Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenDa's ne slimme gast uwe oude schoolkameraad, en hij kan het nog goed uitleggen ook.
Baserend op bovenstaande zou ik durven stellen dat uwe kameraad zijne bvba dan ook redelijk wat € in de kas heeft zitten.Een bedrag dat nog de hoogte zal ingaan als hij zijn peperdure sportwagen privé zal overkopen.(teveel onder de waarde verkopen zal niet worden aanvaard) Spreek me tegen als het niet zo is aub.
Als u nog eens uwe vriend tegenkomt, vraag hem dan even of hij de liquidatiebonus kent ?
Zijn spaarpotje zou hem wel eens aardig wat duiten kunnen kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk BerichtenNu we toch bezig zijn:graag alle zogezegde "lichte vracht" voor particulieren van de weg bannen.
De Peugeot partners en konsoorten allemaal in de presse voor hergebruik.
De bende profiteurs... Enkel nog lichte vracht voor BTW-plichtigen.
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk BerichtenKost toch niet veel moeite om een bedrijfje (in bijberoep) op te richten?
Comment
-
de overheid zou beter alle 'voordelen' in de belastingen afschaffen (firmawagen, woonbonus, andere zever...) en gewoon de belastingsdruk verlagen...
Allez, eerst de belastingsdruk belachelijk hoog zetten en dan met trucjes de druk proberen te verlagen...
Gewoon belastingdruk en werkgeversbijdrage drastisch verlagen en de rest van die zever weglaten... daar worden werkgevers EN werknemers beter van, en verbetert de concurrentiepositie van België tov de buurlanden...
Dan moet niemand meer jaloers zijn... ze zien alleen maar de dikke BMW op de oprit van de hard werkend en/of zelfstandige staan, maar de uurkes, stress, en miserie die ge ervoor moet over hebben zien ze niet... België is op ale manieren een onverdraagzaam land...
Comment
-
Idd. Nu wie bouwt of koopt met een hypothecaire lening doet belastingvoordeel. Een huurder noppes. Een zelfstandige moet zien dat zijn winst zo laag mogelijk is of hij wordt kapot belast. Door bv. een dure bedrijfswagen te leasen zakken zijn winsten en moet hij minder belastingen betalen. België is het land van de grote trukendoos. Werkgevers betalen belachelijk hoge belastingen bovenop de brutolonen. De werknemer ziet van dat brutoloon nog eens een pak afgaan. Op andere zaken zoals de eindejaarspremie wordt gewoon het maximum afgehouden. En dan krijgen die mensen elk jaar nog eens een belastingafrekening om even te gaan zitten.
Ik hoorde deze morgen nog maar iemand klagen. Hij vond geen deftig personeel. Bachelordiploma en perfect NL/F/E talig. Startloon voltijds : 1700 euro bruto !!! (en dat was het, geen extralegaal voordelen). Die mensen hebben dus wat netto? 1300-1400 euro/maand? Maar reken eens uit wat de werkgever elke maand echt moet betalen om 1700 euro bruto te geven. Schandalig dat zoiets in een land als België als normaal wordt aanzien.
Comment
-
De discussie gaat toch niet over de mensen die erin rijden, maar over het bestaan van het systeem.
Voor mij: mensen die erin rijden= groot gelijk
Het systeem zelf = dom
Kans is groot dat dit mettertijd zal verdwijnen, net zoals de kans groot is dat autorijden nog een pak duurder zal worden.
Ik weet niet mee waar ik het las, maar het budget voor de Belgische wegen zou 600 mio jaarlijks zijn, in Nederland 3 miljard (als ik me niet vergis want in de gauwte gelezen). Eerste bedenking die ik me maakte, laat het maar zo zoals het is. Als ze de wagens gaan belasten zoals in Nederland rijdt het hier vol met driecylinders en is het gedaan met de pret.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichtendie Luxemburgse platen zijn al lang gedaan, daar hebben ze terecht een tijd zeer strenge controle op gedaan. Ik zeg niet dat een zelfstandige of werknemer geen dikke bak mag kopen, maar betaal er 100% zelf voor, zoals de particulier.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDe discussie gaat toch niet over de mensen die erin rijden, maar over het bestaan van het systeem.
Voor mij: mensen die erin rijden= groot gelijk
Het systeem zelf = dom
Kans is groot dat dit mettertijd zal verdwijnen, net zoals de kans groot is dat autorijden nog een pak duurder zal worden.
Ik weet niet mee waar ik het las, maar het budget voor de Belgische wegen zou 600 mio jaarlijks zijn, in Nederland 3 miljard (als ik me niet vergis want in de gauwte gelezen). Eerste bedenking die ik me maakte, laat het maar zo zoals het is. Als ze de wagens gaan belasten zoals in Nederland rijdt het hier vol met driecylinders en is het gedaan met de pret.
