Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Megasanering treft VW Vorst
Collapse
X
-
De verkoop van VW zal wel in elkaar stuiken nu in België zoals indertijd met Renault is gebeurd. Dus binnenkort leuke kortingen van D'ieteren op het gamma? En mensen hebben gelijk als ze bij de beslissing voor een nieuwe wagen deze herstructuering in acht nemen. Als klant zijn we goed genoeg maar een productievere vestiging sluiten om de fabrieken in Duitsland te besparen, dan moet de consument ook maar is naar een wagen/bedrijf kijken die hier ook investeerd. Ik begrijp wel hun beslissing om niet te hard te snoeien in de heimat, maar toch. Neem dan maar een wagen als bewuste klant van GM, Ford, Volvo, ... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk BerichtenDe verkoop van VW zal wel in elkaar stuiken nu in België zoals indertijd met Renault is gebeurd. Dus binnenkort leuke kortingen van D'ieteren op het gamma? En mensen hebben gelijk als ze bij de beslissing voor een nieuwe wagen deze herstructuering in acht nemen. Als klant zijn we goed genoeg maar een productievere vestiging sluiten om de fabrieken in Duitsland te besparen, dan moet de consument ook maar is naar een wagen/bedrijf kijken die hier ook investeerd. Ik begrijp wel hun beslissing om niet te hard te snoeien in de heimat, maar toch. Neem dan maar een wagen als bewuste klant van GM, Ford, Volvo, ... .
Even tussendoor, hoeveel mensen heeft Ford 3 jaar geleden ontslagen? Dit puur ter zijde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten10 miljoen doden, dacht ik.
back on topic: 13000 banen is echt wel enorm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk BerichtenProductievere vestiging inderdaad, maar over het sociaal klimaat zullen we maar zwijgen zeker? Waarom blijft vooral Volvo top in België? Door zijn uitstekend sociaal klimaat.
Even tussendoor, hoeveel mensen heeft Ford 3 jaar geleden ontslagen? Dit puur ter zijde
En VW Vorst is een uitdoofscenario van de fabriek, binnen 5 jaar is die helemaal dicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenSorry voor deze off-topic, maar als ik degelijke dingen lees kook ik. Onwaarheden moeten de wereld uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk BerichtenFord heeft zijn vestiging niet gesloten, deel van de arbeiders zijn terug aan de slag bij toeleveranciers (zelfs een deel terug bij ford). Bij ford waren er helemaal niet zoveel naakte ontslagen.
En VW Vorst is een uitdoofscenario van de fabriek, binnen 5 jaar is die helemaal dicht.
Maar dat het om zoveel minder jobs gaat is helemaal niet correct. Bij Genk waren het 3000 ontslagen rechtstreeks en nog eens ongeveer zoveel bij de toeleveranciers. Bij Volkswagen zullen het er rechtstreeks ongeveer 500 meer zijn waarschijnlijk.
Dit gewoon maar even om aan te tonen dat het banenverlies in exacte eenheden niet zoveel lager ligt dan in Ford.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk BerichtenEn VW Vorst is een uitdoofscenario van de fabriek, binnen 5 jaar is die helemaal dicht.
Jammer voor alle werknemers. En zeker voor man en vrouw die er beide werken, een aardig loon hadden en pas gebouwd hebben. Maar er zijn nog knelpuntberoepen genoeg. Je moet enkel een beetje willen...
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenMag ik je eens uitnodigen een werk te lezen van professor Ruddy Doom van de universiteit Gent
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
Tijd brengt raad...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAls die keuze rationeel is, wel.
Duits bedrijf
Vakbond belooft steun aan de baas (Piëch) en wordt flexibler.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenEen gegronde reden?
VW economisch zo hard mogelijk treffen. Wekenlang zou ik staken. Als ik bij die 4000 was, waar de kans dus meer dan 60% voor is, dan zou ik niet meer aan het werk gaan. Geen enkele auto zou die fabriek nog verlaten.
Vertel mij eens wat deze mensen te verliezen hebben? Hun job?
De reden om te staken moet zijn dat men mensen niet als melkvee kan gebruiken, en dat als men cynische beslissingen neemt die dan ook nog eens het gevolg zijn van rotslecht management en grootheidswaanzin, dat men daar moet voor betalen, dat het melkvee zich niet alleen laat doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenDenkt gij nu echt dat men op lange termijn een fabriek met 1500 man gaat openhouden? Staken zou ik doen GVD, en ondertussen ander werk zoeken.
Als die fabriek nu lange tijd lamgelegd wordt dan betekent dat een verlies van ongeveer 15.000 auto's per maand. Wachtlijsten zullen overal beginnen oplopen, maar nog zal men de gebudgetteerde jaarverkoop niet kunnen halen.
Bovendien zal de "sluiting" zolang niet kunnen uitgevoerd worden, en zal men de abrupte overgang niet kunnen opvangen door een meerproductie in andere fabrieken. Logistiek wordt het ook een nachtmerrie, en logistieke kosten zullen gigantisch stijgen.
