Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
    Hoe hoog denk jij dat die VAA nu dan is per maand?
    Ik weet (ongeveer) hoeveel ik als Zaakvoerder aan VAA voor mijn wagens moet betalen. En ik ben daar ook niet gelukkig mee. Maar als ik dan zie hoeveel fiscale aftrekbaarheid die wagens hebben dan zeg ik : privé zou ik die nooit maar dan ook nooit hebben gekocht. Nu is het meer een fiscaal cadeau. Doen ze morgen die VAA omhoog dan blijft het een cadeau.

Maar ook voor werknemers is dat toch een soort cadeau. Wat kost hun bv. een BMW 3 of Audi A3/A4 aan VAA. 300 euro/maand? 500 euro/maand? Dat zijn dus lachertjes. Koop maar eens privé zo een wagen en kijk hoeveel aan lening je gaat moeten betalen!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
      Ik stem voor !!! Op voorwaarde dat we dan de Bulgaarse tarieven hanteren
      Ja met een venn belasting van 10% ofzo
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        3000€ VAA per jaar? Dat is echt goedkoop rijden.
        Euh.. En wie betaalt de verzekering/afbetaling/diesel/onderhoud denk je???? Sinterklaas niet in elk geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          CO2 speelt inderdaad teveel een rol.
          Neem bijvoorbeeld een Volvo D6, rust die goed uit en je hebt een wagen van 70 kEUR voor een VAA van nog geen 4000 EUR per jaar. Totaal van de pot gerukt. Vooral omdat de werkelijke uitstoot veel hoger ligt, en ook omdat helemaal geen milieuvriendelijk voertuig is (Euro 5 norm dacht ik)
          De schalen voor CO2 moeten terug omhoog getrokken worden, indien je nu een BMW 320d neemt is je VAA nog geen 3000 EUR per jaar voor een stevig uitgeruste wagen
          Alsof VAA de enige kost is... Man man man... VAA is gewoon een extra belasting he! De andere autokosten moeten ook nog betaald worden hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
            3000€ per jaar is ook niet weinig he. Uiteindelijk moet ge de eigendom van de wagen niet tellen, is puur gebruik.

edit: + dat ge ook nog eens moogt tellen dat ge hierdoor minder loon krijgt aangezien dat't in uw loonpakket zit. Dan zit ge al rap aan heel wat meer.
            Inderdaad. Je verliest sowieso 400-700 euro bruto afhankelijk van welke Wagen natuurlijk.

Als je dan nog eens netto 3000 moet bijbetalen in de vorm van VAA.

Dan kom je aan een 15.000 euro bruto. Dat komt al heel dicht in de buurt van de werkelijke kost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Euh.. En wie betaalt de verzekering/afbetaling/diesel/onderhoud denk je???? Sinterklaas niet in elk geval.

Wie betaalt die van mijn privéwagen dan? De paashaas? En de aankoop? Wie doet die? Kerstman? Dat is allemaal netto, volle pot. Ik zal het best niet uitrekenen.
              Met bruto zijn we niets, want dat bestaat niet voor een privé koper.

@publisher : het is u meer dan gegund, u bent tenminste eerlijk.
              Last edited by order66; 08/07/2015, 15:31.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                Ik weet (ongeveer) hoeveel ik als Zaakvoerder aan VAA voor mijn wagens moet betalen. En ik ben daar ook niet gelukkig mee. Maar als ik dan zie hoeveel fiscale aftrekbaarheid die wagens hebben dan zeg ik : privé zou ik die nooit maar dan ook nooit hebben gekocht. Nu is het meer een fiscaal cadeau. Doen ze morgen die VAA omhoog dan blijft het een cadeau.

Maar ook voor werknemers is dat toch een soort cadeau. Wat kost hun bv. een BMW 3 of Audi A3/A4 aan VAA. 300 euro/maand? 500 euro/maand? Dat zijn dus lachertjes. Koop maar eens privé zo een wagen en kijk hoeveel aan lening je gaat moeten betalen!!!
                Ik hoop dat je uw werknemers toch ook minder bruto betaalt omdat ze een wagen ter beschikking krijgen? Of speel jij graag Sinterklaas ?

Comment

Wie betaalt die van mijn privéwagen dan? De paashaas? En de aankoop? Wie doet die? Kerstman?
                  Ik bedoelde netto 3000 VAA = 6000 BRUTO VAA, maar goed VAA wordt eigenlijk altijd bruto uitgedrukt.. Misschien dat daar verwarring over bestond..

