Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
    in dit topic gaat het over de megasanering in VW Vorst. De rest regelen jullie via andere kanalen.
    Sorry, maar dit moet me nog van het hart...

    Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    Gisteren Arno gezien op tv. Voorstelling van zijn nieuwe cd. Een van de nummers gaat over de klimaatswijzigingen.
    Arno zei: "als we zo verder doen, liggen binnen 15 jaar Oostende en Antwerpen in de zee en beginnen onze stranden aan Koekelberg. Dan mogen al die Vlaamse politici een huis gaan zoeken in de Ardennen."

    Als de Walen ons dan nog asiel willen geven natuurlijk na alles wat we over hen gezegd hebben.

    Arno is een wijs man.
    Als ik jouw posts op het forum lees, krijg ik twee indrukken: je bent een gevaarlijk chauffeur en een VB-meelopertje.
    Arno is een zeveraar! Klimaatswijzigingen
    Allemaal overdreven, en nog geen klein beetje! In de jaren 70 maakten ze ons ook wijs dat in 2005 Frankrijk een Sahara zou zijn en Holland zou onder water staan...
    Het zal nog jaren duren eer wij nattigheid zullen voelen.

    En zwak dat jullie me "aanpakken" op mijn zware voet. Verantwoord sneller is nog niet gevaarlijk.

    Jij bent een SP.A meelopertje... En ik stem niet op het VB, want dat is een verloren stem.

    Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
    Mja, das dubbel é kan je al die mensen straffen voor een paar rotte appels?
    Jammer dat we niet meer in een tijd leven waar rotte appels werden aangepakt.
    En 1% kan de overige 99% toch niet tegenhouden...

    Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
    Ze zouden beter wat minder staken en meer werken ! Degene die meestaken met hun vakbond graven hun eigen graf ! Vakbonden willen altijd maar minder werken en meer verdienen, zo werkt het nu eenmaal niet ! Dat ze in dit geval meer werkzekerheid willen snap ik best, maar op deze manier zullen ze die niet krijgen !!!!
    Verhofstadt heeft hen gewaarschuwd...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
      Nu is men fier als men kan staken om toch maar zo weinig mogelijk te moeten doen en zoveel mogelijk te verdienen.
      staken betekent tergvallen op 20 euri per dag
      das een pak minder dan wat ze normaal verdienen en dat doet pijn

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        staken betekent tergvallen op 20 euri per dag
        das een pak minder dan wat ze normaal verdienen en dat doet pijn
        blijkbaar niet genoeg pijn...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DM
          Vakbonden bumperfabrikant eisen duidelijkheid

          vr 26/01/07 - De vakbonden bij bumperfabrikant Decoma Belplas in Genk willen dat de directie bij de volgende bijeenkomst meer duidelijkheid geeft over het banenverlies.

          Op de bijeenkomst van gisteren werd daarover nog altijd geen informatie gegeven.

          Begin januari werd bekend dat tussen de vijftig en tachtig jobs geschrapt worden. Maar hoeveel precies, en wie weg moet, is nog niet duidelijk.

          Het banenverlies heeft te maken met de herstructurering bij Volkswagen.

          Bron = http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ma/index.shtml

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DM
            Turtelboom (VLD): "Staking Vorst onverantwoord"


            Annemie Turtelboom.



            Kamerlid Annemie Turtelboom (VLD) noemt de staking bij VW in Vorst onverantwoord. De actie brengt volgens haar op korte en middellange termijn nog meer jobs in gevaar.

            Ze vindt het ook niet kunnen dat een zeer beperkte groep van mensen het bedrijf lam legt.

            Turtelboom roept op de staking te stoppen en de toekomst van de fabriek, ondanks de pijnlijke afslanking, niet helemaal in gevaar te brengen.


            De liberale politica zegt te begrijpen dat er een enorme onzekerheid heerst. Toch wijst ze er op dat onder andere de ontslagvergoedingen en -premies enerzijds en de begeleiding door een professionele tewerkstellingscel anderzijds verworven zekerheden zijn.

            Turtelboom roept alle partijen op grondig na te denken over de toekomst van onze arbeidsmarkt.

            "Momenteel worden we geconfronteerd met een tekort aan geschoolde arbeidskrachten, terwijl investeerders alle moeite van de wereld hebben om vacatures in te vullen. Als daarenboven onvrede wordt geuit via sociale onrust, gaan investeerders meer dan twee maal nadenken alvorens zich hier te komen vestigen", waarschuwt ze.

