Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik denk je d'r een wat andere denkwijze op moet nahouden.
    Stel jezelf de vraag wat jij voor een ticketprijs zou vragen, er rekening mee houdend dat de vraag véél groter is dan het aanbod.

Volgens mij waren de prijzen altijd té goedkoop.

Over dat laatste ivm die "put": ik vrees voor de Duitse belastingsbetaler dat die er voor zal gaan opdraaien in the end, want een sluiting / einde van TF zou de doodsteek betekenen voor de ganse regio.
    Klopt wel dat vraag/aanbod verhouding compleet zoek is maar enkel tijdens de weekends, in de week gaat uw vergelijking totaal niet op.
    Wel eigenlijk is de verhouding in de week ook zoek, maar dan net omgekeerd

Wat me overigens niet stoort dat er dan weinig vraag is, wel mochten de prijzen zo verder blijven stijgen. Laten we eerlijk zijn, we zitten nu al aan ongeveer een deftig nettomaandloon voor een jaarkaart. En iedereen die vaak naar de ring gaat weet dat de ronden op zich niet het duurst zijn op lange termijn. Prijzen nog in die mate verhogen zal de vraag plots heel snel doen dalen op middellange termijn.

Sowieso worden de Touristenfahrten op die manier minder en minder ook daadwerkelijk Touristenfahrten, en dat is nu net de charme van de ring. Het zou zonde zijn mocht dat verdwijnen. Het is nu nog haast de enige plek ter wereld waar je gewoon zomaar kan aankomen, ticketje kopen en rondje doen.

De balans die er nu is kan iedereen wel mee leven (ook de prijzen van dit jaar nog) maar hoe lang dit nog zo verder kan is maar de vraag.

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    En dan speel ik de zelfstandige kapitalist...

Die zondagen maken me geen zak uit, ik ga wel in de week
    Zie hierboven, ik ga/ging ook voornamelijk tijdens de week

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    eh...

Dat is het probleem. Heb je de kalender van 2010 nog in het achterhoofd? Ik zou ook graag in de week gaan knallen daar hoor, maar de ring is amper open geweest op weekdagen, en dan nog maximum 2h s avonds. Heb er toen 3 keer gestaan voor niks. Leuk is anders.
    In mei en juni is het anders wel een aantal weken (totaal, niet opeenvolgend) quasi non stop TF geweest hoor.
    Last edited by ; 08/03/2011, 11:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten

In mei en juni is het anders wel een aantal weken (totaal, niet opeenvolgend) quasi non stop TF geweest hoor.
      Enkel de avonden dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        eh...

Dat is het probleem. Heb je de kalender van 2010 nog in het achterhoofd? Ik zou ook graag in de week gaan knallen daar hoor, maar de ring is amper open geweest op weekdagen, en dan nog maximum 2h s avonds. Heb er toen 3 keer gestaan voor niks. Leuk is anders.
        Tut mir leid, maar zelfs dan maakt het mij niet uit, ik moet sowieso voor het werk vaak in de buurt zijn..
        Misschien vergeten we trouwens een beetje te snel dat er ook nog Duitsers naar de Ring gaan die geen 300km moeten rijden

Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
        ...
        Begrijp me niet verkeerd hé, ik zou ook liever goedkopere TF hebben en minder volk, vanzelfsprekend. Ik vrees alleen dat er nog meer geprofiteerd zal worden van de vraag door het beperkte aanbod (wat ik wsl zelf ook zal doen, van nostalgie kun je niet eten), en dat kan enkel veranderen als de Ring terug in eigendom van het Land komt. (Reinland-Pfalz is dat dacht ik).

Comment

Enkel de avonden dan?
          Nope, begin Mei heb ik dikke week verlof hier in NL en vorig jaar heb ik die integraal op de ring doorgebracht. Zat 1 dag tussen met 's voormiddags VLN voorbereiding of iets in die aard en dat was het, voor de rest van smorgens tot savonds open

In juni was er in ieder geval ook ergens een week waar de situatie vergelijkbaar was (want toen was ik er ook)

Comment

• Kijk gewoon op de site van nuerburgring.de, daar zie je dat het dit jaar toch weer tegenvalt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
              Het is gewoon niet echt de moeite om in de week te gaan denk ik, zeker als je van ver moet komen. In het weekend gewoon heel vroeg vertrekken dan heb je de voormiddag toch al veel kunnen rijden en als het snamiddags niet te druk is kan je ook nog wat rijden en anders gewoon van de sfeer genieten en je niet proberen druk te maken over baansluitingen en files.
              Ik snap dat vroeg gaan echt niet.
              Ik ben er vorig jaar 2x vroeg geweest, één van die keren ging de ring dan nog een uur later open, en dan zie je dat je max 1 uur "weinig" drukte hebt, en vanaf 10u is het toch vollenbak.

