Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 200.000 jobs bijcreëren.

Dan zullen de loonlasten toch moeten dalen.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Ja sorry, maar ik heb geen zin de geschiedenisboeken te herschrijven. Die dingen zijn nu eenmaal een deel van de wereldgeschiedenis.
      Voor zover ik weet is dit geen neo-nazi forum.
      Echt laag bij de grond. Je kan een discussie niet halen dus begin je de Duitsers maar te wijzen op dingen waar ze niets mee te maken hebben. En nogmaals, als er hier geen besparing was geweest, was dat daar wel zo. En dan was er daar een immense sociale ramp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
        Hun loon van die paar weken... de vakbonden hebben wel een goedgevulde kas, maar zoveel man zoveel weken een gesyndiceerd loon uitbetalen ? Ik dacht 't niet... .

Btw, aan alle leden die rechtstreeks of onrechtstreeks door deze sanering getroffen zijn: veel sterkte !

Deze week betaalt VW nog helemaal uit, zelfs al blijft iedereen de hele week staken.
        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
          VW economisch zo hard mogelijk te treffen, daar zal je de situatie inderdaad mee verbeteren hoor... Dan geeft je vorst geen enkele kans meer...
          • Inderdaad, ik snap die mensen niet. Denken ze nu echt dat je door te staken je werk kan behouden.
          • Op het VTM nieuws zeiden ze dat er veel gezinnen gingen zijn die in financiële nood gingen komen tegen kerst, menen ze dit nu?
            Ik verwacht toch dat je spaart en niet direct al je geld uitgeeft. Ik begrijp dat je vaste kosten hebt als afbetaling huis & auto, elektriciteit, water, telefoonrekening etc. maar je moet toch wat geld hebben staan in geval van nood...

Comment

Helemaal niet.
            Maar zoals Maaher al zei, de geschiedenis (en het succes) van VW is onlosmakelijk verbonden met de 2de WO.
            Die van BMW ook.
            Die van Mercedes ook.
            ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
              Was het de baas van Toyota of Soichiro Honda die heel zijn leven in derde klasse naar het werk spoorde i.p.v. tweede klasse en dan elk jaar het verschil doneerde aan een weeshuis in de buurt van de fabriek?
              Publiciteitsstunt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
                Proficiat. Ooit van godwins law gehoord?

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
                Als we toch gaan zeveren: http://rexcurry.net/bookchapter4a1a2a.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                  Ik zou eerder een geschiedenisboek lezen. Want het is niet allemaal zo zwart-wit en simpel als jij denkt.

Er zijn 3 delen.

Deel 1: voorspel met de Frans-Duitse oorlog.
                  Fransen wonnen en wilden de Duitsers vernederen.

Deel 2: middenstuk met WO1
                  De Fransen hebben de Duitsers uit hun kot gelokt zodat zij de oorlog verklaarden. Maar héél Europa was rond 1900 een tijdbom die op ontploffen stond. En de Duitsers werden gezien als de aanstichters en werden aan het einde van de oorlog te zwaar gestraft.

Deel 2: naspel met WO2.
                  De Duitsers zinden op wraak. Door de crash van Wallstreet kregen ze geen geld meer van de Amerikanen om de wanbetalingen af te lossen aan de Fransen en Engelsen. Hun hele economie zat in hun slop. Hitler is begonnen en heeft de hele bevolking opgehitst. Hij was daar meester in. En opnieuw zat het spel op de wagen. Er zijn toen dingen gebeurd dat wij niet kunnen begrijpen. Maar enkele grote leiders hadden waanideeën en de mensen moesten meedoen, met schrik voor hun eigen leven. Dingen die nu nog gebeuren.
                  De gewone Duitse bevolking heeft ook hierna weer moeten afzien en betalen.

En je moest eens weten wat wij (Belgen) in Congo hebben uitgespookt.

In de hele geschiedenis al is de kleine burger de speelbal geweest van de grote heersers. Gelukkig is dat nu anders.

Dus als je er geen bal van weet, moet je zwijgen.

