Oorspronkelijk geplaatst door arbe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenNeen sorry maar ik ben niet jaloers op een BMWEigenlijk op geen enkele wagen want het is en blijft een stuk ijzer.
Ik heb soms vooroordelen maar tot op heden hebben die mij altijd positief bevoordeelt.
Porsche panamera e-hybrid kost aan leasing 2400 euro/maand en als ik het goed voor heb kost die 5500 euro/jaar aan VAA.
Ik ken iets van fiscaliteit en de rest is voor de boekhouder die ik daarvoor teveel moet betalen.
Gelukkig is die man ook zijn geld waard en haalt hij het onderste uit de kan zodat ik elk jaar een mooi cadeau krijg (privé).
Je mag staan waar je wil maar mij zegt jouw levensstijl en -visie niet veel.
Einde betoog voor vandaag. Ik moet helaas ook nog wat werken om elke maand centen te krijgen.
Wat DHL hier juist boven schrijft is wel correct.
Een bepaald percentage van het factuurbedrag wordt in een enveloppe aan de aankoopverantwoordelijke gegeven en het contract is binnen. Ik als kleine zelfstandige met een vennootschap waar nog niemand van gehoord heeft doe al meer dan 20 jaar zaken met een dertigtal grote en soms voorname bedrijven. Soms ben ik zelfs duurder dan sommige concurrenten. Maar toch worden mijn contracten steeds verlengd. En waarom : de aankopers die moeten tekenen krijgen elk jaar een mooie bonus van mij. In een enveloppe waar niemand zaken mee heeft. Sommigen mogen al eens een snoepreisje met de vrouw of minnares maken. Ten gepaste tijd een etentje of fles champagne doet ook veel goed. Zonder dat verkoop ik morgen nog geen tiende meer. Dat is de "eerlijke concurrentie" van vandaagU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
Wat DHL hier juist boven schrijft is wel correct.
Een bepaald percentage van het factuurbedrag wordt in een enveloppe aan de aankoopverantwoordelijke gegeven en het contract is binnen. Ik als kleine zelfstandige met een vennootschap waar nog niemand van gehoord heeft doe al meer dan 20 jaar zaken met een dertigtal grote en soms voorname bedrijven. Soms ben ik zelfs duurder dan sommige concurrenten. Maar toch worden mijn contracten steeds verlengd. En waarom : de aankopers die moeten tekenen krijgen elk jaar een mooie bonus van mij. In een enveloppe waar niemand zaken mee heeft. Sommigen mogen al eens een snoepreisje met de vrouw of minnares maken. Ten gepaste tijd een etentje of fles champagne doet ook veel goed. Zonder dat verkoop ik morgen nog geen tiende meer. Dat is de "eerlijke concurrentie" van vandaag
Ik weet zelfs van zwaardere gevallen... Ne vleeshandelaar die met de verantwoordelijke aankoop van een ziekenhuis op zwier ging om het contract te bespreken. Eten en goed drinken, een envlopke en daarna samen nog eens bij de hoeren. Kunde geloven dat dienen getrouwde mens gans zijn loopbaan bij dezelfde vlees heeft besteld?
En da komt niet uit de boekskes of van't internet zulle, dat komt van de bron zelf. Eerlijke concurrentie, ik moet erom lachen. En da's iets wat ge veel moet doen in de commerce, lachen en zwijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenIk moet de mensen geen steekpenningen geven om mijn contracten te laten verlengen. Wij doen gewoon ons werk uiterst goed! En ik ben zéér zeker niet de goedkoopste.
Bij u kost product X 1000 euro maar je geeft de aankoper daar 5% van.
Bij de concurrent kost hetzelfde product 900 euro maar de aankoper ziet daar niets van.
Waar denk je dat de aankoper gaat bestellen?
En 5% op 1000 euro lijkt misschien weinig maar als ze voor 100.000 euro bestellen?
Dan spreken we over andere getallen.
En zo is er zelfs een gewiekste aankoper in een groot Leuvens bedrijf die 10% vraagt.
En hij weet dat hij dat krijgt omdat je dan je prijzen evenredig mee omhoog laat gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenKnap dat je het zelf zegt en durft voor uit te komen.
Ik weet zelfs van zwaardere gevallen... Ne vleeshandelaar die met de verantwoordelijke aankoop van een ziekenhuis op zwier ging om het contract te bespreken. Eten en goed drinken, een envlopke en daarna samen nog eens bij de hoeren. Kunde geloven dat dienen getrouwde mens gans zijn loopbaan bij dezelfde vlees heeft besteld?