Als je dan kijkt naar de late namiddag, vanaf 3-4u begint het al kalm te worden en kan je overal vlot rijden, geen files op de ring etc. Enig nadeel is dan wat de laagstaande zon, maar een goede bril kan dat wel verhelpen.
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Misschien vergeten we trouwens een beetje te snel dat er ook nog Duitsers naar de Ring gaan die geen 300km moeten rijden
                En minstens evenveel Duitsers voor wie het langer rijden is dan 300km

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Begrijp me niet verkeerd hé, ik zou ook liever goedkopere TF hebben en minder volk, vanzelfsprekend. Ik vrees alleen dat er nog meer geprofiteerd zal worden van de vraag door het beperkte aanbod (wat ik wsl zelf ook zal doen, van nostalgie kun je niet eten), en dat kan enkel veranderen als de Ring terug in eigendom van het Land komt. (Reinland-Pfalz is dat dacht ik).
                Ik snap jouw punt volledig hoor en ik probeer niet het tegengestelde te verdedigen ofzo, ik bedoelde het eerder als aanvullende (persoonlijke) nuance.
                Sowieso zouden er prijsstijgingen geweest zijn, themapark of niet, daar volg ik je ook in.
                Echter hebben de stijgingen volgens mij net dankzij dat themapark elkaar heel snel opgevolgd. Vorig jaar pronktte de CEO nog met het feit dat er geen prijsstijgingen waren maar dit jaar is de rondekaart dan wel weer 15% duurder geworden.

Er zit geen duidelijke lijn in en een verhouding vraag/aanbod is ook zoek.
                Door de ring in de week 2u open te laten en evenveel geld te vragen zal je op die dagen heus niet veel extra vraag creëren, dat is mijn punt

Weekdagen hoeven voor mij met dit niveau niet meteen goedkoper te worden, maar de weekenddagen dan eigenlijk wel duurder, de vraag is nu al stukken groter dan het aanbod en de organisatie tijdens weekends is soms zo ondoorzichtig dat het lijkt of er amper organisatie achter zit. (bvb ring is 2u later open dan gepland, gans de omgeving staat hierdoor muur- en muurvast en plots worden de poorten opgengezet en zorgt de enorme masse volk op het circuit voor de onvermijdelijke ongelukken)

De oplossing hiervoor is zeker geen eenvoudige, maar mij lijkt dat beter voorbereid zijn op dergelijke toestroom en de ring zelf iets vroeger te openen om de opstropping te vermijden, een mogelijke oplossing kan zijn.)

Het is onvergeeflijk dat dergelijke voorvallen tijdens bepaalde periodes bijna routine waren.
                Daar staat dan een 1000 man te wachten, met niks van communicatie van de ringleiding naar de bestuurders. Gewoon al zeggen wat het probleem precies is en een haalbaar openingsuur duidelijk vooropstellen (ze hebben genoeg matrixborden in de buurt) zou al veel fileleed verzacht hebben.

Ze proberen op zowat alle vlakken hun tijd vooruit te zijn, maar daar waar het echt uitmaakt (en de enige reden waarom mensen naar de regio trekken) schieten ze gigantisch tekort.

Dus niks tegen (enorme) prijsverhogingen, maar zorg dan ook voor toegevoegde waarde en een goede organisatie. Je kan niet plots 70% meer gaan vragen voor iets dat veel slechter geregeld is dan ervoor. Ik weet wel dat meer mensen nu de ring bezoeken maar toen was het in de week bvb ook wat vaker open (in periodes), wat tijdens de weekends sowieso al scheelt.