Sorry voor deze off-topic, maar als ik degelijke dingen lees kook ik. Onwaarheden moeten de wereld uit.
                  Wij Belgen waren trouwens zeer efficiënt: als de Duitsers 'hun schuld' (die van de leiders...) niet konden afbetalen was er geen enkel probleem. Fransen en Belgen namen een treintje, gingen naar Duitsland, lieten de Duitsers als slaven de trein volladen met steenkool, en daarna waren we weer weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                    200.000 jobs bijcreëren.

Dan zullen de loonlasten toch moeten dalen.

Ik denk dat ze ook andere kosten moeten verminderen voor bedrijven.

VW heeft x-aantal jaar geleden een eigen aansluiting gekregen op het hoogspanningsnet omdat het net van Vorst de stroom niet meer kon trekken. Dat ze die een grootverbruikers-voordeeltarief hadden gegeven om de kosten omlaag te halen. Bij Umicore zeggen ze dat het er vanaf hangt of de elektriciteitsprijzen nog zullen stijgen of dat ze naar het buitenland vertrekken met sommige vestigingen.

Net zoals met de transportkosten, VW is in Duitsland de grootste klant van de duitse spoorwegen. In belgië maakt de nmbs zelf geen gebruik van hun eigen transport omdat ze te duur zijn.

NMBS vindt trein te duur voor eigen transport

Vrachtvervoer per trein is te duur. Dat vindt althans de NMBS. Onze nationale spoorwegmaatschappij doet voor het eigen intern vrachtvervoer beroep op vrachtwagens van privé transportfirma's. De treinen blijven intussen leeg staan. Vakbondsafgevaardigde Jos Digneffe (ACOD Spoor) trekt aan de alarmbel: "Terwijl het lot van 10.000 spoormannen in vraag wordt gesteld, smijt de NMBS het geld door deuren en vensters weg, én rijden er meer camions op onze autostrades."

Sinds de beheersovereenkomst van 1998 is de NMBS opgesplitst in aparte business units, die elk zoveel mogelijk zelfbedruipend moeten zijn. Daar hoort ook bij dat de diensten en wederdiensten van die units onderling precies gefactureerd moeten worden en dat er indien mogelijk goedkopere alternatieven búiten de NMBS gezocht dienen te worden."Dat leidt in bepaalde gevallen tot absurde situaties," zegt Jos Digneffe. "Voor een partij bodemplanken voor wagons die van Gent naar Hasselt moet, schrijft de dienst Materieel een prijsaanvraag uit bij de dienst Cargo én bij enkele privé-transporteurs. Cargo kan het transporteren voor ongeveer 425 euro, een privé-firma voor ongeveer 300 euro. Dus wordt het de privé-firma." Het personeel van de NMBS verkiest dus de vrachtwagen boven de eigen trein voor het vervoer van materiaal.

"Ondertussen rijdt er tussen Gent en Hasselt een goederentrein die maar een paar wagonnetjes lang is, en waarachter men makkelijk een extra wagon kan hangen."Volgens Digneffe doen heel wat interne diensten van de NMBS zowat alle transporten met vrachtwagens. "Daar is niks mis mee," is de verrassende reactie van woordvoerder Leen Uytterhoeven van de NMBS. "Het gebruik van het spoor heeft een prijs, en die prijs moeten we aan iedereen aanrekenen, ook aan onszelf."
                    A Twist of the Wrist

Comment

Deze week betaalt VW nog helemaal uit, zelfs al blijft iedereen de hele week staken.
                      applausje voor VW
                      Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                      VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

oh please

Comment

Er werd wel vriendelijk gevraagd om terug te werken...

Comment

• Ai ai ai...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                              Ja, als je enkel gelooft in de oneindige goedheid van de mensen dan begrijp ik je reacties. Zij die hun ogen open getrokken hebben weten dat het zo niet altijd is in het leven.

Ik heb over dit onderwerp gezegd wat ik wou zeggen, maar los daarvan:
                              - Hou ik nog minder van de chauvinistische Duitsers
                              - Krijg ik het ***taalgebruik*** van de mentaliteit van de Belgen (op site standaard zegt 66% en stijgend dat men nog een VW zou willen kopen)
                              - En in het bijzonder de irritatie die het merk VW bij mij opwekt is nog groter geworden.

