Bedrijfswagens-mag-het-wat-genuanceerder?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNenee, doordat hij een firmawagen heeft verdient hij minder. Zo bekijk ik het.
En ik weet echt niet waarom bedrijfswagens nodig zouden zijn behalve voor mensen die vertegenwoordiger zijn, die in de bouw zitten, die mobiele herstellingen doen, enz enz. Voor een kantoorjobke heb je dat mijn inszien echt niet nodig.
D'r kwam nu eens iemand met een goed idee om de fiscaliteit te veranderen en misschien de klemtoon op iets anders te leggen waar de werknemers ook beter van kunnen worden en het wordt alweer afgeschoten door die kortzichtige eenmanspartij.
Degenen die met een firmawagen rijden staren zich daar dikwijls op blind. Maar wat als jullie op een andere manier gecompenseerd zouden worden? Dat kan toch ook aangenaam zijn? Moet die verloning nu perse via een auto gebeuren? Er zijn zoveel mogelijkheden om fiscaal voordeel te verschaffen. Moet toch iets te vinden zijn waar bijna iedereen tevreden mee is? De auto kan toch niet het enige zijn?
Uiteindelijk is dat gewoon een fiscaal voordelig stuk loon net als een maaltijdcheque. Waarom bestaat dat? Om onze hoge belastingdruk op lonen te compenseren zonder aan heilige huisjes te raken.
Waarom staan trouwens onze vakbonden voor die honderdduizenden, die loon verliezen door aan die extra voordelen te zitten, op de barricaden?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenJouw geld ?
Nu open je echt wel de doos van Pandora.
Als ik jouw redenering volg, kunnen we al het onderstaande afschaffen, want daar zit dan ook zogezegd een beetje jouw geld in :
- belastingaftrek hypothecaire lening
- belastingaftrek personen ten laste
- eco- en maaltijdcheques
- GSM als voordeel in natura
- fietsvergoeding woon/werkverkeer
- sociale abonnementen
- gedifferentieerde tarieven kinderopvang
- sociale leningen
- sociale woningen
- allerhande bouw/renovatie/isolatie/enz... subsidies
- kinderbijslag
- huurpremies
- belastingvoordeel inbraak- en brandpreventie
- dienstencheques
- belastingaftrek pensioensparen
- aftrekbare giften
- aftrekbaarheid onderhoudsgeld
- ...
En natuurlijk het allerbelangrijkste : het afschaffen van de verschillende belastingschalen. Eén belastingtarief, ongeacht de grote van je inkomen, want volgens jouw redenering is het zo dat wanneer ik in de hoogste schaal val, het ook een beetje van mijn geld is dat naar de ander gaat die in een lagere schaal valt.
Ik denk niet dat jij hier mee akkoord zou gaan, maar waarschijnlijk enkel wanneer het jou beter uit komt.
Of zoals ik hier al eerder zei dat de mensen die zich hier tegenstellen eigenlijk op de eerste plaats zeer zielig zijn want ze beseffen niet dat ze hun eigen been aan 't afzagen zijn.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten25 pagina's gezeik.
Welkom op flair forum
Jezus!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenKort samengevat, ongefundeerde prietpraat wordt er verkocht.
Of zoals ik hier al eerder zei dat de mensen die zich hier tegenstellen eigenlijk op de eerste plaats zeer zielig zijn want ze beseffen niet dat ze hun eigen been aan 't afzagen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenWelkom op flair forum
Jezus!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten25 pagina's gezeik.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Het is een straatje zonder einde. Mensen met een firmawagen zeggen in 99% van de gevallen dat ze deze verdienen. En er al veel te veel voor moeten betalen (waar is mijn dacia met tankkaart aan 200 euro/maand). Mensen zonder firmawagen zeggen dat het een oneerlijk loon is. Maar houd het simpel. Stel je krijgt een firmawagen. Daar hangt een maandelijks leasingbedrag aan vast. Als je het dan toch wat eerlijk wil blijven spelen neem dan het maandelijks leasingbedrag en plaats dit bedrag X12 in de jaarlijkse belastingaangifte van diegene die met de wagen rijdt. Plaats het onder andere beroepsinkomsten. En wat is nog het voordeel dan : de gratis tankkaart, de gratis woon-werkkilometers, de gratis privé kilometers. En het is een simpel systeem : kopij van het leasingfactuur bijvoegen bij de privé belasting van de werknemer. En dit wordt mee in zijn aanslagbiljet verrekend. Geen andere kopzorgen over berekeningen van VAA en allerlei constructies.
