Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Infraroodmeter is goed, maar enkel op 'thermisch zwarte' voorwerpen.
    Als je meet op het blinkend gedeelte van de schijf is het zeer onnauwkeurig.
    Op de rand is veel beter, zeker als er wat roest op zit.
    Bedankt voor het tip!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      En jij doet geen cooldown voor je binnenkomt? Dat kan je toch nooit correct meten?
      Je heb gelijk, het is een vrij onnauwkeurig process want behalve de cooldown hangt het ook af van hoe hard ik heb geremd en zo, maar voor mij is het vooral handig om te zien wanneer de remmen genoeg afgekoeld zijn om terug een ronde te rijden.

Ook handig om en ruw idee te hebben van of de banden op de juiste spanning en camber staan. Dat kan ik beter doen met de sonde die erbijhoort maar ik heb nog niet de tijd gehad om te zien hoe die precies werkt.

Comment

• Rit met Lefty was echt bangelijk, nog eens bedankt Lefty!

Ongeloofelijk hoe hard hij gaat in de remzones en bochten.

Voor de Clio was het geen superdag. Kogelgewricht in linker voor ophanging was versleten en de wegligging was dus iets minder (Zandvoort heeft waarschijnlijk niet geholpen).

Verrassend weinig verkeer op de baan gezien de weer.

Comment

• Banden moet je sowieso meten met een sonde.

btw ik heb thuis zo een kitje liggen van AP Racing, ben er nog niet toe gekomen van het te gebruiken, maar dat is wel handig voor de remmen. 3 verschillende kleuren verf die je op de rand van de remschijf doet en in functie van de temperatuur verkleurt die verf naar wit, dan kan je zien wat de maximale temperatuur is die je schijf gehaald heeft. Zitten ook temperatuurstrips bij voor op de klauwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Nog altijd geen helm gekocht LL?

Toch wel, heb op die Ring Boulevard een Uvex gekocht met 60% korting ofzo

Comment

• Lefty, schitterend gereden gisteren, en mijne buurman en ik bedanken je voor de rondjes die we mochten meerijden.
              Ik ben ervan verschoven hoe gruwelijk efficient die Megane R26.R wel niet is...
              Haftung ohne Ende zo lijkt het wel...
              Maar zoals je zegt, extra power mocht soms wel, maar volgens mij denken die GT3's en die SLS daar anders over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                Maar zoals je zegt, extra power mocht soms wel, maar volgens mij denken die GT3's en die SLS daar anders over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                  Lefty, schitterend gereden gisteren, en mijne buurman en ik bedanken je voor de rondjes die we mochten meerijden.
                  Respect nog voor uwe buurman, gast gaf geen krimp! Ineens 3 rondjes blijven zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten

Anderzijds is het wel leuk om altijd "Stock" te antwoorden als er weer een verbaasde chauffeur vragen op me afvuurt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                      Respect nog voor uwe buurman, gast gaf geen krimp! Ineens 3 rondjes blijven zitten
                      Hij heeft toch een half uurtje moeten bekomen

Comment

Anderzijds is het wel leuk om altijd "Stock" te antwoorden als er weer een verbaasde chauffeur vragen op me afvuurt
                        Das waar, maar van 310nm naar 410nm ga je wel serieus voelen denk ik
                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                          Das waar, maar van 310nm naar 410nm ga je wel serieus voelen denk ik
                          De techniek misschien ook? Ik ga voorlopig de gok niet wagen, qua "makkelijke" oplossing om snellere rondjes te draaien kan dat trouwens ook wel tellen. Liever de uitdaging om nog wat lijnen te perfectioneren

