Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    'k Heb een zwarte kous vol geld en gaten. Nu en dan wordt die 'es gewassen.
    ik heb wat huizen. maandelijks kruipt er erg veel geld in de renovatie ervan, af en toe is er een appartement af, dat dan weer kan verhuurd worden, waarna de huurinkomsten opnieuw kunnen worden aangewend om een volgend pand te financieren. ik vind dat dus niet erg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
      ...

Typisch Belgisch waarschijnlijk dat ze niet over hun loon etc. durven te praten. Ik vraag niet hoeveel jij verdient maar eerder hoeveel procent van je loon je spaart.
      Omdat jij het bent...
      Van het gezinsinkomen wordt ongeveer 10-15% gespaard (dat varieert van maand tot maand).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
        Nee, zwart met rode bollen.
        maakt mij niks uit maar jij zei dat je van de oude garde was en zei sparen (veel)

Ik ben misschien nog van "den ouden stempel" zoals ze zeggen...

edit: toch nog een antwoord =)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk Berichten
          => een bedrijf bezetten, allemaal okéé, maar alles kort en klein slaan, ben je dan ook ni verkeerd bezig?...
          Kort antwoord: ja.

Comment

• Op de vrt site staat nochtans dat alles er rustig is. Vanwaar deze info?

Comment

• ze zijn gaan eten of zuipen in hun stamcafé

Comment

Op de vrt site staat nochtans dat alles er rustig is. Vanwaar deze info?
                Nieuws
                1982 BMW E28 528i
                2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Vanwaar deze info?
                  the return of Pino, met een rechtstreekse lijn naar geheime bronnen in WOB?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                    the return of Pino

Comment

Komen de gezinnen echt in geldproblemen, sparen zij soms niet?
                      Niet elke gezin beschikt over de luxe om elke maand een net bedragje op een knusse rekening te zetten hoor.

Comment

• Zeer betreurenswaardig!
                        4.000 banen is niet niks, hoor!

Net Ford Genk achter de rug, en nu dit wat bij iedereen heel hard aankomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                          Niet elke gezin beschikt over de luxe om elke maand een net bedragje op een knusse rekening te zetten hoor.
                          Probleem is dat de jonge gezinnen niet meer sparen, gelijk welk inkomen ze hebben

Dit is een jammerlijke tendens !

Comment

• Je moet staken bij een dergelijke ingreep, maar de inboedel herinrichten vind ik overdreven. Eigenlijk is dit een soort van inbraak en vandalisme (zoals een tijd geleden het kidnappen van een directie in wallonië) en zullen de bonden er wel mee wegkomen. Vind ik betreurenswaardig dergelijke maatregelen, vergrendel de fabriek en ingangen en staak er op los. Maar de boel kort en klein slaan gaat er over. De mensen/bedrijf waar je de inboedel van vernielt moeten nog wel beslissen over de ontslagvergoedingen en dergelijke meer. Staak en praat op een constructieve manier over garanties voor de toekomst, ontslagpremies, ... . Op dit moment speelt natuurlijk wel een pak emotie mee en denken velen niet rationeel meer (mensen die na 15 jaar of meer hun baan verliezen). En staan die buro's, inboedel, ... symbool voor de vijand.

Comment

• Inderdaad. Het is not-done en past totaal niet maar 't is gewoon een mengeling van angst, woede en onbegrip dat toeslaat en zulke dingen laat doen.

Niemand zal er respect voor opbrengen maar ik begrijp die mensen. Hoe schandalig dat ook moge klinken.

