Sommige problemen die we trachten op te lossen zijn te wijten aan de groeiende bevolkingsdichtheid... wat ga je daaraan doen? Uiteindelijk ga je de boel zodanig taxeren dat enkel de rijken nog met een wagen kunnen rijden. //just saying
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenWat is dat nu voor zever. Dus ne bediende die iets aan zijne rug heeft, krijgt ne aangepaste bureaustoel die een pak duurder is (meestal een veelvoud van een gewone). En als mijne rug niet meer van ne 20-jarige is, moet ik maar ander werk zoeken, omdat GIJ niet wilt dat ik met ne dikkere auto rij?
Begrijpen die begrijpen kan. Gij zijt gewoonweg ne uber-communist. Waarom woont gij nog niet in Noord-Korea
Wat het maximumbedrag betreft, doe ik niet moeilijk over, maar voor iets wat degelijke wagen, betaald ge tegenwoordig +€30000. Voor €25000 hebt ge niet meer veel, jammer genoeg. Ben onlangs gaan kijken voor andere wagens en ben tot die pijnlijke vaststelling moeten komen. Mijne huidige zal nog ietske boven die €25000 zitten, maar dus last van de rug. Trouwens is de wagen een deel van mijn verloning en hoe langer ik hier werk en hoe beter mijn prestaties, mag er ook wel een duurdere wagen tegenover staan hé.
En als er volgens u allemaal geen verschil tussen zit, vraag ik mij dan ook af waarom die wielertoeristen ne fiets van €5000 kopen, terwijl ene van €150 ook gaat.
Maar swat, ben er ook zeker van dat gij de eerste op de rij staat te bleiten als al die zaakvoerders met hunne porsche en jobs naar het buitenland vertrekken.Of als Audi hier ineens nog maar een halve afzet heeft omdat een Audi niet interessant is als bedrijfswagen en Audi Belgium beslist om dan hun fabriek in Vorst maar te sluiten en enkele 1000'den mensen op straat staan.
Er is altijd een keerzijde
Ge kunt mensen zolang uitpersen totdat de citroen leeg is. En dan gaan ze hun citroenen op een ander kopen en hebt ge niets meer.
Mijn motto: '50% van iets is nog altijd meer dan 75% van niets'.
Moet ik mij nu aangesproken voelenMaar ik creëer geen jobs. Elke werknemer is een verliespost en onrendabel. Er zijn er genoeg die in onderaanneming willen werken.
En dat audi er duizenden op straat zou gooien boeit mij helemaal niet. Dan hebben ze weer een reden om enkele weken met paletten een BBQ en bierfestijn te hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenEen ambtenaar geen meerwaarde. Als de privé dat moet doen, gaan dit dat gratis doen en moet de overheid niets betalen voor die diensten.
Zo is dat...
Maar ooit zei een ambtenaar tegen mij dat hij ook belastingen betaalde. Toen ik hem vroeg waar zijn loon vandaan kwam, moest hij even denken. Van zijne dienst natuurlijk. Maar toen verdelde ik hem dat da geld van zijne dienst van de fiscus kwam, en dus belastinggeld is waarmee hij betaald wordt. Kreeg ik als antwoord dat hij ook belastingen betaald. 'Jama, zeg ik. De belastingen die gij betaald, komen van uw inkomen dat ge hebt gekregen van de belastingen uit de privésector'. En toen wist hij ff niet meer hoe het in mekaar zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenEn ook bij mij op het werk zijn er genoeg mensen die zich kapot werken. Hard werken. En nog amper rondkomen.
Sorry, maar hoe komt het dat ik wel rond kom en anderen niet? En ik verdiende toen ik van school kwam 37000fr netto per maand terwijl iemand op de Ford 45000fr netto had.
Als ge werkt, kunt ge rond komen. Zo simpel is dat. En als gij een gat in uw hand hebt en uw prioriteiten niet kent, dan zijt gij het probleem en niet de werkgever of de maatschappij.
België is verdomme een land waar ze u beschermen tegen uw eigen stommiteiten. Ge betaald veel belastingen, maar ge krijgt er verdomme ook veel voor. En dat om de zwakkeren in de maatschappij voor hun eigen te beschermen. Stel u voor dat men zijn eigen ziekteverzekering moest betalen, of eigen pensioenverzekering,... . Ge zou nogal iets zien hier. Want velen beseffen niet dat ze een deel opzij moeten zetten.
Als ge in België als ne sukkelaar leeft, is dat grotendeels aan uw eigen te danken. Er zijn uitzonderingen, en die mensen moeten geholpen worden.