Een langdurige staking in dergelijke grote fabriek kan VW véél pijn doen!
A) België een zéér goede reputatie krijgt
B) VW verlies maakt, en zal besparen op nog meer jobs.
Trouwens, als de Duitsers hun job zouden verliezen, zou je hetzelfde zeggen? Neen waarschijnlijk, maar het is nochtans krak hetzelfde, aangezien dat ook zou resulteren in sociale drama's.
Comment
-
Ik wil mijn solidariteit uitdrukken met de werknemers van VW Vorst en alle anderen die zullen geimpacteerd zijn in deze zware beslissing.
Ongeacht wat er in het verleden is fout gelopen (en wat volgens mijn mening weinig heeft bijgedragen tot de huidige beslissing).
Ik hoop enkel dat Guy, buiten het feit dat hij in december overleg heeft met de bonzen van VW, waarvan hij volgens eigen zeggen weinig van verwacht, vanaf nu naarstig begint te zoeken naar een nieuwe toekomst voor de getroffen mensen. Nog niet zo lang geleden heeft hij tijdens de verkiezingscampagnes toch gezegd dat er veel openstaande jobs zijn. Voor mijn part mag hij ook op zoek naar een nieuwe job voor de overblijvers, laat VW hun polokes maar op een ander in elkaar steken. Dit zal natuurlijk flexibiliteit van de werknemers vereisen.
Hopelijk mondt dit niet uit in sociale onlusten waar niemand mee gediend is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk BerichtenDat het om een uitdoofscenario gaat is waarschijnlijk correct. Maar dat werd van Ford Genk in 2003 ook gezegd. Men heeft pas enkele weken nadien beslist om de Mondeo in Genk te houden en pas maanden later om de Galaxy en S-Max te laten komen.
Maar dat het om zoveel minder jobs gaat is helemaal niet correct. Bij Genk waren het 3000 ontslagen rechtstreeks en nog eens ongeveer zoveel bij de toeleveranciers. Bij Volkswagen zullen het er rechtstreeks ongeveer 500 meer zijn waarschijnlijk.
Dit gewoon maar even om aan te tonen dat het banenverlies in exacte eenheden niet zoveel lager ligt dan in Ford.
Het zijn er zelfs 1000 meer. VW heeft België aan de deur gezet. De Golf VI zal niet meer hier worden gemaakt. Binnen 3 jaar is Vorst voorgoed dicht?1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenVoor U is het ook allemaal simpel hé:
volkswagen zal de andere fabrieken aanpassen om dat op te vangen --> Ha ja en volgende week hebben ze de volledige capaciteit van 4000 man opgevangen?
Denk nu toch eens na: als er overal buffers zitten dan zou men van vandaag op morgen de hele fabriek van Vorst kunnen sluiten. Dat gaan ze toch niet doen hé?
Buffers is een verkeerd woord, overcapaciteit heet dat. Om de capaciteit te herverdelen op rationele wijze over minder fabrieken heeft men tijd nodig. Men zal de werknemers van Vorst vragen om de productie geleidelijk af te bouwen. Eigenlijk graven ze in die periode hun eigen graf, om er dan ingeduwd te worden.
Neeneen, laat VW de graven zelf maar graven, dat gaat pijn doen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenJa, als je enkel gelooft in de oneindige goedheid van de mensen dan begrijp ik je reacties. Zij die hun ogen open getrokken hebben weten dat het zo niet altijd is in het leven.
Ik heb over dit onderwerp gezegd wat ik wou zeggen, maar los daarvan:
- Hou ik nog minder van de chauvinistische Duitsers
- Krijg ik het ***taalgebruik*** van de mentaliteit van de Belgen (op site standaard zegt 66% en stijgend dat men nog een VW zou willen kopen)
- En in het bijzonder de irritatie die het merk VW bij mij opwekt is nog groter geworden.
Jammer dat ik VW niet kan boycotten, ik had reeds lang geleden beslist om er nooit een meer te kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJayVW economisch zo hard mogelijk treffen. Wekenlang zou ik staken. Als ik bij die 4000 was, waar de kans dus meer dan 60% voor is, dan zou ik niet meer aan het werk gaan. Geen enkele auto zou die fabriek nog verlaten.
Vertel mij eens wat deze mensen te verliezen hebben? Hun job?
Btw, aan alle leden die rechtstreeks of onrechtstreeks door deze sanering getroffen zijn: veel sterkte !Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenIk zeg al vele jaren dat sommige merken bij mij nooit zullen binnenkomen.
Waaronder Renault en VW. Toeval? Geen idee.
Moet ik zeggen welke merken ik nog niet moet hebben?
Aan alle boycotoproepers en mensen die zeggen dat het 'dommeriken' zijn, dezen die nog volkswagen kopen: het is niet omdat jij van die mening bent, dat iedereen van die mening moet zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenInderdaad, dat hebben ze 65 jaar geleden bewezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
Comment
Comment