Jammer dat ik VW niet kan boycotten, ik had reeds lang geleden beslist om er nooit een meer te kopen.
                              Ik heb ivm bovenstaande een kleine opmerking, als je al jaren geleden beslist hebt om geen VW te kopen, dat heb je nu geen recht van spreken, want dan was je toen niet consequent want TOEN bouwde VW hier wel nog +/- 200 000 wagens per jaar, dus als je dan toch zo bekommerd bent om de werkgelegenheid nu, moest je dat in thezorie toen ook zijn vind ik...

Nog een kleine opmerking: ik zou u willen aanraden eens te gaan controleren hoeveel autobouwers er ondertussen al weggetrokken zijn ui België. Iedereen heeft zijn mond vol over Renault, Ford en nu VW. Maar mogen we dan ook geen Citroëns, Peugeots, Chryslers, ... meer kopen? Want deze hebben hier ook auto's gebouwd, alleen vergeet een mens snel...

Comment

Zeveren? Hoezo?

De Duitsers van vandaag iets verwijten voor zoveel jaar eerder gebeurd is? En iets wat daarenboven nog uitgelokt was? Keynes, onderhandelaar na de 1e wereldoorlog, wees op de "the devastating consequences of the heavy "reparations" payments imposed on Germany.". Men wist goed genoeg dat de herstelbetalingen Duitsland nog meer kapot zouden maken. En dan achteraf verbaasd zijn... DAT, mijn beste, is dikke zever.

Comment

• 'k wou me niet moeien, maar toch: wat een gezeik.

't verleden van VW doet er helemaal niet toe. feit is dat er een paar duizend gezinnen een andere oplossing zullen moeten vinden om hun rekeningen te betalen. al de rest doet er niet toe. wij zullen met z'n allen de oorzaken misschien wel vinden, maar we kunnen er toch niets aan doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    'k wou me niet moeien, maar toch: wat een gezeik.

't verleden van VW doet er helemaal niet toe. feit is dat er een paar duizend gezinnen een andere oplossing zullen moeten vinden om hun rekeningen te betalen. al de rest doet er niet toe. wij zullen met z'n allen de oorzaken misschien wel vinden, maar we kunnen er toch niets aan doen.
                                    Komen de gezinnen echt in geldproblemen, sparen zij soms niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                      Komen de gezinnen echt in geldproblemen, sparen zij soms niet?
                                      soms sparen zij niet.

Comment

• Kijk, VW geeft momenteel de voorkeur aan Duitsland (daar is weinig tegen in te brengen). Ik vind wel dat als er dan nog openbare aanbestedingen komen voor nieuwe voertuigen van de overheid, dat de overheid eerst kijkt wat hier in eigen land nog gebouwd word (niet modellen maar merken met hier een fabriek). Zo zou ik bij een klein verschil dan toch de voorkeur geven aan een Opel, Ford, ... . Een beetje chauvinsme mag, ik vind dat de belgische overheid dit te weinig aan de dag legt. Bij vergelijkbare producten koop dan zo veel mogelijk "belgisch". De franse overheid rijd toch ook rond met Renault, Citroën of Peugeot veelal, in Duitsland rijden ze met duitse merken, in Amerika vooral met Amerikaanse, ... . Zo zou ik ook elke Duitse / Oostenrijkse en andere landen met wegenbelastingen die wij moeten betalen als we daar zijn, ook hier laten betalen voor onze snelwegen (I know Eu laat dit niet toe).

Comment

• Hét grote probleem is volgens mij dat de vakbonden, die hun nut hebben gehad na de industrieële evolutie, nu hun macht misbruiken. Ze zijn alleen geïnteresseerd in hun belang. Daarenboven creëren ze zo'n grote inflexibele arbeidsmarkt (minimumlonen, regels...) dat bedrijven nu bijna verplicht zijn om in 1 keer te herstructureren. Mochten de arbeiders kunnen ontslaan worden bij overproductie, was het nooit zover gekomen. Dan had men het geld dat ze nu moeten gebruiken om te herstructureren, gebruiken om dezen die ontslaan zijn een opleiding te geven...

Comment

Working...
                                          X