Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
    Quasi iedereen heeft een tweede wagen nodig omdat vrouwlief ook naar het werk moet. Mijn vrouw heeft een wagen nodig om 10 km's verderop de tram te nemen. Hypocriet te stellen dat zonder bedrijfswagen er minder files zijn. Een tweede wagen is voor de meesten een noodzaak geworden en vooral wanneer er kinderen zijn in het gezin. Een bedrijfswagen is dan een mooi geschenk dat we moeten koesteren, respecteren en niet bekampen.
    zou uw vrouw die 10 km naar de tramhalte rijden en dan de tram nemen mocht ze een bedrijfswagen hebben, of zou ze lekker in de bedrijfswagen met tankkaart blijven zitten en ineens doorrijden tot haar job? duidelijk toch.. ? en welke impact zouden de twee opties hebben op het fileverkeer?

    hoezo hypocriet...

    Comment


    • Ik wil een petitie starten tegen mensen die een petitie starten tegen bedrijfswagens.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • Petitie tegen bedrijfswagens

        Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
        Je moet ook aan Luxemburg kunnen aantonen dat je er effectief woont. Nog iets: lokale politie heeft je in het visier wanneer je met een Lux.plaat rond rijdt. Ervaring van een kennis van mij.
        Het zijn echt geen uilskuikens bij de overheid.
        Ik rij altijd met Duitse plaat rond en nog nooit opzij gezet. Misschien viseren ze vooral lux platen
        Last edited by ; 26/06/2015, 06:54.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          zou uw vrouw die 10 km naar de tramhalte rijden en dan de tram nemen mocht ze een bedrijfswagen hebben, of zou ze lekker in de bedrijfswagen met tankkaart blijven zitten en ineens doorrijden tot haar job? duidelijk toch.. ? en welke impact zouden de twee opties hebben op het fileverkeer?

          hoezo hypocriet...
          Ik snap ook niet goed wat het woordje hypocriet in die zin doet. De zin klopt niet.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
            zou uw vrouw die 10 km naar de tramhalte rijden en dan de tram nemen mocht ze een bedrijfswagen hebben, of zou ze lekker in de bedrijfswagen met tankkaart blijven zitten en ineens doorrijden tot haar job? duidelijk toch.. ? en welke impact zouden de twee opties hebben op het fileverkeer?

            hoezo hypocriet...
            Alles wordt betaald door haar werk en moest ze de tram niet nemen zou ze 30 minuten langer onderweg zijn. Dus inderdaad, bedrijfswagen of niet ... ze zou hetzelfde doen.
            AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
              Alles wordt betaald door haar werk en moest ze de tram niet nemen zou ze 30 minuten langer onderweg zijn. Dus inderdaad, bedrijfswagen of niet ... ze zou hetzelfde doen.
              Idd. Zonder bedrijfswagen zou ik met de eigen wagen naar het werk rijden. Voor mij (en ik vermoed velen met mij) is tijd net zo belangrijk. Ik heb een tijd in het centrum van Brussel gewerkt, ondanks dat ik een bedrijfswagen had reed ik toch met de trein. Ik reed wel eerst met de wagen naar het station van Berchem, dit zou te lang duren met het openbaar vervoer en is te ver voor de fiets.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                DIT!! so true!!
                ook ervaren toen ik als jonge twintiger en nog student (nu nog altijd maar eind de twintig overigens) tijdje twee motos te gelijk had ipv 1.. dat is dus twee keer zorgen eh.. en twee keer plaats, twee keer onderhoud, twee keer iets dat kapot gaat. zelf als geld het probleem niet is is het een zorg.

                een jacht is ook zoiets, je denk tof en beeld je alleen nice varen in, maar zoiets creeert zoveel zorgen en stress en verplichtingen... allene als je ECHT giga rijk bent kan je dat allemaal hebben en u van de zorgen daarrnod onttrekken door mensen in dienst te hebben die alles regelen en verzorgen, maar goed, weet niet als dat nog zo leuk is...

                eigenlijk is mijn geluk geweest dat ik dat al jong heb ervaren met die twee motos (fietsen heb ik ook in veelvoud overigens, maar dat is meer als reserve en is ook pak minder zorg omdat je op onderhoud na er niks aan moet doen), en dus mijn lesje heb geleerd.

                vaak zie ik ook iets en denk ik mwaaahh... wil ik wel. en dan heb ik altijd die rationele ervaring om te kunnen zeggen; nee.. beter niet
                Laat me een beetje denken aan een klant van mij een 10-tal jaren terug. Zijn bedrijf voor 2 miljard BEF'kes verkocht. 2 Hummers, 2 Ferrari's. Dochter had ne Opel Astra van hem gekregen
                En hij had nen helicopter en op een gegeven moment kocht hij er nog eentje bij dat in een film van James Bond had gevlogen.

