Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
    Zelfs de meest hardcore trackers van dit forum zullen nog niet in de buurt komen van 10% van hun kilometers on track.
    Stel dat we een auto waarmee voor 10% on track wordt gereden vergelijken met een auto die puur op de weg rijdt dan vind je dat de eerste auto 55,5k kilometer op de normale weg en 5,5k kilometer on track (250 rondjes ring) kan doen met evenveel onderhoudskosten als die die 100k op de weg rijdt.

Ja, ik denk dat die cijfers aan de hoge kant zijn. Vraag maar aan de mensen hier op het forum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Enig idee met hoeveel km straatgebruik één passage a-fond door dit overeen komt?

De Belgische autowegen liggen soms niet veel beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
        Wat zijn we weer vriendelijk.

Dubbel ontkoppelen is niet enkel zinvol maar noodzakelijk als ge geen synchros hebt. En het belast uw stukken minder, incl. uw synchro's als ze er zijn, of slijten die niet misschien? Maar ja, ge weet het veel beter he.
        Ieder zijn gedacht, maar ge moet leren dat van een ander te respecteren.
        Maar, welke wagens hebben nu geen synchros ?
        Ik bedoel wagens gehomologeerd voor gebruik op straat, niet circuit.

Comment

• Oldtimers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cédric_2 Bekijk Berichten
            Denk dat een echte tiphiel toch ook wel overbodig is met een versnellingsbak met synchros moderne versnellignsbakken kunnen wel tegen een stoot. Gewoon niet te bruut maar met gevoel schakelen is al meer dan voldoende.
            Tiphiel = revmatchen

Denk niet dat dat overbodig is hoor
            Ik spreek dan wel over efficientie, slijtage is iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
              Oldtimers.
              Hmmja, wagens uit de 2de wereldoorlog enzo ?

Snap niet waarom die discussie telkens naar boven komt. Iedereen kent wel een oude nonkel die vroeger met een camion mocht rijden bij het leger, en die moest tussengas geven en van die dingen.

Vroeger had je ook van die zwengels vooraan aan uw wagen, in feite zouden we dat terug moeten hebben : als uw batterij het laat afweten, dan kan je uw motor zo aandraaien. Nuja, mannen dan toch, janetten en vrouwen dan weer niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
                Vroeger had je ook van die zwengels vooraan aan uw wagen, in feite zouden we dat terug moeten hebben : als uw batterij het laat afweten, dan kan je uw motor zo aandraaien. Nuja, mannen dan toch, janetten en vrouwen dan weer niet.
                Allé, Ferrari owners zwaar gekloot dus.

Comment

• Gisteren een kijkje gaan nemen,ijskoud en weinig volk ik schat een auto of 30 maximum. Blijven overnachten in pension Sonnenwende en vanmorgen nog even gaan kijken,-4° en lichte sneeuwval,dan maar rustig huiswaarts gekeerd.

Paar fotootjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stivo Bekijk Berichten
                    Gisteren een kijkje gaan nemen,ijskoud en weinig volk ik schat een auto of 30 maximum. Blijven overnachten in pension Sonnenwende en vanmorgen nog even gaan kijken,-4° en lichte sneeuwval,dan maar rustig huiswaarts gekeerd.

Paar fotootjes

Leuke foto's! Oranje m3 gts

Comment

Gisteren een kijkje gaan nemen,ijskoud en weinig volk ik schat een auto of 30 maximum. Blijven overnachten in pension Sonnenwende en vanmorgen nog even gaan kijken,-4° en lichte sneeuwval,dan maar rustig huiswaarts gekeerd.

Paar fotootjes

Knappe foto's

Is dat uwen auto niet die op 1 van de foto's staat van het pension Sonnenwende?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Is dat uwen auto niet die op 1 van de foto's staat van het pension Sonnenwende?
                        Waar staat die foto Toere ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
                          Dat dacht ik ook maar het valt eigenlijk goed mee.

Zit rond 3500 tegen 120km/h denk ik, en als je niet versnelt dan hoor je de uitlaat niet. Met de verstevigde motorsteunen is het wel wat luider nu

Verbruikt rond 6,5L/100km tegen 120km/h en gemiddeld zit ik rond 8,5. Op de 'Ring is het een van de zuiniger autos, met 4 liter maak ik een ronde, een Megane 250 Cup bijvoorbeeld gebruikt 12L per ronde
                          Das wel sick dan, want inderdaad die nieuwe dingen zuipen véél meer. Mijn Clio 197 deed 3900 rpm aan 120 en verbruikte makkelijk 10 liters zonder zot te doen. Bij stevig doorrijden steeg dat wel niet veel meer: 12 liter.

En op circuit was dat richting 17 liter.

Comment

Waar staat die foto Toere ?

Op deze site bij de foto's , rechts

Speedys Bed & Breakfast is gelegen in Reimerath, op 3,6 km van Nürburgring, en biedt accommodatie met een tuin, gratis privéparkeren, een gedeelde lounge...

Comment

• Idd,samen met de TOK van Flupke73...

Comment

Idd,samen met den TOK van Flupke73...
                                in bomma-modus
                                (afdekhoesje voor soft-top/bagagerekje/fallus-3de-remlicht/bumpers/"gewone" banden/...)

Comment

Idd,samen met de TOK van Flupke73...
                                  Dus toch goe gezien van ik

Comment

• was de ring niet gesloten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Enig idee met hoeveel km straatgebruik één passage a-fond door dit overeen komt?

Recentelijk nog op de E313 gereden?
                                      AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sQuare Bekijk Berichten
                                        was de ring niet gesloten?
                                        Nu is ze inderdaad een maandje gesloten voor onderhoudswerken..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                                          Camionet = diesel, die valt sneller terug in toeren.
                                          Diesel of niet, als ik met Daffy terugschakel zonder te heel toeën heb ik regelmatig een korte maar krachtige piep van de banden bij het terugschakelen, vooral in lagere versnellingen. In't nat of in de sneeuw wordt dat nog eens versterkt natuurlijk. Daarom ben ik al heel snel de techniek beginnen toepassen op circuit. Ge zijt idd wa trager tot ge het helemaal onder de knie hebt, maar da heb ik ervoor over. Naar verluid zou koppeling en al de rest veel minder slijten als ge deze techniek correct toepast bij het terugschakelen, wat voor mij de hoofdreden is dat ik het doe.

Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                          8 keer valt eigenlijk nog mee vind ik.
                                          Vind ik eigenlijk ook. Hangt en plus van persoon tot persoon af hè, als ge de grens niet opzoekt ziet hij minder hard af. Als ik bvb mijn rijstijl bij mijn eerste ringtrip vergelijk met die van Serial denk ik dat die van hem harder afziet ze. Ondertussen ligt dat al wat dichter bij mekaar

Comment

Working...
                                          X