Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    En als je echt vol profijt wil halen, sowieso een (jonge) tweedehands.
    ALTIJD goedkoper dan een nieuwe en als privé voertuig toch geen afschrijving.
    Klopt, en dan mee rijden tot er kosten komen.
    Niet te veel uitgeven aan detailing, velgen of extra laag profiel banden. Geen deuken rijden, en niet iedere kras laten herstellen bij een eersteklasse carossier.

Net op tijd weg doen, zodat de auto nog iets waard is voor de export. (hij moet zelf nog de boot op kunnen rijden)

Leave a comment:

• Schussboelie
    replied
    En als je echt vol profijt wil halen, sowieso een (jonge) tweedehands.
    ALTIJD goedkoper dan een nieuwe en als privé voertuig toch geen afschrijving.

Leave a comment:

• Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door smartgoblin Bekijk Berichten
    Laatst gelezen dat dit 24.000 km per jaar is. Wat is geen te dure auto vandaag: 10K 20K 30K ?
    Een auto die je per km minder kost dan dat je kan krijgen als vergoeding. Dat hangt een beetje af van het aantal km/jaar.

Véél boven de 30k zal je niet moeten gaan.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Inderdaad, privé een niet te dure auto kopen, en dan kilometervergoeding krijgen van je bedrijf (let wel, er is een maximum van 25.000km dacht ik).
    Die kan je dan ook echt 'op' rijden.
    Laatst gelezen dat dit 24.000 km per jaar is. Wat is geen te dure auto vandaag: 10K 20K 30K ?

Leave a comment:

• Tommie1
    replied
    Inderdaad, privé een niet te dure auto kopen, en dan kilometervergoeding krijgen van je bedrijf (let wel, er is een maximum van 25.000km dacht ik).
    Die kan je dan ook echt 'op' rijden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Weinig wagen gebruik kan ik me een i3 of Prius of zoiets wel inbeelden, maar voor veel wagen gerbuik kom ik enkel met skoda greentec of vw bleumotion goed vanaf (ik denk dat ford ook wel ergens een 99 co/gram motor heeft op de focus). Of privee een occasie wagen kopen en kapotrijden?

Leave a comment:

• Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door smartgoblin Bekijk Berichten
    Veel materiaal te lezen hier.

Maar de vraag dat ik me stel: welke wagens zijn nu het interesants met de nieuwe VAA regeling? Binnenkort start ik als zelfstandige (ict) en ben ik dus op zoek naar de beste oplossing, weinig wagen gebruik (thuisuit kan werken) of veel wagen gebruik.
    En op een lichte vracht (ford ranger bvb) betaal je ook nog wel veel VAA want meestal hebben deze een zwaardere motor.
    BMW i3 of Toyota Prius, dan betaal je weinig.

Het is simpel: om een lage VAA te krijgen moet je een zo goedkoop mogelijke auto kiezen met een zo laag mogelijke CO2...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Veel materiaal te lezen hier.

Maar de vraag dat ik me stel: welke wagens zijn nu het interesants met de nieuwe VAA regeling? Binnenkort start ik als zelfstandige (ict) en ben ik dus op zoek naar de beste oplossing, weinig wagen gebruik (thuisuit kan werken) of veel wagen gebruik.
    En op een lichte vracht (ford ranger bvb) betaal je ook nog wel veel VAA want meestal hebben deze een zwaardere motor.

Leave a comment:

• Robin_Touareg
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Tgoh, met het VAA op onze wagens kan je nog geen twee keer gaan tanken op een maand
    Haha, ja dat hangt uiteraard af van auto tot auto Bij de E van mijn papa is dat idd niet zo hoog

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
    Idd! Dat ze de 2de, 3de,... wagen meer belasten versta ik 100%! Maar de VAA op de eerste wagen is idd gewoon belachelijk hoog! Met die VAA alleen al kan je een wagen kopen!
    Tgoh, met het VAA op onze wagens kan je nog geen twee keer gaan tanken op een maand

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Heb mij daar ook is een jaar aan laten vangen, had eigenlijk nooit de tijd om dat te lezen en de interessantste dingen vond ik meestal in die demoblaadjes terug.