Of anders gezegd : het plan van Elio'ke om 500 miljoen euro op firmawagens binnen te halen was nog niet zo een slecht idee. O-VLD heeft het geboycot (dank u croo'ke). En waarom : omdat anders de betere zelfstandigen veel te veel op hun pokkedure wagens zouden moeten betalen (en nu betalen ze aan VAA nog maar een belachelijk laag bedrag). De fiscale voordelen van rollend materiaal afschaffen gaat in nog geen duizend jaar lukken. Maar deze faire verhoging van VAA of hoe je het ook wil noemen lijkt mij wel iets waar menig politieker moet over gaan nadenken. En dan is er geen sprake meer van jaloezie en afgunst. Je betaalt dan een eerlijke prijs voor je firmawagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenHet is een straatje zonder einde. Mensen met een firmawagen zeggen in 99% van de gevallen dat ze deze verdienen. En er al veel te veel voor moeten betalen (waar is mijn dacia met tankkaart aan 200 euro/maand). Mensen zonder firmawagen zeggen dat het een oneerlijk loon is. Maar houd het simpel. Stel je krijgt een firmawagen. Daar hangt een maandelijks leasingbedrag aan vast. Als je het dan toch wat eerlijk wil blijven spelen neem dan het maandelijks leasingbedrag en plaats dit bedrag X12 in de jaarlijkse belastingaangifte van diegene die met de wagen rijdt. Plaats het onder andere beroepsinkomsten. En wat is nog het voordeel dan : de gratis tankkaart, de gratis woon-werkkilometers, de gratis privé kilometers. En het is een simpel systeem : kopij van het leasingfactuur bijvoegen bij de privé belasting van de werknemer. En dit wordt mee in zijn aanslagbiljet verrekend. Geen andere kopzorgen over berekeningen van VAA en allerlei constructies.
Of anders gezegd : het plan van Elio'ke om 500 miljoen euro op firmawagens binnen te halen was nog niet zo een slecht idee. O-VLD heeft het geboycot (dank u croo'ke). En waarom : omdat anders de betere zelfstandigen veel te veel op hun pokkedure wagens zouden moeten betalen (en nu betalen ze aan VAA nog maar een belachelijk laag bedrag). De fiscale voordelen van rollend materiaal afschaffen gaat in nog geen duizend jaar lukken. Maar deze faire verhoging van VAA of hoe je het ook wil noemen lijkt mij wel iets waar menig politieker moet over gaan nadenken. En dan is er geen sprake meer van jaloezie en afgunst. Je betaalt dan een eerlijke prijs voor je firmawagen.
Stel:
Als ik morgen op zoek ben naar een Engineer met 10 jaar ervaring met de nodige Diploma's en certificaten en ik bied hem in zjin loonpakket een Basic Dacia aan terwijl de concurrentie in 't Buitenland hem een BMW 5 met 't zelfde pakket aanbied dan zal die waarschijnlijk aan die voorwaarden geen interesse hebben. Zeker als in 't kader van zijn job em met dat ding jaarlijks minstens 45k km's professioneel moet afleggen.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten.... En waarom : omdat anders de betere zelfstandigen veel te veel op hun pokkedure wagens zouden moeten betalen (en nu betalen ze aan VAA nog maar een belachelijk laag bedrag). ...That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenMisschien toch een keer beter informeren voor dergelijke uitspraken te doen.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenEen beetje dikke auto heb je met de VAA op 5 jaar MINIMUM 2 keer betaald. Als dat nog niet genoeg is dan weet ik het ook niet... .That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenVeel mensen denken echt niet goed na met als gevolg dat ze pas beseffen wat ze hadden als ze het kwijt zijn!
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw als ze tegen mij aan het zagen is.
Sent from hereU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Maar willen diegenen met een firmawagen nu echt niet begrijpen dat het mij er niet om te doen is om een stuk van jullie loon af te pakken?
Dat jullie hem aanvaarden kan ik begrijpen als het dat of niets anders is.
Maar die fout ligt niet bij de werknemers of werkgevers. Die ligt volledig bij de overheid.
Als jullie morgen je bedrijfswagen moeten inleveren en er staat een ander, interessant fiscaal voordeel tegenover dat wel past in de huidige verkeers en milieuproblematiek, dan moet zoiets toch kunnen?
