Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Ik vraag me af hoe lang je daarvoor naar school moet zijn geweest om zo'n onzin uit te kramen...
    dankuwel voor uw vriendelijk antwoord en waardevolle bijdrage aan de discussie. fijne avond.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      dankuwel voor uw vriendelijk antwoord en waardevolle bijdrage aan de discussie. fijne avond.
      Jij bent gratis naar school geweest, hij voor niets ;-)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
        Constructieve bijdrage
        Graag gedaan :-) . Het is inderdaad al ver gekomen dat een burgermeesterke van een provinciestadje meent te moeten komen zeggen wat de regering moet doen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
          Wat een vreemde redenering.
          Als ik jouw redenering volg, zou iemand die meer verdient dat dus ook moeten delen met diegene die minder verdient.
          Want waarom zou hij meer waard zijn dan de andere, die ook de hele dag werkt.

          Mensen met een bedrijfswagen hebben die inderdaad vaak net gekregen omdat het voor de werkgever door de torenhoge loonlasten onmogelijk is om nog een hoger loon te betalen. Moest de situatie zo zijn dat de loonlasten een stuk lager waren, dan zou die werknemer loon krijgen ipv. een bedrijfswagen. Loon dat hij dus niet met een ander zou moeten delen.
          Die mens die geen bedrijfswagen krijgt, betaald ook torenhoge loonlasten. En die willen ze ook belonen met een hoger loon bij goed werk. Stel dat de bedrijfswagens voor de overheid een kostprijs hebben van 3 miljard, ik zeg maar een fictief bedrag en dat is geen bedrag dat de overheid ophoest maar minder binnenkrijgt. Waarom gaan we met die drie miljard niet alle loonlasten verlagen van iedereen. Ik wil geen geld krijgen van jouw waar jij voor hebt gewerkt. Ik wil ook gewoon een beetje meer overhouden aan het eind van de maand. Dat is niet jaloers, dat is rechtvaardig. Dat je het voordeel niet wil delen is egoïstisch.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
            ...Ik wil ook gewoon een beetje meer overhouden aan het eind van de maand. Dat is niet jaloers, dat is rechtvaardig. Dat je het voordeel niet wil delen is egoïstisch.
            Grappige 3 zinnen.

            Jij wil meer overhouden, ten koste van de persoon die een firmawagen heeft. Die mag gerust snoeien in zijn maandelijkse inkomsten.
            Rechtvaardig zeg je dan

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
              Die mens die geen bedrijfswagen krijgt, betaald ook torenhoge loonlasten. En die willen ze ook belonen met een hoger loon bij goed werk. Stel dat de bedrijfswagens voor de overheid een kostprijs hebben van 3 miljard, ik zeg maar een fictief bedrag en dat is geen bedrag dat de overheid ophoest maar minder binnenkrijgt. Waarom gaan we met die drie miljard niet alle loonlasten verlagen van iedereen. Ik wil geen geld krijgen van jouw waar jij voor hebt gewerkt. Ik wil ook gewoon een beetje meer overhouden aan het eind van de maand. Dat is niet jaloers, dat is rechtvaardig. Dat je het voordeel niet wil delen is egoïstisch.
              Je wil het niet begrijpen, he.
              Ik heb gewerkt om die bedrijfswagen te krijgen. M'n werkgever geeft me die niet zomaar, hoor. Hij geeft dat als deel van mijn loon.
              Ik zou trouwens veel liever die € 1.297 in echt loon krijgen, maar zoals gezegd, de loonlasten laten dat niet toe.
              Wanner jij geen bedrijfswagen van je werkgever krijgt, kan dat 2 zaken betekenen : of je verdient reeds genoeg voor die functie die je hebt of je werkgever vindt niet dat je goed genoeg bent om dat extraatje te krijgen.

              Het is wel jammer dat jij hier heel de tijd off-topic gaat : de petitie van de BBL gaat over het terugschroeven van bedrijfswagens wegens hun impact op het milieu, terwijl jij hier aan herverdeling van middelen doet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                ik snap je redenering maar...
                en maaltijdcheque en ecocheque hebben geen negative side effects, enkel uw 'belastingsargument houdt steek', het officiële beleid is 'iets te doen aan het milieu onvriendelijke en file creërende wegvervoer', er is geen enkel beleid dat zegt, 'probeer de aankoop van ecologische producten en voeding te limiteren'.