Comment

Wie betaalt die van mijn privéwagen dan? De paashaas? En de aankoop? Wie doet die? Kerstman? Dat is allemaal netto, volle pot. Ik zal het best niet uitrekenen.
                    Het enige voordeel is inderdaad dat je met bruto inkomsten die wagen kan kopen en onderhouden ja. Dat scheelt een heel grote slok op de borrel ja...

Comment

• En de naft, en de verzekering, en de wegentaks, en een herstelling, ... een auto is en blijft een lopende rekening en zelfs met de VAA blijft het interessanter om er een op de zaak te hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        En de naft, en de verzekering, en de wegentaks, en een herstelling, ... een auto is en blijft een lopende rekening en zelfs met de VAA blijft het interessanter om er een op de zaak te hebben.
                        Dat is zo... Maar die paljas die vond dat de VAA X een factor 10 vermenigvuldigd mag worden heeft er toch geen besef van wat een impact die VAA werkelijk heeft..

Een dure auto met hoge CO2 is dan ook onbetaalbaar tenzij je jaarlijks een VAA van 12.000 euro wil dokken.. Die wagens koop je beter privé of helemaal niet

Comment

Jij gaat ervanuit dat je als werknemer dus volledige wagen moet betalen, maar dat die einde van de rit niet van jou Is. Daarenboven lijk je voor 100% terugbetaling te zijn. Voor 500eu kan je toch al een (normale) wagen rijden.
                          Als je dat als loon zou belasten Is dat toch zoals de meesten naartoe willen.

Wat jij voorstelt Is 1000eu bruto/maand waardoor het zwaarder belast zou worden dan loon.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

Mijn vrouw betaalt 210€/maand VAA (bruto) voor een mooi uitgeruste 316d touring, dus je schat het nog redelijk hoog in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                              Mijn vrouw betaalt 210€/maand VAA (bruto) voor een mooi uitgeruste 316d touring, dus je schat het nog redelijk hoog in
                              Co2 impact is overdreven in de berekening, 3 jaar geleden zat ik aan 320eu voor c200cdi(automaat) van ongeveer 43k
                              Nu aan 190eu voor c220cdi (manueel) van 41k vooral door verschil in Co2 (deze is economic model)

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                ik weet dat je gewoon weer onzinnig wil zitten lullen maar jawel! mijn TV en pc zijn vb via het werk gekocht en kosten mij minder aan belastingen dan gewoon particulier te kopen

Thomas: werk jij niet bij 2XL aan de gate?

Comment

• Elke dag weer een artikeltje in de krant om de firmawagens in diskrediet te brengen.

Ruim helft van gezinnen gaat met bedrijfsauto op vakantie http://www.demorgen.be/s/ata1DS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Elke dag weer een artikeltje in de krant om de firmawagens in diskrediet te brengen.

Ruim helft van gezinnen gaat met bedrijfsauto op vakantie http://www.demorgen.be/s/ata1DS
                                    Die werpen graag olie opt vuur hé,
                                    Het volk ophitsen en in een bepaalde richting sturen is altijd hun grootste troef geweest.

Jammer genoeg volgt het achterlijk volk altijd blind.

De gazetten schrijven "blaaahhh" en de schapen doen ze na.....

Natuurlijk gaan ze hiermee op verlof, wie zou da nu ni doen?

Comment

• Ik ontwerp zelfs rondritten en doe nutteloze ritjes met mijn bedrijfswagen! Moord, brand!
                                      Captain Turbo
                                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Elke dag weer een artikeltje in de krant om de firmawagens in diskrediet te brengen.

Hahaha zalig
                                        Ik zeg het al even, bij de volgende legislatuur is het koekenbak, alle voortekenen zijn er. De pendulebeweging in de politiek slaat de N-VA ko dan, de sossen er weer in, en zeg maar dag met het handje.

Side note : ik hoop wel dat ze het eerlijk aanpakken, niet gewoon alles afschaffen. Dus mensen die een wagen nodig hebben om te werken, die nog geven. Maar wel alle achterpoortjes toe.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                          Ik ontwerp zelfs rondritten en doe nutteloze ritjes met mijn bedrijfswagen! Moord, brand!

Mag jij dan zonder km beperking buiten je uren rijden? Bij mijn madam zit er een beperking op van 6000 km privaat gebruik dacht ik.

Comment

Working...
                                          X