Ik zeg maar wat, bvb door de overheid fiscaal interessante groepsaankopen te doen waar ieder werknemer beter van wordt. Zonnepanelen voor iedere werknemer geplaatst door dezelfde firma (die een grote korting geeft omwille de grote bestelling) en hieraan een evenredig fiscaal voordeel vasthangen als aan jullie bedrijfswagen.
Op die manier doen we iets aan de files (ik zou zeker en vast ook de werkgevers aanmoedigen om een mobiliteitsplan op te stellen voor hun werknemers), we doen iets aan het milieu, we doen iets aan ons huidige stroomtekort, de werkgevers worden er beter van want minder files betekenen minder kosten voor transport, het autorijden kan weer aangenamer worden, de werknemer bespaart enorm op zijn energierekening (zonnepanelen kunnen ook ingezet worden voor verwarming en zo) en het is eigendom van de werknemer. Dus een meerwaarde die blijft. Eenmaal jullie die auto afgeven om de één of andere reden hebben jullie er ook niets aan over.
Ik geef dit maar als mogelijk voorbeeld, maar er zullen ongetwijfeld nog interessante zaken mogelijk zijn mits alle partijen bereid zijn tot gesprek. Nu is het, we hebben dat voordeel, dus men moet eraf blijven.
Mijn mening is dat we op dat vlak verkeerd bezig zijn, te vergelijken met de ecopremies indertijd voor ecowagentjes (die bijna altijd diesels waren)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw als ze tegen mij aan het zagen is.
Sent from here
Comment
-
Voor- en tegenstanders zitten hier elkaar zwart te maken op 't forum, een mooi gevolg van het zeer matige beleid van de vorige regeringen (= verdeel en heers, wat blauwe maatregelen en als compensatie even veel rode). Door aan bedrijven (of onrechtstreeks: als werknemer/zelfstandige) andere voordelen toe te kennen dan aan ambtenaren / gepensioneerden / werklozen ... ontstaat er ongelijkheid, jaloezie en uiteindelijk een verziekte sfeer, en dat dan op een forum voor autoliefhebbers ...
deze discussie gaat niets oplossen, alles wordt toch beslist in de wetstraat.
Tijd voor een slotje?
Comment
-
Achja mensen tegen elkaar opzetten zo dat ze niet kijken naar de regering en die kunnen dan hun goesting doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaar willen diegenen met een firmawagen nu echt niet begrijpen dat het mij er niet om te doen is om een stuk van jullie loon af te pakken?
Dat jullie hem aanvaarden kan ik begrijpen als het dat of niets anders is.
Maar die fout ligt niet bij de werknemers of werkgevers. Die ligt volledig bij de overheid.
Als jullie morgen je bedrijfswagen moeten inleveren en er staat een ander, interessant fiscaal voordeel tegenover dat wel past in de huidige verkeers en milieuproblematiek, dan moet zoiets toch kunnen?
Ik zeg maar wat, bvb door de overheid fiscaal interessante groepsaankopen te doen waar ieder werknemer beter van wordt. Zonnepanelen voor iedere werknemer geplaatst door dezelfde firma (die een grote korting geeft omwille de grote bestelling) en hieraan een evenredig fiscaal voordeel vasthangen als aan jullie bedrijfswagen.
Op die manier doen we iets aan de files (ik zou zeker en vast ook de werkgevers aanmoedigen om een mobiliteitsplan op te stellen voor hun werknemers), we doen iets aan het milieu, we doen iets aan ons huidige stroomtekort, de werkgevers worden er beter van want minder files betekenen minder kosten voor transport, het autorijden kan weer aangenamer worden, de werknemer bespaart enorm op zijn energierekening (zonnepanelen kunnen ook ingezet worden voor verwarming en zo) en het is eigendom van de werknemer. Dus een meerwaarde die blijft. Eenmaal jullie die auto afgeven om de één of andere reden hebben jullie er ook niets aan over.
Ik geef dit maar als mogelijk voorbeeld, maar er zullen ongetwijfeld nog interessante zaken mogelijk zijn mits alle partijen bereid zijn tot gesprek. Nu is het, we hebben dat voordeel, dus men moet eraf blijven.
Mijn mening is dat we op dat vlak verkeerd bezig zijn, te vergelijken met de ecopremies indertijd voor ecowagentjes (die bijna altijd diesels waren)
Met zo een actie maak je de sector kapot. No offence DHL maar waar zit uw gezond boerenverstand.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
Comment