Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat een langdurige werkloosheidsuitkering veel effectiever is. En op lange termijn minder kost. Maar goed, den toekomst maakt niet uit natuurlijk. Zolang we maar niets geven aan die "profiteurs". Doa, triest, heel triest, zo'n reacties. Laat iedereen maar gewoon creperen op straat. Ik hoop dat ze bij u voor de deur komen liggen.
    Last edited by Phate; 23/06/2015, 22:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      How how how. Dit zeg ik niet. Ik zeg alleen maar dat een ambtenaar niets bij brengt aan de economie. Dat wil niet zeggen dat er geen ambtenaren moeten zijn of dat die door de privé vervangen moeten worden. Maar daar moet veel meer efficiëntie in. Om een land gezond te houden moet ge meer privé als ambtenarij hebben. In Wallonië is dat andersom en daarvoor dat die miljarden vlaams geld nodig hebben. Zij krijgen met de privé hun ambtenarij niet gedekt. In Vlaanderen is dat andersom en moest Vlaanderen die miljarden niet naar Wallonië verschansen, dan was Vlaanderen de welvarendste regio van Europa op Andorra en Monaco na.

Maar ooit zei een ambtenaar tegen mij dat hij ook belastingen betaalde. Toen ik hem vroeg waar zijn loon vandaan kwam, moest hij even denken. Van zijne dienst natuurlijk. Maar toen verdelde ik hem dat da geld van zijne dienst van de fiscus kwam, en dus belastinggeld is waarmee hij betaald wordt. Kreeg ik als antwoord dat hij ook belastingen betaald. 'Jama, zeg ik. De belastingen die gij betaald, komen van uw inkomen dat ge hebt gekregen van de belastingen uit de privésector'. En toen wist hij ff niet meer hoe het in mekaar zat.
      In Griekenland zijn er vier "groepen": redelijk grote groep die niet werken, véél te grote groep ambtenaren, zeer kleine groep werknemers en een zéér grote groep zelfstandigen.

-niet werkende = geen inkomsten voor overheid
      -ambtenaren = geen inkomsten voor overheid
      -werknemers = klein beetje inkomsten voor overheid
      -zelfstandige = ook klein beetje inkomsten voor overheid

Deze laatste groep is het tegenovergestelde van hier. Zelfstandigen daar brengen maar bitter weinig binnen omdat er zo goed als geen controle op is. zij denken dat alle inkomsten hun ook toekomen, anders had de overheid hen maar een job moeten geven...
      M.a.w. als je in Griekenland een inkomen wil hebben moet je ofwel ambtenaar worden (veel vriendjespolitiek) of zelfstandig.

En dan verschieten dat een land failliet gaat...
      Gelukkig zijn hier in de politiek die nog nuchter kunnen nadenken...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat een langdurige werkloosheidsuitkering veel effectiever is. En op lange termijn minder kost. Maar goed, den toekomst maakt niet uit natuurlijk. Zolang we maar niets geven aan die "profiteurs". Doa, triest, heel triest, zo'n reacties. Laat iedereen maar gewoon creperen op straat. Ik hoop dat ze bij u voor de deur komen liggen.
        wat met die toestanden op de middelandse zee en aan calais...die mensen zijn ook allemaal mensch en laten we creperen

Comment

• En dat is nog maar de armoede die we effectief zien... Die in Afrika en andere landen kennen de meesten van tv en dat is ver van hier. K wil maar zeggen, de discussie loopt hier soms hoog op, maar we mogen verdorie ons beide pollekes kussen in een land zoals Belgie te mogen wonen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            En dat is nog maar de armoede die we effectief zien... Die in Afrika en andere landen kennen de meesten van tv en dat is ver van hier. K wil maar zeggen, de discussie loopt hier soms hoog op, maar we mogen verdorie ons beide pollekes kussen in een land zoals Belgie te mogen wonen!
            Het zou nog vele malen beter/mooier kunnen zijn als je ziet wat we hier allemaal moeten afdragen.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              wat met die toestanden op de middelandse zee en aan calais...die mensen zijn ook allemaal mensch en laten we creperen
              Het is het een of het ander hé. Ofwel stappen we van onze rijden en luxe af en verdelen we het, of wel verdedigen we die. Zoals het er nu uitziet, doen we het laatste.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Het zou nog vele malen beter/mooier kunnen zijn als je ziet wat we hier allemaal moeten afdragen.

Verplaats uw firma en activiteiten naar Luxemburg hé.

M'n echtgenote heeft anderhalf jaar in Luxemburg gewerkt. Als je dan het verschil tussen bruto en netto eens vergelijkt...