                het staat u vrij om te denken dat wegvervoer iets is wat zeer gezond en goed is voor een land en zwaar moet ondersteunt worden, zijn opinie daaromtrent moet ieder voor zich vormen, maar het officiële beleid is in theorie niet PRO en in praktijk door de fiscale voordelen wel, en dat is het probleem, en dat is NIET het geval met ecocheques en maaltijdcheques dus die vergelijking klopt niet.
                En 't is daarom dat iedereen die ecocheques heeft zit te zoeken waar ze die ecocheques voor iets niet eco kunnen gebruiken.
                Een zuinige koelkast die via vliegtuig/boot/vrachtwagen uit China naar hier gebracht is noem ik trouwens ook niet echt ecologisch...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                  Graag gedaan :-) . Het is inderdaad al ver gekomen dat een burgermeesterke van een provinciestadje meent te moeten komen zeggen wat de regering moet doen.
                  Hoe verzuurd.
                  Eerst en vooral spreekt hij niet als burgemeester, maar als partijvoorzitter die mee het regeerakkoord heeft onderhandeld.
                  Ten tweede, Gwendolyn Rutten van O-VLD zit zelf ook niet in de regering, maar heeft net hetzelfde gezegd. Maar hoor ik U daar zo verontwaardigd over doen ?

                  Ipv on-topic te blijven, ventileert U hier uw politiek ongenoegen. Wel, dit is een autoforum, voor politiek kan U terecht op forum.politics.be

                  Comment


                  • Ben ik nu verkeerd bezig? Heb een bedrijfswagen met tankkaart + geen limiet op de privé kms. Maar daarnaast heb ik ook nog 2 privé wagens en een motor.
                    Alhoewel, ik betaal op alle privé voertuigen wegenbelasting. Dus doe ik dan toch nog iets voor de staatskas te vullen.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Ben ik nu verkeerd bezig? Heb een bedrijfswagen met tankkaart + geen limiet op de privé kms. Maar daarnaast heb ik ook nog 2 privé wagens en een motor.
                      Alhoewel, ik betaal op alle privé voertuigen wegenbelasting. Dus doe ik dan toch nog iets voor de staatskas te vullen.
                      En dan vergeet je nog het VAA dat je betaalt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Ben ik nu verkeerd bezig? Heb een bedrijfswagen met tankkaart + geen limiet op de privé kms. Maar daarnaast heb ik ook nog 2 privé wagens en een motor.
                        Alhoewel, ik betaal op alle privé voertuigen wegenbelasting. Dus doe ik dan toch nog iets voor de staatskas te vullen.
                        Ge kunt wel maar met 1 per keer rijden, tenzij ge een kloon hebt rondlopen maar voor de rest alleen maar luxe probleem e
                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                        Comment


                        • Weet ik. Maar carpolicy verplicht me om met mazoutstoof te rijden. Daarom dat alle privé voertuigen benzine versies zijn. Vindt het dus zalig om in het weekend de bedrijsfkrel te laten staan en te toeren met de benzine verstokertjes.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Waar haal jij die 1 op 10 ?
                            Ik vind dat de mensen zonder befrijfswagen hetzelfde fiscaal voordeel moeten krijgen. Ipv die €0,15 aftrek per km.
                            En u vergeet dat deze die een firmawagen hebben meestal meer dan 2500 eur bruto verdienen waarbij enkel in belgie en frankrijk altijd voort op het totale bruto sociale bijdragen moeten betaald worden ! Maar het pensioen is wel geplafonneerd, dus die vervloekte firmawagenrijders zijn al meer sociaal dan de rest, en men zou ze nog willen pesten nu over de firmawagen ! Wat wel zou moeten kunnen, dat iedereen een 600-800 eur ( cfr wat in de uk al jaren mogelijk is) belastingsvrij ontvangt om te kopen wat men wilt, of een trein abo er meer koopt. Dat zou moeten kunnen. Ook zou absoluut de diesel verslaving door de subsidiering van dieselbrandstof moeten gestopt worden ! Dan wordt de lucht dat iedereen inademt toch wat minder vervuilend! Maar kiezen om de middenklasse met de firmawagen nog meer te laten belasten,dat niet want het is al de groep die meeste belasting betaalt! ( voor alle duidelijkheid, ik ben zelf een zelfstandige !)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Weet ik. Maar carpolicy verplicht me om met mazoutstoof te rijden. Daarom dat alle privé voertuigen benzine versies zijn. Vindt het dus zalig om in het weekend de bedrijsfkrel te laten staan en te toeren met de benzine verstokertjes.
                              Inderdaad lang leve de benzine wagens !die mazoutstoven moeten weg !

