Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb niets tegen bedrijfswagens en ben niet jaloers op mensen die met ééntje rijden. Ik ben wel tegen de overvloedige subsidiëring van bedrijfswagen. Ik ben sowieso tegen elke vorm van overvloedige subsidiëring of dat nu gaat over zonnepanelen, bedrijfswagens, ramen. Zoiets is socialisme en is niet meer van deze tijd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Rafale Bekijk Berichten
      Ik heb niets tegen bedrijfswagens en ben niet jaloers op mensen die met ééntje rijden. Ik ben wel tegen de overvloedige subsidiëring van bedrijfswagen. Ik ben sowieso tegen elke vorm van overvloedige subsidiëring of dat nu gaat over zonnepanelen, bedrijfswagens, ramen. Zoiets is socialisme en is niet meer van deze tijd.
      Als je tegen subsidies bent neem dan even de moeite om op te zoeken wat een subsidie is. Als je dan nog overtuigd bent dat een bedrijfswagen gesubsidieerd is mag je mij dat eens uitleggen.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Ik ben neit tegen elke vorm van subsidie maar waarom moeten bedrijfswagens van zo'n fiscale voordelen genieten? Hetzelfde geldt ook voor subsidies voor energiebesparende maatregelen al is er daar de laatste jaren flink in gesnoeid. Men moet heilige huisjes durven intrappen ;-).

        Comment


        • Uw woonkrediet is dan ook een subsidie he. Afschaffen.
          Of internet op't werk om op forums te zitten, VAA op heffen, is ook privégebruik!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
            Nu niet overdrijven! De VAA is en blijft nog steeds een lachertje. De VAA zou gerust het huidige bedrag maal vier/vijf tot zelfs tien keer mogen. En wees blij met die verlaagde BIV. Anderzijds hebben ze de BIV voor sommige wagens verdubbelt. En vooral niet meer dalend. Hoge uitstoot = 10000 euro BIV, of die wagen nu nieuw is of +15 jaar oud. Maar wie met dergelijke zwaar belaste wagens wil rijden moet afdokken. Anders blijf je er beter met je poten vanaf. Voordeel is dat alle wannabee's ineens van het toneel zijn verdwenen
            Hoe hoog denk jij dat die VAA nu dan is per maand?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
              Uw woonkrediet is dan ook een subsidie he. Afschaffen.
              Of internet op't werk om op forums te zitten, VAA op heffen, is ook privégebruik!
              Krijg ik dan nu overuren uitbetaald in mijn verlof ☺

              Comment


              • Ik in ieder geval wel want ik werk veel tijdens mijn verlof. Maar niet om op't forum te zitten "want dat doe ik op't werk ook"

                Comment


                • Bij verbouwingen heb ik ook genoten van subsidies van de overheid. Toen we ons huis afbetaalden ook. Datzelfde geldt voor zonnepanelen hé toen de overheid nog een duwtje gaf betaalde je in de begindagen van de boom 15 000 en meer voor een installatie. Wij hebben zeer hoogwaardige panelen laten leggen voor 7000 euro all in. Consumenten hebben te veel moeten betalen voor hun installatie maar hebben dat via subsidies kunnen 'terugwinnen'. Als de woonbonus wordt afgeschaft gaan er nog altijd evenveel mensen een eigen woning kopen hoor en de kans is groot dat woningen dan goedkoper worden.

                  Comment


                  • Daarom, iedereen heeft wel iets waarvan ie kan genieten, laat de mensen die geen zonnepanelen willen/kunnen veroorloven dan maar een bedrijfswagen hebben.

                    Comment


                    • Ik ben niet tegen bedrijfswagens en ik gun mensen zo'n wagen van harte maar het systeem zoals nu, dat is aan hervorming toe.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                        De VAA zou gerust het huidige bedrag maal vier/vijf tot zelfs tien keer mogen.
                        Dus tot 100.000 euro VAA jaarlijks voor mijn benzinewagen met <200gr CO2 uitstoot?
                        500.000 euro VAA op 5 jaar tijd.



                        Dat zal mij wel leren ja.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Dus tot 100.000 euro VAA jaarlijks voor mijn benzinewagen met <200gr CO2 uitstoot?
                          500.000 euro VAA op 5 jaar tijd.