                En toch stond die man met zijn beide benen op de grond. Hij moest ne CV ketel hebben voor zijn garage voor zijn auto's. Onze technieker komt eraan, en die eigenaar trekt zijne overal aan om hem te helpen. Die verveelde zich zo hard, dat hij ons volk begon te helpen

                Maar het grappige was als we dan over zijn helicopters bezig waren. Die kloeg steen en been over het onderhoud. Zoals wij klagen over de prijs van het onderhoud van onze auto's, kloeg die over het onderhoud van zijn helicopters

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                  Je moet ook aan Luxemburg kunnen aantonen dat je er effectief woont. Nog iets: lokale politie heeft je in het visier wanneer je met een Lux.plaat rond rijdt. Ervaring van een kennis van mij.
                  Het zijn echt geen uilskuikens bij de overheid.
                  Dat weet ik zo nog niet. Een kennis van mij (tevens ook leverancier) die is tijens zijne legerdienst (MP) in wallonië tegen de Luxemburgse grens gaan wonen. Daarna in Luxemburg gaan werken en nu sinds een 6-tal jaren zelfstandig. Heeft zijn privé-adres in Wallonië en zijn bedrijf in Luxemburg op 10 min rijden van zijn thuis. En die rijdt tevens met Luxemburgse platen en die hoor ik toch nooit klagen over het fiscale. Dus denkt dat het voldoende is om uw firma er te hebben en de auto op de firma moet staan.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                    zou uw vrouw die 10 km naar de tramhalte rijden en dan de tram nemen mocht ze een bedrijfswagen hebben, of zou ze lekker in de bedrijfswagen met tankkaart blijven zitten en ineens doorrijden tot haar job? duidelijk toch.. ? en welke impact zouden de twee opties hebben op het fileverkeer?

                    hoezo hypocriet...
                    Awel, op het vorige werk van mijn vriendin kon men kiezen. Abo voor openbaar vervoer of een parkeerplaats in het gebouw. Zij ging al jaren met de trein vanuit Denderleeuw (hoefde de straat maar over te steken). Daar waren treinen genoeg die nagenoeg allemaal brussel passeerden. Dus trein gemist, volgend perron. Trein vol, wachten op de volgende die 2 min later komt.

                    Dan zijn we gaan samenwonen aan de andere kant van de Brusselse ring met een klein stationneke. 3km met de auto naar het station om daar dan in een overvolle trein te stappen die soms zijn deuren nog niet open deed omdat hij te vol was. En dat in de winter in de sneeuw ook.
                    Daarna kreeg ze buitendienst en dus ook firmawagen, maar ze zat wel constant op de baan voor het kantorennet te bedienen. Dus effectief firmawagen.
                    Daarna herstructurering binnen het bedrijf waardoor ze terug binnendienst kreeg en ze mocht de auto nog 6 maanden houden. Dus dagdagelijks op en af. Niet omwille die firmawagen, maar om het gekloot van die treinen te omzeilen.

                    Dan na die 6 maanden heeft ze dan zelf een wagen gekocht en heeft ze gekozen voor de parkeerplaats op het werk ipv een treinabo en ging ze dagelijks met de wagen, desondanks de file. Ze deed liever de file dan dagelijks gekloot te zijn met het treinleed.

                    Zelfs nu nog. We rijden beiden firmawagen en kunnen dus gratis naar de zeer rijden. Toch heb ik eens goesting om met de trein te gaan omdat onze kleine dat zo graag doet. Awel, krijg haar niet overtuigd om nog op een trein te stappen. Enkel op vakantie wil ze nog wel eens als het niet anders kan. Die heeft zo ne degout van de NMBS gekregen dat ze liever geld geeft om zelf te rijden dan op die fucking trein te stappen.

                    En ben er zeker van dat zij niet de enige is die zo denkt.

                    Comment


                    • Dik verstaanbaar, de regering promoot het OV maar verbetert er niets aan. Zolang het niet moet neem ik geen openbaar vervoer. Als ik naar een evenement wil gaan, dan is het soms wel beter van een Park en ride te gebruiken en de tram te nemen, maar een trein? Liever de auto en wat verder parkeren, ben ik meestal nog sneller.
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                      Comment


                      • Ze zijn net keihard aan het snijden in trein en bus lol.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Ze zijn net keihard aan het snijden in trein en bus lol.
                          ja, door het afschaffen van miljoenenverslindende spooktreinen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Awel, op het vorige werk van mijn vriendin kon men kiezen. Abo voor openbaar vervoer of een parkeerplaats in het gebouw. Zij ging al jaren met de trein vanuit Denderleeuw (hoefde de straat maar over te steken). Daar waren treinen genoeg die nagenoeg allemaal brussel passeerden. Dus trein gemist, volgend perron. Trein vol, wachten op de volgende die 2 min later komt.

