Oorspronkelijk geplaatst door Stef69
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenBelgië, het land waar je u moet schamen omdat je het gemaakt hebt.. Werk 80 uur in de week en niemand spreekt hier over. Koop met je zuurverdiende centjes een dikke kar en iedereen spreekt er over, zeggen ze dat je een stoefer bent enzovoort.. Verwen u na het harde werken eens op een dikke reis, overal afgunst zoals: amai ze, hij moet niet meer werken zeker, genoeg verdient??
Toen ik hier eens liet vallen dat ik een eigen oldtimerzaak wou beginnen, werd ik overal ontmoedigd. Als je dat zegt in CA dan reageerde iedereen super blij. Wel raar, want als ik de meeste moet geloven is zelfstandig zijn super, belasting ontduiken, alles kopen op de zaak en veel geld verdienen ! Oh ja, die 80 uren kloppen om iets van de grond te krijgen zijn ze ondertussen wel weer vergeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenWas te denken dat er zo een kutreactie ging komen. Zeg ik dat ? Neen. Ik haal aan dat de bekrompen geesten altijd zwart- wit denken als het hun uit komt. Maar er is niks in de wereld zwart-wit, eerder grijs met verschillende nuances. Dat iedereen altijd veralgemeend wat de cliché's versterkt.
Relativeren, in context plaatsen en critisch beoordelen zijn nochthans de basis om veralgemeningen tegen te gaan.
Enfin, dat gezegd zijnde, mij kan het allemaal niet schelen .. ik ben toch al jarenlang gesubsideerd door de staat, keer mezelf het minimum loon uit, doe alles in het zwart, bezit de helft van Knokke en heb constructies naar alle belastingsparadijzen en kan ondanks mijn riante levensstijl profiteren van alle sociale voordelen en dat allemaal zonder er ooit een klop voor te moeten gedaan te hebben.<--- DISCLAIMER: Notice the yellow blob
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenOmdat dit een systeem is die er enkel voor bedrijven en zelfstandigen zou mogen zijn. De particulieren die hier gebruik van maken zijn dikwijls de grootste zagen als het over de voordelen van bedrijven gaat. En daarna maar meeheulen met de vakbond, staken, zagen en vitten op bedrijven en 's avonds met hun lichte vracht naar huis.
De uitverkoren zelfstandige met bijvoorbeeld een Panamera of 911 op de zaak verschuilt zich toch ook vaak achter het feit dat dit een hobby is wat de harde arbeid verzacht.
En ik heb niets tegen zelfstandigen maar op dit forum moeten ze van die 80 uren werken per week wel nog de forum uren aftrekken, dan komen ze ook op een normale werkweek uit denk ik soms. 😛😛
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenBelgië en vooral Vlaanderen zit gewoon vol met mensen die het zelf nooit hebben waargemaakt en het ook nooit zelf zullen kunnen. Dan zien ze iemand die het wel kan en dan begrijpen ze het niet en worden ze jaloers als een klein kindje. En maar zagen en vitten op zelfstandigen en bedrijven maar 's avonds werken ze geen seconde lager dan nodig en zitten ze een hele avond voor TV.
Kotsbeu ben ik het, het gezeik van verzuurde jaloerse mensen die idd de dikke wagen zien staan maar vergeten hoeveel uur per week geïnvesteerd wordt in je werk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk BerichtenMag zo een lichte vracht bestelbusje dan ook niet dienen voor mijn hobby?
De uitverkoren zelfstandige met bijvoorbeeld een Panamera of 911 op de zaak verschuilt zich toch ook vaak achter het feit dat dit een hobby is wat de harde arbeid verzacht.
En ik heb niets tegen zelfstandigen maar op dit forum moeten ze van die 80 uren werken per week wel nog de forum uren aftrekken, dan komen ze ook op een normale werkweek uit denk ik soms. 😛😛
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk BerichtenEn ik heb niets tegen zelfstandigen maar op dit forum moeten ze van die 80 uren werken per week wel nog de forum uren aftrekken, dan komen ze ook op een normale werkweek uit denk ik soms. 😛😛
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk BerichtenEn ik heb niets tegen zelfstandigen maar op dit forum moeten ze van die 80 uren werken per week wel nog de forum uren aftrekken, dan komen ze ook op een normale werkweek uit denk ik soms.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenDit is zo de harde realiteit die ikzelf heb mogen ondervinden.
Kotsbeu ben ik het, het gezeik van verzuurde jaloerse mensen die idd de dikke wagen zien staan maar vergeten hoeveel uur per week geïnvesteerd wordt in je werk.
Dit topic gaat over bedrijfswagens, dus auto's die als loon aan de werknemer wordt gegeven als deel van het loon... Een werknemer kan je niet inbrengen, een auto wel...
Met als gevolg dat er veel zijn, die deze auto aan de partner geven; of hem niet gebruiken waarvoor hij dient. En waarvoor hij ingebracht wordt in het bedrijf. Dit zijn de gaatjes in de wetgeving die dicht moeten...
