Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ouderlingezorg is terecht peperduur, de erfenis is opgegeten nix mis mee overigens
Ik hoop toch nog wat over te houden om aan mijn dochter te geven hoor.
Mijn vrouw is hoofverpleegkundige in een rvt, dus ik heb ook enig inzicht in wat het allemaal kost.
Anderzijds vind ik het schandalig dat de belgische staat torenhoge belastingen legt op 'iets' wat ouders aan hun kinderen geven (al dan niet voor of na hun dood)
ouderlingezorg is terecht peperduur, de erfenis is opgegeten nix mis mee overigens
Nee, je bouwt uiteraard zelf kapitaal en eigendom op in je leven. Of da's toch de bedoeling. En met een goede successieplanning gaan onze eigendommen en gelden naar de kinderen die dan weer aangedikt zijn door de eigendommen en gelden van ons beider ouders die op hun beurt kapitaal opbouwen en erfden van mijn grootouders. Zo zal het wel in de meeste gezinnen gaan. Er is nu eenmaal een reden dat een vijftiger al wat makkelijker in het leven staat dan een twintiger...
Maar dat de staat ook daar weer elke keer, elke keer een deel moet van hebben is gewoonweg crimineel.
Nee, je bouwt uiteraard zelf kapitaal en eigendom op in je leven. Of da's toch de bedoeling. En met een goede successieplanning gaan onze eigendommen en gelden naar de kinderen die dan weer aangedikt zijn door de eigendommen en gelden van ons beider ouders die op hun beurt kapitaal opbouwen en erfden van mijn grootouders. Zo zal het wel in de meeste gezinnen gaan. Er is nu eenmaal een reden dat een vijftiger al wat makkelijker in het leven staat dan een twintiger...
Maar dat de staat ook daar weer elke keer, elke keer een deel moet van hebben is gewoonweg crimineel.
Je neemt niets mee naar je graf hoor... En het systeem is als volt opgebouwd.
Je gaat werken: Je baas betaalt +- 20% rsz enz. jij betaalt +- 30% belastingen
Je koopt hiermee een luxe product met 21%btw (nieuw huis of auto) (je houdt maar 30% koopkracht over!)
Dit huis gaat op 100jaar tijd 3x terug naar destaat via belastingen en lasten in waarde!!!
Je komt te sterven en er gaat weer +-30% naar de staat via successierechten.
Moraal van het verhaal, het leven is als een spel monopolie: Je krijgt in het begin van het spel een bedrag en maakt er meer van, en op het einde gaat het terug naar de kassa...
Wat ik niet begrijp is dat geklaag altijd. Families worden altijd rijker. Van generatie op generatie worden eigendommen en gelden doorgegeven bij erfenis. Als je normaal werkt kan je toch elke maand een mooi bedrag sparen. Tel dit bij je latere erfenissen en normaal gezien heeft men dan totaal geen klagen.
Maar 't probleem is dat sommigen alles tegelijk willen. Huis, grote auto, verre reis, flatscreens... Op je dertigste kan je niet wat je op je veertigste kan en zo verder. Geduld en sparen, dan moet men nooit klagen. (Als je tenminste geen zware tegenslagen hebt)
Jij gaat er maar vanuit dat er een erfenis is?
Ouderzorg kosten handen vol geld...zou ik toch maar in het achterhoofd houden als ik jou was.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Yup, en net dit staat op de volgende blz.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, "zo zal het wel in de meeste gezinnen gaan". Ik denk dat je in een zeepbel zit...
Nu mijn vader begin dit jaar overleden is zit mijn moeder in een rvt. Wel ik kan je zeggen dat ze van hun spaarcenten, we haar daar nog 10 jaar kunnen laten wonen, mocht ze zo lang leven. Nadien is het op hoor en dan heeft zij nog een redelijk pensioen, omdat mijn vader ambtenaar was...
Mijn broer & ik hebben beiden dan geen erfenis maar, so what? We hebben dat ook niet nodig en vinden dit helemaal niet erg. Veel minder zorgen zo!
Je neemt niets mee naar je graf hoor... En het systeem is als volt opgebouwd.
Je gaat werken: Je baas betaalt +- 20% rsz enz. jij betaalt +- 30% belastingen
Je koopt hiermee een luxe product met 21%btw (nieuw huis of auto) (je houdt maar 30% koopkracht over!)
Dit huis gaat op 100jaar tijd 3x terug naar destaat via belastingen en lasten in waarde!!!
Je komt te sterven en er gaat weer +-30% naar de staat via successierechten.
Moraal van het verhaal, het leven is als een spel monopolie: Je krijgt in het begin van het spel een bedrag en maakt er meer van, en op het einde gaat het terug naar de kassa...
Je onderschat het nog... Bovenop brutoloon betaalt de werkgever 33% sociale lasten en dergelijke... en als je "maar" 30% belastingen betaalt op je brutoloon, mag je nog van geluk spreken, je moet al niet veel verdienen om 35 à 40% van je brutoloon kwijt te zijn.
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Een erfenis zou je normaal niet nodig mogen hebben, is je plicht om voor jezelf in te staan. Die erfenis moet gevrijwaard worden voor het nageslacht vind ik. Je kan wel gebruik maken van de opbrengsten.