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                                Troost je, als ik kijk wat ik mijn baas kost en wat ik er netto van overhoudt, dan betaal ik meer dan 50 %. Iedereen weet dat het geld op is, maar niemand wil inbinden. Met zijn allen recht de afgrond in.
                                Ooit al eens gedacht waarom de sociale zekerheid meer en meer middelen nodig heeft ? Omdat we allen manger leven en zo meer pensioen kosten en omdat belgie nog altijd vol met profiteurs zit ! Als iedereen fier zou zijn om geen euro van iemand anders te moeten krijgen, dan zouden we inderdaad de sociale lasten kunnen verlagen voor iedereen !en dan zou de fiscaal gunstigere weg van loonsopslag via firmawagen ook niet moeten genomen worden .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                                  Je hebt tenminste de verdienste dat je creatief denkt.
                                  Alleen houdt het jammer genoeg geen steek.
                                  - Om te beginnen zijn er de grote industriële centra : haven, industriecomplexen,... . Daar kan je moeilijk in de buurt wonen, dus de gemiddelde arbeider grijpt er al naast.
                                  - Daarnaast zitten er heel wat hoofdzetels van bedrijven in grote steden. Je gaat dus een toeloop krijgen van werknemers die zich in de stad van hun werkgever gaan vestigen, wat de huizenprijzen doet stijgen en de minder bemiddelden de stad uit jaagt. Die gaan dus verder van hun werk wonen en geen fiscaal voordeel meer hebben, wat hun financiële situatie nog zal verslechteren. Er ontstaat al gauw een vicieuze cirkel.
                                  - Partner A werkt in Antwerpen, partner B in Brussel : met jouw plan zal één van beiden fiscaal gestraft worden, tenzij ze apart gaan wonen.

                                  En zo zijn er nog tal van argumenten waarom dit plan geen goed plan is.
                                  wat wel eruit moet,zijn de excessen zoals in brussel alle 2 werken en in chaudfontaine willen wonen, dus alle 2,5 jaar 150000 km want brussels salaris, goedkoop huis en een vervuilende mazoutstoof, die excessen zouden niet mogen kunnen, we moeten met zijn allen van onder de belgische kerktoren en dichter bij ons werk wonen, dat gebeurt in andere landen ook , en wees gerust elders kan het beter zijn !

                                  Comment


                                  • Mensen wonen toch waar ze willen? En in andere landen? In UK en dergelijke kijken ze echt niet op 100km enkel naar het werk met de auto. Auto's zijn vooruitgang. Voila, dat is een autoforum-antwoord

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                                      En u vergeet dat deze die een firmawagen hebben meestal meer dan 2500 eur bruto verdienen waarbij enkel in belgie en frankrijk altijd voort op het totale bruto sociale bijdragen moeten betaald worden ! Maar het pensioen is wel geplafonneerd, dus die vervloekte firmawagenrijders zijn al meer sociaal dan de rest, en men zou ze nog willen pesten nu over de firmawagen ! Wat wel zou moeten kunnen, dat iedereen een 600-800 eur ( cfr wat in de uk al jaren mogelijk is) belastingsvrij ontvangt om te kopen wat men wilt, of een trein abo er meer koopt. Dat zou moeten kunnen. Ook zou absoluut de diesel verslaving door de subsidiering van dieselbrandstof moeten gestopt worden ! Dan wordt de lucht dat iedereen inademt toch wat minder vervuilend! Maar kiezen om de middenklasse met de firmawagen nog meer te laten belasten,dat niet want het is al de groep die meeste belasting betaalt! ( voor alle duidelijkheid, ik ben zelf een zelfstandige !)
                                      Mensen zonder firmawagen hebben ook meer dan 2500 bruto... Zelfs nog meer loon dan diegene met firmawagen...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                                        Inderdaad lang leve de benzine wagens !die mazoutstoven moeten weg !
                                        Een clean diesel met euronorm 6 vervuilt minder dat een recente benzinewagen met directe injectie, wat ook de ecologisten ons proberen wijs te maken.
                                        Het probleem ligt op niveau van de oudere wagens dat de mensen heel lang blijven gebruiken
                                        Firmawagens worden om de 3/4 jaar vernieuwd, de link met de vervuiling is dus steeds minder pertinent.
                                        Maar toch blijven de media oude beelden tonen van oude wagens die roken (alhoewel het meestal damp is...)
                                        Desinformatie heet dat ...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                          Weet ik. Maar carpolicy verplicht me om met mazoutstoof te rijden. Daarom dat alle privé voertuigen benzine versies zijn. Vindt het dus zalig om in het weekend de bedrijsfkrel te laten staan en te toeren met de benzine verstokertjes.
                                          Mag er geweten zijn wat de twee prive voertuigen zijn?
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                          Comment

                                          Working...
                                          X