Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
    jij bent ook de slimste zeker thuis?

volkswagen zal de andere fabrieken aanpassen om dat op te vangen (fabrieken hebben buffers), en uiteindelijk vorst sluiten omdat ze zien dat het zonder ook gaat
    Voor U is het ook allemaal simpel hé:

volkswagen zal de andere fabrieken aanpassen om dat op te vangen --> Ha ja en volgende week hebben ze de volledige capaciteit van 4000 man opgevangen?

Denk nu toch eens na: als er overal buffers zitten dan zou men van vandaag op morgen de hele fabriek van Vorst kunnen sluiten. Dat gaan ze toch niet doen hé?

Buffers is een verkeerd woord, overcapaciteit heet dat. Om de capaciteit te herverdelen op rationele wijze over minder fabrieken heeft men tijd nodig. Men zal de werknemers van Vorst vragen om de productie geleidelijk af te bouwen. Eigenlijk graven ze in die periode hun eigen graf, om er dan ingeduwd te worden.

Neeneen, laat VW de graven zelf maar graven, dat gaat pijn doen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Krulle, vraagje:

Jij hebt hard gestudeerd voor 'n exaam. Je kent je leerstof perfect en je maakt je examen voortreffelijk. Toch buist de leerkracht je en kan je je jaar herbeginnen om één of andere oneerlijke reden. Wat doe jij? Ga jij naar huis gezellig wat tv kijken (zwijg en werk voort) of ga je toch laten horen dat je het niet eens bent met deze beslissing?
      dit gaat over meer dan goed gedaan of niet goed gedaan he.

Comment

Maar waarom de mensen het recht hun ongenoegen te uiten in twijfel trekken? Laat ze tonen dat ze het er niet mee eens zijn, laat ze hun rouwproces doorkomen.

Stel jullie 'es in de plaats? Vanmorgen vertellen ze dat je samen met 4000 collega's kunt opkrassen. Wat ga jij doen? Naar huis rijden en gezellig en filmpje kijken?

Wees redelijk en geef toe dat ze gelijk hebben te laten zien dat ze het oneens zijn met de beslissing.
        tegen de acties heb ik niets, zolang ze gemanierd en correct gebeuren zijn ze zelfs goed. Maar daarom moeten ze nog niet staken.

staken en actie voeren zijn 2 compleet verschillende dingen

Comment

• Alleszins leef ik enorm mee met deze mensen.
          Ik hoop dat het niet te veel dramatische gevolgen gaat hebben, want vermoedelijk zijn er verscheidene koppels die daar samen werken. En als die hun ganse budget ineens zien slinken tot een inkomen bestaande uit 2 werkloosheidsuitkeringen, dat kan leiden tot sociale drama's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            Amai jullie kunnen nogal doordrammen over een onderwerp
            't Is dan ook een onderwerp dat ons allemaal aanbelangt op de lange termijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
              Sorry, je zal dit misschien beledigend vinden, maar waarom zijn het de jongeren die nog op de schoolbanken zitten die het felst tegen het recht op staken zijn gekant?
              Laat ze een paar jaartjes werken en ze zullen wel anders spreken.
              Is dat zo? Ik denk dat jongeren gewoon meer hun stem laten horen...
              Mijn vader bijvoorbeeld is ook sterk tegen staken en hij heeft wel al erg veel werkervaring... en zo ken ik legio mensen.
              Het is trouwens niet omdat je niet werkt dat je er geen visie over mag hebben hé

Comment

't Is dan ook een onderwerp dat ons allemaal aanbelangt op de lange termijn.
                Zinnige oplossingen heb ik toch nog niet gelezen nochthans.

Enfin, doe maar verder mij interesseerd het weinig.

(VW en de mensen wel, de discussie zo goed als niet)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vwrules Bekijk Berichten
                  Alleszins leef ik enorm mee met deze mensen.
                  Ik hoop dat het niet te veel dramatische gevolgen gaat hebben, want vermoedelijk zijn er verscheidene koppels die daar samen werken. En als die hun ganse budget ineens zien slinken tot een inkomen bestaande uit 2 werkloosheidsuitkeringen, dat kan leiden tot sociale drama's.
                  Dat ZAL leiden tot sociale drama's. Diegenen die iets anders komen vertellen, zijn leugenaars.