Comment

Ik weet het man, maar sinds ik ziek ben besef ik dat er andere, interessante zaken zijn om je zorgen om te maken dan je geld en je bezittingen. Vroeger was ik zo gelijk dienen dat roept meer, meer... Nu, k heb wel wat geluk gehad vroeger maar toch, ben ik tevreden met wat er binnenkomt en wat we hebben. Die strijd om altijd meer is weggevallen. Desalnietemin ik door mijn ziekte enorm veel moeten opgeven heb en alle dagen tegen bepaalde muren aanloop, voel ik me nu gelukkiger dan toen. Alles stond in het teken van geld, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk. Alles moest wijken daarvoor. Nu voel ik de warmte om mijn gezin, heb ik het woord bezorgdheid ontdekt wat wil zeggen dat mijn oogkleppen weg zijn.
                  Waarom zijn hier zoveel mensen in het Westen met psychologische problemen? Hier op 't forum zijn er wellicht ook veel, je ziet dat niet, je hoort dat niet, maar velen zijn ongelukkig. Komt niet door de belastingen hoor, maar komt meestal door het woordje 'meer'...
                  Allez, t was off topic zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat een langdurige werkloosheidsuitkering veel effectiever is. En op lange termijn minder kost. Maar goed, den toekomst maakt niet uit natuurlijk. Zolang we maar niets geven aan die "profiteurs". Doa, triest, heel triest, zo'n reacties. Laat iedereen maar gewoon creperen op straat. Ik hoop dat ze bij u voor de deur komen liggen.
                    zolang ze niet beginnen stinken doen ze maar.
                    welk argument kan iemand nu hebben om langdurig werkloos te zijn? behalve dan omdat ze geld genoeg hebben
                    lets have some more member berries

Comment

• Bedrijfswagens afschaffen zal maar een druppel op een hete plaat zijn. Mensen moeten of willen nu eenmaal mobiel zijn en openbaar vervoer is écht geen alternatief.

Kern van het probleem is dat er in Vlaanderen té veel mensen op een té kleine oppervlakte leven en zich verplaatsen en de verkeersinfrastructuur daar niet op aangepast is wegens gebrek aan geld en...plaats.

Zie naar E40 Brussel-kust, ligt er sinds 1956, bijna 60 jaar later moet nog steeds iedereen over die flessenhals met 3 onnozele rijvakjes naar de hoofdstad karren.
                      2.0 JTDm

Comment

Ik weet het man, maar sinds ik ziek ben besef ik dat er andere, interessante zaken zijn om je zorgen om te maken dan je geld en je bezittingen. Vroeger was ik zo gelijk dienen dat roept meer, meer... Nu, k heb wel wat geluk gehad vroeger maar toch, ben ik tevreden met wat er binnenkomt en wat we hebben. Die strijd om altijd meer is weggevallen. Desalnietemin ik door mijn ziekte enorm veel moeten opgeven heb en alle dagen tegen bepaalde muren aanloop, voel ik me nu gelukkiger dan toen. Alles stond in het teken van geld, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk. Alles moest wijken daarvoor. Nu voel ik de warmte om mijn gezin, heb ik het woord bezorgdheid ontdekt wat wil zeggen dat mijn oogkleppen weg zijn.
                        Waarom zijn hier zoveel mensen in het Westen met psychologische problemen? Hier op 't forum zijn er wellicht ook veel, je ziet dat niet, je hoort dat niet, maar velen zijn ongelukkig. Komt niet door de belastingen hoor, maar komt meestal door het woordje 'meer'...
                        Ik kan mij heel goed vinden in je stelling. Hoe je het ook bekijkt ... dankzij ons Westers-instinct om 'meer' te hebben, hebben wij den drive om beter en meer te presteren zodoende wij kunnen beschikken over betere voertuigen, huisvesting, gezondheidszorg, ....
                        Onlangs nog met een para gesproken en hij gaf een omschrijving over de mannen in Congo. Stuk voor stuk luierikken. Terwijl de vrouwen het mannenwerk doen zijn zij lekker aan het luieren aan de deuropening van hun versleten hut. Inderdaad, die negers riskeren minder burn-outs dan diegene die 'meer' willen. Tot op het moment dat het begint te regenen natuurlijk .
                        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                          Ik kan mij heel goed vinden in je stelling. Hoe je het ook bekijkt ... dankzij ons Westers-instinct om 'meer' te hebben, hebben wij den drive om beter en meer te presteren zodoende wij kunnen beschikken over betere voertuigen, huisvesting, gezondheidszorg, ....
                          Onlangs nog met een para gesproken en hij gaf een omschrijving over de mannen in Congo. Stuk voor stuk luierikken. Terwijl de vrouwen het mannenwerk doen zijn zij lekker aan het luieren aan de deuropening van hun versleten hut. Inderdaad, die negers riskeren minder burn-outs dan diegene die 'meer' willen. Tot op het moment dat het begint te regenen natuurlijk .
                          Wil je ruilen met die "negers" misschien? Akkoord, ze hebben minder werkstress, maar alle dagen krabben om rond te komen, dreiging, etc etc geeft ook stress.

