Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De ring ziet er wel zeiknat uit als ik mag voortgaan op de webcam, dus opgelet hé
Heb mijn (eerste) rondje gedaan, geweldige ervaring Heb geen druppel gezien gelukkig! Ik wist wel dat ik uit zou moeten kijken bij regen maar dus gelukkig geen gehad Het was trouwens vrij rustig, volgens mij wisten niet zo héél veel mensen dat het al open was..
Vandaag is het niet open, morgen blijkbaar een uurtje als het al open gaat. Pff zo gaan ze geen geld verdienen, als het nu open was had ik al daar geweest.
Ik vind het niet te vergelijken. Op een trackday leer je veel beter rijden dan op de ring en je wordt veel sneller een beter chauffeur omdat je echt kan oefenen. Maar als je de baan wat kent over de ring heen knallen, zonder daarom echt de laatste seconde te gaan zoeken of overal de 100% perfecte lijn te rijden blijft toch ook een hele speciale ervaring. En de hele sfeer errond, schnitzel @ lunch, pizzake 's avonds, al die verschillende auto's, letterlijk van 1000 tot 1000000 euro, t heeft toch wel iets vind ik.
Ik kies dus voor de combi
Ik moet er dees jaar zeker terug geraken, om diene witte gt3rs van hier nekeer mee op sleeptouw te nemen, alleen weet em het zelf nog ni
Awel, volledig mee eens, ge vat het echt perfect samen! Ik ga ook allebei blijven doen denk ik, een trackday is idd beter om bij te leren over jezelf en over je wagen. Kennis die je dan weer kan toepassen op je ringrondjes. Ik ga de Ring hoedanook eeuwig en altijd het mooiste, leukste, beste en meest sfeervolle circuit vinden, no doubt.
Ik vergelijk het altijd met pretparken (meer mijn madam haar rayon ). Circuits als Ecuyers, Folembray, maar ook de grotere als Spa en Zolder vergelijk ik altijd met Walibi, Fantasialand enz, allemaal heel leuk, maar ge gaat erheen voor het racen/de attracties. De Ring is Disneyland De sfeer, de mensen, de winkelkes, het eten, het geheel is gewoon
Bon, ringtrip zaterdag... BAN-GE-LIJK!! Bij aankomst (rond half twee) op de beide hoofdparkings mss 30 auto's samen 15-16 graden, blauwe hemel... Wa moet ne mens nu nog meer hebben eigenlijk... Kaartje gekocht (is per aantal rondjes nu een apart kaartje), en toen het open ging meteen erop! Man man man, die moment dat je de eerste keer dat jaar door de kegeltjes en op de straight rijdt Heeeeerlijk! Wel een speciaal moment dat ge dan ineens aan werken met max 50km/h komt bij Hatzenbach en Metzgesfeld Heel kort maar hoor, deed niets aan de ervaring imo. Meteen twee opeenvolgende rondjes gedaan, ff laten afkoelen, en dan een passagier meegepakt. Was iemand uit antwerpen die daar met een paar man was met de moto en de Ring eens wou hebben gezien. Met zijn moto durfde hij niet, zodoende... Mens goe laten zweten en puffen, maar bedankte mij uitvoerig en stapte uit met een megasmile. Daar doe ik het voor zie, met plezier! Kort samengevat was het de kortste maar één van de beste ringtrips ooit!! Heel kort ze, max een uurtje daar geweest omdat ik weg moest, maar 't was het ZO hard waard!
Ivm die openingsuren, was da vorig jaar ni 's avonds in de week twee uur ipv één?
...Wel een speciaal moment dat ge dan ineens aan werken met max 50km/h komt bij Hatzenbach en Metzgesfeld Heel kort maar hoor, deed niets aan de ervaring imo.
Ah die werken zijn nog niet afgerond dus? Denk je dat het tegen volgende weekend inorde zal zijn?
Donderdag zak ik samen met Geertt nog eens af naar de ring. Een dagske conjé ingezet om op het gemak binnendoor naar ginder te bollen, gevolgd door een stevige wandeling langs de ring en hopelijk een rondje als afsluiter tegen de avond.
Zijn er soms nog mensen die afzakken naar de ring op donderdag?
Vandaag was het dus gesloten, op het bord staat ook vermeld dat het morgen op is.
Raar genoeg zeggen ze aan de info telefoon dat de Ring pas eind maart weer opengaat wegens werken De streamlining van de organisatie draait daar nog wat stroef denk ik.
Vandaag was het dus gesloten, op het bord staat ook vermeld dat het morgen op is.
Raar genoeg zeggen ze aan de info telefoon dat de Ring pas eind maart weer opengaat wegens werken De streamlining van de organisatie draait daar nog wat stroef denk ik.
Raar, ik heb gisteren gebeld voordat ik naar daar ging en de vrouw aan de andere lijn wist mij toch mee te delen dat het open was en dat was ook zo
Het is eens wat anders, met 800kg minder door Pflanzgarten vliegen
Zeker aangezien de track wat vuil ligt (opgedroogd vuil + werken) is het opletten geblazen op de oneffen stukken, af en toe toch wel eens een tikje mogen opvangen.
Verder moet ik sowieso eerder wat vloeiend rijden (ipv het kappen wat je toch wel wat mag doen met deze kist) om de banden te sparen, zit op ps3, die gaan wel een ronde of 20 mee maar dan moet ik ze zeker niet te hard afbeulen.
Het is nog wat zoeken naar de juiste versnelling in bepaalde bochten. Bij sommige weet ik dat er nog veel potentieel is, die snij ik nu dan wat te laag aan, beter dan in volle toeren d'r door te scheuren wetende dat je later sowieso next gear nodig hebt.
D'r is in ieder geval nog véél werk, de nieuwe Mégane en rent-a-race car corsa vlogen me om de oren!
Nog een oliewisseltje laten doen d'r voor aangezien de kist lang heeft stilgestaan - semi's eind van de week bestellen, Michelin's zou de beste keuze zijn. Pricewise 180 EUR/stuk, mij lijkt dat mee te vallen?
Ook al verhouden onze karren zich volledig anders tov elkaar, het lijkt me wel eens aangenaam om uw lijnen te proberen volgen ( mits je je tempo wat matigt )
Comment