Comment

Krulle, vraagje:

Jij hebt hard gestudeerd voor 'n exaam. Je kent je leerstof perfect en je maakt je examen voortreffelijk. Toch buist de leerkracht je en kan je je jaar herbeginnen om één of andere oneerlijke reden. Wat doe jij? Ga jij naar huis gezellig wat tv kijken (zwijg en werk voort) of ga je toch laten horen dat je het niet eens bent met deze beslissing?
                    dingen die ik zou doen

1/ examen gaan inkijken en met de prof spreken

kom ik dan tot de vaststelling dat echt onterrecht gebuisd ben =>

2/ ombudsman

dan kun je enkel afwachten met een wrang gevoel. Maar de prof een stok tussen de wielen gaan steken lijkt me niet de goeie oplossing

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                      Het is trouwens niet omdat je niet werkt dat je er geen visie over mag hebben hé
                      Zeg ik niet, maar ik vind de reactie van de jongeren wel heel reactionair. Ik vraag me af welke boeken jullie gebruiken op school.

Comment

Zeg ik niet, maar ik vind de reactie van de jongeren wel heel reactionair. Ik vraag me af welke boeken jullie gebruiken op school.
                        Mijn indruk is eigenlijk dat de meeste jongeren er totaal niet mee bezig zijn en dat het maar een kleine groep is die de discussie aangaat... maar ik heb natuurlijk geen beeld van de volledige bevolking.
                        En school heeft er niets mee te maken, in mijn geval toch alleszins niet...

Comment

• Ik volg meestal forums maar van op afstand, maar 1 ding wil ik toch wel even kwijt ivm stakingsrecht bij VW Vorst.

Stakingsrecht is allemaal okéé, als er een reden toe is, alleen moet ik vaststellen dat men bij VW Vorst de laatste 10 jaar voor de onnozelste redenen heeft gestaakt, zeker in vergelijking met Volvo, Opel en Ford, dit terwijl ze de best betaalde autoassembleurs zijn in België en het minste aantal uren moeten kloppen in vergelijking met de andere 3.

Is het dan niet logisch dat een Duitse directie ervoor kiest om Duitse werknemers te belonen die per week 2 tot 5 uur meer willen gaan werken voor hetzelfde loon en dan ook nog willen flexibeler zijn in de toekomst?

Vakbonden kunnen goed werk leveren als het gaat om werknemers te begeleiden, maar wanneer vakbonden aan zware acties beginnen, denken ze meestal dat ze het warme water hebben uitgevonden. Wel, ik kan dan alleen maar melden dat die acties als een boomerang terug in hun gezicht vliegt.

Als de vakbonden van VW Vorst de voorbije 10 jaar hun af en toe eens iets flexibeler hadden opgesteld hé, dan waren er vandaag misschien minder ontslagen geweest.

Om een paar voorbeeldjes te geven, welke logica zit erachter om te gaan staken:
                          - Bij de ontsnapping van Dutroux? Waarom moet je een bedrijfsdirectie straffen als een gangster ontsnapt? Kon VW daar iets aan doen?
                          - Bij de ontslagen bij Ford Genk? Is er een logica om mee te gaan staken als VW werknemer? Steunen is niet meer dan normaal, maar de eigen fabriek platleggen?
                          - ...

Ik kan alleen maar spijtig genoeg besluiten dat in dit geval de fout helemaal niet alleen in de schoot van VW kan geschoven worden. De vakbonden en onze onbekwame regering zitten er evengoed voor een groot deel tussen...

Comment

• De hypocrieten hebben zich ook geroerd:
                            De werkgeversorganisaties betreuren het grote directe en indirecte jobverlies en de moeilijke tijden voor de werknemers. "Het is nu echter van cruciaal belang de sociale vrede te bewaren", zo beklemtonen de werkgevers. Ze roepen alle betrokken partijen op om de ontslagen werknemers maximaal te begeleiden in hun zoektocht naar een andere job. Doorgaans gaat het om mensen met heel wat technische ervaring waar talrijke andere sectoren naar vragen.
                            En ze gaan er nog van profiteren ook:
                            "Loonmatiging is in dat verband niet de enige, maar wel een noodzakelijke voorwaarde", dixit de werkgevers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                              Voor U is het ook allemaal simpel hé:

volkswagen zal de andere fabrieken aanpassen om dat op te vangen --> Ha ja en volgende week hebben ze de volledige capaciteit van 4000 man opgevangen?
                              de fabrieken draaien nu op overcapaciteit. Als ze overal een tandje bijzetten kunnen ze dat wel

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                              Denk nu toch eens na: als er overal buffers zitten dan zou men van vandaag op morgen de hele fabriek van Vorst kunnen sluiten. Dat gaan ze toch niet doen hé?
                              nee, dat doen ze liever niet want dat kost teveel. als je lang gaat staken zullen ze het wel doen.