            (belga)

            bron = http://www.demorgen.be/dm/nl/geld/economie/361576

            Comment


            • 't zou een smerig spel van volkswagen kunnen zijn... Beloftes, maar geen beloftes op papier. De A2 die in 2009 moet komen, maar er is nog geen zekerheid dat die wel komt... 't zou kunnen dat het vaststaat dat volkswagen vorst sluit, en dat ze het in stappen doen. Anderzijds kon men ook wel een iets beter moment voor een staking gekozen hebben... net nu men komt kijken met een audidelegatie...

              Wat je de vakbonden mag verwijten, is dat ze de oorzaak zijn dat het zo groots is. Ze maken de markt zo inefficiënt en zo rigide, dat ontslaan moeilijk is ... Dan wacht men om te ontslaan, maar wordt de fabriek zo inefficiënter, komt vorst op een slecht blaadje ...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                En zwak dat jullie me "aanpakken" op mijn zware voet. Verantwoord sneller is nog niet gevaarlijk.
                Dit moet me ook van het hart.
                Mijn vader is gisteren langs achter aangereden door een "verantwoord snel"-rijder toen hij stopte voor een rood licht.
                Mijn dochter zat achteraan de wagen en heeft de schrik van haar leven gehad.
                Hoe denk je dat het voelt als je zo een telefoontje krijgt.
                De bestuurder van de andere wagen was zelfs zo "verantwoord" dat hij mijn vader verweten naar het hoofd slingerde waarom hij niet door het rood was gereden.
                De wereld op zijn kop.

                Er is zelfs een link met Vorst: de aanrijder reed met een VW.
                Last edited by ; 27/01/2007, 09:20.

                Comment


                • daarnet op het radio-nieuws:

                  Volkswagen Vorst mag de Audi A3 bouwen vanaf 2008

                  Comment


                  • Vorst bouwt vanaf zomer Audi A3


                    Volkswagen Vorst gaat na het zomerverlof de Audi A3 bouwen. Dat is aangekondigd op een ondernemingsraad, zo bevestigt ACV-afgevaardigde Pascal Van Cauwenberge.

                    Personeelsdirecteur Jos Kayaert van zijn kant zegt dat de kans "zeer reëel" is dat de Brusselse autofabriek in 2009 meer dan alleen de Audi A1 gaat bouwen en er dus een model bijkrijgt. (belga)
                    Bron = http://www.demorgen.be/dm/nl/geld/ec...on=channelArt2

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      daarnet op het radio-nieuws:

                      Volkswagen Vorst mag de Audi A3 bouwen vanaf 2008
                      Idd, ook gehoord. Alst zo zit, dan koop ik geen A3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DM
                        Ontevreden bedienden VW Vorst overwegen acties

                        De vakbonden van de bedienden van Volkswagen Vorst zijn bijzonder ontevreden over het sociaal overleg met de directie.
                        Volgens de bonden deed de directie een voorstel omtrent de naakte ontslagen dat totaal ontoereikend is. De vakbonden roepen maandag alle bedienden samen tijdens een algemene personeelsvergadering waar zal beslist worden over mogelijke acties. Dat zegt ACV- vakbondsman Wim Penninckx.


                        Onderhandelingen

                        De bedienden van de Volkswagenfabriek onderhandelden opnieuw met de directie over het sociaal plan dat de herstructurering van de fabriek moet begeleiden. De vakbonden toonden zich na afloop bijzonder ontgoocheld. De directie wil geen grote inspanningen doen voor wie onvrijwillig op straat belandt.

                        "De directie heeft nauwelijks iets meer over voor wie naakt ontslagen wordt", aldus Penninckx.
                        "Die mensen zullen amper iets meer krijgen dan wie vrijwillig vertrekt. De bedragen die nu op tafel liggen, zijn zelfs lager dan wat bij de toeleveringsbedrijven werd bekomen, zoals bij Arvin Meritor. We zijn erg ontevreden en gaan dat maandag tijdens een personeelsvergadering ook zeggen aan het personeel."


                        Acties

                        Op die personeelsvergadering zal beslist worden over eventuele acties, al lijken die nu al zo goed als onafwendbaar. "We zijn erg ontevreden", aldus Penninckx. "We hebben de afgelopen weken geprobeerd om op een serene manier een akkoord te bereiken. Dat lukt niet. Blijkbaar moeten we het net als de arbeiders veel harder beginnen te spelen om meer uit de brand te slepen."

