Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja sorry, maar ik heb geen zin de geschiedenisboeken te herschrijven. Die dingen zijn nu eenmaal een deel van de wereldgeschiedenis.
Voor zover ik weet is dit geen neo-nazi forum.
Echt laag bij de grond. Je kan een discussie niet halen dus begin je de Duitsers maar te wijzen op dingen waar ze niets mee te maken hebben. En nogmaals, als er hier geen besparing was geweest, was dat daar wel zo. En dan was er daar een immense sociale ramp.
Hun loon van die paar weken... de vakbonden hebben wel een goedgevulde kas, maar zoveel man zoveel weken een gesyndiceerd loon uitbetalen ? Ik dacht 't niet... .
Btw, aan alle leden die rechtstreeks of onrechtstreeks door deze sanering getroffen zijn: veel sterkte !
Deze week betaalt VW nog helemaal uit, zelfs al blijft iedereen de hele week staken.
VW economisch zo hard mogelijk te treffen, daar zal je de situatie inderdaad mee verbeteren hoor... Dan geeft je vorst geen enkele kans meer...
Inderdaad, ik snap die mensen niet. Denken ze nu echt dat je door te staken je werk kan behouden.
Op het VTM nieuws zeiden ze dat er veel gezinnen gingen zijn die in financiële nood gingen komen tegen kerst, menen ze dit nu?
Ik verwacht toch dat je spaart en niet direct al je geld uitgeeft. Ik begrijp dat je vaste kosten hebt als afbetaling huis & auto, elektriciteit, water, telefoonrekening etc. maar je moet toch wat geld hebben staan in geval van nood...
Was het de baas van Toyota of Soichiro Honda die heel zijn leven in derde klasse naar het werk spoorde i.p.v. tweede klasse en dan elk jaar het verschil doneerde aan een weeshuis in de buurt van de fabriek?
Deel 2: naspel met WO2.
De Duitsers zinden op wraak. Door de crash van Wallstreet kregen ze geen geld meer van de Amerikanen om de wanbetalingen af te lossen aan de Fransen en Engelsen. Hun hele economie zat in hun slop. Hitler is begonnen en heeft de hele bevolking opgehitst. Hij was daar meester in. En opnieuw zat het spel op de wagen. Er zijn toen dingen gebeurd dat wij niet kunnen begrijpen. Maar enkele grote leiders hadden waanideeën en de mensen moesten meedoen, met schrik voor hun eigen leven. Dingen die nu nog gebeuren.
De gewone Duitse bevolking heeft ook hierna weer moeten afzien en betalen.
En je moest eens weten wat wij (Belgen) in Congo hebben uitgespookt.
In de hele geschiedenis al is de kleine burger de speelbal geweest van de grote heersers. Gelukkig is dat nu anders.
Dus als je er geen bal van weet, moet je zwijgen.
Sorry voor deze off-topic, maar als ik degelijke dingen lees kook ik. Onwaarheden moeten de wereld uit.
Wij Belgen waren trouwens zeer efficiënt: als de Duitsers 'hun schuld' (die van de leiders...) niet konden afbetalen was er geen enkel probleem. Fransen en Belgen namen een treintje, gingen naar Duitsland, lieten de Duitsers als slaven de trein volladen met steenkool, en daarna waren we weer weg.
Ik denk dat ze ook andere kosten moeten verminderen voor bedrijven.
VW heeft x-aantal jaar geleden een eigen aansluiting gekregen op het hoogspanningsnet omdat het net van Vorst de stroom niet meer kon trekken. Dat ze die een grootverbruikers-voordeeltarief hadden gegeven om de kosten omlaag te halen. Bij Umicore zeggen ze dat het er vanaf hangt of de elektriciteitsprijzen nog zullen stijgen of dat ze naar het buitenland vertrekken met sommige vestigingen.
Net zoals met de transportkosten, VW is in Duitsland de grootste klant van de duitse spoorwegen. In belgië maakt de nmbs zelf geen gebruik van hun eigen transport omdat ze te duur zijn.