Buffers is een verkeerd woord, overcapaciteit heet dat. Om de capaciteit te herverdelen op rationele wijze over minder fabrieken heeft men tijd nodig.
                              dat weet ik ook, want dat is mijn studiegebied. maar op korte tijd kunnen ze ook al behoorlijke wijzigingen doen. (dat doen ze dan met planningstechnieken, meer Make To Order, minder Make To Stock)

Men zal de werknemers van Vorst vragen om de productie geleidelijk af te bouwen. Eigenlijk graven ze in die periode hun eigen graf, om er dan ingeduwd te worden.

Neeneen, laat VW de graven zelf maar graven, dat gaat pijn doen!
                              Ford heeft het tegendeel bewezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                                dingen die ik zou doen

1/ examen gaan inkijken en met de prof spreken

kom ik dan tot de vaststelling dat echt onterrecht gebuisd ben =>

2/ ombudsman

dan kun je enkel afwachten met een wrang gevoel. Maar de prof een stok tussen de wielen gaan steken lijkt me niet de goeie oplossing
                                Ja, als je enkel gelooft in de oneindige goedheid van de mensen dan begrijp ik je reacties. Zij die hun ogen open getrokken hebben weten dat het zo niet altijd is in het leven.

Ik heb over dit onderwerp gezegd wat ik wou zeggen, maar los daarvan:
                                - Hou ik nog minder van de chauvinistische Duitsers
                                - Krijg ik het ***taalgebruik*** van de mentaliteit van de Belgen (op site standaard zegt 66% en stijgend dat men nog een VW zou willen kopen)
                                - En in het bijzonder de irritatie die het merk VW bij mij opwekt is nog groter geworden.

Jammer dat ik VW niet kan boycotten, ik had reeds lang geleden beslist om er nooit een meer te kopen.

Comment

• en in feite 'staken' ze niet eens...Ze beginnen hun shift en leggen het werk neer = dag betaald

sterkte aan de gezinnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk Berichten
                                    Is het dan niet logisch dat een Duitse directie ervoor kiest om Duitse werknemers te belonen die per week 2 tot 5 uur meer willen gaan werken voor hetzelfde loon en dan ook nog willen flexibeler zijn in de toekomst?
                                    Waar haal jij die cijfers?
                                    In Duitsland werken ze 7 uur minder per week dan in Vorst en ze verdienen sowieso meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                      Jammer dat ik VW niet kan boycotten, ik had reeds lang geleden beslist om er nooit een meer te kopen.
                                      dan boycot je nog eens een hoop mensen bij de dealers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk Berichten
                                        Ik volg meestal forums maar van op afstand, maar 1 ding wil ik toch wel even kwijt ivm stakingsrecht bij VW Vorst.

Stakingsrecht is allemaal okéé, als er een reden toe is, alleen moet ik vaststellen dat men bij VW Vorst de laatste 10 jaar voor de onnozelste redenen heeft gestaakt, zeker in vergelijking met Volvo, Opel en Ford, dit terwijl ze de best betaalde autoassembleurs zijn in België en het minste aantal uren moeten kloppen in vergelijking met de andere 3.

Vakbonden kunnen goed werk leveren als het gaat om werknemers te begeleiden, maar wanneer vakbonden aan zware acties beginnen, denken ze meestal dat ze het warme water hebben uitgevonden. Wel, ik kan dan alleen maar melden dat die acties als een boomerang terug in hun gezicht vliegt.

Als de vakbonden van VW Vorst de voorbije 10 jaar hun af en toe eens iets flexibeler hadden opgesteld hé, dan waren er vandaag misschien minder ontslagen geweest.

Om een paar voorbeeldjes te geven, welke logica zit erachter om te gaan staken:
                                        - Bij de ontsnapping van Dutroux? Waarom moet je een bedrijfsdirectie straffen als een gangster ontsnapt? Kon VW daar iets aan doen?
                                        - Bij de ontslagen bij Ford Genk? Is er een logica om mee te gaan staken als VW werknemer? Steunen is niet meer dan normaal, maar de eigen fabriek platleggen?
                                        - ...

Ik kan alleen maar spijtig genoeg besluiten dat in dit geval de fout helemaal niet alleen in de schoot van VW kan geschoven worden. De vakbonden en onze onbekwame regering zitten er evengoed voor een groot deel tussen...
                                        Iemand die me snapt!

Comment

De hypocrieten hebben zich ook geroerd:

En ze gaan er nog van profiteren ook:

Jij bent hier de hypocriet door hier zo te reageren en de ondernemers zo te beschimpen. Als zij er niet waren had jij ook geen werk.

Comment

Working...
                                          X