                        Volgens de vakbondsman is er bovendien nog altijd niets meer bekend over de nieuwe structuur waarin de bedienden zullen moeten werken. "Er is dus nog niet meer duidelijkheid over een nieuwe structruur voor de 300 bedienden die zullen blijven, zodat duidelijk wordt waar de 75 tot 100 naakte ontslagen moeten vallen", zegt Penninckx. "Ook dat stoort ons, want het is essentieel."


                        Strategie

                        Morgen zitten de vakbonden onderling samen om hun strategie verder te bepalen. Ze spreken dan ook af wanneer de personeelsvergadering maandag precies plaatsvindt. De vergadering vindt zo goed als zeker plaats in de Volkswagenfabriek. (belga)
                        bron = http://www.demorgen.be/dm/nl/geld/economie/367001

                        Comment


                        • (Belga) De kans is groot dat de ketting bij Volkswagen Vorst volgende week opnieuw stil ligt door vakbondsacties, dit keer van de bedienden. Dat zegt LBC-NVK-secretaris Wim Penninckx vrijdag.

                          Het overleg tussen de directie van VW Vorst en de bediendenvakbond is donderdag op een breuk uitgelopen. Er is volgens de bonden nog steeds te veel onzekerheid over het lot van de bedienden. Ook de ontslagvergoeding is een pijnpunt. Maandag om 11.00 uur worden de resultaten voorgelegd aan de bedienden. Penninckx verwacht acties, die wellicht een directe impact op de productie zullen hebben. (dwm)

                          BMW E46 318d '05

                          VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                          Comment


                          • 'k Zou niet graag een Volkswagen gekocht hebben, in drie fasen tussen de stakingen door gebouwd...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              'k Zou niet graag een Volkswagen gekocht hebben, in drie fasen tussen de stakingen door gebouwd...

                              Er zullen er wellicht bij zijn waarvan de bouw vd wagen in dec 2006 gestart is en die pas in jan 2007 vd band liepen .

                              Hopelijk voor die mensen staat er dan als bouwjaar 2007 op .

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DM
                                "Eisen van bedienden VW Vorst zijn buiten alle proporties"


                                De eisen van de bediendenbonden bij VW Vorst "zijn buiten alle proporties", aldus personeelsdirecteur Jos Kayaert.
                                Over de stakingsdreiging zegt hij er het volste vertrouwen in te hebben dat de bedienden juist zullen handelen.

                                "Ik kan me niet inbeelden dat ze dit de fabriek zouden aandoen".

                                Het overleg tussen de bediendenbonden en de directie is afgesprongen. De bediendenbonden eisen meer duidelijkheid en ze vinden de geboden ontslagvergoeding te laag.
                                Volgens Kayaert zal men met de huidige eisen van de bonden nooit tot een akkoord kunnen komen.

                                "Ze eisen 2,5 ‡ 3 maal de formule Claeys. Dat is buiten alle proporties. We zijn bereid tot een degelijk voorstel, maar hier kunnen we nooit mee akkoord gaan", aldus de personeelsdirecteur.

                                Over de stakingsdreiging zegt hij er van uit te gaan dat de bedienden verantwoordelijk genoeg zijn om op de juiste manier te reageren en hij heeft er vertrouwen in dat er een akkoord komt.
                                "Ik hoop op hun gezond verstand. Ik kan me niet inbeelden dat ze dit de fabriek zouden aandoen." (belga)
                                Bron = http://www.demorgen.be/dm/nl/geld/economie/368100

                                Comment


                                • 824 vijftigplussers van VW Vorst mogen vanaf maandag thuisblijven

                                  De 824 vijftigplussers bij VW Vorst die in aanmerking komen voor brugpensioen, mogen vanaf maandag thuisblijven.

                                  De directie betaalt hen door tot hun ontslag, aldus ACV-hoofdafgevaardigde Pascal Van Cauwenberge, die bevestigt dat bij een werkonderbreking van de meestergasten de ketting zal stilvallen.

                                  Sinds de herstructurering bij de Brusselse autofabriek liepen de 50-plussers die in aanmerking komen voor brugpensioen maar wat 'doelloos' rond in de fabriek, aldus de vakbondsman.
                                  Eén van de oorzaken van de staking vorige week was juist die onzekerheid over het lot van de bruggepensioneerden.
                                  De directie heeft nu beslist dat ze vanaf maandag niet meer moeten opkomen. Ze worden doorbetaald tot hun C4.

                                  De directie besloot ook 34 mensen weer op te roepen van de lijst van 117 vrijwillige vertrekkers die terugkwamen op hun beslissing en terug willen naar de fabriek.
                                  Ze worden vanaf maandag weer ingeschakeld aan de ketting.

                                  De vakbondsafgevaardigde begrijpt de onrust bij de bedienden. "Er is veel onzekerheid, ze zitten ook met naakte ontslagen", aldus Van Cauwenberge. "De kans zit er dik in dat de ketting stilvalt als alle meestergasten het werk neerleggen", zegt hij. (belga)
                                  Bron = http://www.demorgen.be/dm/nl/geld/economie/368035

                                  Comment


                                  • Ontwerpakkoord bij Decoma Genk goedgekeurd

                                    De arbeiders van bumperfabrikant Decoma Belplas in Genk hebben het ontwerp voor een sociaal plan dat directie en vakbonden woensdagnacht bereikten met een meerderheid van 93,8 procent goedgekeurd. Aan de stemming namen in totaal 261 arbeiders deel.

                                    Het sociaal plan heeft betrekking op 14 tijdelijke arbeiders van wie het contract niet verlengd wordt en op een vijftigtal interimkrachten.

                                    De arbeiders met een vast contract blijven wel in dienst, zo kwamen directie en vakbonden overeen. De directie kon hen overigens geen werkzekerheid op lange termijn garanderen.


                                    De herstructurering bij Decoma in Genk is onder meer te wijten aan het wegvallen van de productie van de bumpers voor de Golf voor Volkwagen in Vorst en van de bumpers voor de oude Mondeo.

                                    De productie van de laatste loopt met de nakende productie van de nieuwe Mondeo bij Ford in Genk op zijn einde.

                                    In het voorstel voor een sociaal plan voor de arbeiders die het bedrijf zullen moeten verlaten, zijn de opzegtermijnen vastgelegd.

                                    Voor de tijdelijke arbeiders bedraagt de opzegtermijn één maand en voor de interim-arbeiders werd de opzegtermijn berekend op basis van het aantal dienstmaanden.
                                    Arbeiders met een vast contract die er alsnog voor zouden kiezen om het bedrijf vrijwillig te verlaten, krijgen een dubbele opzeg.

                                    Voor de arbeiders met een vast contract konden de vakbonden nog bekomen dat hun maaltijdcheques naar het maximumbedrag worden opgetrokken en dat ze nog voor het verlof een verhoogde ploegenpremie zullen krijgen.

                                    Bij Decoma Belplas in Genk werken 370 arbeiders, onder wie 65 interimkrachten, en 82 bedienden. (belga/dm)
                                    bron = http://www.demorgen.be/dm/nl/geld/economie/367365

                                    Comment


                                    • akkoord over brugpensionés heeft niets met ontevredenheid van de bedienden te maken, vermits de voormannen van de lijnen het bediendenstatuut hebben gaat Vorst maandag weer plat
                                      hoe lang nog deze syndicale waanzin, hoe groot nog het duitse geduld?

                                      Comment


                                      • Bedienden leggen VW Vorst volgende week waarschijnlijk stil


                                        De kans is groot dat de ketting bij Volkswagen Vorst volgende week opnieuw stil ligt door vakbondsacties, dit maal van de bedienden.

                                        Dat zegt LBC-NVK-secretaris Wim Penninckx. Het overleg tussen de directie van VW Vorst en de bediendenvakbond is gisteren op een breuk uitgelopen.

                                        Er is volgens de bonden nog steeds te veel onzekerheid over het lot van de bedienden.
                                        Ook de ontslagvergoeding is een pijnpunt. Maandag om 11.00 uur worden de resultaten voorgelegd aan de bedienden. Penninckx verwacht acties, die wellicht een directe impact op de productie zullen hebben.
                                        "De kans is dan groot dat de ketting stilvalt", aldus de vakbondsman. (belga)

                                        Bron = http://www.demorgen.be/dm/nl/geld/economie/367798

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                                          Er zullen er wellicht bij zijn waarvan de bouw vd wagen in dec 2006 gestart is en die pas in jan 2007 vd band liepen .

                                          Hopelijk voor die mensen staat er dan als bouwjaar 2007 op .
                                          't Bouwjaar dat erop staat zou me eigenlijk nog 't minste van al kunnen schelen. Maar hoe kunnen er nu kwalitatief hoogstaande wagens gebouwd worden in een fabriek waar de helft van de arbeiders tegen z'n zin werkt, een minderheid alles probeert de boycotten & de ketting constant wordt stilgelegd.

                                          Ze hebben geluk dat VW een goede naam heeft of 't zou al heel wat autootjes gekost hebben.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X