                          Dat zal mij wel leren ja.
                          ². Heel veel mensen weten niet eens hoeveel dat al aan VAA kost (+ sowieso de kosten die de werkgever - bvba er al aan heeft) maar vinden wel dat't VEEL duurder mag/moet zijn.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                            Nu niet overdrijven! De VAA is en blijft nog steeds een lachertje. De VAA zou gerust het huidige bedrag maal vier/vijf tot zelfs tien keer mogen. En wees blij met die verlaagde BIV. Anderzijds hebben ze de BIV voor sommige wagens verdubbelt. En vooral niet meer dalend. Hoge uitstoot = 10000 euro BIV, of die wagen nu nieuw is of +15 jaar oud. Maar wie met dergelijke zwaar belaste wagens wil rijden moet afdokken. Anders blijf je er beter met je poten vanaf. Voordeel is dat alle wannabee's ineens van het toneel zijn verdwenen
                            Doe een keer normaal... Ik betaal netto 3000 euro VAA.. Dus dit zou volgens U 30.000 euro mogen zijn en dat 4 jaar lang??? HAHA goei grap!

                            ps Ergens is het debiel om te zeggen dat enkel rijke mensen de boel mogen vervuilen he!
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              ². Heel veel mensen weten niet eens hoeveel dat al aan VAA kost (+ sowieso de kosten die de werkgever - bvba er al aan heeft) maar vinden wel dat't VEEL duurder mag/moet zijn.
                              Zullen dan wel mensen zonder bedrijfswagen zijn..

                              Ik hoop dat de meesten toch nog een onderscheid kunnen maken tussen salariswagens en echte bedrijfswagens. Hoewel die grens natuurlijk niet strikt geregeld is.

                              Een wagen is een kost en kan ingebracht worden als dusdanig, normaal toch?

                              Anders zou je als bedrijf niets meer mogen inbrengen als kost???
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Anders zou je als bedrijf niets meer mogen inbrengen als kost???
                                Ik stem voor !!! Op voorwaarde dat we dan de Bulgaarse tarieven hanteren
                                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Rafale Bekijk Berichten
                                  Ik ben niet tegen bedrijfswagens en ik gun mensen zo'n wagen van harte maar het systeem zoals nu, dat is aan hervorming toe.
                                  U lijkt mij aan aangewezen persoon om in Libië oid te gaan wonen
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                  16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                    Doe een keer normaal... Ik betaal netto 3000 euro VAA.. Dus dit zou volgens U 30.000 euro mogen zijn en dat 4 jaar lang??? HAHA goei grap!

                                    ps Ergens is het debiel om te zeggen dat enkel rijke mensen de boel mogen vervuilen he!
                                    3000€ VAA per jaar? Dat is echt goedkoop rijden.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                      De manier waarop het VAA momenteel wordt berekend is onzin en veel te laag, vooral omdat de CO2 uitstoot te zwaar doorweegt en dat cijfer totaal onrealistisch is. Voor een nieuwe BMW 320ED zit je bijvoorbeeld aan 6,6% van de cataloguswaarde voor het jaarlijkse VAA te berekenen, terwijl alles onder de 10% eigenlijk al absurd laag is. Als men de bedrijfswagens realistischer belast en hierdoor de aanslagvoeten op de lonen kan verlagen mogen ze dit direct uitvoeren.
                                      Maar we weten natuurlijk hoe het hier in België gaat, meer belastingen invoeren zonder compensatie.
                                      CO2 speelt inderdaad teveel een rol.
                                      Neem bijvoorbeeld een Volvo D6, rust die goed uit en je hebt een wagen van 70 kEUR voor een VAA van nog geen 4000 EUR per jaar. Totaal van de pot gerukt. Vooral omdat de werkelijke uitstoot veel hoger ligt, en ook omdat helemaal geen milieuvriendelijk voertuig is (Euro 5 norm dacht ik)
                                      De schalen voor CO2 moeten terug omhoog getrokken worden, indien je nu een BMW 320d neemt is je VAA nog geen 3000 EUR per jaar voor een stevig uitgeruste wagen
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • Maar dan ook de VAA koppelen aan de werkelijke economische waarde ipv aan de catalogusprijs ...
                                        Nu worden de Duitse merken naar voor getrokken door hun lage kortingen. de Franse en Aziatische merken die hogere kortingen toekennen worden hierdoor nog eens extra benadeeld terwijl die net zware inspanningen leveren aan hun CO² uitstoot
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          3000€ VAA per jaar? Dat is echt goedkoop rijden.
                                          3000€ per jaar is ook niet weinig he. Uiteindelijk moet ge de eigendom van de wagen niet tellen, is puur gebruik.

                                          edit: + dat ge ook nog eens moogt tellen dat ge hierdoor minder loon krijgt aangezien dat't in uw loonpakket zit. Dan zit ge al rap aan heel wat meer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X