4.4 op bc =/ 4.4 aan de pomp + dat van 4.4 naar 3.5 nog eens 25% minder is, en dat is enorm veel + 1 keer eens 3.5 op je bc zien staan is niet 3.5 gemiddeld winter/zomer
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten4.4 op bc =/ 4.4 aan de pomp2.0 JTDm
Comment
-
Ik was eigenlijk niet vanzinnens om te reageren want iedere mening heeft zo z'n + en - punten in dit geval. Maar nu kan ik het niet laten om toch eens iets neer te schrijven :
In aantal jaar terug in een bedrijf in de transportsector kregen alle diensthoofden een bedrijfswagen die ze zelf mochten kiezen tot aan een bepaald bedrag (opties incluis) en een tankkaart met en maandelijks bedrag.
Een groot aantal 'gewone' bedienden en arbeiders kregen de tankkaart.
Plots staat er een reorganisatie op de blokken.
Een aantal vertegenwoordigers moesten hun auto & tankkaart afgeven. Alle verplaatsingen moesten ze met eigen wagen doen en ze kregen een km-vergoeding van 33 cent.
Het diensthoofd van de boekhouding, personeelsdienst, planning en klantendienst mochten hun auto en kaart behouden. Integendeel, ze mochten een nieuwe wagen kiezen voor een groter bedrag en kregen een tankkaart met een grotere waarde. En die personen gebruikten enkel de wagen om naar het werk en terug naar huis te rijden. Ze deden hééél zelden beroepsverplaatsingen buiten het bedrijf.
Waar zit hier de eerlijkheid van het systeem ? Een aantal vertegenwoordigers zijn dan ook opgestapt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenIk was eigenlijk niet vanzinnens om te reageren want iedere mening heeft zo z'n + en - punten in dit geval. Maar nu kan ik het niet laten om toch eens iets neer te schrijven :
In aantal jaar terug in een bedrijf in de transportsector kregen alle diensthoofden een bedrijfswagen die ze zelf mochten kiezen tot aan een bepaald bedrag (opties incluis) en een tankkaart met en maandelijks bedrag.
Een aantal vertegenwoordigers moesten hun auto & tankkaart afgeven. Alle verplaatsingen moesten ze met eigen wagen doen en ze kregen een km-vergoeding van 33 cent.
Het diensthoofd van de boekhouding, personeelsdienst, planning en klantendienst mochten hun auto en kaart behouden. Integendeel, ze mochten een nieuwe wagen kiezen voor een groter bedrag en kregen een tankkaart met een grotere waarde. En die personen gebruikten enkel de wagen om naar het werk en terug naar huis te rijden. Ze deden hééél zelden beroepsverplaatsingen buiten het bedrijf.
Waar zit hier de eerlijkheid van het systeem ? Een aantal vertegenwoordigers zijn dan ook opgestapt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenIk was eigenlijk niet vanzinnens om te reageren want iedere mening heeft zo z'n + en - punten in dit geval. Maar nu kan ik het niet laten om toch eens iets neer te schrijven :
Is't normaal dat iemand die elke dag in weer en wind zijn lijf verslijt de helft verdiend van iemand die een schoon bureaujobke heeft?
Comment
-
Het nieuwe systeem heeft toen ook veel jaloezie veroorzaakt. En jaloezie zal er altijd zijn. Maar om eerlijk te zijn dit vond ik zelf ook niet kunnen en een aantal collega's ook niet.
Waarom moet een vertegenwoordiger zijn eigen wagen misschien in de petatten draaien voor een bedrijf die wel wagens overheeft voor een aantal chefs die niet buiten kwamen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenHet nieuwe systeem heeft toen ook veel jaloezie veroorzaakt. En jaloezie zal er altijd zijn. Maar om eerlijk te zijn dit vond ik zelf ook niet kunnen en een aantal collega's ook niet.
Waarom moet een vertegenwoordiger zijn eigen wagen misschien in de petatten draaien voor een bedrijf die wel wagens overheeft voor een aantal chefs die niet buiten kwamen ?
Ge hoeft't niet eens te zijn met de bedrijfscultuur, als ge'r wilt blijven werken moet ge'm slikken. En hopen dat ze ooit op hun bek gaan met die cultuur (beste vertegenwoordigers weg kan al genoeg zijn).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenEerlijkheid? Bestaat toch helemaal niet in de arbeidswereld? Is't normaal dat iemand die elke dag in weer en wind zijn lijf verslijt de helft verdiend van iemand die een schoon bureaujobke heeft?
Comment
-
Bij die onkostenvergoeding per km wordt verondersteld dat je zelf je wagen verzekert.
Je bent maw bijna verplicht om zelf een volledige omniumverzekering af te sluiten voor je wagen.
Omdat in ons bedrijf al enkele problemen zijn geweest bij een ongeval en ook bij afsluiten omnium van oudere wagens, is het nu niet meer
toegestaan om met een privewagen bedrijfskm's af te leggen.
We zijn nu verplicht om hiervoor een firmawagen te reserveren, zelfs voor korte afstanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenEerlijkheid? Bestaat toch helemaal niet in de arbeidswereld?
Is't normaal dat iemand die elke dag in weer en wind zijn lijf verslijt de helft verdiend van iemand die een schoon bureaujobke heeft?
ik heb lang genoeg gestudeerd en ik werk iedere dag hard genoeg op mijn "bureaujobke". Er moet toch ergens een verschil inzitten?
Dat is namelijk puur een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn meer arbeiders (en meer zonder job), logisch dat het loon lager ligt dan.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAlhoewel het een levensstijl is die ik wel kan smaken, zijn Tom Bonen & co inderdaad maar sukkelaars. Maar tussen haakjes, stilzitten is naar 't schijnt dodelijker dan in weer en wind actief zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichtenappelen en peren?
ik heb lang genoeg gestudeerd en ik werk iedere dag hard genoeg op mijn "bureaujobke". Er moet toch ergens een verschil inzitten?
Dat is namelijk puur een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn meer arbeiders (en meer zonder job), logisch dat het loon lager ligt dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen arbeidsongevallen ? al die bureaumannen die naast hun stoel gaan zitten of die de koffieautomaat over zich heen krijgen...dat risico moet vergoed worden uiteraard
Ik maakte een mopje, met een beetje inhoud toch, want een passieve levensstijl is effectief heel ongezond.
"Rust roest" zeggen ze wel eens... een zwaar onderschatte vorm van slijtage.
Daarom dat ik ook zo'n voorstander ben van een standing desk, om af en toe eens de benen te kunnen strekken.
En natuurlijk klinkt een warme bureau aantrekkelijk als je buiten in de koude aan het werken bent,
ik denk in de lente/zomer/herfst ook altijd dat ik buiten wil werken,
maarja, het gras is altijd groener aan de overkant zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichtenappelen en peren?
Dat is namelijk puur een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn meer arbeiders (en meer zonder job), logisch dat het loon lager ligt dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenSorry maar lang genoeg gestudeerd? 24 jaar volgens jouw gegevens hier opzij? En dus al een bureaujobke dus al even werkzaam. Dus aan ik doe een wilde gok voor 2000 euro/maand netto mag jij elke dag de pispaal van de baas zijn. Die elke seconde over je schouder meekijkt. Gelukkig maar een klein 40 jaar meer te gaan
Wel leuk dat je me tracht slecht te voelen, helaas niet gelukt. Poging 2?That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
Comment