Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    Ja sorry, maar ik heb geen zin de geschiedenisboeken te herschrijven. Die dingen zijn nu eenmaal een deel van de wereldgeschiedenis.
    ...meer nog: ze zijn zelfs onderdeel van de VW geschiedenis. Toch blijft het een goedkope opmerking.
    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
      Hier misbruik je mijn quote, Vorst staat nu eenmaal gekend als een stakingsminnend bedrijf.
      Arbeidsintensieve bedrijven in het algemeen zijn veel gevoeliger voor stakingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
        let maar op van de fransen ook ... die hebben ons ook al een paar keer liggen gehad! en die hollanders eigenlijk ook.
        Sst. Straks hebben we weer dol met de Spanjaarden.

Anyway: spijtig dat er weer een fabriek van die omvang wordt afgebouwd. Ik hoopte dat protectionalisme een beetje voorbij was in deze tijden van het verenigd Europa.
        American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

let maar op van de fransen ook ... die hebben ons ook al een paar keer liggen gehad! en die hollanders eigenlijk ook.
          Ai, gaan we Calimero spelen?

Comment

Arbeidsintensieve bedrijven in het algemeen zijn veel gevoeliger voor stakingen.

omdat er in Belgïe veel arbeiders rondlopen die zoveel mogelijk willen krijgen om zo weinig mogelijk te doen en de wetgeving hun nog een extra duwtje in de rug geeft om te staken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
              ...meer nog: ze zijn zelfs onderdeel van de VW geschiedenis. Toch blijft het een goedkope opmerking.
              Misschien wel, maar waaraan ligt dat?

Comment

Ja sorry, maar ik heb geen zin de geschiedenisboeken te herschrijven. Die dingen zijn nu eenmaal een deel van de wereldgeschiedenis.
                Voor zover ik weet is dit geen neo-nazi forum.
                En voor zover ik weet was uw opmerking hier totaal irrelevant.

Comment

Inderdaad, dat hebben ze 65 jaar geleden bewezen.
                  Wil je dan soms beweren dat de VW Vorst werknemers werken voor neo-nazi's? komaan hé.

Als er gevatte opmerkingen zijn, allemaal akoord, maar als je gaat beginnen met opmerkingen te maken over de Tweede Wereldoorlog, dan ben je niet goed bezig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                    omdat er in Belgïe veel arbeiders rondlopen die zoveel mogelijk willen krijgen om zo weinig mogelijk te doen en de wetgeving hun nog een extra duwtje in de rug geeft om te staken.
                    En een topmanager die jaarlijks 20 miljoen binnenrijft en dan als de zaken verkeerd lopen omdat 'ie zijn job slecht heeft gedaan een gouden handdruk krijgt van 100 miljoen, is sociaal aanvaardbaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk Berichten
                      Wil je dan soms beweren dat de VW Vorst werknemers werken voor neo-nazi's? komaan hé.
                      Helemaal niet.
                      Maar zoals Maaher al zei, de geschiedenis (en het succes) van VW is onlosmakelijk verbonden met de 2de WO.

Comment

En een topmanager die jaarlijks 20 miljoen binnenrijft en dan als de zaken verkeerd lopen omdat 'ie zijn job slecht heeft gedaan een gouden handdruk krijgt van 100 miljoen, is sociaal aanvaardbaar?
                        hij had mss een beter contract ...

Comment

Ik hoopte dat protectionalisme een beetje voorbij was in deze tijden van het verenigd Europa.
                          Vandaar dat ik overtuigd blijf van 't feit dat we zeker niet enkel meer binnen Europa moeten kijken als we kopen omwille van werkgelenheid.

Comment

• Absoluut mee akkoord dat dat niet sociaal aanvaardbaar is om zoveel te verdienen als topman, maar is het aanvaardbaar om telkens weer te staken met als gevolg:

4000 gezinnen zonder inkomen?

Comment

hij had mss een beter contract ...
                              allesinds een beter dan zijn arbeiders in Belgie. Al verdienden die ook teveel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk Berichten
                                Absoluut mee akkoord dat dat niet sociaal aanvaardbaar is om zoveel te verdienen, maar is het aanvaardbaar om telkens weer te staken met als gevolg:

4000 gezinnen zonder inkomen?
                                Ik denk niet dat de ontslagen een rechtstreeks gevolg zijn van stakingen (waarmee ik niet zeg dat dit gegeven niet heeft meegespeeld in de uiteindelijke beslissing).

Comment

Daar worden ook contracten om ontslagvergoedingen te betalen gemaakt. Nog sterker, deze zogenaamde topmanagers functioneren zo goed als altijd als zelfstandige bestuurder binnen het bedrijf. En nog meer, het bedrijf kan hun geen vergoeding geven als ze uit hun taak ontslagen worden, dat wordt bedongen met de aandeelhouders, dus strikt genomen hoeven ze daar zelfs geen recht op te hebben, behalve anders bepaald in contract. Je moet natuurlijk goed gek zijn dat niet te laten opnemen in je contract. Daarnaast zullen, als deze persoon fouten heeft gemaakt die leiden tot het compleet verkeerd lopen van de zaken, deze fouten ook aantoonbaar moeten zijn en kan eventueel een ontslag zonder gouden handdruk.

Jouw post komt hier trouwens meer over als een vorm van frustratie omdat er mensen zijn die hoge ontslagvergoedingen krijgen, maar misschien is het wel is goed eraan te denken dat voor deze mensen de job niet eindigt om 17u, maar dat ze vaak ook ganse weekends moeten spenderen aan het werk.

En nu terug on topic naar VW en de sanering!

Comment

Misschien wel, maar waaraan ligt dat?
                                    Die goedkope opmerking? Aan het manneke zeker? Ik heb ze alleszins niet gepost hier.

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                    De proporties zijn inderdaad wat scheef getrokken. Of dat sociaal aanvaardbaar is, is hier eigenlijk de vraag niet.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                    En nu terug on topic naar VW en de sanering!
                                    Inderdaad.
                                    Hoeveel banen gaan er gered worden? "We bekijken alle mogelijkheden" klinkt pijnlijk bekend in de oren.

Comment

Hoeveel banen gaan er gered worden? "We bekijken alle mogelijkheden" klinkt pijnlijk bekend in de oren.
                                      Iemand al nieuws over de eventuele banen bij de toeleveranciers?

Comment

Aan het manneke zeker?

Comment

Die goedkope opmerking? Aan het manneke zeker? Ik heb ze alleszins niet gepost hier.

De proporties zijn inderdaad wat scheef getrokken. Of dat sociaal aanvaardbaar is, is hier eigenlijk de vraag niet.
                                          Inderdaad.
                                          Hoeveel banen. Ik vraag me alleen af hoe je een bedrijf rendabel wilt houden met maar 1500 mensen? Om een productielijn draaiende te houden, lijkt me dit zeer weinig... En welke auto gaan ze in de plaats krijgen? De Fox of de Polo waarschijnlijk, die zowizo ook op hun laatste benen lopen... Ik denk dat nu, hoe spijtig genoeg ook, het testament in geschreven voor het overlijden binnen een aantal jaren...

Comment

Working...
                                          X