                            Dan zijn we gaan samenwonen aan de andere kant van de Brusselse ring met een klein stationneke. 3km met de auto naar het station om daar dan in een overvolle trein te stappen die soms zijn deuren nog niet open deed omdat hij te vol was. En dat in de winter in de sneeuw ook.
                            Daarna kreeg ze buitendienst en dus ook firmawagen, maar ze zat wel constant op de baan voor het kantorennet te bedienen. Dus effectief firmawagen.
                            Daarna herstructurering binnen het bedrijf waardoor ze terug binnendienst kreeg en ze mocht de auto nog 6 maanden houden. Dus dagdagelijks op en af. Niet omwille die firmawagen, maar om het gekloot van die treinen te omzeilen.

                            Dan na die 6 maanden heeft ze dan zelf een wagen gekocht en heeft ze gekozen voor de parkeerplaats op het werk ipv een treinabo en ging ze dagelijks met de wagen, desondanks de file. Ze deed liever de file dan dagelijks gekloot te zijn met het treinleed.

                            Zelfs nu nog. We rijden beiden firmawagen en kunnen dus gratis naar de zeer rijden. Toch heb ik eens goesting om met de trein te gaan omdat onze kleine dat zo graag doet. Awel, krijg haar niet overtuigd om nog op een trein te stappen. Enkel op vakantie wil ze nog wel eens als het niet anders kan. Die heeft zo ne degout van de NMBS gekregen dat ze liever geld geeft om zelf te rijden dan op die fucking trein te stappen.

                            En ben er zeker van dat zij niet de enige is die zo denkt.
                            hier vergelijkbaar, woonde vroeger op +40 km van het werk, met auo tot aan stationnetje (2 km) en dan boemelen, ... Gent + bus of tram ...
                            nu ruim 2 jaar nieuwbouw gezet, 12 km van werk, stationnetje op 5 km van werk, maar doe dat niet, ik ben veel vlugger met auto in centrum Gent ondanks file en dus abo ingewisseld voor parkeerkaart

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              ja, door het afschaffen van miljoenenverslindende spooktreinen
                              Euh dat is een extreem natuurlijk. Feit is wel dat de nmbs de tickets duurder zal maken, avond treinen zal afschaffen,... De Lijn zal kleine gemeenten schrappen etc etc.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Euh dat is een extreem natuurlijk. Feit is wel dat de nmbs de tickets duurder zal maken, avond treinen zal afschaffen,... De Lijn zal kleine gemeenten schrappen etc etc.

                                Maar wie zijn schuld is dat? De NMBS is altijd al ne socialistische speeltuin geweest en daardoor een bodemloze put. Moest dat in privéhanden vallen, zou dat een sociaal bloedbad worden, omdat dan meteen 10000 man mag vertrekken dat er teveel werkt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  omdat dan meteen 10000 man mag vertrekken dat er teveel werkt.
                                  Toch een beetje overroepen uitdrukking, niet?

                                  Zou wel geen goed idee zijn om dit te privatiseren. (slechte) Voorbeelden genoeg van in het buitenland.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Toch een beetje overroepen uitdrukking, niet?

                                    Zou wel geen goed idee zijn om dit te privatiseren. (slechte) Voorbeelden genoeg van in het buitenland.
                                    Correct. Privatisering van dergelijke dienstverlening is roepen om nog meer problemen.

                                    Comment


                                    • Als je al een ondernemer vindt die de NMBS inclusief belabberde infrastructuur, schulden en vakbonden, wil overnemen?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                        Als je al een ondernemer vindt die de NMBS inclusief belabberde infrastructuur, schulden en vakbonden, wil overnemen?
                                        Tuurlijk. Onze infrastructuur is niet zo slecht als je denkt. Ze doen dan gewoon ticket prijs x2. Opgelost.

                                        Comment


                                        • Klein voorbeeld. Trein Den Haag naar Amsterdam kost enkel in 2de klasse 11,30 Euro (Reis 43min) .

                                          Vergelijkbaar traject antwerpen Brussel is 7,20 enkel.

                                          Heen en terug is dat 8 euro verschil.

                                          En ja, ze kennen er ook vertragingen, afgelaste treinen bij slecht weer, overvolle wagons. Enkel stakingen. Dat is het verschil.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X