Het is altijd makkelijker om een ander de schuld te geven, maar die mensen moeten eens in eigen boezem kijken. Zoals iemand een paar posts terug zetten: 'niet willen studeren en het leven 1 groot feest'. Zo werkt het niet. Voor achter de vuilkar te lopen, hoeft ge helemaal niet slim te zijn. Enkel uw handen en voeten kunnen gebruiken, en ook nog eens goed betaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenen zou het al niet voldoende zijn dat je deze wagen alleen mag gebruiken als woon - werkverkeer?? zou toch ook al een mooi extra legaal voordeel zijn! en wat vind je van het systeem zoals ik zeg met bijvoorbeeld een black box in de wagen... ?
alhouwel ik al met ne gewone Citroën rij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichteni
- beperk ook het bedrag dat er kan afgetrokken worden om een wagen aan te schaffen! vb tot maximum 20000 euro fiscaal aftrekbaar voor bedrijven ( hiervoor het je al een mooie kia/hyundai )
En we hebben hier nog Volvo en Audi zitten. Gegarandeerd dat die de deur sluiten dan. En waar gaat ge dan het geld vandaan halen om al die werklozen te betalen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenGij moogt van mij in de'n dikste auto rijden die je wil. Doet mij niets. Maar dan moet ook de VAA juist berekend zijn en niet zoals nu. Wil jij met een dure BMW, mercedes of audi rijden en dit als bedrijfswagen = OK voor mij. Als ze dan ook de VAA hetzelfde nemen als het maandelijks leasingbedrag.
En wat gij voorstelt is de loonkostenhandicap in ons land nog groter maken waardoor nog meer bedrijven sluiten, vertrekken, failliet gaan. En nieuwe bedrijven ons landje links laten liggen en velen zelfs niet meer overwegen om nog zelfstandig te worden. Waar gaat gij jobs vandaan halen?
Ik heb altijd zo het gevoel dat er veel mensen jaloers zijn op Cuba en Noord-Korea.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenSommige problemen die we trachten op te lossen zijn te wijten aan de groeiende bevolkingsdichtheid... wat ga je daaraan doen? Uiteindelijk ga je de boel zodanig taxeren dat enkel de rijken nog met een wagen kunnen rijden. //just saying
Ma ja, je kan van onze ministers met hun opleiding niet verwachten dat ze commercieel genoeg ingesteld zijn om een goede deal met Durex te maken, hiervoor heb je ondernemers uit de prive nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk BerichtenJambers : Vandaag een reportage over 'Afgunst in Vlaanderen'.
Hij kan er een gans seizoen mee vullen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHeb het al gezegd vroeger, beste investering die onze staat kan doen is gratis condooms voor iedereen, onbeperkt en stevig materiaal. Dit resulteert in minder kindergeld, minder ziekenzorg op termijn, minder files, minder euthanasiekosten op lange termijn (alhoewel het te overwegen is dit ook fiscaal aantrekkelijk te maken)...
Ma ja, je kan van onze ministers met hun opleiding niet verwachten dat ze commercieel genoeg ingesteld zijn om een goede deal met Durex te maken, hiervoor heb je ondernemers uit de prive nodig.
Dat resulteert weer in meer niet-werkende asielzoekers om de vergrijzing tegen te gaan. Dus hetgeen gij wilt besparen gaat daar dan weer aan op
Er is altijd een keerzijde heb ik gezegd .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenSaaie dooddoener. Leer argumenten geven.
Om u leesvoer te geven ? Denk het niet.
Dit debat is nutteloos en zoals eerder aangehaald, een afgunst fetish voor de zichzelf bevredigende linkse rakkers.
Salut, ik log hier af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenHow how how. Dit zeg ik niet. Ik zeg alleen maar dat een ambtenaar niets bij brengt aan de economie. Dat wil niet zeggen dat er geen ambtenaren moeten zijn of dat die door de privé vervangen moeten worden. Maar daar moet veel meer efficiëntie in. Om een land gezond te houden moet ge meer privé als ambtenarij hebben. In Wallonië is dat andersom en daarvoor dat die miljarden vlaams geld nodig hebben. Zij krijgen met de privé hun ambtenarij niet gedekt. In Vlaanderen is dat andersom en moest Vlaanderen die miljarden niet naar Wallonië verschansen, dan was Vlaanderen de welvarendste regio van Europa op Andorra en Monaco na.
