Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Beschuldigen is blijkbaar uw ding in discussies. Het gaat helemaal niet om afgunst of een ander niets gunnen (ook weer voor de zoveelste keer). Dan ken je mij duidelijk niet. Leven en laten leven, maar evenwichtig en verantwoord graag. Ik speel niet op de man, maar op het systeem. Ik wil gewoon niet betalen voor een krom systeem (dit is niet het enige kromme in België natuurlijk). Het is mijn kritische instelling. Ik lees ook graag iedereen zijn argumenten. Het is een beetje beroepsmisvorming
    En als uw idealisme nu reeds weg is, vind ik dat enkel jammer.
    Maar binnenkort lost het zichzelf op, want dit systeem wordt de volgende legislatuur opgedoekt of op zijn minst afgebouwd.
    Hoezo moet jij betalen voor dit "krom systeem"? Of geloof je echt dat indien dit voordeel niet bestond de werkgevers dit integraal als extra loon zouden uitbetalen zodat het iets meer belastbaar wordt?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
      Da's ne slimme gast uwe oude schoolkameraad, en hij kan het nog goed uitleggen ook.
      Baserend op bovenstaande zou ik durven stellen dat uwe kameraad zijne bvba dan ook redelijk wat € in de kas heeft zitten.Een bedrag dat nog de hoogte zal ingaan als hij zijn peperdure sportwagen privé zal overkopen.(teveel onder de waarde verkopen zal niet worden aanvaard) Spreek me tegen als het niet zo is aub.
      Als u nog eens uwe vriend tegenkomt, vraag hem dan even of hij de liquidatiebonus kent ?
      Zijn spaarpotje zou hem wel eens aardig wat duiten kunnen kosten.
      De details ken ik niet maar het zal wel de moeite zijn om te doen. Liquidatiebonus? De BVBA draait en zal waarschijnlijk wel blijven draaien. Er komt geld binnen en die dure wagen(s) zijn één manier om een deel eruit te krijgen. Nu ik maak andermans rekening ziet maar als ik zie wat voor en mooi luxeleven die heeft. Ik wil direct ruilen!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
        Nu we toch bezig zijn:graag alle zogezegde "lichte vracht" voor particulieren van de weg bannen.
        De Peugeot partners en konsoorten allemaal in de presse voor hergebruik.
        De bende profiteurs... Enkel nog lichte vracht voor BTW-plichtigen.
        Zijn ze mee bezig en zou vanaf 2016 al met terugwerkende kracht in voege gaan. Sowieso zal alle LV genre SUV eruit gaan.

        Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        Kost toch niet veel moeite om een bedrijfje (in bijberoep) op te richten?
        Bijberoep of eenmanszaken gaan niet meer van dit systeem gebruik kunnen maken. Moet een vennootschapsvorm in rechtspersoon zijn.

        Comment


        • de overheid zou beter alle 'voordelen' in de belastingen afschaffen (firmawagen, woonbonus, andere zever...) en gewoon de belastingsdruk verlagen...
          Allez, eerst de belastingsdruk belachelijk hoog zetten en dan met trucjes de druk proberen te verlagen...
          Gewoon belastingdruk en werkgeversbijdrage drastisch verlagen en de rest van die zever weglaten... daar worden werkgevers EN werknemers beter van, en verbetert de concurrentiepositie van België tov de buurlanden...

          Dan moet niemand meer jaloers zijn... ze zien alleen maar de dikke BMW op de oprit van de hard werkend en/of zelfstandige staan, maar de uurkes, stress, en miserie die ge ervoor moet over hebben zien ze niet... België is op ale manieren een onverdraagzaam land...

          Comment


          • Idd. Nu wie bouwt of koopt met een hypothecaire lening doet belastingvoordeel. Een huurder noppes. Een zelfstandige moet zien dat zijn winst zo laag mogelijk is of hij wordt kapot belast. Door bv. een dure bedrijfswagen te leasen zakken zijn winsten en moet hij minder belastingen betalen. België is het land van de grote trukendoos. Werkgevers betalen belachelijk hoge belastingen bovenop de brutolonen. De werknemer ziet van dat brutoloon nog eens een pak afgaan. Op andere zaken zoals de eindejaarspremie wordt gewoon het maximum afgehouden. En dan krijgen die mensen elk jaar nog eens een belastingafrekening om even te gaan zitten.

            Ik hoorde deze morgen nog maar iemand klagen. Hij vond geen deftig personeel. Bachelordiploma en perfect NL/F/E talig. Startloon voltijds : 1700 euro bruto !!! (en dat was het, geen extralegaal voordelen). Die mensen hebben dus wat netto? 1300-1400 euro/maand? Maar reken eens uit wat de werkgever elke maand echt moet betalen om 1700 euro bruto te geven. Schandalig dat zoiets in een land als België als normaal wordt aanzien.

