die hier "fout" lopen (heb zelf geen idee hoe fout dit op macro-economisch gebied eigenlijk (maar) is) ... goed om het werkvolk tegen elkaar op te zetten en bezig te houden, zodat er ongestoord andere praktijken kunnen blijven gebeuren die 100x meer negatieve impact hebben op de gemiddelde belastingdruk/loonkost.

Zoals altijd, don't hate the player, hate the game
                            Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                              Trouwens ironisch dat de politici die zouden beslissen over het financieel onaantrekkelijker maken van bedrijfswagens er zelf mee rondrijden (en in een aantal gevallen met degoutant dure bedrijfswagens)...
                              Feit! ..En het zijn niet de verkozen gezichten die met de dikste wagens rondrijden. Wel die van de politieke achterban (kabineten etc) ... Laatst een klant gehad die met een SLS reed (met alle optietjes er op trouwens) ... bleek hij tot onze politieke klasse te behoren en wist hij me trots te vertellen dat die wagen hem ter beschikking werd gesteld ...
                              Onnodig te vermelden wat zijn politieke kleur was, noch tot welk gewest hij behoorde ....
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                Ehm mensen die bij electrabel werken worden enkel gefactureerd aan nachttarief, dus eigenlijk wel.
                                En zoals al aangehaald, de overheid betaalt niet mee, ze kunnen er gewoon minder belasting op binnenhalen. Zoals hier paar posts ervoor ook al is gezegd, anderen betalen niet mee aan bedrijfswagens.
                                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                  Tja als bijna afgestudeerde ingenieur krijg ik ook af en toe wel aanbiedingen. Een bedrijfsauto hoort daar eenmaal bij om het loonpakket interessanter te maken. Het is niet zoals bij ingenieurs IT maar ook ik 'voel' de competitie tussen de bedrijven. Trouwens als automotive ingenieur is het wel relatief logisch een bedrijfsauto te krijgen vind ik. Je kan toch moeilijk een Polo kopen als daily (want goedkoop), om vervolgens bij BMW te gaan werken e..

Competitie tussen bedrijven onderling om ingenieurs te vinden ( Geen IT’ers , maar Ing mech , elektromech… ) is nochtans in jaren niet meer zo laag geweest. Ik ben nu bijna 20 jaar bezig met het bedrijf en wij hebben een 10-tal ingenieurs in dienst, op vandaag moet ik zeggen dat we kunnen kiezen wie we aanwerven, er zijn wel andere tijden geweest, toen moesten we pakken wat we konden pakken maar nu is er een ruim aanbod, wekelijks krijgen wij minstens een 10-tal spontane solicitaties binnen momenteel. Het is voor ons op vandaag stukken moeilijker om een goede stielman te vinden dan een ingenieur hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Bij kinderopvang is er ook een gigantische geste door de overheid. Ook betaald door mensen die géén kinderen hebben..
                                    Potverdorie, wij hebben wel 2 klein mannen en zijn ook maandelijks een kleine 700 euro lichter voor de creche en dan gaan ze nog niet eens elke werkdag..., wat moet dat dan niet zijn als je er geen hebt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Competitie tussen bedrijven onderling om ingenieurs te vinden ( Geen IT’ers , maar Ing mech , elektromech… ) is nochtans in jaren niet meer zo laag geweest. Ik ben nu bijna 20 jaar bezig met het bedrijf en wij hebben een 10-tal ingenieurs in dienst, op vandaag moet ik zeggen dat we kunnen kiezen wie we aanwerven, er zijn wel andere tijden geweest, toen moesten we pakken wat we konden pakken maar nu is er een ruim aanbod, wekelijks krijgen wij minstens een 10-tal spontane solicitaties binnen momenteel. Het is voor ons op vandaag stukken moeilijker om een goede stielman te vinden dan een ingenieur hoor.
                                      Er is zeker verschil in wat voor type ingenieurs. Ik spreek enkel uit ervaring. Een maat van me die ICT studeerde krijgt dagelijks wel een aanbieding. Mensen die EM studeerde krijgen er misschien 1 per week. Die van Chemie zitten er tussenin maar die krijgen wel de mooiste voorstellen. Ik doe Automotive (UA is de enige die dit aanbied) en ik krijg meer aanbiedingen dan die van EM, maar natuurlijk niet aan het loon van een Chemie student. Maar ik mag zeker niet klagen en bij elke aanbieding zit een bedrijfswagen in. En je weet zelf ook dat een goede ingenieur vinden ook een serieus karwei kan zijn hé, we kwamen er zelf mee in het nieuws
                                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Wat een discussies hier.
                                        Voor mij is het eigenlijk vrij simpel. Men (als in iedereen) wil een belastingverlaging op arbeid. Is een bedrijfswagen daar dan geen prima voorbeeld van?
                                        Ik heb een zogenaamde salariswagen en dat is dan ook exact wat de naam zegt "salaris". Meer belastingen op mijn bedrijfswagen staat voor mij gelijk aan meer gelijk belasting op arbeid.
                                        Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee om mijn wagen af te geven als het verlies wordt gecompenseerd door een algemene lastenverlaging op arbeid (op bruto loon dus). Ik zou al die studiebureaus hun berekening dan nog wel eens willen zien over hoeveel mijn bedrijfswagen kost aan de overheid.

Comment

• da's in de 7de dag geweest en was gemiddeld 1600€ op jaarbasis per auto

in canada krijgt men 50€ om een vergelijking te maken
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X