Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    3. Mensen die in hun put kruipen met een grote zak geld, maar op het einde van hun leven niemand meer hebben.

Eigenlijk : hoe minder materiële spullen je hebt, hoe minder zorgen.
    DIT!! so true!!
    ook ervaren toen ik als jonge twintiger en nog student (nu nog altijd maar eind de twintig overigens) tijdje twee motos te gelijk had ipv 1.. dat is dus twee keer zorgen eh.. en twee keer plaats, twee keer onderhoud, twee keer iets dat kapot gaat. zelf als geld het probleem niet is is het een zorg.

een jacht is ook zoiets, je denk tof en beeld je alleen nice varen in, maar zoiets creeert zoveel zorgen en stress en verplichtingen... allene als je ECHT giga rijk bent kan je dat allemaal hebben en u van de zorgen daarrnod onttrekken door mensen in dienst te hebben die alles regelen en verzorgen, maar goed, weet niet als dat nog zo leuk is...

eigenlijk is mijn geluk geweest dat ik dat al jong heb ervaren met die twee motos (fietsen heb ik ook in veelvoud overigens, maar dat is meer als reserve en is ook pak minder zorg omdat je op onderhoud na er niks aan moet doen), en dus mijn lesje heb geleerd.

vaak zie ik ook iets en denk ik mwaaahh... wil ik wel. en dan heb ik altijd die rationele ervaring om te kunnen zeggen; nee.. beter niet

Comment

• Dit is de laatste keer dat ik dit topic lees.
      Man, wat een bagger komt er hier tevoorschijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ik weet het man, maar sinds ik ziek ben besef ik dat er andere, interessante zaken zijn om je zorgen om te maken dan je geld en je bezittingen. Vroeger was ik zo gelijk dienen dat roept meer, meer... Nu, k heb wel wat geluk gehad vroeger maar toch, ben ik tevreden met wat er binnenkomt en wat we hebben. Die strijd om altijd meer is weggevallen. Desalnietemin ik door mijn ziekte enorm veel moeten opgeven heb en alle dagen tegen bepaalde muren aanloop, voel ik me nu gelukkiger dan toen. Alles stond in het teken van geld, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk. Alles moest wijken daarvoor. Nu voel ik de warmte om mijn gezin, heb ik het woord bezorgdheid ontdekt wat wil zeggen dat mijn oogkleppen weg zijn.
        Waarom zijn hier zoveel mensen in het Westen met psychologische problemen? Hier op 't forum zijn er wellicht ook veel, je ziet dat niet, je hoort dat niet, maar velen zijn ongelukkig. Komt niet door de belastingen hoor, maar komt meestal door het woordje 'meer'...
        Allez, t was off topic zeker
        +1
        Kan ik alleen maar beamen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Verplaats uw firma en activiteiten naar Luxemburg hé.

M'n echtgenote heeft anderhalf jaar in Luxemburg gewerkt. Als je dan het verschil tussen bruto en netto eens vergelijkt...
          Je moet een goede reden hebben om naar Luxemburg te verhuizen want anders gaat je de zwarte kant van onze fiscus leren kennen.
          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Als je uw prive adres mee verzet denk ik dat ze weinig kunnen doen.

Comment

• als je er ook effectief woont kunnen ze niets doen neen
              maar gaat het om een fictieve constructie dan val je door de mand
              2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                als je er ook effectief woont kunnen ze niets doen neen
                maar gaat het om een fictieve constructie dan val je door de mand
                Je moet ook aan Luxemburg kunnen aantonen dat je er effectief woont. Nog iets: lokale politie heeft je in het visier wanneer je met een Lux.plaat rond rijdt. Ervaring van een kennis van mij.
                Het zijn echt geen uilskuikens bij de overheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                  Je moet ook aan Luxemburg kunnen aantonen dat je er effectief woont. Nog iets: lokale politie heeft je in het visier wanneer je met een Lux.plaat rond rijdt. Ervaring van een kennis van mij.
                  Het zijn echt geen uilskuikens bij de overheid.
                  Gaat het hier over het kenteken en inschrijven van een voertuig of een maatschappelijke zetel ergens plaatsen?

Jij kan bv gerust een Duitse GmbH starten zonder er te wonen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                    Bedrijfswagens afschaffen zal maar een druppel op een hete plaat zijn. Mensen moeten of willen nu eenmaal mobiel zijn en openbaar vervoer is écht geen alternatief.

