Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zelfs met bedrijfswagen kan dit perfect.
    Ik zet mijn auto soms ook aan het station omdat het sneller is dan met de auto de files trotseren.

Een bedrijfswagen verplicht niemand om het openbaar vervoer niet te nemen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten

Ik ken er toch die geen gebruik mogen maken van het ov omdat ze een bedrijfswagen hebben.

Comment

Zo zullen er ook zijn met hun eigen wagen...

(Of de werkgever vergoedt openbaar vervoer niet --> fout werkgever)

Comment

Een welgemeende f*** you aan TS !

Ik heb het al eens gezegd, 1 op de 10 heeft een bedrijfswagen, en de andere 9 zijn er jaloers op.

En de populariteit van de bedrijfswagen ligt vooral aan de hoge loonkosten in België, daar hebben we het op het forum al uitvoerig over gehad.
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Een vermindering van bedrijfswagen gaat vooral een impact hebben op het "plezier-verkeer".
            Het plezier-verkeer mengt zich elke dag met het woon-werk verkeer (zeker 's avonds)

Hoeveel zijn er niet met een job die absoluut geen bedrijfswagen nodig hebben, die al ofwel met het openbaar vervoer / fiets / boodschappenautotje naar hun werk gaan ... en hun madam heel der dagen met hun bedrijfswagen + tankkaart laten rondbollen.
            Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

Idd,wat met de mensen die hem beroepsmatig nodig hebben? Niet enkel voor woon werkverkeer... Ik heb geen 25k liggen om zelf auto te kopen.

Comment

Ik heb t ingevuld, ben er altijd al tegen geweest.
                Schiet me nu maar dood
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Een ''bedrijfswagen'' -en daarmee bedoel ik een lease puur als vorm van loon, interessant uit fiscaal oogpunt voor zowel werkgever als werknemer, en dat enkel voor woon-werk dient- doet de mensen niet nadenken over het gebruik vd wagen. Een tankkaart erbij, waarom zou je?

Is het niet te gek voor woorden dat we om de oren geslagen worden om na te denken over energiegebruik (de factuur! De black-outs!) maar wel gestimuleerd worden vrolijk rond te rijden?

Uiteraard is dit niet de plek voor zo een petitie, ik vermoed dat heel wat bmw -en mercedestopics een stille dood zouden sterven. Al die mensen hier die blij als een kind in een speelgoedwinkel een model mogen samenstellen.
                  Maar wsch zouden ze nooit uit eigen zak de volle pot neerleggen voor zo een model.
                  De branche zou t wsch ook niet graag zien gebeuren.

Ik denk dat het punt vd BBL vooral vanuit ecologisch standpunt bekeken moet worden. Niet dat voordeel afpakken maar eerder een verschuiving naar minder belasting op loon.

Ik denk dat de mensen in landen waar autorijden ZWAAR belast wordt niet minder gelukkig zijn.

Los daarvan zal dan ook het OV moeten verbeteren, en daar wringt ook het schoentje. Mij krijg je ook met geen tang op het Onrendabelen Vervoer zoals ik het noem.

Onze Ruimtelijke Ordening is een drama, we zijn honkvast, rijden liever dagelijks 200km om wel in onze kast met tuin te kunnen wonen, liefst in het dorp waar we vandaan komen.

Tot spijt van wie het benijdt is het toch onontkoombaar. Op een dag staat de boel vast.

Kheb wel makkelijk praten als thuiswerker, dat geef ik toe.

De voorstanders van bedrijfswagens hebben geluk, de auto blijft een melkkoe voor de overheid, de rekening zal wel gemaakt zijn, het kost heus geen 4 miljard, of twas al lang afgeschaft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                    Zelfs met bedrijfswagen kan dit perfect.
                    Ik zet mijn auto soms ook aan het station omdat het sneller is dan met de auto de files trotseren.

neen, maar het is toch niet leuk als je je confortabele gratis leasebak aan station laat staan en € moet op tafel leggen om op een zielig treintje te gaan zitten, niet weet wanneer je aankomt, wanneer, hoe je ooit gaat thuis komen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                      heb jij er nooit bij stilgestaan dat de productie van een auto eveneens milieubelastend is. Om de 4 jaar veranderen naar het zogezegde milieuvriendelijkere model (zou het marketing zijn?) is echt geen must vanuit milieuoogpunt...
                      maar particulieren doen hun +10 jaar oude wagen dan weg om een 4-jaar-oude ex-leasing aan te schaffen die ook veel zuiniger is!
                      wel spijtig dat die particulier dan ook gaat dieselen voor een paar duizend km per jaar :-(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten

Ik heb het al eens gezegd, 1 op de 10 heeft een bedrijfswagen, en de andere 9 zijn er jaloers op.

En de populariteit van de bedrijfswagen ligt vooral aan de hoge loonkosten in België, daar hebben we het op het forum al uitvoerig over gehad.
                        Klopt. Kip of ei verhaal zeker?

Ne jonge fabrieksarbeider met een tweedehandsgolfke betaalt uiteindelijk MEER aan autokosten dan de iedere 5 jaar n nieuwe A4 leasebakrijder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                          wij wonen op 5minuten stappen van het station Wetteren.
                          Op 7 minuten treinen sta je in gent, op 50 minuten treinen in brussel centraal.

Dat moet je eens proberen met een auto...
                          Vriendin pakt dan ook met veel plezier elke dag de trein ipv een bedrijfswagen.
                          betalen voor trein (altijd een beetje reizen??? zoals vandaag? ik hoop dat je ze nog ziet voor 00 uur ;-) ) en de firma-wagen (die loon moet compenseren) op de oprit laten stilstaan? raar idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            ...

Ik was ooit pendelaar, wel ik ben blij dat ik er vanaf ben!

NOOIT meer openbaar vervoer voor mij.
                            100% akkoord, daarom zijn wij 2 jaar geleden verhuisd!
                            wel pech dat overheid hier ook weer langs de kassa lagskomt, schrijfrechten voor hypotheek + andere kosten :-(
                            en dus vele mensen hier niet aan beginnen, in tegenstelling tot vele andere landen, waar mensen 100-den km verhuizen om dicht bij werk te wonen, zie die Polen en andere Oost-blokkers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                              neen, maar het is toch niet leuk als je je confortabele gratis leasebak aan station laat staan en € moet op tafel leggen om op een zielig treintje te gaan zitten, niet weet wanneer je aankomt, wanneer, hoe je ooit gaat thuis komen?
                              Gewoon ingesteldheid.
                              Liever beetje internetten op tablet en op 45 min op bestemming dan 2u aanschuiven in de file.

Daarvoor laat ik de supercomfortabele firmasleur wel aan het station staan.

*edit*

Eerlijk gezegd doe ik het ook enkel naar Brussel.
                              Anders is het firmawagen.

Comment

hangt er gewoon allemaal vanaf waar je woont, ik heb één keer de trein genomen van zaventem luchthaven, mits overstappen en een stuk te voet en een stukje met de bus, was ik 2 en een half uur onderweg voor 88 km, geef mij dan maar de firmasleur, die brengt me op max max 1 u 45 naar daar, files inbegrepen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten

Waar haal jij die 1 op 10 ?
                                  Ik vind dat de mensen zonder befrijfswagen hetzelfde fiscaal voordeel moeten krijgen. Ipv die €0,15 aftrek per km.

Comment

In feite kosten bedrijfswagens indirect enorm veel geld. Het is leuk natuurlijk om een auto te mogen gebruiken, maar velen zouden nadenken indien ze 2 auto's moeten kopen. Ook de files zijn een gevolg van bedrijfswagens met heel veel kosten voor de gemeenschap tot gevolg en zo'n hoop stilstaande wagens zijn enorm vervuilend.
                                    Vele beter zou inderdaad het afschaffen zijn voor mensen die beroepsmatig hun auto niet moeten gebruiken en hen eventueel een abonnement op het openbaar vervoer te geven. Of gemeenschappelijke wagens te leen zetten om naar het werk te rijden zodat de bezetting van een wagen steeds maximaal is. Voor grotere groepen uit dezelfde streek kan dit een busje zijn zodat ze met 8'en of meer naar hun werk kunnen rijden.
                                    Er zijn gewoon te veel wagens voor te weinig asfalt, dus er zal wel iets moeten gebeuren. Ook rekeningrijden hiermee combineren zou ideaal zijn. Het zal ons wat kosten maar tenminste terug rijplezier opleveren.

Comment

Vraag is wat je verstaat onder een bedrijfswagen?

Diegene die met hun "lease-wagen" naar het werk rijden, dat zijn niet echt bedrijfswagens, maar een deel van je loon waar je op dat moment gebruik van maakt.
                                      Als je een wagen gebruikt om je werk uit te voeren, die op naam van een bedrijf staat ingeschreven, dat is een bedrijfswagen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                        hangt er gewoon allemaal vanaf waar je woont, ik heb één keer de trein genomen van zaventem luchthaven, mits overstappen en een stuk te voet en een stukje met de bus, was ik 2 en een half uur onderweg voor 88 km, geef mij dan maar de firmasleur, die brengt me op max max 1 u 45 naar daar, files inbegrepen....
                                        Inderdaad, een vriendin moet met de fiets naar de bushalte.
                                        Met de bus naar het station.
                                        Dan de trein naar Brussel, dan de metro en dan nog 15 min te voet.
                                        Die is dubbel zo lang weg als met de auto, files inbegrepen.
                                        Ziet met moeite haar kind.

Mijn neef gaat ook al 20 jaar met de auto.
                                        Nu zit hij sinds deze zomer in het nieuwe gebouw rechtover het station.
                                        Vrouw zet hem af aan het station en in Brussel stapt hij uit en moet hij maar oversteken. Die zal nu de auto niet meer nemen.

Sent from here
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Beetje kort door de bocht om alles op de firmasletten te steken.. ( artikel circuleert ook rond op fb ). Ik als magazijnier zou ook graag een firmaslet krijgen zoals de boekhouder of secretaresse uiteraard, minder kosten voor mijn eigen. Maar dan zou ik wss ook wel rapper die kar gebruiken om dingen te doen die ik nu met de fiets doe..

Als je in de ochtend/dag/namiddag/avond rond crost en je kijkt wat rond, hoeveel mensen zitten er niet alleen in hun auto? Ok je ziet op opritten wel parkings staan en mensen die samen rijden maar hoeveel % zou dat zijn?

Heel de mobiliteit moet veranderen samen met dat openbaar vervoer, ik zou eens naar mijn pa moeten die op het justitie paleis werkt. Enfin ik heb geen zin om de trein te pakken en al evenmin met mijn auto naar ginder te bollen, wat zou de vlotste manier wezen? Oja, voer maar een wegenvignet in voor al die buitenlanders op onze wegen trouwens.
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X