Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• doddel
    replied
    bestaat die excel-file nog waar je kan berekenen of het voordeliger is een auto in de vennootschap te houden of eruit te halen en km-vergoeding te betalen?

Leave a comment:

• Schussboelie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
    Bedankt voor de antwoorden.

Misshien let ik niet goed op, maar ik had verwacht dat veel merken hier "duidelijker" mee zouden uitpakken.
    Dat is gewoon omdat een Belg tóch altijd korting vraagt, zélfs op een bodemprijs.
    En kortingen kan je in gradaties geven, aan de ene wat meer, aan een ander minder...

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Dus ze pakken er niet mee uit omdat iedereen het doet?

Kan je een voorbeeld geven van een model met verlaagde catalogusprijs?
    Ze pakken veel liever uit met uitstoot omdat dat ook bepalend is en een groter publiek aanspreekt. Uiteindelijk probeer je een product te verkopen en ik denk nu niet dat het publiek, dat enkel en alleen voor een bepaalde wagen gaat gaan omdat hij best in zijn boekhouding past, zo groot is.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Heeft met geld rollen niets te maken want je krijgt er 0,0 voor in de plaats, is enkel een nutteloze belasting!

Hoe zit dat nu eigenlijk met die liquidatietaks? Dacht dat dit uitgesteld was?
    Alleen dat van de notaris is uitgesteld. Al de rest moet voor het einde van het jaar.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Leave a comment:

• KdF
    replied

Misshien let ik niet goed op, maar ik had verwacht dat veel merken hier "duidelijker" mee zouden uitpakken.
    Je hebt hier een punt, ik zie ook relatief weinig specifieke 'business' versies. Misschien zitten ze in een of ander 'pack' verborgen en moet je er expliciet naar vragen.

Leave a comment:

• KdF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
    Het samenvoegen van spaarboekjes staat ook op de rol, dus uw spaargeld spreiden over verschillende spaarboekjes zal ook nutteloos zijn etc..

Volgende week naar de notaris om een kapitaalsverhoging in de bvba te doen om liquidatietaks te vermijden, nog eens 1650 euro notariskosten voor aanpassen van de akte van de bvba.!!

Moeder waarom werken wij???
    Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Wie spaart er nu nog?

Geld moet rollen potverdorie
    Heeft met geld rollen niets te maken want je krijgt er 0,0 voor in de plaats, is enkel een nutteloze belasting!

Hoe zit dat nu eigenlijk met die liquidatietaks? Dacht dat dit uitgesteld was?

Leave a comment:

• Smilin' Jack
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Uitpakken met iets dat iedereen doet?
    Dus ze pakken er niet mee uit omdat iedereen het doet?

Kan je een voorbeeld geven van een model met verlaagde catalogusprijs?

Leave a comment:

• josenjef
    replied

Uitpakken met iets dat iedereen doet?

Leave a comment:

• Smilin' Jack
    replied

Leave a comment:

• charlesvdw
    replied
    De VVA wordt (ondermeer) berekend op de prijs van de auto met opties maar zonder korting. Voor een auto van (bvb) 30.000 euro die je koopt zonder korting zal de VVA dus lager liggen (even abstractie makend van de andere criteria) dan een auto van 35.000 die je met korting 30.000 betaalt.

Bij het invoeren van het systeem werd er dan ook gespeculeerd dat verschillende merken hun auto's (of minstens bepaalde modellen) te koop zouden aanbieden aan lagere prijzen waarop dan geen korting wordt gegeven.

En dan nu mijn vraag: zijn er de dag van vandaag eigenlijk zulke modellen op de Belgische markt?
    Bmw deed een actie met exclusive plus pack aan halve prijs. Die actie gold voor iedereen, en daarom wordt enkel de helft van de reguliere prijs van dat pack bij de catalogusprijs geteld.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Het samenvoegen van spaarboekjes staat ook op de rol, dus uw spaargeld spreiden over verschillende spaarboekjes zal ook nutteloos zijn etc..

Volgende week naar de notaris om een kapitaalsverhoging in de bvba te doen om liquidatietaks te vermijden, nog eens 1650 euro notariskosten voor aanpassen van de akte van de bvba.!!

Wie spaart er nu nog?

Geld moet rollen potverdorie

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ook bij Renault verschillende Business versies… Zijn wagen aan nettoprijs.
    Vaak voller van opties dan normale uitvoeringen en specifiek fleet gericht (denk aan gps, sensoren, bluetooth,…)

Leave a comment:

• arbe
    replied
    De VVA wordt (ondermeer) berekend op de prijs van de auto met opties maar zonder korting. Voor een auto van (bvb) 30.000 euro die je koopt zonder korting zal de VVA dus lager liggen (even abstractie makend van de andere criteria) dan een auto van 35.000 die je met korting 30.000 betaalt.

Bij het invoeren van het systeem werd er dan ook gespeculeerd dat verschillende merken hun auto's (of minstens bepaalde modellen) te koop zouden aanbieden aan lagere prijzen waarop dan geen korting wordt gegeven.