Comment

Hoezo?
                                Is het van "niet willen" of echt "niet kunnen" dat de kosten te hoog zijn?
                                Als je pas bouwt, je hebt 2 auto's, je gaat eens graag uit,... dan kan je niet sparen.
                                En niet iedereen krijgt kapitaal mee van thuis uit

Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                                Het merendeel (85%) wil niet werken, dat zeg ik u. Ons bedrijf zoekt 10 bouwvakkers en krijgt de vacatures al een jaar niet ingevuld. We willen zelfs de opleiding zelf verzorgen voor deze mensen, zodat ze binnen een tweetal jaar volwaardig metser zijn. Veel mensen stempelen en klussen in het zwart bij, of vrouwen die thuis zitten en stempelen (man hoofdverdiener, stempelgeld is goed mee doorgenomen), ... . Dit zeggen zelfs de mensen van de VDAB wanneer je vraagt waarom ze de vacatures niet opgevuld krijgen, velen willen niet werken. Of willen toch zeker niet een beroep doen onder hun "niveau", ze kunnen ook gewoon werken en wachten tot er iets anders uit de bus komt.
                                Inderdaad, er is werk genoeg. Meer dan de helft die nu op de dop staat kan werken. Maar dat is het probleem gecreeërd door de sossen. Waarom gaan werken als ik maar €50 extra kan verdienen. Dan blijf ik beter thuis, en doe niets.

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                Ik ben idd een zoon van een zelfstandige, zoals je wel al wist. Maar dat neemt niet weg dat ik al van m'n 14-15 echt actief meewerk. De laatste maanden heb ik zelfs al serieus wat uren moeten kloppen om bij te blijven met m'n studies

Bekijk me dus niet als iemand die zomaar alles op z'n schoot geworpen krijgt. Trouwens, dat komt maar weinig voor hoor
                                Dat is de uitleg die je dan altijd krijgt. Ikzelf heb ook jaren vakantiewerk gedaan. Maar ik ben dat moeten gaan zoeken, en kreeg het niet in de schoot geworpen.
                                Ik kreeg ook later het bedrijf niet in de schoot geworpen. Ik heb eentje moeten opbouwen, met leningen van de bank (wat niet simpel was) en vooral veel werken.

Dus jij hebt het wel makkelijker gehad, al gun ik je dat wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                  Dat is de uitleg die je dan altijd krijgt. Ikzelf heb ook jaren vakantiewerk gedaan. Maar ik ben dat moeten gaan zoeken, en kreeg het niet in de schoot geworpen.
                                  Ik kreeg ook later het bedrijf niet in de schoot geworpen. Ik heb eentje moeten opbouwen, met leningen van de bank (wat niet simpel was) en vooral veel werken.

Dus jij hebt het wel makkelijker gehad, al gun ik je dat wel.
                                  hoo, hoo, niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ik ben ook zoon van een zelfstandige, werkte van mijn 10-24jaar zeer actief mee in de zaak, had amper verlof. En ben er niet rijker van geworden, werken voor kost&inwoon noemen ze dat. Als ik een vakantiejob had kunnen nemen had ik er nog iets aan over gehouden.

Maar voor de rest ben ik het meestal wel met je eens

Comment

• Inderdaad, ik mag niet iedereen over dezelfde kam scheren Dom van mij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                      Voila sé!!!!

Zelfs de VW-adepten hebben nu een reden om nooit meer een VW te kopen.

Nochtans, ons land en haar bewoners een beetje kennende kan VW weer op een massaverkoop rekenen volgende jaren. Renault is het ook niet slecht vergaan na de sluiting in Vilvoorde.

Intriest vind ik het!

Koop U geen Golf meer , koop een Polo !

Comment

• Ik vind dat al die mensen van VW blij mogen zijn dat ze al die jaren voor het bedrijf mogen werken hebben. Bedrijven zijn nog altijd machines die op winst draaien en geen liefdadigheidsinstellingen.

Comment

• Op de radio zeiden ze dat naast de 3500 a 4000 VW-werknemers die ontslagen zullen worden omdat de Golf-productie naar Duitsland verplaatst wordt , er minstens 7000 ontslagen zullen vallen in toeleverings bedrijven .

En door sneeuwbal-effect (ongeveer 11 000 mensen die plots veel minder inkomen hebben ) zouden er door verminderde consumptie ook bij andere bedrijven banen kunnen sneuvelen

Comment

Working...
                                          X