Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNeeje ook nie...
Alle grote ondernemingen gaan naar dezelfde Dealer? "Ten tweede worden die firmawagens voor grote bedrijven ook meestal geleverd door dezelfde garage. Dus hier is ook geen vorm van concurrentie mogelijk."
Waar haal je dat vandaan... man. Denk toch verdorie eens na mensen voor je bullshit verkoopt. Zo ga je nooit serieus genomen worden.
Jij zou moeten weten dat er prijsafspraken gemaakt worden tussen de leasemaatschappijen en de invoerders. De meeste grote bedrijven alsook de overheidsbedrijven plaatsen hun bestellingen steeds bij dezelfde dealer. Ik bedoel niet dat die bedrijven allemaal bij dezelfde dealer gaan, elk bedrijf op zich gaat meestal bij dezelfde dealer.(Op enkele uitzonderingen na die vrije keuze hebben van dealer en die personeelsleden geef je dan een percentje zodat ze bij u bestellen)
Dat zou jij toch al moeten weten dacht ik zo.
En weet je waarom die bestellingen naar dezelfde dealer gaan? Ik wel hoor, heb genoeg op straat gelopen.
Omdat er overal gesjoemeld wordt bij grote bestellingen. Weet je dat nu echt nog niet dat er voor de verantwoordelijken voor grote bestellingen dikwijls iets vasthangt?????
En dat geldt in alle sectoren. Waarom koopt de wagenbeheerder van een stad zijn auto op dezelfde plaats als waar de wagens van het stad gekocht en onderhouden worden? Dit soort gesjoemel gebeurt op elk niveau. Je bent wel nog erg onervaren me dunkt.
Moet eens wat meer op straat lopen en je ogen opentrekken.
En we hebben het nu enkel over auto's, maar iedereen zal wel weet hebben van gesjoemel in andere sectoren. Ga er niet over uitweiden, maar in de commerce gebeurt van alles. Ben bestuurder geweest van een patrimoniumvennootschap tijdens mijn zelfstandige activiteiten. Wat er met offertes voor renovaties en zo allemaal gebeurt... je wilt het niet weten.
Aub overheidsgesjoemel niet mixen met de privé sector. Beetje beleefd blijven aub!U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAkkoord met je verhaaltje, als je 't woord socialisme vervangt door communisme.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenDat is maar een label. We weten allebei heel goed waarover we het hebben.
Comment
-
Ja, ik ben wel akkoord met die stelling hierboven zodat men nu niet voor de sossen gaat stemmen of we mogen nog eens vermogenbelasting gaan betalen.
Ik weet 1 ding, we gaan hier nooit overeenkomen zolang men niet wil inzien dat het voor bepaalde zaken vijf voor twaalf is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNee, want socialisme is geen communisme en omgekeerd. Je hebt links en je hebt extreem links. Extreem links zijn communisten waarvan een partijvoorzitter 1.500 euro netto verdient enzomeer van die praktijken.
Jij weet wat ik bedoel.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, ik ben wel akkoord met die stelling hierboven zodat men nu niet voor de sossen gaat stemmen of we mogen nog eens vermogenbelasting gaan betalen.
Ik weet 1 ding, we gaan hier nooit overeenkomen zolang men niet wil inzien dat het voor bepaalde zaken vijf voor twaalf is.
Je gaat niks oplossen met nog zwaarder te gaan belasten. De overheid moet afslanken en efficienter functioneren. HOOGDRINGEND! Minder uitgeven en besparen.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, ik ben wel akkoord met die stelling hierboven zodat men nu niet voor de sossen gaat stemmen of we mogen nog eens vermogenbelasting gaan betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenAlles hangt af van het perspectief. Bijvb: Een Vlaamse Liberaal is met zijn programma in de ogen van de doorsnee persoon in de Verenigde Staten extreem links. - Vandaar wat is de waarde van een label.
Jij weet wat ik bedoel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk baseer mij op de nationale politiek, ik woon tenslotte in België. En dan gaat die '7' voor elke student niet op met de vergelijking met het socialisme van hier.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenOoit al gehoord van 't begrip "incentive". Ik vrees van niet.