Geef mij dan maar de stress van een vergadering die begint om 17u (zoals nu) .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Verplaats uw firma en activiteiten naar Luxemburg hé.

M'n echtgenote heeft anderhalf jaar in Luxemburg gewerkt. Als je dan het verschil tussen bruto en netto eens vergelijkt...
                            Jammer genoeg gaat dat niet voor ons. Gemeente/stad moet vergunningen uitschrijven en vermits er in Luxemburg geen havens zijn zouden de inkomsten
                            wel eens danig kunnen kelderen.
                            Heb wel eens een Ltd overwogen maar zetel moet zich bevinden waar je vergunningen voor aanvraagt/krijgt.

Comment

Jammer genoeg gaat dat niet voor ons. Gemeente/stad moet vergunningen uitschrijven en vermits er in Luxemburg geen havens zijn zouden de inkomsten
                              wel eens danig kunnen kelderen.
                              Heb wel eens een Ltd overwogen maar zetel moet zich bevinden waar je vergunningen voor aanvraagt/krijgt.

daar zijn oplossingen voor hoor griek, speek es met uw boekhouder. bv manegementsvenootschap....

Comment

In Griekenland zijn er vier "groepen": redelijk grote groep die niet werken, véél te grote groep ambtenaren, zeer kleine groep werknemers en een zéér grote groep zelfstandigen.

Geen inkomsten maar ook geen uitgaven?

Ik bedoel, krijgt die enorme groep werklozen nu ergens enige tegemoetkoming voor hun basisbehoeften?

Comment

-ambtenaren = geen inkomsten voor overheid
                                  -werknemers = klein beetje inkomsten voor overheid
                                  -zelfstandige = ook klein beetje inkomsten voor overheid

Deze laatste groep is het tegenovergestelde van hier. Zelfstandigen daar brengen maar bitter weinig binnen omdat er zo goed als geen controle op is. zij denken dat alle inkomsten hun ook toekomen, anders had de overheid hen maar een job moeten geven...
                                  M.a.w. als je in Griekenland een inkomen wil hebben moet je ofwel ambtenaar worden (veel vriendjespolitiek) of zelfstandig.

En dan verschieten dat een land failliet gaat...
                                  Gelukkig zijn hier in de politiek die nog nuchter kunnen nadenken...
                                  Het belastingsysteem zit daar al niet goed. Massa's ambtenaren, waarvan wss veel te veel, en niemand vrij voor belastingen te innen. Ik weet niet hoeveel geld ze nog moeten innen en ze doen er nauwelijks moeite voor. dat begrijp ik niet.

Comment

Awel, ben zowat hetzelfde als u, buiten dat ik ziek ben. Alles in het teken van zo snel mogelijk, zo veel mogelijk om daarna op de oude dag geen zorgen meer te hebben. Mijn streefdoel is om minstens 1 miljoen Euro in bezit te hebben als ik met pensioen ga (bezit hé, niet alleen liquide). Maar mijn schoonvader zegt altijd dat er 2 soorten mensen zijn:
                                    1. Mensen die gelukkig zijn met wat ze hebben
                                    2. Mensen die ongelukkig zijn met hetgeen ze niet hebben

Jammer genoeg behoor ik tot die 2de groep. En hoe hard ik het ook van mij af wil zetten, het lukt me niet. Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik graag zou willen emigreren naar Canada, maar mijn wederhelft dit niet wil omdat ze haar ouders dan minder gaat zien.

Wij weten dat er later voldoende naar ons komt, van beide kanten. Mijn schoonvader zegt dan altijd dat we naar niets moeten kijken en het ervan moeten nemen. Onze oude dag is verzekerd. Maar zo steek ik niet in mekaar. Eerst voor ons eigen succes zorgen, en al de rest is bijzaak.

Maar deze denkwijze brengt enorm veel negatieve energie met zich mee en haalt de levenskwaliteit drastisch omlaag.

Comment

• 3. Mensen die in hun put kruipen met een grote zak geld, maar op het einde van hun leven niemand meer hebben.

Ik behoor tot de categorie "heb genoeg, soms zelfs te veel". Want voor al het materiële bezit moet je zorg dragen, er gaat eens iets stuk. En dat zijn allemaal zorgen. Ik heb graag mijn gerief, maar niet meer dan dat. Het is goed zo. Het is zelfs zo, dat moesten ze mij vroeger gezegd hebben wat ik nu allemaal heb, ik zou ze zot verklaard hebben. Eigenlijk : hoe minder materiële spullen je hebt, hoe minder zorgen. Jammer genoeg zijn wij in een materiële candy store opgegroeid, en is het soms moeilijk om te weerstaan aan alle verleiding. Dat evenwicht, hé
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Bedrijfswagens afschaffen zal maar een druppel op een hete plaat zijn. Mensen moeten of willen nu eenmaal mobiel zijn en openbaar vervoer is écht geen alternatief.