Kern van het probleem is dat er in Vlaanderen té veel mensen op een té kleine oppervlakte leven en zich verplaatsen en de verkeersinfrastructuur daar niet op aangepast is wegens gebrek aan geld en...plaats.

Zie naar E40 Brussel-kust, ligt er sinds 1956, bijna 60 jaar later moet nog steeds iedereen over die flessenhals met 3 onnozele rijvakjes naar de hoofdstad karren.
                    Er zijn hier niet te veel mensen op een te kleine oppervlakte. Er zijn net te veel mensen op een te grote oppervlakte: ze zijn te veel uitgesmeerd. We hebben in Vlaanderen een oppervlak van pakweg 13.500 vierkante kilometer en wonen er met 6,5 miljoen. Londen is 1.500 vierkante kilometer, ofwel een negende van Vlaanderen's oppervlak. En daar wonen ze met dik 8 miljoen. Dat is 475 inwoners per vierkante kilometer versus 5.350 inwoners per vierkante kilometer. Anders gezegd: in Londen hebben ze een meer dan 10 keer grotere dichtheid. En toch hebben we hier zo veel meer problemen met verkeer. Daar is maar een reden voor: we leven te verspreid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Sommige problemen die we trachten op te lossen zijn te wijten aan de groeiende bevolkingsdichtheid... wat ga je daaraan doen? Uiteindelijk ga je de boel zodanig taxeren dat enkel de rijken nog met een wagen kunnen rijden. //just saying
                      Salariswagens hebben weinig te maken met een toenemende bevolkingsdichtheid. Ze hebben te maken met een scheefgegroeide fiscaliteit (tempis), en die fiscaliteit heeft enkele ongewenste maatschappelijke effecten. Het rijden met een wagen is een middel, geen doel. Het doel is mobiliteit. Dat kan je op meer dan een manier realiseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                        Er zijn hier niet te veel mensen op een te kleine oppervlakte. Er zijn net te veel mensen op een te grote oppervlakte: ze zijn te veel uitgesmeerd. We hebben in Vlaanderen een oppervlak van pakweg 13.500 vierkante kilometer en wonen er met 6,5 miljoen. Londen is 1.500 vierkante kilometer, ofwel een negende van Vlaanderen's oppervlak. En daar wonen ze met dik 8 miljoen. Dat is 475 inwoners per vierkante kilometer versus 5.350 inwoners per vierkante kilometer. Anders gezegd: in Londen hebben ze een meer dan 10 keer grotere dichtheid. En toch hebben we hier zo veel meer problemen met verkeer. Daar is maar een reden voor: we leven te verspreid.
                        Ja, vergelijk anders een grootstad met uitgebreid metro netwerk met een land.

M'n vrouw haar broer woont in berlijn en daar hebben veel mensen gewoon geen auto want niet nodig.

Ga dan eens kijken in het Ruhr gebied en aanschouw de dagelijkse drukte en files.

Zelfde land different shit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door anakin Bekijk Berichten
                          Om u leesvoer te geven ? Denk het niet.

Dit debat is nutteloos en zoals eerder aangehaald, een afgunst fetish voor de zichzelf bevredigende linkse rakkers.

Salut, ik log hier af.
                          Projectie, mon cher. Puur projectie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            bissen en trissen, en het fenomeen van de eeuwige student is ook een gevolg van het betaalbaar zijn
                            Recent al eens gekeken naar de voorwaarden om te mogen bissen en trissen? Dat lukt echt niet zomaar meer. Terecht, overigens.

Comment

• puntensysteem zeker ?