Comment

• Ik ben altijd voorstander geweest van gescheiden touristenfahrten btw, moto's en auto's gescheiden. Als't gesloten is, 9/10 is't ne motard... Vorig jaar zo een dag gehad, in totaal 2u open (zondag), en als het terug open ging, iedereen als zotten in zijn auto/op zijn moto met uiteraard opnieuw een ongeval en baansluiting tot gevolg... Zo blijft ge bezig hè. Mij krijgt ge op ne zondag niet naar daar in elk geval. Vroeg toekomen maakt daarenboven geen kl**en uit ze, vanaf 10u is't idd al vollembak. Die bewuste zondag weer, was het zelfs al vanaf 9u...

Comment

• Vroeg vertrekken scheelt toch al op de autobahn, veel minder druk. In de voormiddag is het ook sowieso minder druk als in de namiddag, zeg wat je wilt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                      Vroeg vertrekken scheelt toch al op de autobahn, veel minder druk. In de voormiddag is het ook sowieso minder druk als in de namiddag, zeg wat je wilt...
                      de heenreis scheelt bijna een half uur bij mij als ik vroeg genoeg vertrek.

Comment

• Da's wel waar, qua verkeer scheelt het een pak, da's logisch. Minder druk in de voormiddag is zeker even waar, maar 't is nog altijd drukker dan pakweg op een donderdagavond hè. Ik heb bvb een avond geweten vorig jaar waar ik bij heel mijn rondje niemand tegenkwam, heerlijk! 't Was niet overdreven warm, bewolkt maar droog. Daarentegen is't ook belangrijk vakanties in de verschillende landen in't oog te houden. Diezelfde donderdagavond was mijn eerste ringtrip ooit, in Augustus 2009. Toen was er echt veel volk, omdat het vakantie was en mooi weer. Ge kunt het nooit echt voorspellen, 't is altijd af te wachten tot je er bent.

Comment

• goh ik heb eigenlijk nooit echt hinder ondervonden door later te vertrekken (vanuit Kortrijk)
                          Op 1 keer na (ongeval net over de grens) nooit echt heel druk verkeer gehad, meestal kom ik iets na de middag aan op de ring. Voor 10u aankomen is quasi onmogelijk voor mij of ik moet om 5u opstaan en dan ga ik liever een dag vroeger en overnacht ik wel ter plekke

Beste moment om te rijden is imo toch in de late namiddag maar zoals Asserti aangaf zit je dan soms wel met de zon die lastig doet, al helpt de relatief dichte begroeïng rond de ring wel enigszins

Comment

• Vanuit Kortrijk, fak, respect

Comment

• Amai nog ni, ik prijs mezelf toch gelukkig da'k aan deze kant van Vlaanderen woon ze, als ge ziet hoe lang mensen erover doen soms... Voor mij is't ocharme 220km! Wonen waar de Fjoel woont is natuurlijk nog zaliger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                                goh ik heb eigenlijk nooit echt hinder ondervonden door later te vertrekken (vanuit Kortrijk)
                                Op 1 keer na (ongeval net over de grens) nooit echt heel druk verkeer gehad, meestal kom ik iets na de middag aan op de ring. Voor 10u aankomen is quasi onmogelijk voor mij of ik moet om 5u opstaan en dan ga ik liever een dag vroeger en overnacht ik wel ter plekke
                                gij rijdt dan ook geen 300

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                                  Amai nog ni, ik prijs mezelf toch gelukkig da'k aan deze kant van Vlaanderen woon ze, als ge ziet hoe lang mensen erover doen soms... Voor mij is't ocharme 220km! Wonen waar de Fjoel woont is natuurlijk nog zaliger
                                  220? das minder dan ik hoor.

Comment

• ik zo'n 250km..

Comment

• 228 via de b258

245 - 280 over de snelweg afhankelijk van de gekozen route

Comment

220? das minder dan ik hoor.
                                        Vanwaar da'k da haal weet ik ook ni, 't zijn der 60 meer. Ma bad!

Comment

Vanuit Kortrijk, fak, respect
                                          Kleine 360km, afhankelijk van de uiteindelijke route al laat ik de GPS eigenlijk altijd kiezen (met zo'n traffic dinges)
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          gij rijdt dan ook geen 300
                                          Touché

Op de heenweg rij ik meestal zo snel mogelijk eens ik wat rustiger verkeer heb (Brussel voorbij) maar ik merk dat ik op de terugweg altijd superrelaxed rij na een dag/dagen wat knallen op de ring.
                                          Kvraag me eigenlijk af of ik hier alleen in ben? (vast niet maar soit)
                                          Vind het best wel een 'grappig' fenomeen

Comment

Working...
                                          X