Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het kennen van die namen maakt het toch iets makkelijker om er over te discussiëren op internet. Als je het over "de tweede sectie van Brünnchen" hebt, weten de meesten eerder wat je bedoelt dan wanneer je zegt "die rechtse bocht bergop na die linkse bergaf, allez ja, je weet wel, daar met die grindbak"'
Idd, eigenlijk ken ik wel de helft als ik erover nadenk maar meerdere namen bevatten meerdere bochten. Brunnchen is zowat de eerste die ik kende. Ik maak me er niet druk over, vooral het rijden daar telt en ik ken het circuit wel los uit m'n hoofd qua bochten en verschillen...
Idd, eigenlijk ken ik wel de helft als ik erover nadenk maar meerdere namen bevatten meerdere bochten. Brunnchen is zowat de eerste die ik kende. Ik maak me er niet druk over, vooral het rijden daar telt en ik ken het circuit wel los uit m'n hoofd qua bochten en verschillen...
Ja, als ik aan het rijden ben denk ik ook niet: "ah ja, dat was Brünnchen en nu komt Pflanzgarten of zo" Dan rijd ik ook gewoon op visueel geheugen.
Ja, als ik aan het rijden ben denk ik ook niet: "ah ja, dat was Brünnchen en nu komt Pflanzgarten of zo" Dan rijd ik ook gewoon op visueel geheugen.
Neenee, na brunchen komt de eiskurve, niet te versmaden lastig bochtje
Nu we toch over secties bezig zijn. Hoe pakken jullie hedwigshoche - wippermann? Welke curbs nemen jullie mee? En in welke versnelling. Ik zit daar vaak in 4de, probeer de binnenste curb te snijden en zeker bij het uitkomen die verharde curb te pakken.
Ik moet er binnenkort toch eens voor de eerste keer rijden denk ik :p.
Iemand tips voor de eerste keer?
Alleh ik houd het natuurlijk redelijk rustig eerste keer, zeker genoeg in spiegels zien (met 2) en rechts pinken en wat aan kant gaan als ze mij inhalen. Blinde bochten rustig nemen, enz...
Ik vind het straf dat iedereen hier alle namen van de secties kent. Ik rij daar nu al 3 jaar en ken amper 1/3 van de namen... Er rijden vormt echter geen probleem, vermoedelijk dit weekend de nieuw gevonden horsies eens gaan uittesten.
Ik ken het circuit vanbuiten, veel belangrijker dan wa namen
Da vind ik nu toch ook ze. Ik ga altijd op een kaartje kijken als ik wil verwijzen naar een plaats, da's makkelijker Da's eigenlijk hetzelfde als mijn platencollectie. Soms vragen ze mij hoe iets noemt en moet ik gaan spieken, maar als ik een plaat hoor zie ik de hoes zo voor mij
Nu we toch over secties bezig zijn. Hoe pakken jullie hedwigshoche - wippermann? Welke curbs nemen jullie mee? En in welke versnelling. Ik zit daar vaak in 4de, probeer de binnenste curb te snijden en zeker bij het uitkomen die verharde curb te pakken.
Kut é, ik vind het zo zwak van mezelf dat ik nog altijd die bochten niet ken! Behalve de klassiekers zoals Brünchen, Flugplatz, Karussel,... kan ik die namen dus echt niet onthouden.
Juist ja, je ziet daar de uitgang van de bocht niet en die knijpt onverwachts nog wat naar binnen dus je mag bij het uitkomen van de bocht niet naar buiten uitwaaien.
Kut é, ik vind het zo zwak van mezelf dat ik nog altijd die bochten niet ken! Behalve de klassiekers zoals Brünchen, Flugplatz, Karussel,... kan ik die namen dus echt niet onthouden.
Over welke bochten spreek jij hier?
Volgens mij kijkt hier iedereen op google om die bochten te weten ze. Hoe kan je die nu allemaal onthouden?
Wat maakt het ook uit of sommigen die benamingen weten en sommigen niet lol
Ik ken de meeste maar kan 75% nog niet perfect aansnijden...ik zou liever geen enkele naam kennen en de ideale lijn rijden.