maar er is gewoon ook meer sensibilisering over de materie nodig...pubers zouden niet met geld moeten bezig zijn maar de waarde van geld (nu een duur schooljaar dus, mag wel gekend zijn )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                Belgen zijn verwend en willen nu niet meer terug inbinden. Crisis? Kijk eens een dag rond. Overal dure wagens en overal dikke villa's. En voor elke villa staan minstens twee wagens. Mensen rijden hun gras niet meer af of snoeien hun hagen niet meer. Daarvoor is er een bedrijf die tuinonderhoud doet. Ga eens in het weekend naar een goed restaurant. Niet gereserveerd = pech. Ga deze dagen eens in de luchthavens een kijkje nemen. Mensen vliegen voor een weekend naar de andere kant van de wereld of gaan met hun kroost exotische reizen maken. Bekijk eens de verkoopcijfers van luxe artikelen. De simpelste werkmens heeft een iPhone van 700 euro bij en thuis een 50" LED TV staan. De juwelenindustrie heeft nog nooit zo'n grote omzetcijfers als nu gehad. En zo kan je blijven doorgaan. Maar het is wel elke dag geklaag en gezaag. En bij het minste blokkeren ze Brussel en gaan ze wat staken. Het wordt tijd om eens 50 jaar terug in de tijd te gaan.
                                Correct. Maar de uiterlijke tekenen van welstand / welvaart bij een bepaalde groep betekenen niet dat er geen problemen zouden zijn. En wat je hierboven schetst, beschrijft net heel mooi het probleem. Overconsumptie. Verkeerde herverdeling van de welvaart (leuk om te zien dat ook het IMF dit vindt, nu niet bepaald de meest linkse rakkers). Gedereguleerde economie (financiële wereld voorop). Geen duurzame manier om door 't leven te gaan, laat staan om 't leven door te geven aan de generaties na ons.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                  Absoluut, minder bedrijfswagens = minder verkoop nieuwe auto's in Belgie + particulieren kopen in vergelijking kleinere of toch zeker minder dure auto's = beduidend minder BTW inkomsten van aankoop auto's, beduidend minder bedrijfswagens = zwaar snoeien in het personeelsbestand van leasemaatschappijen en dealers = minder patronale bijdragen en belastingen in de staatskas en meer uitgaven aan de sociale zekerheidskant. Ook de accijns- en BTW inkomsten uit brandstoffen zouden behoorlijk teruglopen. O.a. de VW en Audi dealers zouden echt kunnen inpakken, die leven van de lease auto's. Dit is waar deze logica van de jaloezie echt toe zou leiden.
                                  Het zou zomaar eens een stuk erger kunnen zijn dan je hierboven beschrijft. Economisch dan, want breed-maatschappelijk gezien is wat hierboven staat net een vooruitgang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    In principe heeft niemand een salariswagen nodig en slechts heel weinige een bedrijfsvoertuig. Deze met een bedrijfsvoertuig zouden moeten verplicht worden om met reclame van het bedrijf rond te rijden. Zet daar dan nog een fatsoenlijke externe registratietoestel in en vele fiscale problemen zouden hiermee kunnen opgelost zijn.
                                    Ook een nette oplossing. Weet je meteen wat werk- en wat privékilometers zijn. Steekproeven links en rechts, en stevige boetes bij fraude.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Ja, vergelijk anders een grootstad met uitgebreid metro netwerk met een land.

M'n vrouw haar broer woont in berlijn en daar hebben veel mensen gewoon geen auto want niet nodig.

Ga dan eens kijken in het Ruhr gebied en aanschouw de dagelijkse drukte en files.

Zelfde land different shit.
                                      Ik vergelijk het net bewust met elkaar. Het argument waar ik op inpikte was dat we met te veel zouden zijn in Vlaanderen. Los van de discussie over overbevolking (dat is een andere pot wormen), zijn we in Vlaanderen niet met te veel. We wonen gewoon te veel verspreid. Minder verspreid wonen, en je kan terug degelijk openbaar vervoer hebben, met de fiets gaan, te voet gaan. Onze "Vlaamse" stedenbouw (of het gebrek daar aan, vooral in 't verleden maar helaas ook nog steeds vandaag) ligt aan de basis van dit alles.

Comment

Verkeerde herverdeling van de welvaart (leuk om te zien dat ook het IMF dit vindt, nu niet bepaald de meest linkse rakkers).
                                        Vind ik een quote waard.

Comment

Salariswagens hebben weinig te maken met een toenemende bevolkingsdichtheid. Ze hebben te maken met een scheefgegroeide fiscaliteit (tempis), en die fiscaliteit heeft enkele ongewenste maatschappelijke effecten. Het rijden met een wagen is een middel, geen doel. Het doel is mobiliteit. Dat kan je op meer dan een manier realiseren.
                                          Quasi iedereen heeft een tweede wagen nodig omdat vrouwlief ook naar het werk moet. Mijn vrouw heeft een wagen nodig om 10 km's verderop de tram te nemen. Hypocriet te stellen dat zonder bedrijfswagen er minder files zijn. Een tweede wagen is voor de meesten een noodzaak geworden en vooral wanneer er kinderen zijn in het gezin. Een bedrijfswagen is dan een mooi geschenk dat we moeten koesteren, respecteren en niet bekampen.

Comment

Working...
                                          X