Stel:
Als ik morgen op zoek ben naar een Engineer met 10 jaar ervaring met de nodige Diploma's en certificaten en ik bied hem in zjin loonpakket een Basic Dacia aan terwijl de concurrentie in 't Buitenland hem een BMW 5 met 't zelfde pakket aanbied dan zal die waarschijnlijk aan die voorwaarden geen interesse hebben. Zeker als in 't kader van zijn job em met dat ding jaarlijks minstens 45k km's professioneel moet afleggen.
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenEen beetje dikke auto heb je met de VAA op 5 jaar MINIMUM 2 keer betaald. Als dat nog niet genoeg is dan weet ik het ook niet... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenAfspraken gebeuren met de constructeur (invoerder) bijna nooit met één dealer!
Aub overheidsgesjoemel niet mixen met de privé sector. Beetje beleefd blijven aub!
Prijsafspraken worden gemaakt tussen grote bedrijven en de invoerder. Maar wat denk je nu zelf? Waarom plaatst dat groot bedrijf zijn bestellingen steevast bij garage x? Heb genoeg klanten gehad die kwamen kijken naar een auto maar verplicht waren om te bestellen en af te halen langs de andere kant van het land. Zou daar misschien iets durven achter zitten denk je zelf?
Of op lager niveau, als het personeelslid vrije keuze heeft van garage om te bestellen en hij twijfelt tussen twee merken. Wat denkte nu zelf, als ge dienen mens 1 procent geeft van de waarde van zijn bestelde auto, zou hem dat helpen om bij u te bestellen?
Eerlijke concurrentie, dat gij daar nog in gelooft. Bijna elke grote aankoop gaat gepaard met gesjoemel. En hoe hoger in de ladder, hoe groter de bedragen. En ja, in de prive evenveel als bij de overheid.
Jongens toch, haal uw wijsheid niet uit boekjes of van't internet.
Maar bon, we wijken af... firmawagens waren het onderwerp hier dacht ik? Blijkbaar met voor en tegenstanders
Dienen minister heeft nogal voor wat paniek gezorgd blijkbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenDat is het punt : een dacia niet want wat zullen dan de geburen zeggen. Een BMW 5 wel en liefst zonder reclame op. Want ik vertel aan mijn geburen dat het mijn wagen is. Maar die BMW 5 mag mij wel niets kosten. A neen want dan kan ik mijn veel te groot en boven mijn stand gebouwde villa niet meer betalen. Dat is wat vandaag telt. En sorry om het te zeggen maar de mensen met de engineers diploma's denken net een beetje te veel dat zij de economie zullen redden. Misschien wat minder zweven en weten dat je ook maar een diploma zoals vele tienduizenden anderen hebt. Er zijn genoeg universitairen die in een productieproces en in ploegen staan. Ook zonder BMW 5.
Een leasing van +2000 euro/maand die nog fiscaal is in te brengen en een VAA van amper enkele honderden euro's per maand. Ik betaal met plezier die VAA. En de wagen wordt dan wel door de vennootschap betaald maar wordt ook door de vennootschap boekhoudkundig verwerkt en is een aftrekpost!
Ten tweede stigmatiseer je mensen op basis van vooroordelen.
Ten derde moet je dringend leren rekenen want een leasing van 2000 euro/maand kost aanzienlijk meer dan een paar honderd euro per maand.
Ten vierde heb je duidelijk ook geen kaas gegeten van fiscaliteit.
Ik kan u één ding garanderen ik ben niet vies van mijn handen vuil te maken, integendeel!, anders had ik zeker niet vandaag gestaan waar ik nu sta.
Door bovenstaande is het erg moeilijk om met jou een constructieve discussie aan te gaan!Last edited by Alfa-Beemer; 04/12/2014, 15:07.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGij doet u wel voor als alwetend. Maar ik besef aan uw uitspraken dat je heel weinig voeling hebt met wat er in de echte commerce gebeurt. Op alle niveau's, in alle sectoren.