Bv: BMW M135i 3 deurs: in België vanaf 41.550 EUR (manueel). In Nederland is dat: 55.770 EUR... Jawel.. (de automaat is er wel goedkoper: 53.560 EUR).
Daarnaast worden auto's jaarlijks belast op hun gewicht. Dus of je dan een 116d of een M135 rijdt, dat maakt er geen verschil (behalve dan het grote verschil in aankoopprijs).
Als je een Nederlander ziet met een M6 of Ferrari, dan is dat écht wel een rijke kerel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIn Nederland had je de BPM (belasting personen en motorvoertuigen). Nu is dat omgevormd tot een soort CO2 taks (ipv de luxetaks vroeger). Een simpele auto kost er al snel duizenden euro's meer dan in België. Ga je voor sportwagens of dikke SUV, dan kan je met het verschil al een deftige VW Golf kopen...
Bv: BMW M135i 3 deurs: in België vanaf 41.550 EUR (manueel). In Nederland is dat: 55.770 EUR... Jawel.. (de automaat is er wel goedkoper: 53.560 EUR).
Daarnaast worden auto's jaarlijks belast op hun gewicht. Dus of je dan een 116d of een M135 rijdt, dat maakt er geen verschil (behalve dan het grote verschil in aankoopprijs).
Als je een Nederlander ziet met een M6 of Ferrari, dan is dat écht wel een rijke kerel.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenBPM bestaat nog altijd in Nederland hoor. Een tweetal weken geleden daar nog in de krant gelezen dat ze dit willen gaan afschaffen in de toekomst maar dit zal ten vroegste in 2017 gebeuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk BerichtenIk heb nog nooit iets anders dan lichte vracht gehad, en jawel, dit als particulier...
Ik zie het profiteren er niet van in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenRoland Duchâtelet is er nochtans een voorstander van, toch niet meteen de domste kloot van de hoop denk ik. Ook verschillende deskundigen hebben eens de berekening gemaakt. En het zou haalbaar en betaalbaar zijn.
http://www.demorgen.be/economie/hoe-...euro-a2244354/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenInderdaad. Zoals ik al zei. Een puur afgunst debat is dit.
Hadden ze zelf een werkgever die een auto aanbood, ze hadden hem ook aanvaard.
Ze hebben mij vorig jaar een auto voorgesteld, zou dan deel als compensatie van mijn overuren zijn en deel loonsverhoging.
Op dit moment is t geld van die overuren mij meer waard dan nen auto. Ik had toen ne auto van 3j. Wa moest ik daar mee doen? Verkopen en mijn broek aan scheuren?
Mijn visie is misschien gigantisch idioot, maar die loonsverhoging helpt volgens mij over 35j meer aan de berekening van mijn pensioen dan die auto. (+ ik kan nu wat meer 'opzij' zetten voor dat pensioen later, want tegen t tempo dat de overheid nu t geld door ramen en deuren smijt vrees ik dat er straks voor mij niks meer gaat zijn)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenIk heb hem vorig jaar geweigerd, die auto.
Ze hebben mij vorig jaar een auto voorgesteld, zou dan deel als compensatie van mijn overuren zijn en deel loonsverhoging.
Op dit moment is t geld van die overuren mij meer waard dan nen auto. Ik had toen ne auto van 3j. Wa moest ik daar mee doen? Verkopen en mijn broek aan scheuren?
Mijn visie is misschien gigantisch idioot, maar die loonsverhoging helpt volgens mij over 35j meer aan de berekening van mijn pensioen dan die auto. (+ ik kan nu wat meer 'opzij' zetten voor dat pensioen later, want tegen t tempo dat de overheid nu t geld door ramen en deuren smijt vrees ik dat er straks voor mij niks meer gaat zijn)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Open VLD heeft zich de vorige regering zeer onpopulair gemaakt bij zijn doelpubliek met de verhoging van de VAA op bedrijfswagens, dus die gaan er mooi afblijven, ze hebben hun les geleerd.
NVA wil principieel niet dat de werkende Vlaming meer belast wordt, en iemand met een bedrijfswagen werkt per definitie, dus die blijven er ook af.
En de socialisten, tja.
1 Vlaming op 10 heeft een bedrijfswagen en de 9 andere zijn er jaloers op.
En het kiespubliek van de socialisten zijn vooral mensen die zelf geen kans maken op een bedrijfswagen, en er dus jaloers op zijn, dus voor de sossen is het gemakkelijk om in te hakken op de bedrijfswagens.
En ze zitten in de oppositie, dus dan is het altijd gemakkelijk praten.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenVraag me af hoeveel van die haters hier nog haters zouden zijn als ze morgen een bedrijfswagen zouden krijgen.
En als je een Skoda al op zelfde niveau als bmw trekt qua voordeel alle aard dan ben je niet voor rede vatbaar.
Dat neemt niet weg dat in morgen terug een bedrijfswagen zou aannemen, bij gebrek aan een betere oplossing ...
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment