Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtendankuwel voor uw vriendelijk antwoord en waardevolle bijdrage aan de discussie. fijne avond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenConstructieve bijdrage
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenWat een vreemde redenering.
Als ik jouw redenering volg, zou iemand die meer verdient dat dus ook moeten delen met diegene die minder verdient.
Want waarom zou hij meer waard zijn dan de andere, die ook de hele dag werkt.
Mensen met een bedrijfswagen hebben die inderdaad vaak net gekregen omdat het voor de werkgever door de torenhoge loonlasten onmogelijk is om nog een hoger loon te betalen. Moest de situatie zo zijn dat de loonlasten een stuk lager waren, dan zou die werknemer loon krijgen ipv. een bedrijfswagen. Loon dat hij dus niet met een ander zou moeten delen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten...Ik wil ook gewoon een beetje meer overhouden aan het eind van de maand. Dat is niet jaloers, dat is rechtvaardig. Dat je het voordeel niet wil delen is egoïstisch.
Jij wil meer overhouden, ten koste van de persoon die een firmawagen heeft. Die mag gerust snoeien in zijn maandelijkse inkomsten.
Rechtvaardig zeg je dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk BerichtenDie mens die geen bedrijfswagen krijgt, betaald ook torenhoge loonlasten. En die willen ze ook belonen met een hoger loon bij goed werk. Stel dat de bedrijfswagens voor de overheid een kostprijs hebben van 3 miljard, ik zeg maar een fictief bedrag en dat is geen bedrag dat de overheid ophoest maar minder binnenkrijgt. Waarom gaan we met die drie miljard niet alle loonlasten verlagen van iedereen. Ik wil geen geld krijgen van jouw waar jij voor hebt gewerkt. Ik wil ook gewoon een beetje meer overhouden aan het eind van de maand. Dat is niet jaloers, dat is rechtvaardig. Dat je het voordeel niet wil delen is egoïstisch.
Ik heb gewerkt om die bedrijfswagen te krijgen. M'n werkgever geeft me die niet zomaar, hoor. Hij geeft dat als deel van mijn loon.
Ik zou trouwens veel liever die € 1.297 in echt loon krijgen, maar zoals gezegd, de loonlasten laten dat niet toe.
Wanner jij geen bedrijfswagen van je werkgever krijgt, kan dat 2 zaken betekenen : of je verdient reeds genoeg voor die functie die je hebt of je werkgever vindt niet dat je goed genoeg bent om dat extraatje te krijgen.
Het is wel jammer dat jij hier heel de tijd off-topic gaat : de petitie van de BBL gaat over het terugschroeven van bedrijfswagens wegens hun impact op het milieu, terwijl jij hier aan herverdeling van middelen doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenik snap je redenering maar...
en maaltijdcheque en ecocheque hebben geen negative side effects, enkel uw 'belastingsargument houdt steek', het officiële beleid is 'iets te doen aan het milieu onvriendelijke en file creërende wegvervoer', er is geen enkel beleid dat zegt, 'probeer de aankoop van ecologische producten en voeding te limiteren'.
het staat u vrij om te denken dat wegvervoer iets is wat zeer gezond en goed is voor een land en zwaar moet ondersteunt worden, zijn opinie daaromtrent moet ieder voor zich vormen, maar het officiële beleid is in theorie niet PRO en in praktijk door de fiscale voordelen wel, en dat is het probleem, en dat is NIET het geval met ecocheques en maaltijdcheques dus die vergelijking klopt niet.
Een zuinige koelkast die via vliegtuig/boot/vrachtwagen uit China naar hier gebracht is noem ik trouwens ook niet echt ecologisch...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenGraag gedaan :-) . Het is inderdaad al ver gekomen dat een burgermeesterke van een provinciestadje meent te moeten komen zeggen wat de regering moet doen.
Eerst en vooral spreekt hij niet als burgemeester, maar als partijvoorzitter die mee het regeerakkoord heeft onderhandeld.
Ten tweede, Gwendolyn Rutten van O-VLD zit zelf ook niet in de regering, maar heeft net hetzelfde gezegd. Maar hoor ik U daar zo verontwaardigd over doen ?
Ipv on-topic te blijven, ventileert U hier uw politiek ongenoegen. Wel, dit is een autoforum, voor politiek kan U terecht op forum.politics.be
Comment
-
Ben ik nu verkeerd bezig? Heb een bedrijfswagen met tankkaart + geen limiet op de privé kms. Maar daarnaast heb ik ook nog 2 privé wagens en een motor.
