Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hier zit toch wel wat tussen dat ze kunnen doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
      Iemand die wil werken zal een job vinden
      Dus volgens jou wil geen enkele van de ongeveer 400.000 werklozen (reële cijfers, niet de bijgekleurde) echt gaan werken?

Comment

Je begrijpt me verkeerd
        sarcasme. het zegt u iets?

Comment

• VW arbeiders verdien(d)en bovengemiddeld goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
            Dus volgens jou wil geen enkele van de ongeveer 400.000 werklozen (reële cijfers, niet de bijgekleurde) echt gaan werken?
            Het merendeel (85%) wil niet werken, dat zeg ik u. Ons bedrijf zoekt 10 bouwvakkers en krijgt de vacatures al een jaar niet ingevuld. We willen zelfs de opleiding zelf verzorgen voor deze mensen, zodat ze binnen een tweetal jaar volwaardig metser zijn. Veel mensen stempelen en klussen in het zwart bij, of vrouwen die thuis zitten en stempelen (man hoofdverdiener, stempelgeld is goed mee doorgenomen), ... . Dit zeggen zelfs de mensen van de VDAB wanneer je vraagt waarom ze de vacatures niet opgevuld krijgen, velen willen niet werken. Of willen toch zeker niet een beroep doen onder hun "niveau", ze kunnen ook gewoon werken en wachten tot er iets anders uit de bus komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              VW arbeiders verdien(d)en bovengemiddeld goed.
              'k meen me te herinneren van een vorige dreiging die boven hun hoofd hing, dat de vakbonden toen voorstelden om het overaanbod aan werknemers te compenseren met minder werk-uren, maar wel met behoud van loon. op die manier zou niemand met z'n vingers staan draaien.

Comment

klein voorbeeldje

dit jaar deed een vdab-kantoor in West-Vlaanderen een oproep naar 800 mensen voor een las-cursus.

6 mensen reageerden ....

Comment

Het merendeel (85%) wil niet werken, dat zeg ik u.
                  Boude uitspraak. Ik hoop voor jou dat je nooit deel zal uitmaken van de statistieken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                    'k meen me te herinneren van een vorige dreiging die boven hun hoofd hing, dat de vakbonden toen voorstelden om het overaanbod aan werknemers te compenseren met minder werk-uren, maar wel met behoud van loon. op die manier zou niemand met z'n vingers staan draaien.
                    Wie wil er niet minder werken en hetzelfde loon behouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                      klein voorbeeldje

dit jaar deed een vdab-kantoor in West-Vlaanderen een oproep naar 800 mensen voor een las-cursus.

6 mensen reageerden ....
                      Men was toch ook aan het klagen toen ze voorstelden om mensen (werklozen) 1 dag per week te gaan laten werken als vrijwilliger, of hoe zat dat?

Comment

Zoiets ja.

Comment

Boude uitspraak. Ik voor voor jou dat je nooit deel zal uitmaken van de statistieken.
                          Wel iedereen die ik ken die wil werken, heeft een job. In woon in de Noorderkempen en hier is de situatie zo (en geloof niet dat de Kempen de welvarendste regio van het land is) dat de situatie in Wallonië minder rooskleurig is, dat begrijp ik. In de bouw alleen al zijn er 12000 niet ingevulde jobs.

Comment

wetende dat er een ontslag boven je hoofd hangt? er was toen teveel volk, en de oplossing was arbeidsduurvermindering met loonbehoud...

Comment

Ik bekijk het vanuit de praktijk. Tonnen cv's krijg ik binnen voor uiteenlopende beroepen (van IT tot horeca en kuisvrouw).

Na sollicitatie is het in 80% vd gevallen de sollicitant zelf die belt om te zeggen dat ze toch niet geïnteresseerd zijn wegens meestal dezelfde reden: Ze zouden teveel moeten werken, en eigenlijk hebben ze het geld niet nodig.

Dat laatste komt meer en meer op. We zijn gekomen op een punt waar een groot deel van de actieve bevolking het eigenlijk niet meer nodig heeft. Meestal doordat de ouders in de gouden tijd goed verdiend hebben op 't werk en daarbuiten. Dan nog eens de meerwaarde op het ouderlijke huis enz.

Maar de consument is een raar iemand. Hij wil consumeren op de moment dat hijzelf niet wil werken

Uiteraard is dit minder van toepassing op arbeiders in een productieomgeving. Echter, de overstap naar bvb horeca is zeker en vast overbrugbaar. En daar zijn er jobs voldoende te vinden hoor. Maar je moet willen werken (met uiteraard een navenante verloning).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                Men was toch ook aan het klagen toen ze voorstelden om mensen (werklozen) 1 dag per week te gaan laten werken als vrijwilliger, of hoe zat dat?
                                Is bij een voorstel gebleven, geloof nooit dat de SPA en PS dit voorstel zullen steunen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  Zoiets ja.
                                  je moet maar durven hé

Comment

iedereen. Daar zit net 't probleem.

Comment

Boude uitspraak. Ik hoop voor jou dat je nooit deel zal uitmaken van de statistieken.

Insgelijks...

Comment

je moet maar durven hé
                                        Inderdaad.

Comment

• Mensen sturen ook hun CV's naar ons en dan bellen wij ze op voor een solicitatie. En die zeggen doodleuk maar meneer ik heb geen interesse, is puur om te laten zien dat ik wil werken voor de VDAB. Meneer kun je een brief schrijven dat ik langs ben geweest. Waarop wij doodleuk antwoorden als je had langsgekomen had je er 1 gekregen, nog een prettige dag verder Meneer.

Comment

Working...
                                          X