Gisteren enkel de auto even binnengegooid, ben niet meer gebleven voor de TF, schijtweer en gesmolten semi's, ik laat het toch nog even aan me voorbij laten gaan.
Morgenmiddag m'n kist afhalen, wat VLN zien en 's avonds evtl nog ff TF, en de volgende dag hopelijk ook nog goed weer en een ongevalvrije ring!
Als ik me wat schakellui ben en er is geen verkeer dan zit ik constant in 4e versnelling, niet lang vanaf uitkomst Karrusel (3e versnelling), tot aan rempunt Brunnchen 1 net na Eschbach (terugschakelen naar 3e).
Enig punt daartussen waar ik soms terugschakel naar 3e is uitkomst Hohe Acht, en soms iets vroeger terugschakelen naar 3e, net voor Eschbach ipv erachter.
Een tip van iemand die enorm veel laps heeft gedaan voor die korte rechte stuk tussen Hohe Acht en Wipperman is dat je best rechtdoor over die bult rijd (dus richting rechterkant van de baan) en dan pas terug naar links rij om je optimaal te plaatsen voor ingang Wipperman, ipv te sturen terwijl je over die bult rij. Dat is vooral van toepassing voor achterwielaandrijvers met veel vermogen.
Een andere tip van een veel meer ervaren rijder was dat het niet nodig is om terug te schakelen bij het bodem van die put na Wipperman.
Voor Wipperman, in mijn Clio op straatbanden, ben ik bijna constant op het gas als ik door de bochten ga om de auto stabiel te houden, en rem ik een beetje tussen al die bochten wat te vertragen maar ook om geen "Scandinavian flick" effect te krijgen. Maar eerlijk gezegd vind ik Wipperman enorm moeilijk. Er is een gekke Engelsman dat mij ooit zei dat hij met een Golf 2 op R888 zonder te remmen "flat" ging vanaf Karrusel tot uitkomst Wipperman. Ga ik nooit proberen
Ik denk hoe je die sectie neemt hangt sterk af van uw auto en banden.
Voor Wipperman, in mijn Clio op straatbanden, ben ik bijna constant op het gas als ik door de bochten ga om de auto stabiel te houden, en rem ik een beetje tussen al die bochten wat te vertragen maar ook om geen "Scandinavian flick" effect te krijgen. Maar eerlijk gezegd vind ik Wipperman enorm moeilijk. Er is een gekke Engelsman dat mij ooit zei dat hij met een Golf 2 op R888 zonder te remmen "flat" ging vanaf Karrusel tot uitkomst Wipperman. Ga ik nooit proberen
Ik denk hoe je die sectie neemt hangt sterk af van uw auto en banden.
Wipperman is idd niet eenvoudig
Maar die Engelsman vergeet wel Hohe Acht .. denk ik ...
Onmogelijk dat je daan flatout doorknalt, daar moet je toch wel op de rem hoor, zijn Golf 2 heeft 65pk ofzo
Onmogelijk dat je daan flatout doorknalt, daar moet je toch wel op de rem hoor, zijn Golf 2 heeft 65pk ofzo
't is wel een bocht die je verbazingwekkend hard kan nemen, ik ging daar altijd (zoals bij vele bochten) veel te hard op de rem..Ik trek 'm nu vrij snel naar binnen en schrik er telkens van hoe vroeg je eigenlijk al terug op de gas kan.
op welke plaatsen is het daar als toeschouwer leuk om te zien? of foto´s te nemen? Zou deze zomer eens dagje willen gaan kijken maar kom zelf de ring niet op.
op welke plaatsen is het daar als toeschouwer leuk om te zien? of foto´s te nemen? Zou deze zomer eens dagje willen gaan kijken maar kom zelf de ring niet op.
Makkelijkste/populairste is Brünnchen, leukste wat mij betreft Adenauer Forst.
Hier een kleine "gids" naar de verschillende plekken:
Comment