            Comment


            • De discussie gaat toch niet over de mensen die erin rijden, maar over het bestaan van het systeem.
              Voor mij: mensen die erin rijden= groot gelijk
              Het systeem zelf = dom
              Kans is groot dat dit mettertijd zal verdwijnen, net zoals de kans groot is dat autorijden nog een pak duurder zal worden.
              Ik weet niet mee waar ik het las, maar het budget voor de Belgische wegen zou 600 mio jaarlijks zijn, in Nederland 3 miljard (als ik me niet vergis want in de gauwte gelezen). Eerste bedenking die ik me maakte, laat het maar zo zoals het is. Als ze de wagens gaan belasten zoals in Nederland rijdt het hier vol met driecylinders en is het gedaan met de pret.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                die Luxemburgse platen zijn al lang gedaan, daar hebben ze terecht een tijd zeer strenge controle op gedaan. Ik zeg niet dat een zelfstandige of werknemer geen dikke bak mag kopen, maar betaal er 100% zelf voor, zoals de particulier.
                Dat deden bij die wijzingen van Di Rupo er ook veel. Privé over kopen, en dan de kms factureren aan de firma en de auto nog eens inbrengen in de beroepskosten van de personenbelasting. Wat heeft de overheid dan gewonnen?

                Comment


                • B438XpeIIAAXlRS.jpg

                  Hupla, probleem opgelost.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    De discussie gaat toch niet over de mensen die erin rijden, maar over het bestaan van het systeem.
                    Voor mij: mensen die erin rijden= groot gelijk
                    Het systeem zelf = dom
                    Kans is groot dat dit mettertijd zal verdwijnen, net zoals de kans groot is dat autorijden nog een pak duurder zal worden.
                    Ik weet niet mee waar ik het las, maar het budget voor de Belgische wegen zou 600 mio jaarlijks zijn, in Nederland 3 miljard (als ik me niet vergis want in de gauwte gelezen). Eerste bedenking die ik me maakte, laat het maar zo zoals het is. Als ze de wagens gaan belasten zoals in Nederland rijdt het hier vol met driecylinders en is het gedaan met de pret.
                    In Nederland had je de BPM (belasting personen en motorvoertuigen). Nu is dat omgevormd tot een soort CO2 taks (ipv de luxetaks vroeger). Een simpele auto kost er al snel duizenden euro's meer dan in België. Ga je voor sportwagens of dikke SUV, dan kan je met het verschil al een deftige VW Golf kopen...

                    Bv: BMW M135i 3 deurs: in België vanaf 41.550 EUR (manueel). In Nederland is dat: 55.770 EUR... Jawel.. (de automaat is er wel goedkoper: 53.560 EUR).

                    Daarnaast worden auto's jaarlijks belast op hun gewicht. Dus of je dan een 116d of een M135 rijdt, dat maakt er geen verschil (behalve dan het grote verschil in aankoopprijs).

                    Als je een Nederlander ziet met een M6 of Ferrari, dan is dat écht wel een rijke kerel.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      In Nederland had je de BPM (belasting personen en motorvoertuigen). Nu is dat omgevormd tot een soort CO2 taks (ipv de luxetaks vroeger). Een simpele auto kost er al snel duizenden euro's meer dan in België. Ga je voor sportwagens of dikke SUV, dan kan je met het verschil al een deftige VW Golf kopen...

                      Bv: BMW M135i 3 deurs: in België vanaf 41.550 EUR (manueel). In Nederland is dat: 55.770 EUR... Jawel.. (de automaat is er wel goedkoper: 53.560 EUR).

                      Daarnaast worden auto's jaarlijks belast op hun gewicht. Dus of je dan een 116d of een M135 rijdt, dat maakt er geen verschil (behalve dan het grote verschil in aankoopprijs).

                      Als je een Nederlander ziet met een M6 of Ferrari, dan is dat écht wel een rijke kerel.
                      BPM bestaat nog altijd in Nederland hoor. Een tweetal weken geleden daar nog in de krant gelezen dat ze dit willen gaan afschaffen in de toekomst maar dit zal ten vroegste in 2017 gebeuren.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        BPM bestaat nog altijd in Nederland hoor. Een tweetal weken geleden daar nog in de krant gelezen dat ze dit willen gaan afschaffen in de toekomst maar dit zal ten vroegste in 2017 gebeuren.
                        Ah sorry, ik dacht dat ze de naam al een tijdje hadden veranderd, na een veroordeling (ofzo) door Europa.

