Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    Welke voorsprong?

    Wallonië is meer een meer een blok aan ons been. Denken we maar aan de miljardenstroom...

    En dan heeft Di Corupto nog het lef om uit te roepen dat de nieuwe premier een Waal moet zijn Er zijn 14 federale ministers en de premier. De ministerposten worden al 7-7 verdeelt. Maar Vlaanderen telt om en bij de 6 miljoen inwoners. Wallonië slechts 3 miljoen inwoners. Brussel telt er 1 miljoen. Dat vind ik walgelijk!
    Gisteren Arno gezien op tv. Voorstelling van zijn nieuwe cd. Een van de nummers gaat over de klimaatswijzigingen.
    Arno zei: "als we zo verder doen, liggen binnen 15 jaar Oostende en Antwerpen in de zee en beginnen onze stranden aan Koekelberg. Dan mogen al die Vlaamse politici een huis gaan zoeken in de Ardennen."

    Als de Walen ons dan nog asiel willen geven natuurlijk na alles wat we over hen gezegd hebben.

    Arno is een wijs man.
    Als ik jouw posts op het forum lees, krijg ik twee indrukken: je bent een gevaarlijk chauffeur en een VB-meelopertje.
    Last edited by ; 26/01/2007, 08:08.

    Comment


    • in dit topic gaat het over de megasanering in VW Vorst. De rest regelen jullie via andere kanalen.

      Comment


      • Vorst is begraven, kunnen de Walen in hun zak steken...
        Van Velthoven zendt een sociaal bemiddelaar, haha
        Reden van de staking, men wou eenzijdig toch nog de premie van 10.000 per persoon bovenop de bekomen voordelen, terwijl dit in een sluitende overeenkomst niet afgesproken was met de Duitsers, begrijpe wie kan

        Comment


        • Ja baas.
          Trouwens, tsmetjen, ik ben het niet die telkens de communautaire toer opgaat in alle mogelijke topics.

          @reVel: Na 't school achter de kerk?

          Comment


          • my 2 cents; ze zijn hun eigen doodvonnis aan het tekenen in vorst !
            4 rings driver

            Comment


            • Faust, enerzijds zijn de werknemers verantwoordelijk, ze moesten gewoon werken, de gelukzakken die niet buiten lagen tenminste.

              Anderzijds zijn de werknemers verantwoordelijk. Een groep mensen aan het werk houden zonder zekerheid is een onmogelijke opgave. Zeker na de afgelopen gebeurtenissen. Eerst 't fabriekje opkuisen en alles voor iedereen duidelijk & op papier, dan is er geen reden voor onrust.

              Dat heeft Vorst de nek omgedaan, de laatste jaren. De mentaliteit " 't zal allemaal wel in orde komen..." heeft tevele overheerst. Een werknemer voelt dat ook. Een werknemer die daarenboven (onterecht!) tegen werkhervatting was wil ambras.

              Comment


              • Schandalig eigenlijk.
                en tzal waarschijnlijk wel de groep walen geweest zijn die ook niet wou stoppen met staken die nu weer het werk neergelegd hebben. wel ze hebben nu wat ze wilden.
                Gelukkig zijn de 1700mensen die een ontslagpremie gekregen hebben.

                Comment


                • Opmerkelijk hoe de vakbonden op de achtergrond blijven deze keer. Enkele weken geleden schreeuwden ze 't van de parking, wat imo ook hun taak was (zoveel als mogelijk uit de brand slepen voor de werknemers) maar nu ze hun ahterban moeten motiveren om te werken ipv te staken hangen ze 't geslachtte schaap uit ("we wisten dat dit spijtig genoeg kon gebeuren toen 40% voor verder staken stemde").

                  Comment


                  • Misschien kennen we niet alle details, maar met wat ik er nu van weet, vind ik dat de werknemers ronduit idioot bezig zijn. Ze zouden beter wat meer geduld opbrengen en aan de slag gaan. Binnen een paar weken kunnen ze nog altijd weer beginnen staken.
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • 't Is blijkbaar vooral de franstalige socialistische vakbond die achter de huidige staking zit. Hoe toevallig.

                      Nou ja, als ze hun krediet verspelen hiermee, eigen schuld. Maar voor mij kon de directie dit ook voorzien. Diegenen die vrijwillig vertrekken, zijn ook meestal diegenen die het meest werkwillig zijn... 90 % van die mensen zal binnen de 6 maanden à 1 jaar ander werk vinden. De directie laat die werkwilligen weglopen, terwijl ze de grootste lamzakken overhouden.

                      Als het echter vanaf het begin de bedoeling was om heel de boel te sluiten, dan speelt de directie het wél goed. Audi wil zich uiteraard niet engageren om hier een nieuw model te bouwen met zulke werknemers. Resultaat : Fabriek sluiten ofwel hardere troeven in handen wanneer onderhandeld moet worden met de regering.

