Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
    Vind ik eigenlijk ook. Hangt en plus van persoon tot persoon af hè, als ge de grens niet opzoekt ziet hij minder hard af. Als ik bvb mijn rijstijl bij mijn eerste ringtrip vergelijk met die van Serial denk ik dat die van hem harder afziet ze. Ondertussen ligt dat al wat dichter bij mekaar
    héél ruw geschat heb ik er nu een 6000-tal km op de ring zelf afgelegd, wellicht nog wat meer (2011 wordt mijn 6de jaar op de ring met 2010 hoogtepunt qua laps, ergens rond de 120-130)
    Je wil niet weten wat voor extra kosten die 6000km met zich meegebracht hebben, zowel normale als "abnormale" slijtage, zeker als je wat op de limiet rijdt op bepaalde stukken.

1 slijtagefactor kiezen is onbegonnen werk, bepaalde onderdelen zullen een pak extra afzien dan andere. Het spreekt voor zich dat de remblokken een totaal andere slijtagefactor hebben dan motorsteunen, zelf als je rekening houdt met de oorspronkelijke 'verhoudingen'.
    Vooral dat laatste is belangrijk, stel dat onder normale omstandigheden remblokken 10.000km meegaan en motorsteunen 100.000km. Op de ring zal ook de verhouding tussen beide compleet anders liggen dan onder normale omstandigheden.

Waar ik dus aas is dat één slijtagefactor niet bestaat, de ophanging kan een factor 8 zijn terwijl de remmen met een factor 12 te kampen hebben bijvoorbeeld.

(nog meer) On topic: de voorbereidingen voor de eerstvolgende ringtrip zijn getroffen
    upgrades tov de laatste trip:
    Camberplaten vooraan (-2°)
    Bilstein B8 dempers (was mtech II)
    Nieuwe radiator (was stuk, wat vermogensverlies na bergwerk gaf)
    subframe verstevigd (e46 eh )
    Powerflex bushings
    +20pk/+40Nm
    Versterkte Sachs koppeling

Denk dat dat het ongeveer is, ik mik nu op tijden eind de 8min30 ^^
    Last edited by ; 24/02/2011, 00:46.

Comment

• ik zit jammergenoeg met downgrades ivgl met vorig jaar, stalen remleidingen zijn weer gewone geworden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
        héél ruw geschat heb ik er nu een 6000-tal km op de ring zelf afgelegd, wellicht nog wat meer (2011 wordt mijn 6de jaar op de ring met 2010 hoogtepunt qua laps, ergens rond de 120-130)
        Je wil niet weten wat voor extra kosten die 6000km met zich meegebracht hebben, zowel normale als "abnormale" slijtage, zeker als je wat op de limiet rijdt op bepaalde stukken.

1 slijtagefactor kiezen is onbegonnen werk, bepaalde onderdelen zullen een pak extra afzien dan andere. Het spreekt voor zich dat de remblokken een totaal andere slijtagefactor hebben dan motorsteunen, zelf als je rekening houdt met de oorspronkelijke 'verhoudingen'.
        Vooral dat laatste is belangrijk, stel dat onder normale omstandigheden remblokken 10.000km meegaan en motorsteunen 100.000km. Op de ring zal ook de verhouding tussen beide compleet anders liggen dan onder normale omstandigheden.

Waar ik dus aas is dat één slijtagefactor niet bestaat, de ophanging kan een factor 8 zijn terwijl de remmen met een factor 12 te kampen hebben bijvoorbeeld.

(nog meer) On topic: de voorbereidingen voor de eerstvolgende ringtrip zijn getroffen
        upgrades tov de laatste trip:
        Camberplaten vooraan (-2°)
        Bilstein B8 dempers (was mtech II)
        Nieuwe radiator (was stuk, wat vermogensverlies na bergwerk gaf)
        subframe verstevigd (e46 eh )
        Powerflex bushings
        +20pk/+40Nm
        Versterkte Sachs koppeling

Denk dat dat het ongeveer is, ik mik nu op tijden eind de 8min30 ^^
        's Toch ni slecht qua updates in elk geval, die tijden gaan icm uw semi's volgens mij nog te halen zijn ook! We zien mekaar wel weer daar hè, 't was plezant vorig jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
          ik zit jammergenoeg met downgrades ivgl met vorig jaar, stalen remleidingen zijn weer gewone geworden
          Problemen met de keuring?

Comment

• ja, ze zaten geinstalleerd met een scherpe bocht waardoor die buitenste isolatie wat bol stond, wat niets te zien heeft met de stalen leiding zelf, maar ie is daarvoor wel afgekeurd geweest...

Comment

• Zaterdag 6 maart iemand naar de Ring ?
              I'k ga mijn jaarkaartje halen
              Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
              Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

• Gaat pas de 18. ofzo weer open he? Slechts een uurtje de eerste dag trouwens.

Soit, alleszins van de partij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
                  Zaterdag 6 maart iemand naar de Ring ?
                  I'k ga mijn jaarkaartje halen
                  Ik vrees dat je van een kale reis zal terugkomen
                  Gaat pas de 18de terug open.

edit: wat leftlane dacht klopt dus

Comment

• Oké, ik heb m'n nummerplaat, wanneer zijn we weg?

Comment

• + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zalig die Bmw 2002's op 1.05
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

• Haha, ik zat zo vorige maand al te wachten tot het open ging. Trouwens, ik ben al geweest dit jaar, 4 rondjes in het natte gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

0:48

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                            0:48
                            1.37 is ook wel grappig
                            2012 E92 Bmw 335i DKG
                            1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Gaat pas de 18. ofzo weer open he? Slechts een uurtje de eerste dag trouwens.

Soit, alleszins van de partij.
                              Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                              Ik vrees dat je van een kale reis zal terugkomen
                              Gaat pas de 18de terug open.

edit: wat leftlane dacht klopt dus
                              Scheisse, en die gasten willen klanten aantrekken
                              Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
                              Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
                                Scheisse, en die gasten willen klanten aantrekken
                                het is precies wel met een goeie reden dicht, ze zijn alles dat beschadigd is door het winterweer aan het herstellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                  + YouTube Video

Op 00:36 is dat nu een vrouw die half door de zijruit hangt?
                                  AutoMinded.be

Comment

• Captain Turbo
                                    General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• nu heb ik best wel spijt dat ik nooit ben mee gegaan
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Nürburgring zonder Ring Taxi is als een café zonder bier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                          Nürburgring zonder Ring Taxi is als een café zonder bier.
                                          Eerder een café zonder die 1ne knappe barvrouw.
                                          Ok het is spijtig dat ze er niet meer is, maar zolang er bier is en je je er uit kan leven zal ik niet laten van gaan, moest er geen bier meer zijn is dat een ander verhaal

Comment

Working...
                                          X