Leave a comment:

• BlueSkyraider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    In tips&advies
    Doet er mij aan denken. Ik was aan het overwegen om mij hier op te abonneren. Paar demoboekjes gekregen en vond het toch allemaal interessante materie wat erin besproken werd.

Leave a comment:

• Robin_Touareg
    replied
    Idd! Dat ze de 2de, 3de,... wagen meer belasten versta ik 100%! Maar de VAA op de eerste wagen is idd gewoon belachelijk hoog! Met die VAA alleen al kan je een wagen kopen!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik ben er zeker van dat ze de nummerplaten in de weekends gaan opschrijven. Als ze u dan ergens hebben zien staan, dan kan je gaan uitleggen wat je daar deed.
    Vergeet niet dat de bewijslast omgedraaid is, het is nu aan ons om te bewijzen dat alle verplaatsingen met die wagen een beroepsmatig karakter hebben, 1x tanken op een zondag of niet in de buurt van je klanten of afwijkende kilometerstanden en ik ben er zeker van dat ze er dan vanuit gaan dat er fraude in het spel is. Ik denk dat ze de 100% beroepsmatig enkel gaan toelaten als je als privewagen ook iets degelijks staan hebt, waardoor je niet snel geneigd zou zijn de firmakar te gebruiken. Ge er maar van uit dat ze de databank van de DIV raadplegen om te weten welke wagens jij allemaal ter beschikking hebt en ze gaan echt niet geloven dat als je prive een smartje hebt en een gezin met 2 kinderen dat je nooit de Cayenne zal gebruikt hebben voor een uitstapje. Ik denk trouwens dat ze ondertussen in hun datamining app een regeltje ingebouwd hebben dat als een bedrijf volgens de DIV een Porsche, Ferrari, etc... op naam van de firma staan heeft dat je bovenaan het lijstje komt te staan om te controleren.

Leave a comment:

• BMWMB
    replied
    Dat ze de VAA verhoogd hebben, daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar de verhogingen zijn overdreven, en dan vooral voor de eerste wagen. Ik bedoel hiermee de wagen waarmee je iedere dag rijdt. Dat ze een tweede en derde wagen zwaarder belasten, dan vond ik ok. Ik vond het ook overdreven dat een ondernemer meerdere luxewagens en sportwagens op z'n bedrijf had ingeschreven. Uiteindelijk kan je maar met 1 wagen tegelijk rijden. Hadden ze de verhogingen voor een eerste wagen redelijk gehouden, dan hadden veel minder mensen hun wagen verkocht, en zouden er vandaag nog steeds wat dikkere bakken verkocht worden. Nu mislopen ze ook de helft van de BTW bij een aankoop, en alle taxen van de hogere verzekeringstarieven, en de helft van de BTW op brandstof, en...
    Het blijft een domme regel waar niemand voordeel uit haalt.

Je kan nu inderdaad een wagen inderdaad inschrijven als 100% bedrijfsmatig. Je zal dan wel heel zeker moeten zijn dat je deze wagen dan ook nooit privé gebruikt. Ik ben er zeker van dat ze de nummerplaten in de weekends gaan opschrijven. Als ze u dan ergens hebben zien staan, dan kan je gaan uitleggen wat je daar deed. Als ze zo kunnen bewijzen dat je uw auto ook privé hebt gebruikt, dan heb je een serieus probleem. Hopelijk kan je dan onderhandelen voor een redelijk voorstel, want in worst case scenario passen ze de 309% regel toe. Dan is het nog veel duurder dan gewoon VAA betalen. Bezint voor je hiermee begint.
    Last edited by BMWMB; 06/08/2013, 17:57.