Alhoewel, ik betaal op alle privé voertuigen wegenbelasting. Dus doe ik dan toch nog iets voor de staatskas te vullen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenBen ik nu verkeerd bezig? Heb een bedrijfswagen met tankkaart + geen limiet op de privé kms. Maar daarnaast heb ik ook nog 2 privé wagens en een motor.
Alhoewel, ik betaal op alle privé voertuigen wegenbelasting. Dus doe ik dan toch nog iets voor de staatskas te vullen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenBen ik nu verkeerd bezig? Heb een bedrijfswagen met tankkaart + geen limiet op de privé kms. Maar daarnaast heb ik ook nog 2 privé wagens en een motor.
Alhoewel, ik betaal op alle privé voertuigen wegenbelasting. Dus doe ik dan toch nog iets voor de staatskas te vullen.
Comment
-
Weet ik. Maar carpolicy verplicht me om met mazoutstoof te rijden. Daarom dat alle privé voertuigen benzine versies zijn. Vindt het dus zalig om in het weekend de bedrijsfkrel te laten staan en te toeren met de benzine verstokertjes.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWaar haal jij die 1 op 10 ?
Ik vind dat de mensen zonder befrijfswagen hetzelfde fiscaal voordeel moeten krijgen. Ipv die €0,15 aftrek per km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenWeet ik. Maar carpolicy verplicht me om met mazoutstoof te rijden. Daarom dat alle privé voertuigen benzine versies zijn. Vindt het dus zalig om in het weekend de bedrijsfkrel te laten staan en te toeren met de benzine verstokertjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk BerichtenTroost je, als ik kijk wat ik mijn baas kost en wat ik er netto van overhoudt, dan betaal ik meer dan 50 %. Iedereen weet dat het geld op is, maar niemand wil inbinden. Met zijn allen recht de afgrond in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenJe hebt tenminste de verdienste dat je creatief denkt.
Alleen houdt het jammer genoeg geen steek.
- Om te beginnen zijn er de grote industriële centra : haven, industriecomplexen,... . Daar kan je moeilijk in de buurt wonen, dus de gemiddelde arbeider grijpt er al naast.
- Daarnaast zitten er heel wat hoofdzetels van bedrijven in grote steden. Je gaat dus een toeloop krijgen van werknemers die zich in de stad van hun werkgever gaan vestigen, wat de huizenprijzen doet stijgen en de minder bemiddelden de stad uit jaagt. Die gaan dus verder van hun werk wonen en geen fiscaal voordeel meer hebben, wat hun financiële situatie nog zal verslechteren. Er ontstaat al gauw een vicieuze cirkel.
- Partner A werkt in Antwerpen, partner B in Brussel : met jouw plan zal één van beiden fiscaal gestraft worden, tenzij ze apart gaan wonen.
En zo zijn er nog tal van argumenten waarom dit plan geen goed plan is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenEn u vergeet dat deze die een firmawagen hebben meestal meer dan 2500 eur bruto verdienen waarbij enkel in belgie en frankrijk altijd voort op het totale bruto sociale bijdragen moeten betaald worden ! Maar het pensioen is wel geplafonneerd, dus die vervloekte firmawagenrijders zijn al meer sociaal dan de rest, en men zou ze nog willen pesten nu over de firmawagen ! Wat wel zou moeten kunnen, dat iedereen een 600-800 eur ( cfr wat in de uk al jaren mogelijk is) belastingsvrij ontvangt om te kopen wat men wilt, of een trein abo er meer koopt. Dat zou moeten kunnen. Ook zou absoluut de diesel verslaving door de subsidiering van dieselbrandstof moeten gestopt worden ! Dan wordt de lucht dat iedereen inademt toch wat minder vervuilend! Maar kiezen om de middenklasse met de firmawagen nog meer te laten belasten,dat niet want het is al de groep die meeste belasting betaalt! ( voor alle duidelijkheid, ik ben zelf een zelfstandige !)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenInderdaad lang leve de benzine wagens !die mazoutstoven moeten weg !
Het probleem ligt op niveau van de oudere wagens dat de mensen heel lang blijven gebruiken
Firmawagens worden om de 3/4 jaar vernieuwd, de link met de vervuiling is dus steeds minder pertinent.
Maar toch blijven de media oude beelden tonen van oude wagens die roken (alhoewel het meestal damp is...)
Desinformatie heet dat ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenWeet ik. Maar carpolicy verplicht me om met mazoutstoof te rijden. Daarom dat alle privé voertuigen benzine versies zijn. Vindt het dus zalig om in het weekend de bedrijsfkrel te laten staan en te toeren met de benzine verstokertjes.
Comment
Comment