                      Zowiezo weten we er te weinig over, maar 'k vind het grappig om volgen.
                      BMW E46 318d '05

                      VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                      Comment


                      • Ik vrees dat we beginnen zien waar dit uiteindelijk zal op uitdraaien...
                        Vakbonden zijn nodig, maar kijken dikwijls niet verder dan hun neu slang is (geld! geld! geld!)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                          't Is blijkbaar vooral de franstalige socialistische vakbond die achter de huidige staking zit. Hoe toevallig.

                          Nou ja, als ze hun krediet verspelen hiermee, eigen schuld. Maar voor mij kon de directie dit ook voorzien. Diegenen die vrijwillig vertrekken, zijn ook meestal diegenen die het meest werkwillig zijn... 90 % van die mensen zal binnen de 6 maanden à 1 jaar ander werk vinden. De directie laat die werkwilligen weglopen, terwijl ze de grootste lamzakken overhouden.

                          Als het echter vanaf het begin de bedoeling was om heel de boel te sluiten, dan speelt de directie het wél goed. Audi wil zich uiteraard niet engageren om hier een nieuw model te bouwen met zulke werknemers. Resultaat : Fabriek sluiten ofwel hardere troeven in handen wanneer onderhandeld moet worden met de regering.

                          Zowiezo weten we er te weinig over, maar 'k vind het grappig om volgen.
                          rood/bruin: Das een feit de mensen die ik ken die gestopt zijn hebben al ander werk. Ander werk vinden is geen probleem ma ze zullen van den eertsen tot de laatsten loon moeten inleveren das een feit. Spijtig dat ze dat daar blijkbaar niet allemaal beseffen.

                          Als ik VW en Volvo met de beperkte ervaringen die ik er heb vergelijk dan moet ik zeggen dat er bij Volvo een veel betere werksfeer heerst dan bij VW.

                          Comment


                          • Motor achter de actie is FGTB.
                            Je merkt dat de rest er niet echt mee akkoord gaat maar ze houden hun k*k in omwille van de "vakbondssolidariteit" ?

                            Comment


                            • Als ze op die manier de fabriek op een sluiting willen laten afstevenen vind ik dat de staat ook niet tussenbeide moet komen voor werkloosheidsuitkeringen voor die mensen, ze hebbende boel immers zelf naar de kloten geholpen...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                Als ze op die manier de fabriek op een sluiting willen laten afstevenen vind ik dat de staat ook niet tussenbeide moet komen voor werkloosheidsuitkeringen voor die mensen, ze hebbende boel immers zelf naar de kloten geholpen...
                                Mja, das dubbel é kan je al die mensen straffen voor een paar rotte appels?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                                  Mja, das dubbel é kan je al die mensen straffen voor een paar rotte appels?
                                  zij laten zich dan ook als een kudde schapen leiden door die vakbondspaljassen...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                    zij laten zich dan ook als een kudde schapen leiden door die vakbondspaljassen...
                                    jep als die kudde schapen die willen werken eens wat harder gaan blaten, want altijd maar die walen van alles de schuld geven en blijven zitten is al ni veel beter

                                    Comment


                                    • Ze zouden beter wat minder staken en meer werken ! Degene die meestaken met hun vakbond graven hun eigen graf ! Vakbonden willen altijd maar minder werken en meer verdienen, zo werkt het nu eenmaal niet ! Dat ze in dit geval meer werkzekerheid willen snap ik best, maar op deze manier zullen ze die niet krijgen !!!!

                                      Comment


                                      • Heu, mag ik toch eens fijntjes ergens op wijzen:

                                        Ik heb NERGENS gehoord dat er zwart op wit garanties waren dat Vorst de Audi A1 mag bouwen hé! De berichten die ik van de managers van VW gehoord heb waren volgens mij in de ZOU-vorm: Vorst zou dan de A1 kunnen bouwen en er zouden op termijn zoveel werknemers nodig zijn enz.

                                        Het zou me allerminst verbazen dat de Audi A1 er nooit komt, wat meteen het doodvonnis zou betekenen. Ik vind het verdacht dat één fabriek als ENIGE een model mag bouwen. Dat is geen VW-strategie! Dat is TEVEEL macht geven aan de arbeiders!

                                        MARK MY WORDS: ik zie de toekomst voor Vorst somber in, maar dat is niet alleen aan de stakers te wijten... ik denk dat die moffen wat in hun schild voeren, en Verofstadt moet gewoon eerst herverkozen worden, DAN pas mag de bom barsten...

                                        Komen we hier binnen enkele maanden, zo in september zo, nog eens op terug???

                                        Comment


                                        • Het is gewoon erg om te zien de loyaliteit van arbeiders voor hun bedrijf er met de jaren op achteruit gaat, vroeger was men fier om voor een concern te werken met een waardevolle positie op de markt. Nu is men fier als men kan staken om toch maar zo weinig mogelijk te moeten doen en zoveel mogelijk te verdienen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X