Kern van het probleem is dat er in Vlaanderen té veel mensen op een té kleine oppervlakte leven en zich verplaatsen en de verkeersinfrastructuur daar niet op aangepast is wegens gebrek aan geld en...plaats.

Zie naar E40 Brussel-kust, ligt er sinds 1956, bijna 60 jaar later moet nog steeds iedereen over die flessenhals met 3 onnozele rijvakjes naar de hoofdstad karren.
                                        Onze infrastructuur is een lachtertje:

1. Welke idioot heeft ooit bedacht dat een ring rond een stad niet 'rond' moet zijn? Antwerpen en Brussel hebben daardoor net de miserie.
                                        2. Enkele jaren terug hebben ze eens een studie gedaan, met vooral input van de bedrijven langs de E313, hoe het fileleed kan aangepast worden. Conclusie was dat een 3de rijstrook totaal geen nut zou hebben, maar dat de op- en afritten aangepast moeten worden. Dit is grotendeels gebeurt, maar de file is niet korter geworden. Wat een studie hé? Ik ben nog altijd van principe als ge een rijstrook bij maakt, dat ge de spanning eraf neemt. File zal niet verdwijnen, maar zal toch een beetje afnemen en iets vlotter doorstromen daar ge het zwaartepunt enige afritten verder verplaatst.
                                        3. In de jaren 70 was er een minister die het geniale idee had om op 3 strategische plaatsen rond brussel MEGAPARKINGS aan te leggen. Dit was Haasrode, Groot-Bijgaarden en de derde weet ik niet meer. Bedoeling was om dan metro's tot aan de parkings te laten gaan en daar zijn ook al kilometers tunnels voor aangelegd. Dus men kon vrij vlot een megaparking oprijden om daar dan de metro nemen om in het centrum te geraken. Toen waren er verkiezingen en een wijziging in de coalitie waardoor de nieuwe minister voor die materie (dacht Spitaels) het gewoon belachelijk vond en de graafwerken aan de tunnels stop zette. Hij vond dat we van die megaparkings beter industriezone's zouden maken, want daar zaten de jobs. En daarom dus die KMO zones in Haasrode, Groot-Bijgaarden en de derde locatie.
                                        4. Rode lichten op mekaar afstemmen zou al een heuse verbetering zijn. Er zijn plaatsen bij waar het voor te verongelukken is. Bv bepaalde kruispunten om de Italiëlei over te steken in Antwerpen.
                                        5. Coördinatie van wegenwerken. Ik doe dagelijks heel wat kms en soms kom ik op een omleiding nog eens andere omleidingen tegen. Wie coördineert zoiets? Er zijn soms 2 wegen naar een bepaalde plaats en dan krijgen ze het soms voor mekaar om op die 2 wegen te gaan werken. Dan loopt toch alles vast?
                                        6. Wegomlegging bij wegenwerken. Is het jullie niet opgevallen dat die signalisaties voor omleidingen een ramp is geworden. Toen vroeger nog geen GPS'en bestonden, kon ge leuk alle bordjes volgen. Volgens mij denken ze nu gewoon van: 'ze hebben toch gps, we zetten 1 bord aan het begin en dan trekken ze hunne plan wel'. En zo krijgt ge dan soms dat ge opnieuw op die wegenwerken uit komt, of er helemaal niet meer weggeraakt. Met opstoppingen tot gevold. Heb zo ooit meegemaakt op de oude baan van Waremme naar Sint-Truiden. Ineens staan daar hekken op de baan net aan een kruispunt. Met bord dat ge niet door moogt wegens werken. En voor de rest niets. Moet ge dan rechts of links? Dus paar auto's gevolgd en uiteindelijk kwamen we met een aantal auto's terug op die wegenwerken uit en stonden die mannen van hun kl*ten te maken. Toen zijn we met 3 eens uitgestapt om daar een heuse discussie te voeren.

Comment

• Ook onlangs voor gehad aan werken Dollar in Ninove. Kwam 's nachts terug en wou via Ninove en aalst de snelweg op. Bleek dat plots compleet afgesloten wegens asfalteren. Heleboel verwarde automobilisten.

Ah denk je dan, dan neem ik dezelfde omweg als de tegenovergestelde richting moet volgen.

Maar nee. Alles uitzonderlijk eenrichtingsverkeer gemaakt!!! GPS volledig in de war, overal boze omkerende mensen.

Uiteindelijk een gigantische omtoer gemaakt zodat ik via dorpjes aan die rotonde in aalst uit kwam.

Verloren tijd: meer dan 30 minuten.

Bende flikkers.

Comment

Working...
                                          X