Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ga je er ook gewone trackdays mee rijden?

Voorlopig totaal niet gepland. Francorchamps evtl wel, maar voor de rest zeggen m'n oogkleppen dat het nogal idioot is om een paar 100km naar Frankrijk te karren als m'n kist zich (in mijn ogen) in het mekka vd motorsport ligt.
    Ik ga me sowieso niet kunnen inhouden hoor, zeker niet met al dat mégane geweld op komst. Dat gaat zéér leuk worden volgens mij - gesteld dat m'n Ring-attitude uiteraard on track welkom is, dat moet nog maar blijken.

Comment

• Ik kan het je nochtans alleen maar aanraden. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je veel meer van je auto gaat leren door een dagje gooien en smijten op zo een Franse mickey-mouse baan (of Mettet ofzo) dan van 40 laps op de Nordschleife.

Comment

Ik kan het je nochtans alleen maar aanraden. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je veel meer van je auto gaat leren door een dagje gooien en smijten op zo een Franse mickey-mouse baan (of Mettet ofzo) dan van 40 laps op de Nordschleife.
        Ik weet alleen niet of ik dat "drama" niet wat gaan missen...ik vraag me af of het niet allemaal een wat te cleane bedoening gaat zijn. Fuchsrohre, Karussel, Mutkurve, Pflanzgarten...
        Maar ik veronderstel dat ik dat alleen maar zal ondervinden door het eens te doen

Comment

• Jaarkaart en crib jaloersheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
            Ik weet alleen niet of ik dat "drama" niet wat gaan missen...ik vraag me af of het niet allemaal een wat te cleane bedoening gaat zijn. Fuchsrohre, Karussel, Mutkurve, Pflanzgarten...
            Maar ik veronderstel dat ik dat alleen maar zal ondervinden door het eens te doen
            Probeer het eens

het grote voordeel is ook dat er geen 10 minuten zitten tussen elke keer je een bepaalde bocht passeert en je dus een pak beter kan oefenen/experimenteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
              Jaarkaart en crib jaloersheid.
              ??

Comment

Beeldmateriaal gevonden van Hatzenbach, 2:51.
                Curb (bocht naar rechts) zou ik niet nemen met een RWD, kist lijkt me wat "unsettled" te geraken.
                Ik doe het dan ook nooit, tenzij ik te hard ga

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

@ RWD'ers / Jerain, check 03:05..lijkt me duidelijk. Die curb is naar het schijnt wat hoger uitgekomen door de laatste werken.
                Bij de VLN neemt ca 80% 'm, maar bon...ik hou liever de boel heel

Comment

• Ik pak eigenlijk nergens de curbs op de NS.

Comment

Probeer het eens

het grote voordeel is ook dat er geen 10 minuten zitten tussen elke keer je een bepaalde bocht passeert en je dus een pak beter kan oefenen/experimenteren.
                    GP Strecke / Hockenheim zou ik wel eens willen doen, nadeel is dat ik liever eens op eenzelfde trackday als jullie zit, dat praat gemakkelijker en gaat m'n rijtechniek zeker bijschaven. Want bv het schakelen alleen al lijkt me vrij bagger op een schaal van professionaliteit.

Comment

Ik pak eigenlijk nergens de curbs op de NS.

Bij de wax-it S is dat een must en geenszins leidend tot instabiliteit, wat menig swirlverwijderaar ook moge beweren.

Verder indd geen enkele curb, hoogstens eens zo'n uitloopstrookje zoals in dat filmpje/Hatzenbach. Bij uitgang Brünnchen is dat ook meestal het geval.

Comment

• Ja in de wax-it s word je verondersteld recht over die rechtse curb te knallen, maar zelfs daar doe ik het niet.

Net zoals je vol over de curb kan links bij het bovenrijden na Fuchsröhre.

Comment

Net zoals je vol over de curb kan links bij het bovenrijden na Fuchsröhre.
                          Da's dan weer iets anders vind ik

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik die wel wil nemen, want dan kan je veel te hard gaan .
                          Daarbij komt nog dat als je rare dingen (zoals plots gas lossen) begint te doen op die curb, je wel eens snel begint te oversturen...en dan wordt het helemaal tricky.

Comment

Da's dan weer iets anders vind ik

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik die wel wil nemen, want dan kan je veel te hard gaan .
                            Daarbij komt nog dat als je rare dingen (zoals plots gas lossen) begint te doen op die curb, je wel eens snel begint te oversturen...en dan wordt het helemaal tricky.
                            Dat geldt ook voor die andere he, je moet niet beginnen sturen of remmen als je over zo een curb vliegt.

Comment

Dat geldt ook voor die andere he, je moet niet beginnen sturen of remmen als je over zo een curb vliegt.
                              Bij die andere heb je een redelijk recht stuk dat volgt.
                              Bovenaan bij Fuchsrohre moet je quasi direkt in de ankers voor je die rechtse instuurt

Comment

• Waxit S is wipperman zeker?
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                  Waxit S is wipperman zeker?
                                  Correct

Comment

• Snel nog even wat neerpennen want het is een vrij lange dag geweest...

Aangezien ik in Luik moest zijn kon ik het niet laten, moest dan nog door naar Zwitserland dus ik dacht why not

Bleek al snel een schitterende beslissing want de NS was zo goed als leeg, er stond deels zelfs geen Stresi aan de "Schranke" - ideaalheid!
                                    Prachtig weer (misschien licht té warm zelfs), nog snel een redbull naar binnen gooien en na een korte chat met de renntaxi kerel (ik denk dat ie het nog steeds niet kan geloven ) meteen on track een kwartier voor (!) normale opening.

Achteraf onderweg naar CH de laptimer nog even uitgelezen, blij vastgesteld dat na het voorlaatste rondje van 8:01 er toch nog een 7:58 is uitgekomen. Eerlijk? ik had me anders de hele avond doodgeërgerd!
                                    Anyway, daar ga ik het voorlopig op houden, je moet dusdanig perfect rijden dat ik me dat niet direct zie verbeteren. 1x verkeer op een fout moment en je kunt het sowieso op je buik schrijven...
                                    Ook niet veel zin om in 6de de Fuchsrohre door te knallen om die kleine winstjes te gaan zoeken, 't is goed geweest.

Nu ESP uit en terug helemaal opnieuw beginnen, daar wil ik me evtl wat op toeleggen.

Het zal wel niet voor meteen zijn want de bandjes zijn er weer aan, blij dat ik geen 400 EUR sloefen moet leggen op die kist

Comment

• Prachtig leftlane ! Hopelijk spot ik je daar eens.

Comment

• Welcome to the 7min-club

Gestoorde kerel, nice driving!

Comment

• You got the balls !

Comment

Working...
                                          X