En da komt niet uit de boekskes of van't internet zulle, dat komt van de bron zelf. Eerlijke concurrentie, ik moet erom lachen. En da's iets wat ge veel moet doen in de commerce, lachen en zwijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenUiteraard.
Onze infrastructuur gaat daar idd niet plotsklaps door geoptimaliseerd worden. Het maakt het wel mogelijk om fondsen te vergaren in functie van optimalisatie in combinatie met een lange termijns visie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenMits wat sponsoring zou je veel meer werk hebben en vooral nog meer kunnen vragen. Maar in geval van producten verkopen en geen diensten (werk) :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenom eerlijk te zijn...alf-beemer lijkt me een stukje jonger dan mijnheer Porsche 4 ever
ik denk dat het minder courant wordt (het is zeker niet weg), omdat jongere mensen toch wat meer afkerig staan tegen zulke praktijken
Sent from over-priced mobile deviceU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenKnap dat je het zelf zegt en durft voor uit te komen.
In een goed bedrijf blijft een aankoper maar een jaar of 2 verantwoordelijk voor dezelfde leverancier.
Toen ik nog verkocht ook meegemaakt met aankopers. Wij gaven niks dat een waarde had van meer dan 50€, en zeker geen geld, en toch verkochten we.
Als verkoper hadden we zeer strikte procedures over wat we mocht doen.
Ik heb het ook meegemaakt dat ik bij een groot bedrijf kort voor Kerstmis een fles wijn wou afgeven. Die aankoper vroeg me beleefd maar met aandrang om die direct terug naar mijn auto te brengen. Zij mochten helemaal niks aanvaarden buiten een kalender of een plastieken stylo met logo.
Comment
-
Voor de mensen die de firmawagen oneerlijk vinden...
De landen genoeg waar "iedereen" gelijk is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Communistische_staat
Vergeet geen kaartje te sturen!
Comment
-
De tijd dat firmawagens gebruikt werden om te raggen is denk ik wel voorbij.
Bij ons op het bedrijf krijg je een budget om er 1 te bestellen. Hierin zit je geschat verbruik over de duurtijd van je wagen inbegrepen. Indien je dit budget wil overschrijden door naar een zwaarder versie te gaan of meer opties, dien je dit zelf bij te leggen.
Zit je boven het gemiddelde verbruik van hetzelfde categorie wagens in de firma, dan dien je dit verschil op te leggen aan de eindmeet. Zijn je banden vroegtijdig versleten, bijv 15k, dan betaal je de helft van de nieuwe, omdat ze anders 30k mee gaan.
Het is dus niet zomaar raggen en gas geven. Behalve als je je centen moe bent.
Oneigenlijk gebruik van de firmawagen is na 2 alerts, het vehikel afgeven en overgaan op een dienstwagen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenEinde betoog voor vandaag. Ik moet helaas ook nog wat werken om elke maand centen te krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenVoor de mensen die de firmawagen oneerlijk vinden...
De landen genoeg waar "iedereen" gelijk is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Communistische_staat
Vergeet geen kaartje te sturen!
Maar mensen zijn nu eenmaal afkerig van alles wat nieuw is. Wat men bekomen heeft daar is men zeker van, wat eventueel kan komen is altijd afwachten of het een verbetering of achteruitgang is. Op die manier kan ik wel begrip opbrengen voor het vurige pleidooi van de firmawagenrijders.
Gelukkig dat wij niet moeten instaan voor de staatsbegroting of we waren nog meer uren op het forum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenDe tijd dat firmawagens gebruikt werden om te raggen is denk ik wel voorbij.
Bij ons op het bedrijf krijg je een budget om er 1 te bestellen. Hierin zit je geschat verbruik over de duurtijd van je wagen inbegrepen. Indien je dit budget wil overschrijden door naar een zwaarder versie te gaan of meer opties, dien je dit zelf bij te leggen.
Zit je boven het gemiddelde verbruik van hetzelfde categorie wagens in de firma, dan dien je dit verschil op te leggen aan de eindmeet. Zijn je banden vroegtijdig versleten, bijv 15k, dan betaal je de helft van de nieuwe, omdat ze anders 30k mee gaan.
Het is dus niet zomaar raggen en gas geven. Behalve als je je centen moe bent.
Oneigenlijk gebruik van de firmawagen is na 2 alerts, het vehikel afgeven en overgaan op een dienstwagen.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Alweer een tijdje geleden dat we de kranten opensloegen en nog eens geconfronteerd werden met een slecht onderbouwde veeg uit de pan voor de bedrijfswagens. Het begon met een opiniestuk van Dave Sinardet in de Tijd afgelopen week, doorspekt van halve waarheden en veronderstellingen.
Voila!
Sent from my iPhone using TapatalkPeugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
Comment