                        Comment


                        • bijtelling is nu het toverwoord en ja nl is veroordeeld, maar de eu boete is kleiner dan de opbrengst dus...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                            Ik heb nog nooit iets anders dan lichte vracht gehad, en jawel, dit als particulier...
                            Ik zie het profiteren er niet van in.
                            Ik ook niet, waarom zou bedrijf dit wel mogen en particulier niet

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Roland Duchâtelet is er nochtans een voorstander van, toch niet meteen de domste kloot van de hoop denk ik. Ook verschillende deskundigen hebben eens de berekening gemaakt. En het zou haalbaar en betaalbaar zijn.

                              http://www.demorgen.be/economie/hoe-...euro-a2244354/
                              utrecht doet proef met basisinkomen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Inderdaad. Zoals ik al zei. Een puur afgunst debat is dit.

                                Hadden ze zelf een werkgever die een auto aanbood, ze hadden hem ook aanvaard.
                                Ik heb hem vorig jaar geweigerd, die auto.
                                Ze hebben mij vorig jaar een auto voorgesteld, zou dan deel als compensatie van mijn overuren zijn en deel loonsverhoging.
                                Op dit moment is t geld van die overuren mij meer waard dan nen auto. Ik had toen ne auto van 3j. Wa moest ik daar mee doen? Verkopen en mijn broek aan scheuren?

                                Mijn visie is misschien gigantisch idioot, maar die loonsverhoging helpt volgens mij over 35j meer aan de berekening van mijn pensioen dan die auto. (+ ik kan nu wat meer 'opzij' zetten voor dat pensioen later, want tegen t tempo dat de overheid nu t geld door ramen en deuren smijt vrees ik dat er straks voor mij niks meer gaat zijn)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                  Ik heb hem vorig jaar geweigerd, die auto.
                                  Ze hebben mij vorig jaar een auto voorgesteld, zou dan deel als compensatie van mijn overuren zijn en deel loonsverhoging.
                                  Op dit moment is t geld van die overuren mij meer waard dan nen auto. Ik had toen ne auto van 3j. Wa moest ik daar mee doen? Verkopen en mijn broek aan scheuren?

                                  Mijn visie is misschien gigantisch idioot, maar die loonsverhoging helpt volgens mij over 35j meer aan de berekening van mijn pensioen dan die auto. (+ ik kan nu wat meer 'opzij' zetten voor dat pensioen later, want tegen t tempo dat de overheid nu t geld door ramen en deuren smijt vrees ik dat er straks voor mij niks meer gaat zijn)
                                  Wat je nu hebt dat heb je, wat je over 35 jaar misschien zult hebben dat is twijfelachtig. Alles is afhankelijk van de loonsverhoging natuurlijk en hoe je zelf staat tegenover de zekerheid van een bedrijfswagen.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Open VLD heeft zich de vorige regering zeer onpopulair gemaakt bij zijn doelpubliek met de verhoging van de VAA op bedrijfswagens, dus die gaan er mooi afblijven, ze hebben hun les geleerd.

                                    NVA wil principieel niet dat de werkende Vlaming meer belast wordt, en iemand met een bedrijfswagen werkt per definitie, dus die blijven er ook af.

                                    En de socialisten, tja.
                                    1 Vlaming op 10 heeft een bedrijfswagen en de 9 andere zijn er jaloers op.
                                    En het kiespubliek van de socialisten zijn vooral mensen die zelf geen kans maken op een bedrijfswagen, en er dus jaloers op zijn, dus voor de sossen is het gemakkelijk om in te hakken op de bedrijfswagens.
                                    En ze zitten in de oppositie, dus dan is het altijd gemakkelijk praten.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      utrecht doet proef met basisinkomen

                                      http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...inkomen__.html
                                      Hup, allen naar Utrecht. Nu weten al die bootvluchtelingen waarheen.

                                      Comment


                                      • Vraag me af hoeveel van die haters hier nog haters zouden zijn als ze morgen een bedrijfswagen zouden krijgen.
                                        En als je een Skoda al op zelfde niveau als bmw trekt qua voordeel alle aard dan ben je niet voor rede vatbaar.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                          Vraag me af hoeveel van die haters hier nog haters zouden zijn als ze morgen een bedrijfswagen zouden krijgen.
                                          En als je een Skoda al op zelfde niveau als bmw trekt qua voordeel alle aard dan ben je niet voor rede vatbaar.
                                          Ik had een bedrijfswagen, ik heb maaltijdcheques, ecocheques en andere rommel en toch ben ik tegen het principe achter heel die winkel.

                                          Dat neemt niet weg dat in morgen terug een bedrijfswagen zou aannemen, bij gebrek aan een betere oplossing ...

                                          Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X