Maar ooit zei een ambtenaar tegen mij dat hij ook belastingen betaalde. Toen ik hem vroeg waar zijn loon vandaan kwam, moest hij even denken. Van zijne dienst natuurlijk. Maar toen verdelde ik hem dat da geld van zijne dienst van de fiscus kwam, en dus belastinggeld is waarmee hij betaald wordt. Kreeg ik als antwoord dat hij ook belastingen betaald. 'Jama, zeg ik. De belastingen die gij betaald, komen van uw inkomen dat ge hebt gekregen van de belastingen uit de privésector'. En toen wist hij ff niet meer hoe het in mekaar zat.
Mensen moeten echt eens stoppen met die zever over dat ZIJ het loon van de ambtenaar betalen en dat hij dus maar dankbaar moet zijn?
Ten eerste betalen zij alleen dat loon niet, het gaat maar om een kleine fractie van hun belastingen.
Ten tweede: hoe zit het met al de aannemers, IT'ers, consultants, etc inclusief hun personeel die grotendeels van openbare aanbestedingen leven? In principe betalen zij ook die mensen hun loon. Moeten die ook op hun knieën vallen?
Ten derde: alles wat je zal privatiseren zal bij een private onderneming komen die zal worden betaald door de overheid. Dus met belastingsgeld. Dus ook HUN lonen zullen door die mensen worden betaald. Wie weet krijgt de top in die firma een bedrijfswagen. STEL JE VOOR! Een bedrijfswagen die dan nog eens 100% met belastingsgeld wordt betaald!!! THE HORROR!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenWat is dat nu voor zever. Dus ne bediende die iets aan zijne rug heeft, krijgt ne aangepaste bureaustoel die een pak duurder is (meestal een veelvoud van een gewone). En als mijne rug niet meer van ne 20-jarige is, moet ik maar ander werk zoeken, omdat GIJ niet wilt dat ik met ne dikkere auto rij?.
Mij kan het geen bal schelen of iemand een bedrijfswagen "krijgt" of niet, iedereen "profiteert" wel ergens van een voordeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIs dat dan niet zo? Trouwens, onze auto's zijn gekocht en niet geleased
En wat gij voorstelt is de loonkostenhandicap in ons land nog groter maken waardoor nog meer bedrijven sluiten, vertrekken, failliet gaan. En nieuwe bedrijven ons landje links laten liggen en velen zelfs niet meer overwegen om nog zelfstandig te worden. Waar gaat gij jobs vandaan halen?
Ik heb altijd zo het gevoel dat er veel mensen jaloers zijn op Cuba en Noord-Korea.
En bedrijven gaan niet vertrekken omwille van wel of geen bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te houden. Die vertrekken omdat productie te duur is. Dat heeft enkel met loonkostenhandicap te maken maar totaal niets met bedrijfswagens. En die in faling gaan hadden het anders toch ook niet lang meer uitgezongen. En ik blijf het zeggen : werknemer zijn is voor pussy's. Wordt dan zelfstandig maar zaag niet over ongelijkheid.
Maar ik stop met discussiëren want het is duidelijk wat soort volk hier blijft zagen. En als morgen de politiek iets beslist kunnen we toch maar alleen maar braaf ja knikken. Hoe je het ook draait of keert. Het onderwerp bedrijfswagens gaat nog lang een heet onderwerp zijn en vroeg of laat trekken ze er toch een streep over. Maar bon. Ze geven de rest van de week goed weer en dus gaat deze zelfstandige in zijn tuin werken en wat van het terras genieten. Nog een voordeel van zelfstandige zijn is dat je zelf je werkuren kan bepalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDat kan natuurlijk, maar dan zien de autofabrikanten hun afzet dalen van de grotere wagens en dan verhuizen ze naar landen waar het interessanter is en de afzet groter is. Zie maar naar Ford die naar Spanje is verhuisd daardoor.
En we hebben hier nog Volvo en Audi zitten. Gegarandeerd dat die de deur sluiten dan. En waar gaat ge dan het geld vandaan halen om al die werklozen te betalen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenHier wou ik toch nog snel op reageren. Stempelen beperken in tijd en opgelost. Na 6 maanden noppes. Wie dan nog geen werk heeft gevonden wil gewoon niet meer werken. En moeten wij die luieriken onderhouden? Dacht het niet!
Zes maanden is veel te kort. In Spanje is dat bv 5 jaar.
Comment
-
Hahaha grappige boel hier, prive jaloers op ambtenaren voor hun pensioen, ambtenaren jaloers op prive voor hun auto's en hun zwart, politiekers die teveel verdienen en zelfstandigen die iedereen bedriegen.
Dit topic toont perfekt de afgunst tussen mensen onderling aan. Hetgene mensen achter 't gat van een ander vertellen, maar hier open en bloot onder de anonimiteit van't internet.
Comment
Comment