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Gewoon zonde om zoveel geld weg te "smijten" aan belastingen..
    Tgoh ja dat wel, maar langs de andere kant krijg je er wel iets voor terug ook denk ik dan, anders zouden jullie net zo goed voor een RAV4 of zo kunnen gaan Men zou kunnen argumenteren dat een Cayenne kopen (zelfs zonder die belastingen/heffingen/bijdragen) ook al met geld "smijten" is in je zaak, tenzij je die supersnelle houthakker, landbouwer of veearts bent

Leave a comment:

• Robin_Touareg
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Fraudebestrijding is een prioriteit. Een Cayenne op de zaak van je mama kopen en die 100% zakelijk zetten zou argwaan wekken, tenzij ze een soort van supersnelle veearts of zo is die een snelle SUV 'nodig' heeft

Waarom denk je dat al die zelfstandigen inbinden met hun wagens? Hopelijk is jouw naïviteit geen familietrekje, anders vrees ik voor de zaak van je mama.

Haha, je hebt eigenlijk wel gelijk.. En neen geen familietrekje hoor want zij is zelf tegen hem 100% zakelijk in te schrijven.. dus alles zal wel correct en eerlijk ingeschreven worden mijn mama kennende! Gewoon zonde om zoveel geld weg te "smijten" aan belastingen..

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Das een belachelijke regel! Maar wordt er op zo kleine bvba's ook echt vaak controle gedaan? Of kan je de auto bv eerst een jaar als 100% zakelijk zetten en pas een jaar ook privé km's toevoegen? Dan is de VAA toch ook al een stuk gedaald! Want die prijzen zijn belachelijk hoog!
    Fraudebestrijding is een prioriteit. Een Cayenne op de zaak van je mama kopen en die 100% zakelijk zetten zou argwaan wekken, tenzij ze een soort van supersnelle veearts of zo is die een snelle SUV 'nodig' heeft

Waarom denk je dat al die zelfstandigen inbinden met hun wagens? Hopelijk is jouw naïviteit geen familietrekje, anders vrees ik voor de zaak van je mama.

Leave a comment:

• Robin_Touareg
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
    1 km privé = volle pot. Belachelijke regel, maar geen ontkomen aan.
    Van zodra de fiscus privégebruik kan bewijzen, heb je VAA aan je broek.
    Das een belachelijke regel! Maar wordt er op zo kleine bvba's ook echt vaak controle gedaan? Of kan je de auto bv eerst een jaar als 100% zakelijk zetten en pas een jaar ook privé km's toevoegen? Dan is de VAA toch ook al een stuk gedaald! Want die prijzen zijn belachelijk hoog!

Leave a comment:

• MaXX99
    replied
    Ze gaan dit echt niet zo streng controleren hoor volgens mij! Ik ken mensen die dit toepassen en daar is nooit een probleem van gemaakt! Nu zijn wij van plan een Cayenne aan te schaffen die VAA is belachelijk hoog en ik was dus ook van plan om die (is de zaak en auto van mijn moeder) 100% zakelijk in te schrijven en dan de huidige Golf als privé in te schrijven.. Nu is het wel zo dat ze 90%+ zakelijke kilometers doet dus ik denk dat dit eigenlijk niet zo streng gecontroleerd gaat worden... Of bestaat het systeem dat als je bv. 90% zakelijk rijdt dat je dan maar een klein deel van de VAA moet betalen? Of is het altijd direct de volle pot?
    Als het echt zo eenvoudig was en zonder risico, denk je dan niet dat de meesten hier in dit topic dat dan niet zouden gedaan hebben ?
    De meesten hier hebben wel meerdere wagens ter beschikking, .... zelf begin ik er ook niet aan om de X5 als louter professioneel aan te geven. Niet alleen neem je onnodig risico, je loopt ook nog eens nodeloos in de kijker.
    De bestelwagen die staat wel 100% professioneel ... maar die ga je ook niet op de parking van een Delhaize zien staan.

Leave a comment:

Working...
X