Oorspronkelijk geplaatst door vinox
Bekijk Berichten
Je wil niet weten wat voor extra kosten die 6000km met zich meegebracht hebben, zowel normale als "abnormale" slijtage, zeker als je wat op de limiet rijdt op bepaalde stukken.
1 slijtagefactor kiezen is onbegonnen werk, bepaalde onderdelen zullen een pak extra afzien dan andere. Het spreekt voor zich dat de remblokken een totaal andere slijtagefactor hebben dan motorsteunen, zelf als je rekening houdt met de oorspronkelijke 'verhoudingen'.
Vooral dat laatste is belangrijk, stel dat onder normale omstandigheden remblokken 10.000km meegaan en motorsteunen 100.000km. Op de ring zal ook de verhouding tussen beide compleet anders liggen dan onder normale omstandigheden.
Waar ik dus aas is dat één slijtagefactor niet bestaat, de ophanging kan een factor 8 zijn terwijl de remmen met een factor 12 te kampen hebben bijvoorbeeld.
(nog meer) On topic: de voorbereidingen voor de eerstvolgende ringtrip zijn getroffen

upgrades tov de laatste trip:
Camberplaten vooraan (-2°)
Bilstein B8 dempers (was mtech II)
Nieuwe radiator (was stuk, wat vermogensverlies na bergwerk gaf)
subframe verstevigd (e46 eh

Powerflex bushings
+20pk/+40Nm
Versterkte Sachs koppeling
Denk dat dat het ongeveer is, ik mik nu op tijden eind de 8min30 ^^
Comment