"Ondertussen rijdt er tussen Gent en Hasselt een goederentrein die maar een paar wagonnetjes lang is, en waarachter men makkelijk een extra wagon kan hangen."Volgens Digneffe doen heel wat interne diensten van de NMBS zowat alle transporten met vrachtwagens. "Daar is niks mis mee," is de verrassende reactie van woordvoerder Leen Uytterhoeven van de NMBS. "Het gebruik van het spoor heeft een prijs, en die prijs moeten we aan iedereen aanrekenen, ook aan onszelf."
Ja, als je enkel gelooft in de oneindige goedheid van de mensen dan begrijp ik je reacties. Zij die hun ogen open getrokken hebben weten dat het zo niet altijd is in het leven.
Ik heb over dit onderwerp gezegd wat ik wou zeggen, maar los daarvan:
- Hou ik nog minder van de chauvinistische Duitsers
- Krijg ik het ***taalgebruik*** van de mentaliteit van de Belgen (op site standaard zegt 66% en stijgend dat men nog een VW zou willen kopen)
- En in het bijzonder de irritatie die het merk VW bij mij opwekt is nog groter geworden.
Jammer dat ik VW niet kan boycotten, ik had reeds lang geleden beslist om er nooit een meer te kopen.
Ik heb ivm bovenstaande een kleine opmerking, als je al jaren geleden beslist hebt om geen VW te kopen, dat heb je nu geen recht van spreken, want dan was je toen niet consequent want TOEN bouwde VW hier wel nog +/- 200 000 wagens per jaar, dus als je dan toch zo bekommerd bent om de werkgelegenheid nu, moest je dat in thezorie toen ook zijn vind ik...
Nog een kleine opmerking: ik zou u willen aanraden eens te gaan controleren hoeveel autobouwers er ondertussen al weggetrokken zijn ui België. Iedereen heeft zijn mond vol over Renault, Ford en nu VW. Maar mogen we dan ook geen Citroëns, Peugeots, Chryslers, ... meer kopen? Want deze hebben hier ook auto's gebouwd, alleen vergeet een mens snel...
De Duitsers van vandaag iets verwijten voor zoveel jaar eerder gebeurd is? En iets wat daarenboven nog uitgelokt was? Keynes, onderhandelaar na de 1e wereldoorlog, wees op de "the devastating consequences of the heavy "reparations" payments imposed on Germany.". Men wist goed genoeg dat de herstelbetalingen Duitsland nog meer kapot zouden maken. En dan achteraf verbaasd zijn... DAT, mijn beste, is dikke zever.
't verleden van VW doet er helemaal niet toe. feit is dat er een paar duizend gezinnen een andere oplossing zullen moeten vinden om hun rekeningen te betalen. al de rest doet er niet toe. wij zullen met z'n allen de oorzaken misschien wel vinden, maar we kunnen er toch niets aan doen.
't verleden van VW doet er helemaal niet toe. feit is dat er een paar duizend gezinnen een andere oplossing zullen moeten vinden om hun rekeningen te betalen. al de rest doet er niet toe. wij zullen met z'n allen de oorzaken misschien wel vinden, maar we kunnen er toch niets aan doen.
Komen de gezinnen echt in geldproblemen, sparen zij soms niet?
Kijk, VW geeft momenteel de voorkeur aan Duitsland (daar is weinig tegen in te brengen). Ik vind wel dat als er dan nog openbare aanbestedingen komen voor nieuwe voertuigen van de overheid, dat de overheid eerst kijkt wat hier in eigen land nog gebouwd word (niet modellen maar merken met hier een fabriek). Zo zou ik bij een klein verschil dan toch de voorkeur geven aan een Opel, Ford, ... . Een beetje chauvinsme mag, ik vind dat de belgische overheid dit te weinig aan de dag legt. Bij vergelijkbare producten koop dan zo veel mogelijk "belgisch". De franse overheid rijd toch ook rond met Renault, Citroën of Peugeot veelal, in Duitsland rijden ze met duitse merken, in Amerika vooral met Amerikaanse, ... . Zo zou ik ook elke Duitse / Oostenrijkse en andere landen met wegenbelastingen die wij moeten betalen als we daar zijn, ook hier laten betalen voor onze snelwegen (I know Eu laat dit niet toe).
Comment