Als particulier kan je ook een mooie auto kopen, door hard te werken/sparen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenDit is zo de harde realiteit die ikzelf heb mogen ondervinden.
Kotsbeu ben ik het, het gezeik van verzuurde jaloerse mensen die idd de dikke wagen zien staan maar vergeten hoeveel uur per week geïnvesteerd wordt in je werk.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenChill man .. het concept van dat geel bolletje met ontblote tanden aan het eind van de zin nog niet begrepen precies ...
Relativeren, in context plaatsen en critisch beoordelen zijn nochthans de basis om veralgemeningen tegen te gaan.
Enfin, dat gezegd zijnde, mij kan het allemaal niet schelen .. ik ben toch al jarenlang gesubsideerd door de staat, keer mezelf het minimum loon uit, doe alles in het zwart, bezit de helft van Knokke en heb constructies naar alle belastingsparadijzen en kan ondanks mijn riante levensstijl profiteren van alle sociale voordelen en dat allemaal zonder er ooit een klop voor te moeten gedaan te hebben.<--- DISCLAIMER: Notice the yellow blob
excuus !
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenFeit, maar feit is ook dat als ik zie hoeveel loontrekkenden hier uren per dag zitten je jezelf de vraag ook even kunt stellen hoeveel uren per dag die dan werken ? Die worden dan nog betaald door in veel gevallen een zelfstandige om op AF te zitten lullen … da’s mijn inziens nog een pak sterker…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenMoet een "niet" zelfstandige dan minder hard werken, om dezelfde dikke auto te kopen ? En waarom kan deze hem dan niet fiscaal inbrengen zoals een zelfstandige?
Dit topic gaat over bedrijfswagens, dus auto's die als loon aan de werknemer wordt gegeven als deel van het loon... Een werknemer kan je niet inbrengen, een auto wel...
Met als gevolg dat er veel zijn, die deze auto aan de partner geven; of hem niet gebruiken waarvoor hij dient. En waarvoor hij ingebracht wordt in het bedrijf. Dit zijn de gaatjes in de wetgeving die dicht moeten...
Als particulier kan je ook een mooie auto kopen, door hard te werken/sparen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenPotverdorie, wij hebben wel 2 klein mannen en zijn ook maandelijks een kleine 700 euro lichter voor de creche en dan gaan ze nog niet eens elke werkdag..., wat moet dat dan niet zijn als je er geen hebt?
Als je er geen hebt spaar je snel ??? 1000 euro/maand/per kind uit? Bij 2 kids zou dat 2000 euro/maand zijn. Geef mij maar een mooie bolide in de garage
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk BerichtenMag zo een lichte vracht bestelbusje dan ook niet dienen voor mijn hobby?
En ik heb niets tegen zelfstandigen maar op dit forum moeten ze van die 80 uren werken per week wel nog de forum uren aftrekken, dan komen ze ook op een normale werkweek uit denk ik soms. Dan moet je maar een vennootschap starten en dan zal je op termijn je LV kunnen houden. Als het een echte LV is en geen verbouwde ford focus RS of mercedes AMG break
Op vraag 2: moet ik mij nu aangesproken voelen? Een panamera gebruik je voor je dagelijks verplaatsingen naar je klanten. Afhankelijk van welke sector moet je niet met een BMW 3-reeks of mercedes C-klasse aankomen. Dat is voor de werknemers in loondienst en je klanten zouden zich vragen stellen over de gezonde of ongezonde financiële toestand van je bedrijf. En de 911 is als er belangrijke events en klanten recepties zijn. Want dan kan je toch niet met je werkwagen aan komen.
En om op het laatste te antwoorden: 80 uren per week werken. Ja de eerste 10 jaar. Daarna is het eerder een zo weinig mogelijk werken en zoveel mogelijk binnen halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk zag na de aanpassing van Di Rupo nog steeds dikke bakken rijden, maar wel steeds meer Luxemburgse nummerplaten eraan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenNo offence maar voor kids kies je toch zelf? Of het moet een accident geweest zijn. Iedereen weet dat kids veel geld kosten. Achteraf klagen is dan wel vrij hypocriet. Daarom dat ik altijd voorstander ben geweest om het kindergeld af te schaffen. Geld krijgen omdat je kids kweekt? Beetje raar toch!
Als je er geen hebt spaar je snel ??? 1000 euro/maand/per kind uit? Bij 2 kids zou dat 2000 euro/maand zijn. Geef mij maar een mooie bolide in de garage
Natuurlijk, laat kinderen bij arme gezinnen maar gewoon omkomen van de honger. Bekijk kindergeld eens niet als geld dat naar de ouders gaat, maar dat naar de kinderen gaat om HUN een toekomst te voorzien.
Das verre van geld "krijgen". Kinderen kosten nog stukken meer dan het kindergeld.
Comment
Comment