Prijsafspraken worden gemaakt tussen grote bedrijven en de invoerder. Maar wat denk je nu zelf? Waarom plaatst dat groot bedrijf zijn bestellingen steevast bij garage x? Heb genoeg klanten gehad die kwamen kijken naar een auto maar verplicht waren om te bestellen en af te halen langs de andere kant van het land. Zou daar misschien iets durven achter zitten denk je zelf?
Of op lager niveau, als het personeelslid vrije keuze heeft van garage om te bestellen en hij twijfelt tussen twee merken. Wat denkte nu zelf, als ge dienen mens 1 procent geeft van de waarde van zijn bestelde auto, zou hem dat helpen om bij u te bestellen?
Eerlijke concurrentie, dat gij daar nog in gelooft. Bijna elke grote aankoop gaat gepaard met gesjoemel. En hoe hoger in de ladder, hoe groter de bedragen. En ja, in de prive evenveel als bij de overheid.
Jongens toch, haal uw wijsheid niet uit boekjes of van't internet.
Maar bon, we wijken af... firmawagens waren het onderwerp hier dacht ik? Blijkbaar met voor en tegenstanders
Dienen minister heeft nogal voor wat paniek gezorgd blijkbaar.
Steekpenningen om een contract bij de overheid te krijgen is daarmee niet te vergelijken.
Comment
-
Ik trek het me niet aan, maar altijd zeggen dat het uit jaloezie is vind ik flauw.
En die veroudering van het wagenpark? Waarom zouden de mensen met oudere auto's gaan rijden als ze het zelf moeten betalen? Onzen oudsten auto is 3 jaar en extreem proper. So what?
Om dit te vermijden moet men dan maar de verkeersbelasting koppelen aan de uitstoot, zoiets als met de biv. Ze zullen wel jongere auto's kopen dan, no problem. Maar dan ga je heel veel ecowagentjes zien zoals in Holland.
Maar dat is ergens de tering naar de nering zetten of hoe noemt men dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenKorting geven aan een privéfirma is toch geen gesjoemel?
Steekpenningen om een contract bij de overheid te krijgen is daarmee niet te vergelijken.
Of je nu voor de overheid werkt, of je werkt voor een grote vennootschap, dan is het aanvaarden van steekpenningen toch altijd bedrog? In het ene geval tov de staat, in het andere geval tov de aandeelhouders.
Comment
-
Neen sorry maar ik ben niet jaloers op een BMWEigenlijk op geen enkele wagen want het is en blijft een stuk ijzer.
Ik heb soms vooroordelen maar tot op heden hebben die mij altijd positief bevoordeelt.
Porsche panamera e-hybrid kost aan leasing 2400 euro/maand en als ik het goed voor heb kost die 5500 euro/jaar aan VAA.
Ik ken iets van fiscaliteit en de rest is voor de boekhouder die ik daarvoor teveel moet betalen.
Gelukkig is die man ook zijn geld waard en haalt hij het onderste uit de kan zodat ik elk jaar een mooi cadeau krijg (privé).
Je mag staan waar je wil maar mij zegt jouw levensstijl en -visie niet veel.
Einde betoog voor vandaag. Ik moet helaas ook nog wat werken om elke maand centen te krijgen.
Wat DHL hier juist boven schrijft is wel correct.
Een bepaald percentage van het factuurbedrag wordt in een enveloppe aan de aankoopverantwoordelijke gegeven en het contract is binnen. Ik als kleine zelfstandige met een vennootschap waar nog niemand van gehoord heeft doe al meer dan 20 jaar zaken met een dertigtal grote en soms voorname bedrijven. Soms ben ik zelfs duurder dan sommige concurrenten. Maar toch worden mijn contracten steeds verlengd. En waarom : de aankopers die moeten tekenen krijgen elk jaar een mooie bonus van mij. In een enveloppe waar niemand zaken mee heeft. Sommigen mogen al eens een snoepreisje met de vrouw of minnares maken. Ten gepaste tijd een etentje of fles champagne doet ook veel goed. Zonder dat verkoop ik morgen nog geen tiende meer. Dat is de "eerlijke concurrentie" van vandaag
Comment
Comment