En dan nu mijn vraag: zijn er de dag van vandaag eigenlijk zulke modellen op de Belgische markt?
    BMW heeft een paar business modellen waar je dan ook geen aanpassingen meer aan kan doen qua uitrusting (in theorie).

Leave a comment:

• MaXX99
    replied

Je hebt de verschillende business lines ondermeer bij Citroen en Lexus die hierop inspelen.
    Andere merken doen dat waarschijnlijk ook wel ...

Leave a comment:

• Smilin' Jack
    replied

Leave a comment:

• Schussboelie
    replied
    Dat is eigenlijk niet meer dan logisch he, niet?

Leave a comment:

• thor
    replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    jep bij de noorderburen maar het gaat over de creatieve iniatieven die men bij de fiscus neemt aller lande. En wat niet is , kan nog komen

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
    Rechter fluit kentekengraaiende fiscus terug
    Nieuws - De Belastingdienst mag volgens de rechter niet zomaar kentekengegevens opvragen van parkeerorganisaties. Een van hen verzette zich vurig tegen de fiscus en liet het tot een kort geding komen.
    De Belastingdienst heeft het deksel op de neus gekregen van een rechter die vindt dat diens bevraging voor kentekengegevens bij SMS Parking veel te ver gaat. De rechtbank in Den Bosch stelde vanochtend dat burgers moeten kunnen parkeren zonder zich zorgen hoeven te maken over dat de overheid weet waar en waarom dat gebeurt, zo
    meldt NRC vandaag.
    Fiscus strijkt nummerplaten op
    De fiscus vraagt op grote schaal
    privacygevoelige gegevens op van parkeerorganisaties. Als zij informatie niet netjes volgens de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens bewaren, betekent dat dat de Belastingdienst er gewoon gebruik van mag maken. Zo bleek een organisatie eerder dit jaar data die gewist hadden moeten worden, te bewaren. Waarna de fiscus aanklopte om ze op te vragen. Ook de kentekengegevens die door de politie worden geregistreerd, waarvan de opsporingsdiensten zelf geen gebruik van mogen maken, worden wél gebruikt door de Belastingdienst.
    Eerste keer voor de rechter
    De fiscus wil controleren of bezitters van leaseauto’s de wagens niet inzetten voor bijvoorbeeld privédoeleinden en dat vervolgens niet melden.
    SMS Parking is de eerste partij die zich heftig heeft verzet tegen de bevraging. Zij lieten het aankomen op een kort geding die de Belastingdienst aanspande om de gegevens te verkrijgen. Andere parkeerorganisaties hebben die data wel afgestaan. De Belastingdienst gaat in hoger beroep, meldt NRC.
    SMS Parking is één van de vele mobiele parkeerdiensten die dit concept in ons land aanbieden:
    Ik dacht dat zo een kluchten enkel in BE voorvielen

Nog maar is het bewijs dat we in BE nu ook weer niet zo hard moeten klagen over zakelijk rijden, als ik zie wat mijn Nederlandse collega's betalen en er voor terug krijgen ...

Leave a comment:

• Schussboelie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
    Rechter fluit kentekengraaiende fiscus terug
    Nieuws - De Belastingdienst mag volgens de rechter niet zomaar kentekengegevens opvragen van parkeerorganisaties. Een van hen verzette zich vurig tegen de fiscus en liet het tot een kort geding komen.
    De Belastingdienst heeft het deksel op de neus gekregen van een rechter die vindt dat diens bevraging voor kentekengegevens bij SMS Parking veel te ver gaat. De rechtbank in Den Bosch stelde vanochtend dat burgers moeten kunnen parkeren zonder zich zorgen hoeven te maken over dat de overheid weet waar en waarom dat gebeurt, zo
    meldt NRC vandaag.
    Fiscus strijkt nummerplaten op
    De fiscus vraagt op grote schaal
    privacygevoelige gegevens op van parkeerorganisaties. Als zij informatie niet netjes volgens de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens bewaren, betekent dat dat de Belastingdienst er gewoon gebruik van mag maken. Zo bleek een organisatie eerder dit jaar data die gewist hadden moeten worden, te bewaren. Waarna de fiscus aanklopte om ze op te vragen. Ook de kentekengegevens die door de politie worden geregistreerd, waarvan de opsporingsdiensten zelf geen gebruik van mogen maken, worden wél gebruikt door de Belastingdienst.
    Eerste keer voor de rechter
    De fiscus wil controleren of bezitters van leaseauto’s de wagens niet inzetten voor bijvoorbeeld privédoeleinden en dat vervolgens niet melden.
    SMS Parking is de eerste partij die zich heftig heeft verzet tegen de bevraging. Zij lieten het aankomen op een kort geding die de Belastingdienst aanspande om de gegevens te verkrijgen. Andere parkeerorganisaties hebben die data wel afgestaan. De Belastingdienst gaat in hoger beroep, meldt NRC.
    SMS Parking is één van de vele mobiele parkeerdiensten die dit concept in ons land aanbieden:
    Dit is wel bij onze noorderburen...

Leave a comment:

Working...
X