Comment

De techniek misschien ook? Ik ga voorlopig de gok niet wagen, qua "makkelijke" oplossing om snellere rondjes te draaien kan dat trouwens ook wel tellen. Liever de uitdaging om nog wat lijnen te perfectioneren
                            Geen idee hoeveel marge je overhebt op uw techniek
                            Maar ge hebt gelijk, propere lijnen rijden geeft meer voldoening.. maar chippen is wel verleidelijk, ni ?
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                              Geen idee hoeveel marge je overhebt op uw techniek
                              Maar ge hebt gelijk, propere lijnen rijden geeft meer voldoening.. maar chippen is wel verleidelijk, ni ?
                              Ik wil niet twijfelen aan dat chippen, maar als je een 2.0t die al behoorlijk wat vermogen heeft nog gaat 'bijwerken', kom je zeker in de risicozone.
                              Als je dit dan sporadisch eens gebruikt op de weg zal het nog niet veel kwaad kunnen, maar op een circuit vrees ik toch dat de levensduur van het blok in gevaar komt...

Ik heb nooit een dergelijk performante auto gehad, maar ik dierf wel om (in D) serieus lang volgas te geven, en daar is nooit iets mis mee gegaan. Met een getunede auto zou ik dat nooit durven, maar dat is een andere discussie.

@LL: knappe prestaties met die 7 voor je rondetijd. Wordt het nu niet zeer moeilijk om nog progressie te maken?
                              Ik vraag me af of je niet het gevoel krijgt van een wielrenner die de ronde gewonnen heeft, en nu kan het alleen nog bergaf gaan... Of ben je van plan om je auto te wisselen om terug je grenzen te verleggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Ik wil niet twijfelen aan dat chippen, maar als je een 2.0t die al behoorlijk wat vermogen heeft nog gaat 'bijwerken', kom je zeker in de risicozone.
                                Als je dit dan sporadisch eens gebruikt op de weg zal het nog niet veel kwaad kunnen, maar op een circuit vrees ik toch dat de levensduur van het blok in gevaar komt...

Ik heb nooit een dergelijk performante auto gehad, maar ik dierf wel om (in D) serieus lang volgas te geven, en daar is nooit iets mis mee gegaan. Met een getunede auto zou ik dat nooit durven, maar dat is een andere discussie.
                                Heb er nu zo'n dikke 2000km circuit op zitten, geen druppel olie moeten bijvullen...ik denk niet dat chippen echt kwaad zou doen, de nieuwe clubsport hebben ze naar 288pk gedraaid
                                Maar ik het toch niet proberen...

@LL: knappe prestaties met die 7 voor je rondetijd. Wordt het nu niet zeer moeilijk om nog progressie te maken?
                                Ik vraag me af of je niet het gevoel krijgt van een wielrenner die de ronde gewonnen heeft, en nu kan het alleen nog bergaf gaan... Of ben je van plan om je auto te wisselen om terug je grenzen te verleggen?

Het leuke is dat je altijd het gevoel hebt dat het beter kan, ik ben er alleszins nog niet in geslaagd een rondje te rijden waarin ik elke bocht perfect genomen heb. Je zal altijd wel iets hebben van "daar had ik" en "daar kan ik", en vervolgens dan dat rijtje altijd meer uitdunnen is waar de uitdaging ligt voor mij.

Comment

• @ Jerain, Pr0nker,

Daarom neem ik die curb bij Hatzenbach dus niet, dat wordt toch veel te instabiel om die volgende links in te sturen?

Comment

• Save the Ring, hou de geschiedenis in ere!

Comment

Heb er nu zo'n dikke 2000km circuit op zitten, geen druppel olie moeten bijvullen...ik denk niet dat chippen echt kwaad zou doen, de nieuwe clubsport hebben ze naar 288pk gedraaid
                                      Maar ik het toch niet proberen...
                                      Ik zou sowieso geen vermogen bijsteken zonder aangepaste koeling en remmen. Dat is gewoon om problemen vragen imo.

Comment

@ Jerain, Pr0nker,

Daarom neem ik die curb bij Hatzenbach dus niet, dat wordt toch veel te instabiel om die volgende links in te sturen?

Ik doe het ook niet, maar als je bv naar de VLN kijkt knallen ze er allemaal los over.

Comment

• Als je daar af rijdt met je stuur rechtdoor, dan moet dat toch wel meevallen qua instabiliteit?
                                          Captain Turbo
                                          General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                          Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Working...
                                          X