De manier waarop het VAA momenteel wordt berekend is onzin en veel te laag, vooral omdat de CO2 uitstoot te zwaar doorweegt en dat cijfer totaal onrealistisch is. Voor een nieuwe BMW 320ED zit je bijvoorbeeld aan 6,6% van de cataloguswaarde voor het jaarlijkse VAA te berekenen, terwijl alles onder de 10% eigenlijk al absurd laag is. Als men de bedrijfswagens realistischer belast en hierdoor de aanslagvoeten op de lonen kan verlagen mogen ze dit direct uitvoeren.
Maar we weten natuurlijk hoe het hier in België gaat, meer belastingen invoeren zonder compensatie.
De manier waarop het VAA momenteel wordt berekend is onzin en veel te laag, vooral omdat de CO2 uitstoot te zwaar doorweegt en dat cijfer totaal onrealistisch is. Voor een nieuwe BMW 320ED zit je bijvoorbeeld aan 6,6% van de cataloguswaarde voor het jaarlijkse VAA te berekenen, terwijl alles onder de 10% eigenlijk al absurd laag is. Als men de bedrijfswagens realistischer belast en hierdoor de aanslagvoeten op de lonen kan verlagen mogen ze dit direct uitvoeren.
Maar we weten natuurlijk hoe het hier in België gaat, meer belastingen invoeren zonder compensatie.
Als de regering zich fixeert op CO2 en dus de vervuilers extra wou belasten (zie VAA van een C63amg) dan werkt dat in 2 richtingen.
De regering Di Rupo heeft het VAA al eens stevig opgetrokken.
De BIV voor een F30 330d bedroeg vroeger 5.000 euro. Twee jaar terug
de volle 445 betaald.
Bedrijfswagen is loon, dus iedereen die klaagt als ze aan zijn loon zitten leeft boven zijn stand?
Vroeger werd het hebben van een firmawagen ook meegerekend om de afberalingscapaciteit bij hypothecair krediet te bepalen. Gezien de bedragen die er geleend werden/worden gaan er idd nog veel bleiten als ze al te veel gaan prutsen aan de firmawagen. Ik maak me geen illusies, dat komt er zowiezo. Het is veel te verdacht dat dit nu weer regelmatig ter sprake komt in de media. (negatief)
Vroeger werd het hebben van een firmawagen ook meegerekend om de afberalingscapaciteit bij hypothecair krediet te bepalen. Gezien de bedragen die er geleend werden/worden gaan er idd nog veel bleiten als ze al te veel gaan prutsen aan de firmawagen. Ik maak me geen illusies, dat komt er zowiezo. Het is veel te verdacht dat dit nu weer regelmatig ter sprake komt in de media. (negatief)
Sent from my D5803 using Tapatalk
Typische media controle. Om de haverklap ook berichten over de pensioenen van ambtenaren etc. Publieke opinie kneden.
ik had firmawagen, tankkaart, gsm van werk, laptop van werk, internet van werk, km vergoeding, uren allemaal betaald, maaltijdvergoeding. toen ik voor men lening ging een goeie 8jaar geleden, kreeg ik te horen dat ik te weinig verdiende voor de lening. want je moest 800€ overhouden na afbetalen lening.
toen ik zei dat het totaal niet nodig is, want ik heb geen onkosten (geen gsm/internet/diesel te betalen alsook geen autoverzekering, autobelasting, autoonderhoud...).
kreeg ik te horen dat deze voordelen allemaal niks van invloed hebben op de lening. hetgeen op de loonbrief staat is het enige dat telt, en na afbetalen lening MOET ge 800€ over hebben (alle moeSt, want nu is dat bedrag al opgetrokken naar 1400€).
dus ff met men baas gepraat, die een papiertje gemaakt met mijn toekomstig loon als ik in dat huis zou wonen (meer km vergoeding, meer uurloon want ik moest langer rijden naar de klant, nog wat extras op papier bijgevoegd waardoor ik na betalen lening 798€ zou overhebben).
terwijl een auto zogezegd een extra deel bovenop je loon is, wordt er toch bitterweinig rekening mee gehouden in het bankwezen. toch zeker ook nadelig voor een jong persoon die past begint te werken. die is volgens mij beter af zonder auto, maar met meer loon. ook al betaald die veel belastingen op dit moment, na 2jaar krijgt ge een hoop terug via de belastingen als je alleen een huis afbetaald (dat ga je niet hebben met een bedrijfswagen)
Als de regering zich fixeert op CO2 en dus de vervuilers extra wou belasten (zie VAA van een C63amg) dan werkt dat in 2 richtingen.
De regering Di Rupo heeft het VAA al eens stevig opgetrokken.
De BIV voor een F30 330d bedroeg vroeger 5.000 euro. Twee jaar terug
de volle 445 betaald.
Alles voor het milieu!
Nu niet overdrijven! De VAA is en blijft nog steeds een lachertje. De VAA zou gerust het huidige bedrag maal vier/vijf tot zelfs tien keer mogen. En wees blij met die verlaagde BIV. Anderzijds hebben ze de BIV voor sommige wagens verdubbelt. En vooral niet meer dalend. Hoge uitstoot = 10000 euro BIV, of die wagen nu nieuw is of +15 jaar oud. Maar wie met dergelijke zwaar belaste wagens wil rijden moet afdokken. Anders blijf je er beter met je poten vanaf. Voordeel is dat alle wannabee's ineens van het toneel zijn verdwenen
Comment